نمای دو پوسته شیشه ای چیست؟ ویژگی، کابرد و مزایای آن

نمای دو پوسته شیشه ای

نمای دو پوسته شیشه ای یکی از ابزار کاربردی در معماری مدرن بوده که امروزه در اروپا بسیار فراگیر شده است. نماهای دو پوسته امکان تهویه طبیعی داخل ساختمان را به وجود می آورند و همچنین صوت، باد و باران را تحت کنترل دارد. از این نماها در ساختمان های امروزی استفاده بسیاری می شود و دلیل در مزایا و کاربردهایی است که دارند. در این مطلب می خواهیم در مورد نمای دو پوسته و کاربرد و مزایایی که دارد بیشتر صحبت کنیم. همراه ما باشید.

نمای دو پوسته چیست؟

همانطور که گفتیم نمای دو پوسته امکان تهویه داخلی ساختمان را دارد، این نما از سه لایه تشکیل شده که معمولا حاوی یک پوسته بیرونی که از یک لایه شیشه تک جداره ساخته شده، یک پوسته درونی که از یک لایه شیشه دو جداره ساخته شده و فضایی که مابین لایه بیرونی و درونی وجود دارد ساخته شده است. فضایی که ما بین دو لایه ایجاد می شود بسته به نوع طراحی اندازه متفاوتی دارد. ممکن است در مورد کاربرد این فضای خالی در ذهن تان ابهام به وجود آمده باشد که در ادامه در موردش بیشتر حرف می زنیم.

کاربرد فضای داخلی بین دو لایه در واقع مانند یک کانال هوا است که نوعی تهویه طبیعی به شماره آمده و نقش مهمی هم در عایق حرارتی و صوتی ایفا می کند.

نمای دو پوسته شیشه ای چیست؟

نمای دو پوسته امروزه در صنعت ساختمان سازی برای ساختمان هایی نظیر آنهایی که درگیر سر و صدای خیابان ها هستند، در برابر بادهای زیاد قرار می گیرند و یا در معرض نور خورشید هستند استفاده می شود چرا که بیشترین کاربردش را در ساختمان های این چنینی نشان می دهد. امروزه مهندسین بسیاری هستند که از این نماها در ساخت و ساز ساختمان هایشان به جهت بهبود عملکرد ساختمان استفاده می کنند.

سرعت استفاده از نمای دو پوسته شیشه ای در صنعت ساختمان سازی روز به روز در حال افزایش است و عده زیادی از مردم با کارایی و ویژگی های منحصر به فرد این نماها آشنا می شوند. حال که در ادامه در مورد ویژگی ها و مزایای نمای دو پوسته صحبت کردیم قطعا شما هم ترغیب خواهید شد که برای ساختمان تان از این نوع نماها استفاده کنید.

اگر قصد خرید نمای دو پوسته شیشه ای را دارید از رادان گلس به عنوان یک مرکز خرید معتبر در زمینه خرید این نماها کمک بگیرید. رادان گلس جدای از عرضه نماهای دو پوسته شیشه ای، اقدام به ارائه مشاوره رایگان نیز کرده است تا علاوه بر فروش این نماها، آگاهی مشتریانش را نیز بالا ببرد.

انواع نمای دو پوسته شیشه ای

نماهای دو پوسته شیشه ای در چهار گروه تشکیل شده اند که در زیر به ذکر و توضیح این گروه ها می پردازیم:

  • نماهای دو پوسته شیشه ای یکپارچه: در نمای دو پوسته یکپارچه می توان گفت که در کل سطحی که بین دو پوسته وجود دارد هوا به شکلی نامحدود در جریان است. در این گونه از نماها روی سطح خارجی نما پوسته ای شیشه ای به عنوان پوسته دوم استفاده می شود.
  • نمای پوسته دوم بسته: نمای پوسته دوم بسته حاوی پنل های نما است که به اندازه هر طبقه در سیستم نما می باشد. یکی از مزیت های نمای پوسته دوم بسته امکان کنترل هوای داخلی محیط توسط افراد است. در این نوع نماها افراد می توانند به شکلی اختصاصی پنل ها را از بالا تا پایین باز نمایند.
  • نمای پوسته دوم راهرویی: در نمای پوسته دوم راهرویی هوا به شکلی افقی در بین دو پوسته داخلی و خارجی در امتداد هر طبقه در جریان است. عملکرد نمای پوسته دوم راهرویی به این شکل است که از تداخل تهویه هوا در طبقات پیشگیری می نماید. روش انجام این کار هم به واسطه برابری هوای ورودی و خروجی خواهد بود.
  • نمای پوسته دوم ستونی: هوا در نمای پوسته دوم ستونی به شکل عمودی و به موازات نما بالا می رود. در این نوع نماها هوای خروجی در پنل های نماهای مجاور مکش پیدا میکند.

کاربرد نمای دو پوسته شیشه ای

نماهای دو پوسته شیشه ای در ظاهر شباهت بسیاری به هم دارند اما وقتی حرف از عملکرد به میان می آید، تفاوت هایشان ظاهر می شود. سه نوع نمای دو پوسته وجود دارد که در زیر به توضیح هر کدام می پردازیم:

  1. نماهای دو پوسته ای وجود دارد که فضای داخلی شان کاملا بسته شده است. این فضای خالی در این نماها به عنوان عایقی در برابر صدا و حرارت عمل می کند.
  2. نماهای دو پوسته ای هم وجود دارند که در فضای داخلی شان یک سیستم تهویه مکانیکی قرار دارد. در این مدل از نمای دو پوسته، پوسته دوم به عنوان عایق صدا عمل می کند.
  3. نوع سوم نمای دو پوسته شیشه ای به گونه ای ساخته شده که فضای داخلی اش باز است و جریان هوا در آن به شکل یک سیستم تهویه کار می کند.

عملکرد و کاربرد نمای دو پوسته شیشه ای برای ساختمان های قدیمی درست به مانند بادگیر است. اگر بخواهیم در مورد کاربرد و عملکرد این نماها صحبت کنیم می توانیم بگوییم که نمای دو پوسته شیشه ای در هوای سرد باعث گرم شدن فضای داخلی می شود و هوای گرم هوای خنک را به داخل می کشند.

در واقع سیستم پرم کردن این نماها به این شکل است که برای گرم کردن باعث افزایش انرژی خورشیدی در داخل دریچه ها می شوند و برای سرد کردن نیز دریچه ها حکم تخلیه کننده را دارند. این یعنی هوای گرم موجود به بالا رفته و تخلیه خواهد شد. پس از تخلیه هوای گرم، هوای خنک به داخل دریچه ها کشیده می شود و اینگونه در نهایت نمای دو پوسته شیشه ای باعث خنک شدن داخل می شود.

رادان گلس افتخار این را دارد تا به عنوان یکی از مراکز عرضه کننده نمای دو پوسته شیشه ای در خدمت مشتریان باشد تا با عرضه محصولات با کیفیت، نیاز آنها را به طور کامل برطرف کند. اگر با وجود این توضیحات هنوز هم می خواهید در مورد عملکرد بیشتر نمای دو پوسته شیشه ای بدانید همین حالا با کارشناسان رادان گلس تماس بگیرید.

کاربرد نمای دو پوسته شیشه ای

نکات مهم در عملکرد بهتر نمای دو پوسته شیشه ای

اگر به چند نکته مهمی که در زیر ذکر شده دقت کنید، می توانید عملکرد پوسته دوم نمای دو پوسته شیشه ای را ارتقا دهید:

  • انتخاب مدل شیشه ای مناسب در هر دو نما
  • استفاده کردن از سطح های آفتاب گیر
  • استفاده کردن از دستگاه هایی که وظیفه مکش هوا را دارند
  • استفاده کردن از سیستم های مناسب با هدف تبادل کردن هوا محفظه با داخل اتاق

مزایای نمای دو پوسته شیشه ای

حال که با انواع گروه های نمای دو پوسته شیشه ای آشنا شدید و کاربرد آنها هم برایتان شرح شد، بد نیست از مزایایی که به بار می آورند حرف بزنیم و آنها را ذکر کنیم. نمای دو پوسته شیشه ای که از شیشه، فلز و فضاهای هوا تشکیل شده مزایایی که در زیر ذکر کرده ایم را با خود به همراه می آورد:

  • کاهش دهنده ای برای اوج فشار باد
  • در فصل زمستان برای افزایش استفاده از حرارت خورشیدی بسیار به کار می آید
  • کم کردن تلفات حرارتی در فصل زمستان
  • کاهش دهنده حرارت خورشیدی در فصل تابستان
  • بهره گیری از تهویه طبیعی
  • بهره گیر از نور به شکلی مفید در بین روز
  • جلوگیری کردن از وارد شدن سر و صدا به داخل
  • بهبود بهره وری انرژی نما

خب همگی این ها مزایایی بودند که نمای دو پوسته شیشه ای برایتان به ارمغان می آورد.

قیمت نمای دو پوسته شیشه ای

حال که نمای دو پوسته شیشه ای مزایا و کاربرد بسیاری در ساختمان ها دارد، با چه قیمتی روانه بازار می شود؟ پاسخ نزد کارشناسان رادان گلس است. پشتیبانی رادان گلس به طور کامل اقدام به بررسی ساختمان و نیاز شما کرده و با توجه به نیازتان، مبلغی که باید برای نمای دو پوسته شیشه ای بپردازید را به شما خواهند گفت.

قیمت نمای دو پوسته شیشه ای

اگر قصد دارید از نمای دو پوسته شیشه ای برای ساختمان هایتان استفاده کنید، نیاز است تا سرمایه اولیه بیشتری برای کار در میان بگذارد. این پوسته ها در دراز مدت اقتصادی می شوند. به این نکته توجه کنید که فقط هزینه ای که در ابتدا برای نماهای دو پوسته می پردازید هزینه اصلی نبوده و هزینه هایی مانند هزینه نگهداری و عملکرد سیستم هم به این هزینه افزوده می شوند. به طور کل کارشناسان رادان گلس به طور کامل شما را در جریان تمام هزینه های احتمالی می گذارند تا با دیدی باز اقدام به خرید کرده و از این نماها در ساختمان ها استفاده کنید.

خرید نمای دو پوسته شیشه ای

رادان گلس علاوه بر ارائه مشاوره رایگان در زمینه نمای دو پوسته شیشه ای، امکان خرید آن را هم برای مشتریان خود به وجود آورده. اگر قصد خرید نمای دو پوسته شیشه ای را دارید همین حالا با کارشناسان رادان گلس تماس بگیرید. کارشناسان مربوطه پس از ارائه راهنمایی ها و مشاوره های لازمه تمام نکات لازم برای خرید نمای دو پوسته شیشه ای را به شما خواهند گفت تا به این شیوه بتوانید سفارش خود را ثبت کرده و محصول را از رادان گلس تحویل بگیرید.

اگر به دنبال نمای دو پوسته شیشه ای و باکیفیتی هستید رادان گلس را به عنوان مرکز خرید انتخاب کنید چرا که این مجموعه هوماره از متریالی با کیفیت در ساخت محصولات خود استفاده می کنید. رادان گلس با اجرای بهترین نماها با بهترین مواد و ابزار کاری میکند که مدت ها نیازی به سرویس نداشته و بتوانید استفاده مفیدی از محصولاتی که در اختیارتان می گذارد داشته باشید.

بازگشت به بالا

فرم ارتباط رادان گلس

آدرس

کیلومتر 2 اتوبان فتح،ابتدای لاین کندرو،مرکزتجارت آسانسور ایران، طبقه 3 اداری،واحد 301

شماره تماس

۰۲۱۶۶۱۵۴۵۰۹

۰۲۱۶۶۱۵۴۰۰۳

ساعت کاری شنبه تا چهارشنبه ۱۷-۹پنجشنبه ۹-۱۳