نکات مفید در استفاده، نگه‌داری و تعمیر نرده شیشه‌ای

نکات مفید در استفاده، نگه‌داری و تعمیر نرده شیشه‌ای

امروزه استفاده از نرده‌ شیشه‌ای بسیار رواج پیدا کرده است و طرح‌های متعددی برای آن وجود دارد. نرده‌ شیشه‌ای به عبور نور کمک می‌کند، حس بهتری از فضا را ارائه می‌دهد و فضای روشن‌تری را فراهم می‌آورد. باید به خاطر داشته باشید که باید تلاش کنید تا  شفافیت نرده‌ شیشه‌ای خود را حفظ کنید. برای داشتن مقاومت بالاتر در برابر خراشیده شدن، برای  نرده های شیشه‌ای، از شیشهی سکوریت یا لمینت سکوریت استفاده می‌شود. با این حال نکاتی وجود دارد که می‌تواند در ماندگاری هرچه بیشتر نرده‌ شیشه‌ای موثر باشد که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

 

نکات مفید در استفاده، نگه‌داری و تعمیر نرده شیشه‌ای

 

روکش محافظ برای نرده شیشه ای

پنل‌های نرده‌ شیشه‌ای به طور کلی از شیشه‌های مقاوم ساخته شده‌اند. پس از نصب نرده‌ شیشه‌ای، می‌توانید یک پوشش روی شیشه اعمال کنید. این روکش باعث می‌شود که شیشه، کثیفی و آب را دفع کند و همچنین ضد خش باشد. در صورت امکان فقط پس از نصب و تمیز کردن کامل نرده شیشه‌ای، پوشش نانو ضد لک و ضد خش را روی شیشه اعمال کنید، چرا که از انواع دردسرهای بعدی جلوگیری کرده و باعث صرفه‌جویی بیشتر در وقت و هزینهی شما می‌شود.
انگشتان چرب می‌توانند اثر زیادی از خود به جای بگذارند، بنابراین باید محلول پاک‌کننده را با احتیاط انتخاب کنید. در غیر این صورت، مشکل گسترش می‌یابد و سطح شیشه را کدر و کثیف می‌کند.
در صورت نداشتن روکش محافظ و به وجود آمدن لکه روی شیشه، آن را با دقت و با مواد پاک کننده و مواد مناسب پاک کنید تا از خراشیدگی سطح جلوگیری شود. برای حاصل شدن بهترین نتیجه از شیشه پاک‌کن و پارچه میکروفیبر استفاده کنید. به هیچ عنوان از دستمال کاغذی استفاده نکنید زیرا ممکن است خود باعث خراش شیشه شود. اگر پاک کننده‌ی مخصوص ندارید، از آب و صابون نیز می‌توانید استفاده کنید. صرف نظر از اینکه از چه چیزی استفاده می‌کنید، شیشه را مالش ندهید، زیرا ممکن است همه چیز از خراش گرفته تا رگه بر روی شیشه باقی بماند.

 

بالا و پایین بردن اشیا از پله‌های شیشه ای

هنگام حمل و نقل وسایل، مراقب نرده‌ شیشه‌ای و پله‌ شیشه‌ای باشید. روکش محافظ به شما در جلوگیری از به وجود آمدن هرگونه خراش کمک می‌کند. با این حال، اگر قصد دارید چیزهای سنگین را از پله‌ها بالا و پایین ببرید، باید مراقب باشید، زیرا شیشه‌های زیادی در اطراف شما وجود دارد. نرده‌ شیشه‌ای فوق العاده قوی است، اما اگر در اثر ضربه شدید، ترک بخورد، قابل تعمیر نیست و می‌بایست تعویض گردد. بنابراین، آسیب دیدن نرده شیشه ‌ای ممکن است برای شما گران تمام شود.

 

برطرف نمودن خراش و ساییدگی جانپناه شیشه ای

 

برطرف نمودن خراش و ساییدگی جانپناه شیشه ای

 

اگر روی نرده شیشه ای شما خط و خش وجود دارد، باید سعی کنید در اسرع وقت آن‌ها را از بین ببرید تا به خط و خش دائمی بر روی شیشه تبدیل نشود. اگر پاک‌کننده‌ی مخصوص شیشه ندارید، پاک کننده لاک ناخن می‌تواند پاسخ‌گوی نیاز شما باشد. استفاده از مقدار زیاد از هر نوع پاک‌کننده‌ای روی سطح شیشه پیشنهاد نمی‌شود زیرا تمیز نمودن پاک‌کننده ممکن است دشوار باشد مگر اینکه به شستشوی پارچه خود ادامه دهید و یا از چندین پارچه استفاده کنید.
اگر نرده‌ شیشه‌ای در خانه خود نصب کرده‌اید، به توصیه‌های زیر از متخصصان این حوزه نگاهی بیاندازید تا با نحوه‌ی تمیز و شفاف نگه داشتن نرده‌ شیشه‌ای و پاک کردن هرگونه خط و خش ناخواسته از روی نرده و پله شیشه‌‌ای آشنا شوید.

 

بر طرف کردن خراش‌ها و ساییدگی‌های جزئی نرده شیشه ای


1.    ممکن است عجیب به نظر برسد اما می‌توانید از خمیر دندان استفاده کنید. برندی از خمیردندان را انتخاب کنید که به عنوان خمیردندان سفید کننده تبلیغ می‌شود. توجه کنید که از خمیردندان‌های ژله‌ای استفاده نکنید و محصولی را پیدا کنید که از جوش شیرین به عنوان ماده‌ی تشکیل‌دهنده استفاده می‌کند. مقدار کمی را روی یک پارچه تمیز جدید و نرم قرار دهید، سپس به آرامی روی لک‌ها بکشید.

2.    همچنین می‌توانید از مخلوط جوش شیرین و آب که به صورت پنجاه-پنجاه و مقدار یک قاشق از هر کدام مخلوط شده‌اند، استفاده کنید. این دو را در یک کاسه مخلوط کنید تا زمانی که که مانند کرم غلیظ شود. مخلوط حاصل را روی خراش‌ها بمالید و با یک پارچه گرم مرطوب پاک کنید.

اش    محصولات دیگری مانند لاک ناخن وجود دارند که فکر نمی‌کنید ممکن است جواب دهند، اما می‌توانند تا حد زیادی موثر باشند. فقط مقدار کمی لاک شفاف روی خراش بمالید تا کمتر به چشم بیاید. وقتی لایه اول خشک شد می‌توانید لایه دوم را اضافه کنید، اما اضافه کردن لایه‌های بعدی توصیه نمی‌شود چرا که باعث به وجود آمدن برآمدگی بر روی شیشه می‌گردد.

4.    برخی از انواع خمیر موم، مشابه آن‌هایی که برای از بین بردن خراش‌های روی رنگ خودرو استفاده می‌شوند نیز قابل استفاده هستند. بدیهی است که باید از یک موم شفاف استفاده کنید. خمیر را به حالت یک لایه نازک رو سطح شیشه بمالید و اجازه دهید تا خشک شود. خمیر موم خراش‌های ریز را پر می‌کند و سپس می‌توانید با یک پارچه تمیز و نرم جدید سطح شیشه را پاک کنید. همیشه پارچه‌ای مخصوص و جدا برای این کار داشته باشید چرا که قطعا نمی‌خواهید خراش‌ها را با لکه‌های دیگری پر کنید.

 

از بین بردن خراش‌های جدی‌تر نرده شیشه ای


بسته به شدت خراش، بهتر است شیشه را بردارید و روی یک سطح صاف قرار دهید، ترجیحاً با یک حائل مانند پتو بین شیشه و زمین. بدین ترتیب از هرگونه احتمال ترک خوردن شیشه با فشار زیاد دست جلوگیری می‌شود. یک پارچه میکروفیبر را مرطوب کنید. پارچه را در آب ولرم خیس کنید و سپس آن را کاملاً فشار دهید تا دیگر آب از آن نچکد. مراقب باشید، هرگونه ذرات روی پارچه، مانند خاک یا پرز ممکن است هنگام مالش روی شیشه جدا شده و باعث ساییدگی و خراش جدید شود.

1.    اگر مهارت لازم را ندارید، ممکن است بهتر باشد کسی را برای انجام این کار استخدام کنید. اما ایده این است که یک کیت تعمیر شیشه مناسب را از نزدیکترین فروشگاه ابزارآلات خریداری کنید و مطابق دستورالعمل روی بسته استفاده کنید، اما همچنین باید یک دیسک سنباده را روی خراش اعمال کنید تا زمانی که واضح‌تر به نظر برسد یا با شانس ناپدید شود.

2.    پولیش طلا و جواهر ترکیبی است که می‌توانید آن را از اکثر مغازه‌هایی که جواهرات می‌فروشند خریداری کنید. اگر آن را با استفاده از پد پشمی بمالید و شیشه را با حرکات دایره‌ای صاف کنید، مطمئناً به کاهش ظاهر خراش کمک می‌کند. ابتدا باید ناحیه را با آمونیاک و آب بشویید، اما باید بسیار مراقب بخارات حاصل از این ترکیب باشید. پس از اتمام صاف کردن ناحیه آسیب دیده، مقداری لاک ناخن شفاف را روی هر ناحیه‌ای که به نظر می‌رسد کدر است، بمالید و آن را کاملاً خشک کنید.

آسیب، ترک و شکستگی نرده شیشه ای را نادیده نگیرید

 

آسیب و ترک در نرده شیشه ای

 

همیشه توصیه می‌شود هنگام نصب نرده شیشه‌ای برای راه پله‌ی خود، یک برند معتبر و مورد اعتماد را انتخاب کنید. با این حال، نرده شیشه‌ای با گذشت زمان آسیب می‌بیند. بچه‌ها می‌توانند روی پایه پله‌ها تاب بخورند، می‌توانند اشیای تیز را به سمت پایین پله شیشه‌ای پرت کنند و یا حیوانات خانگی شما می‌توانند باعث خراش روی شیشه شوند. تمام حوادث ذکر شده می‌تواند منجر به ساییدگی و شکستگی شیشه شود. در حین جابجایی هر گونه مبلمان از پله‌ها، مبلمان ممکن است سقوط کنند، با پنل شیشه‌ای برخورد کرده و ترک‌های کوچکی ایجاد کنند. چنین ترک‌هایی را نادیده نگیرید. به یاد داشته باشید که با مجری نرده شیشه‌ای مشورت کنید و اگر متوجه این ترک‌های کوچک شدید، نرده‌ شیشه‌ای خود را تعمیر کنید.

بازگشت به بالا

فرم ارتباط رادان گلس

آدرس

کیلومتر 2 اتوبان فتح،ابتدای لاین کندرو،مرکزتجارت آسانسور ایران، طبقه 3 اداری،واحد 301

شماره تماس

۰۲۱۶۶۱۵۴۵۰۹

۰۲۱۶۶۱۵۴۰۰۳

ساعت کاری شنبه تا چهارشنبه ۱۷-۹پنجشنبه ۹-۱۳