نکات مهم طراحی دکوراسیون داخلی که هیچ وقت به آن توجه نکرده اید!

نکات مهم طراحی دکوراسیون داخلی

همه چیز درباره نکات مهم طراحی دکوراسیون داخلی

در اینجا قصد داریم که درباره نکات مهم طراحی دکوراسیون داخلی صحبت کنیم. طراحی داخلی معاصر بسیار بیشتر از تصمیم گیری در مورد اینکه کدام بالش و پرده اتاق را به هم گره می زند، شامل می شود اگرچه این انتخاب ها هنوز هم مهم هستند. ما معتقدیم طراحی داخلی هم علم است و هم هنر! این به نحوه واکنش مغز و بدن ما به فضای اطرافمان مربوط می شود. و این وظیفه یک طراح داخلی است که آن احساسات یا احساسات را در جهتی مثبت شکل دهد که باعث شود کسی بخواهد وقت خود را در یک اتاق بگذراند.
هنگامی که اصول اولیه طراحی داخلی را بدانید، می توانید هر فضایی را به گونه ای تبدیل کنید که افسانه به نظر برسد. می دانید وقتی وارد یک اتاق با طراحی خوب می شوید چه حسی دارد. می توانید حس کنید که چگونه همه چیز منسجم و کنار هم به نظر می رسد. این احساس درستی دارد. شما می توانید با دانش اندکی از اصول اولیه طراحی به آن اثر در خانه خود برسید. این دانش را با تمرین و آزمایش همراه کنید و در راه ایجاد یک خانه زیبا تلاش کنید. 
برای انجام این کار، طراحان داخلی از روش‌های هنری خاصی استفاده می‌کنند که ذهن ما را فریب می‌دهد یا حداقل، نحوه درک ما از فضاهای داخلی را تغییر می‌دهد. این خیلی بیشتر از آن چیزی که مردم تصور می کنند یک بازی فکری است. شاید جالب باشد این نکته را نیز بدانید که تجهیزات به کار گرفته شده مانند نرده شیشه ای باید به گونه ای باشند که دقیقا متناسب با متراژ و نقشه محیط شما باشند تا دکوراسیون منزل یا محل کار شما نمای دلپذیرتری داشته باشد.

 

نکات طراحی دکوراسیون داخلی

 

7 نکته مهم طراحی دکوراسیون داخلی

خوشبختانه، شما می توانید از 7 نکته در طراحی دکوراسیون داخلی  درتزئین خانه خود استفاده کنید:

  • فضا
  • خطوط
  • فرم یا شکل
  • الگو
  • سبک
  • رنگ
  • بافت

بیایید در مورد این بلوک‌های سازنده بحث کنیم که جزو نکات مهم طراحی دکوراسیون داخلی هستند.  اینکه چگونه می‌توانند به شما کمک کنند تا سفر خود را برای ایجاد فضای داخلی خانه رویاهایتان آغاز کنید.

 

طراحی دکوراسیون داخلی منزل

 


فضا: در حالی که هر هفت عنصر موجود در این لیست اجزای ضروری طراحی داخلی هستند، فضا شاید مهمترین چیز برای درست کردن آن باشد. به هر حال، طراحی داخلی در مورد طراحی فضاهای داخلی است.
خطوط: عنصر دیگری که توسط طراحان داخلی برای شکل دادن به نحوه درک مغز ما از فضا استفاده می شود، خط است. سه نوع اصلی خطوط وجود دارد

  • افقی
  • عمودی
  • پویا

به عنوان مثال، اگر می خواهید احساسی زمینی، امن، دنج و پایدار داشته باشید، از خطوط افقی استفاده کنید. از سوی دیگر، خطوط عمودی، فضاها را بلند و مطبوع می کنند.

 

طراحی دکوراسیون داخلی محیط کار

فرم: به هر مجموعه ای از خطوط که شکلی ایجاد کند، فرم می گویند. خطوط، چه افقی، چه عمودی و چه پویا، شکل ها را به وجود می آورند. این اشکال می توانند هندسی (زاویه ای) یا طبیعی (منحنی) باشند. آنها همچنین می توانند باز یا بسته باشند. وقتی طراح داخلی شما درک محکمی از سبک شما داشته باشد، می‌تواند فرم‌ها را با هم ترکیب کرده و به هر حسی که می‌خواهید در خانه‌تان دست یابد، چه خاکی، مدرن، گرم، خنک یا هر چیزی که می‌خواهید. فرم دکوراسیون داخلی شما نیز یکی از مواردی است که در نکات مهم طراحی دکوراسیون داخلی باید به آن توجه داشته باشید.


الگو: یک الگو مجموعه ای از خطوط و فرم ها است که آن را به همراه فرم بخشی از خانواده "خط" عناصر می کند. مانند اشکال، الگوها بر قسمت خاصی از فضای داخلی شما تأکید می کنند، خواه سقف، پله ها یا دیوارها. شما می توانید این جلوه را با یک کاغذ دیواری برجسته یا پاپ رنگ بلند روی دیوار انجام دهید.

الگو طراحی دکوراسیون داخلی


سبک: اگر تا به حال نام "نورپردازی خلق و خو" را شنیده اید، پس با این عنصر طراحی داخلی آشنا هستید. نور می تواند حال و هوای هر اتاقی را تنظیم کند، زیرا انواع مختلف نور، حالات متفاوتی را القا می کنند. نور طبیعی می تواند نشان دهنده گرما و شادی باشد، در حالی که نور فلورسنت مصنوعی باعث می شود اتاق احساس سردی و بی حرکتی کند.


رنگ: رنگها درست مانند چراغ‌های راهنمایی هنگام رانندگی، رنگ‌ها در طراحی داخلی پیام‌ها و حالات خاصی را نشان می‌دهند، زیرا مغز ما برای درک آن‌ها به روشی خاص طراحی شده است. این وظیفه طراح داخلی است که آنها را دستکاری کند تا احساس دلخواه شما برای خانه شما ایجاد شود.
ما در اینجا چرخه رنگ را توضیح نمی دهیم، اما مهم است که متوجه شویم رنگ های مختلف احساسات متفاوتی را القا می کنند. به عنوان مثال، سبز نشان دهنده آرامش و صلح است، در حالی که قرمز شدید است و نشان دهنده گرسنگی است، و بنفش نشان دهنده سلطنت است. بنابراین، مهم است که از پالت رنگی که می خواهید در هر فضای خانه خود استفاده کنید، آگاه باشید.


بافت: در حالی که بیشتر اوقات بافت احساس چیزی است، طراحان داخلی باید در نظر داشته باشند که بافت ها چگونه به نظر می رسند و احساس می کنند. دو نوع بافت وجود دارد - بصری و واقعی - و طراحان خوب می توانند هر دو را دستکاری کنند تا جلوه مورد نظر را ایجاد کنند.
بافت بصری چیزی است که به نظر می رسد چیزی در چشمان شما احساس می شود. به عنوان مثال، کاغذ دیواری سنگی دقیقاً مشابه سنگ واقعی نیست، اما این توهم سنگ را ایجاد می کند که بیشتر روستایی و سنتی است تا مدرن.
طراحی داخلی باکیفیت همیشه بر اساس ترکیبی از این 7 عامل خواهد بود. وقتی می‌دانید چگونه رنگ‌ها، خطوط و فضا را به طور مؤثر ترکیب، هماهنگ و متعادل کنید، آن وقت است که می‌توانید واقعاً خانه خود را به چیزی تبدیل کنید که هرگز تصور نمی‌کردید.

 

نتیجه گیری درباره نکات مهم طراحی دکوراسیون داخلی

حال به مسائل مربوط به نکات مهم طراحی دکوراسیون داخلی پی بردید می توانید به اهمیت بیشتر آن پی ببرید. توجه داشته باشید که طراحی دکوراسیون داخلی خود را توسط نیرو های متخصص و مجرب انجام دهید تا دقیقا دکوراسیون منزل یا محل کار شما را متناسب با سلیقه شما انجام دهند. مجموعه های معتبر مانند رادان گلس این اطمینان را به شما عزیزان می دهند که در انجام پروژه های طراحی دکوراسیون داخلی از موارد مرغوب استفاده شود و در نهایت پروژه مطابق سلیقه شما و طبق استاندارد های مشخص طراحی و اجرا گردد.

 

بازگشت به بالا

فرم ارتباط رادان گلس

آدرس

کیلومتر 2 اتوبان فتح،ابتدای لاین کندرو،مرکزتجارت آسانسور ایران، طبقه 3 اداری،واحد 301

شماره تماس

۰۲۱۶۶۱۵۴۵۰۹

۰۲۱۶۶۱۵۴۰۰۳

ساعت کاری شنبه تا چهارشنبه ۱۷-۹پنجشنبه ۹-۱۳