کرتین وال چیست؟

کرتین وال چیست

با افزایش تعداد ساختمان‌های بلند، سیستم‌های کرتین وال وارد صحنه شدند. اجازه دهید نگاهی دقیق به سیستم های دیوار پرده داشته باشیم. نمای بیرونی ساختمان برای یکپارچگی ساختاری ساختمان و در عین حال محافظت از فضای داخلی ساختمان مهم است کرتین وال یکی از راه‌های محافظت از ساختمان شما در برابر عناصر بیرونی است.

کرتین وال چیست

کرتین وال چیست؟


کرتین وال اصطلاحی است که برای یک فناوری نمای پرکاربرد برای روکش ساختمان های بزرگ به کار می رود. آنها برای تحمل وزن خود و انتقال بارهای افقی (باد) وارده بر آنها به سازه اولیه ساختمان طراحی شده اند. عملکرد اصلی دیوار پرده مقاومت در برابر نفوذ هوا و آب و ایجاد یک مانع حرارتی بین داخل و خارج است. سیستم‌های کرتین وال همچنین برای سازگاری با پیچیدگی‌های انحراف، انبساط و انقباض حرارتی، نوسان ساختمان و حرکات نسبی بین طبقات ناشی از باد یا بارهای لرزه‌ای بر سازه طراحی شده‌اند. ملاحظات طراحی خاص می تواند شامل روشنایی روز، حرارتی، صوتی، امنیتی و عملکرد مقاوم در برابر انفجار باشد.
برخلاف سایر مصالح ساختمانی، سیستم کرتین وال نازک و سبک است، معمولاً آلومینیوم و شیشه است. این دیوارها سازه ای نیستند و با طراحی تنها قادر به تحمل وزن خود هستند و در عین حال بار باد و گرانش را به سازه ساختمان منتقل می کنند. این طراحی آن را در برابر هوا و آب مقاوم می کند تا اطمینان حاصل شود که فضای داخلی ساختمان باقی می ماند.

تاریخ کرتین وال


قدمت آن به دهه 1930 بازمی‌گردد، سیستم‌های کرتین وال به سرعت پس از جنگ جهانی دوم مورد استفاده قرار گرفتند. این در مرحله‌ای بود که آلومینیوم برای مصارفی غیر از موارد نظامی در دسترس قرار گرفت.

در عصر حاضر، سیستم‌های کرتین وال اهمیت ساختاری معادل سایر عناصر سازه‌ای پیدا کرده‌اند. با توجه به اینکه دائماً در معرض اتمسفر بیرونی هستند، دیوار پرده باید به طور مناسب طراحی، نصب و نگهداری شود. همه اینها به عملکرد و دوام سیستم کرتین وال نصب شده برای پشتیبانی از ساختار ساختمان بستگی دارد.


انواع سیستم کرتین وال


کرتین وال ها در سه سیستم اصلی موجود هستند: فیس سیلد، مدیریت آب و فشار یکسان. دیوارهای مهر و موم شده به آب بندی کامل بین واحدهای دیوار و قاب بستگی دارد. سیستم های مدیریت آب شامل تخلیه رطوبت برای جلوگیری از نفوذ آب در ساختمان است. با این حال، نه سیستم های آب بندی شده و نه سیستم های مدیریت آب مانع هوایی ایجاد نمی کنند.
سیستم برابر فشار تمام نیروها را مسدود می کند و در عین حال فضای داخلی ساختمان را در برابر هوا نگه می دارد. قاب بیرونی برای شستن آب و جلوگیری از نفوذ طراحی شده است. این قوی ترین سیستم است که مقاومت قابل اعتمادی در برابر هوا و آب ایجاد می کند.

 

مزایا و معایب کرتین وال چیست؟


مزایا و معایب کرتین وال چیست؟ اگرچه کرتین وال مزایای معماری و احتمالاً بهره وری انرژی را ارائه می دهند، اما هنوز هم معایب خود را دارند. به عنوان مثال، کرتین وال ها می توانند هزینه ساخت و نگهداری را به شدت افزایش دهند.


مزایای کرتین وال


استفاده از کرتین وال مزایای بسیاری دارد. به دلیل استفاده از مواد سبک وزن، سیستم های کرتین وال گزینه ای مقرون به صرفه برای پوشش بیرونی ساختمان هستند. بسته به اندازه ساختمان
به دلیل توانایی سیستم در مقاومت در برابر نفوذ هوا و آب، کرتین وال ها در مصرف انرژی کارآمد هستند. این امر هزینه های گرمایش، سرمایش و روشنایی ساختمان را کاهش می دهد. بنابراین علاوه بر صرفه جویی در هزینه ساخت و ساز، مزایای طولانی مدت نیز دارد.
یکی دیگر از مزایای سیستم کرتین وال این است که بسته به نیاز و ترجیح پروژه شما می توان آن را در واحدهای کوچک یا بزرگ نصب کرد. دیوارها ممکن است فاصله کف تا سقف را بپوشانند یا در چندین طبقه نصب شوند. این به انعطاف پذیری بیشتر در طراحی اجازه می دهد.
تا حدی به دلیل تطبیق پذیری سیستم، دیوارهای پرده ای یک گزینه جذاب به ظاهر مدرن برای هر ساختمان خارجی شما هستند.

سایر مزایای کرتین وال

انتخاب سیستم کرتین وال به عنوان نمای ساختمان مزایای زیادی دارد. ما آنها را در زیر برای شما قرار داده ایم تا بتوانید بهترین انتخاب را برای پروژه ساختمانی بعدی خود داشته باشید.

جلوگیری از نفوذ آب و هوا عالی است


سیستم های کرتین وال به دلیل توانایی خود در جلوگیری از نفوذ آب و هوا شناخته شده اند. از آنجایی که سیستم کرتین وال دارای قطعات ساختاری کمتری است، احتمال نفوذ عناصر کمتر به آنها وجود دارد.

 

کاهش نوسانات ساختمان


در ساختمان های بلند، نوسان ساختمان ها برای ساکنان آن ناراحت کننده است. کرتین وال با پراکنده کردن نیروی جنبشی در سرتاسر نما به کاهش نوسان کمک می کنند. بنابراین این سیستم ها ساختمان را ایمن تر می کنند.

 

بیشتر بخوانیم : استفاده از بارانگیر و آفتابگیر

 

در انرژی بیشتر صرفه جویی کنید


کرتین وال بازده حرارتی ساختمان را بهبود می بخشد و هزینه های عملیاتی را کاهش می دهد. علاوه بر این، شیشه به کار رفته در کرتین وال میزان نفوذ اشعه ماوراء بنفش به داخل ساختمان را کاهش می دهد.

کرتین وال

معایب کرتین وال


معایب عمدتاً به دلیل هزینه های اضافی مربوط به ساخت و نگهداری کرتین وال است. به عنوان مثال، کرتین وال برای تکمیل نیاز به شیشه و فولاد اضافی دارند. این مواد می توانند در برابر عوامل جوی (زنگ زدگی، رسوبات معدنی، لکه ها) آسیب پذیر شوند. در نتیجه، آنها نیاز به نگهداری منظم دارند تا ارزش زیبایی شناختی خود را دست نخورده نگه دارند.
هزینه های ساخت و ساز نیز ممکن است به دلیل اضافه شدن کرتین وال به میزان قابل توجهی افزایش یابد. هزینه ها ممکن است به دلیل نیازهای اضافی بیشتر افزایش یابد (مثلاً کاهش انتقال حرارت تا درصد معینی).
علاوه بر این، کرتین وال می تواند یکی از دلایل اصلی تاخیر پروژه باشد. نصب این سازه ها ممکن است به دلیل شرایط نامساعد جوی به تعویق بیفتد. این به نوبه خود می تواند منجر به هزینه های اضافی برای نیروی کار و نیروی انسانی شود.
سولفید نیکل یک ناخالصی مضر اجتناب ناپذیر در فرآیند تولید شیشه است. خود سولفید نیکل هیچ آسیبی به شیشه وارد نمی کند. اما هنگامی که شیشه کرتین وال حاوی سولفید نیکل بر روی کرتین وال نصب می شود، به دلیل افزایش دمای خارجی، حجم سولفید نیکل تولید می شود. تغییرات جزئی باعث ایجاد ترک های ریز در داخل شیشه می شود. این ترک ها از کشش شیشه سکوریت عبور می کنند و انرژی داخلی را آزاد می کنند و باعث شکستن شیشه می شوند.
سازنده شیشه باید فرآیند تولید شیشه را کنترل کند تا تماس بین مواد حاوی نیکل و مواد خام شیشه را به حداقل برساند. ثانیاً پس از نصب شیشه کرتین وال، فناوری تشخیص وجود ناخالصی های سولفید نیکل توسط عکاسی وجود دارد. در صورت لزوم، تعویض لازم باید به موقع انجام شود تا از آسیب دیدن شیشه پس از شکستن جلوگیری شود. همچنین امکان تعویض تک تکه شیشه سکوریت و شیشه عایق حرارتی با شیشه لمینت وجود دارد. 


با وجود معایبی که در بالا ذکر شد، کرتین وال همچنان به عنوان نقطه کانونی طراحی ساختمان ها عمل می کنند. علاوه بر این، آنها می توانند در دراز مدت به صرفه جویی در انرژی (روشنایی و تهویه مطبوع) کمک کنند.
به همین دلیل است که در گروه نما CGS، هدف ما این است که معایب را به حداقل برسانیم تا به تحقق دیدگاه مشتری کمک کنیم. ما تجزیه و تحلیل کامل (مانند حرارتی، آکوستیک) را انجام می دهیم و سپس طرح های عملی را پیشنهاد می کنیم که با ایده آل ها و اهداف مشتری هماهنگ باشد.
پس از تجزیه و تحلیل و طراحی، ما می توانیم از نصب (از جمله منبع محصول و بازرسی کارخانه مواد) مراقبت کنیم. تیم فنی ما قبلاً این کار را انجام داده‌اند. اگر به یک سرویس کامل کرتین وال نیاز دارید همین امروز با ما تماس بگیرید .

کرتین وال

ویژگی های سیستم های کرتین وال


اگرچه مشخصات بسته به نیاز پروژه متفاوت خواهد بود، کرتین وال عناصر مهمی از جمله اثرات انبساط و انقباض حرارتی، نوسان و حرکت ساختمان و راندمان حرارتی را در نظر می گیرند.
کرتین وال را می توان با چندین گزینه لعاب نصب کرد، چه در داخل، چه بیرون و یا به صورت ساختاری. آنها همچنین می توانند به عنوان یک دیوار قاب چوبی نصب شوند که توسط مولیون ها برای ایجاد شیشه های کوچکتر تقسیم می شوند. شما می توانید طول خطوط و عمق یک میلیون را بسته به نیاز طرح انتخاب کنید. کرتین وال با قاب چوبی مقاومت جانبی ایجاد می کنند، در حالی که امکان حرکت حرارتی را فراهم می کنند.
همچنین می توانید برای داشتن حداکثر کنترل بر زیبایی ساختمان، بین انواع پوشش های صورت یکی را انتخاب کنید. از آنجا که آنها را می توان در هر اندازه و طرحی نصب کرد، می توانید نمای بیرونی منحصر به فرد و از نظر بصری خیره کننده ایجاد کنید. همه اینها بدون نیاز به فدا کردن هزینه یا کارایی.

تفاوت اسپایدر و کرتین وال

 

  • مهم ترین تفاوت اسپایدر و کرتین وال در ظاهر و نمای بیرونی است، که نمای کرتین وال به صورت شبکه یندی آلومینیومی است ولی نمای اسپایدر یک شبکه یکپارچه شیشه ای می باشد.
  • از مواد دیگر که تفاوت اسپایدر و کرتین وال را مشخص می کند این است که شیشه مورد استفاده در نمای اسپایدر در ابعاد بیشتر از 3 متر مربع برای ایمنی بیشتر لازم است که حتما لمینت شوند.
  • از دیگر تفاوت اسپایدر و کرتین وال، وزن کلی سازه اسپایدر است که به دلیل استفاده کمتر از پروفیل های آلومینیومی و استیل کمتر است که این موضوع در طراحی نما بی تاثیر نخواهد بود.

تفاوت نمای شیشه ای و کرتین وال

حالا که با نمای شیشه ای و نمای کرتین وال آشنا شدیم خوب است که به سراغ متفاوت هایی که با هم دارند برویم و به ذکر و توضیح هر کدام از آن بپردازیم. شاید فکر کنید که بررسی تفاوت های نمای کرتین وال با نمای شیشه ای کار بیهوده ایست چرا که کرتین وال بر نمای شیشه ای برتری مشخصی دارد اما در ادامه همراه ما باشی تا این تفاوت ها را ذکر کنیم که ببینم آیا واقعیت این موضوع صحت دارد یا نه.

تفاوت نمای کرتین وال با نمای شیشه ای در قیمت

هزینه نصب و راه اندازی کرتین وال Unitized دو برابر هزینه نصب و راه اندازی نمای شیشه ای دو جداره با فوم داخلی ایزواله شده است. این موضوع نشان می دهد که برای نصب و راه اندازی کراتین وال نیاز به پرداخت هزینه بیشتری دارید. شاید بپرسید دلیل قیمت زیاد نصب کرتین وال چیست که پاسخ در سخت بودن عملیات نصب و راه اندازی آنهاست. برای نصب و راه اندازی کراتین وال نیاز به ماشین های مکانیکی مانند جرثقیل و نیروی متخصص است. این در مورد نمای شیشه ای فرق می کند و ابزارهایی که برای بالا بردن این نماها نیاز هستند آنقدر هزینه بردار نخواهند بود.

نکته قابل توجه دیگر مواد سازنده نمای شیشه ای است که نسبت به کرتین وال ساده تر بوده و هزینه کمتری در بر دارد.

تفاوت کرتین وال با نمای شیشه ای در ساختار

کرتین وال ها خود ایستا بوده و ساختار پیچیده تری نسبت به نمای شیشه ای دارند. این نماها از نظر ساختاری نسبت به نماهای شیشه ای مقاومت بالاتری نسبت به زلزله، رطوبت یا گرما دارند. هزینه ای که برای تعمیر و نگهداری کرتین وال ها چه از نظر زمانی و چه از نظر مالی باید پرداخت شود نسبت به نماهای شیشه ای کمتر است و این یک مزیت کرتین وال در مقابل نمای شیشه ای است.

تفاوت کرتین وال با نمای شیشه ای در نصب

کرتین وال ها در لبه دال های بتنی به حالت تکیه شده ای قرار می گیرند، به نوعی می توان گفت به آن ها آویزان هستند اما نماهای شیشه ای بین دال های بتنی قرار می گیرند.

برای نصب کرتین وال باید از خارج ساختمان از جرثقیل کمک گرفت اما برای نمای شیشه ای به راحتی می توان از داخل ساختمان عملیات نصب را انجام داده و نما را دستکاری کرد.

تفاوت کرتین وال با نمای شیشه ای در کاربرد

کاربرد کرتین وال ها اغلب برای ساختمان های تجاری و اداری است و از نمای شیشه ای بیشتر برای ساختمان های مسکونی استفاده می شود. یکی از دلایل این اتفاق هزینه هاییست که کرتین وال برای ساختمان های مسکونی می تراشد که به صرفه نیستند. کرتین وال ها به شکلی یکپارچه و بدون فاصله نصب می شوند و به این خاطر که در ساختمان های تجاری نیاز به بالکن نسبت به ساختمان های مسکونی آنچنان احساس نمی شود، نمای شیشه ای برای ساختمان های مسکونی گزینه بهتری به نظر می رسد.

تفاوت کرتین وال با نمای شیشه ای از لحاظ ظاهر

نمای شیشه ای در بخش های کوچکتری ساخته می شود و دلیل در ساختار سازه ای ضعیف تری است که دارد. بخش بخش بودن نمای شیشه ای منجر به این می شود تا یک دست بودن و لطافت نما کاهش پیدا نماید. همچنین به این دلیل که در این نوع نما مفصل های بیشتری وجود دارد امکان آسیب دیدنش بیشتر می شود.

هدف از ساخت کرتین وال چه بود؟


هدف اصلی سیستم کرتین وال محافظت از فضای داخلی ساختمان در برابر پدیده های طبیعی بیرونی مانند قرار گرفتن در معرض آفتاب، تغییرات دما، زلزله، باران و باد است. این حفاظ را می توان به دو دسته عمده، یعنی ایمنی سازه و کنترل محیط داخلی تقسیم کرد.

بازگشت به بالا

فرم ارتباط رادان گلس

آدرس

کیلومتر 2 اتوبان فتح،ابتدای لاین کندرو،مرکزتجارت آسانسور ایران، طبقه 3 اداری،واحد 301

شماره تماس

۰۲۱۶۶۱۵۴۵۰۹

۰۲۱۶۶۱۵۴۰۰۳

ساعت کاری شنبه تا چهارشنبه ۱۷-۹پنجشنبه ۹-۱۳