پله گرد سنگی

پله گرد سنگی

پله گرد سنگی مدرن  به هر طراحی داخلی، چه یک خانه خصوصی و چه یک مکان تجاری، حس بی نظیری را می بخشد. در اینجا راهنمای ما در مورد نحوه ساخت پله گرد سنگی است. پله‌های منحنی اغلب در خانه‌ها یا ویلاهایی نصب می‌شوند که فضای زیادی وجود دارد و پلکان منحنی یا مارپیچ به ویژگی اصلی تبدیل می‌شود. در بازسازی خانه ها، پله گرد سنگی برای طبقه یا نیم طبقه، می توانند جلوه ای چشمگیر از سبک ببخشند.


یک پله گرد سنگی که گاهی به آن پلکان منحنی یا مارپیچ گفته می شود، کاربر را در یک قوس جاری به طبقه بالا هدایت می کند. این باعث می‌شود این پله‌ها برای فروشگاه ها، نمایشگاه‌ها و سایر فضاهای عمومی ایده‌آل باشند، اما می‌توانند در یک مکان اداری یا مسکونی به همان اندازه جذاب به نظر برسند. طرح راه پله گرد بیانیه ای است که اغلب به عنوان راه پله اصلی یا پلکان انحصاری استفاده می شود. یک راه پله گرد اغلب از دو رشته غلاف نورد شده تشکیل شده است که آج هایی بین آنها متصل است. طرح راه پله گرد دارای ستون مرکزی نیست که آن را از پله های مارپیچ متمایز کند.
با توجه به شکل منحنی، مهندسی زیادی در طراحی پلکان گرد وجود دارد.


تعداد پله ها بر اساس ارتفاع کف به طبقه (ارتفاع راه پله) شما داده می شود. حداقل عرض پلکان به طور کلی 30 اینچ (910 میلی متر) است، اما ما می توانیم پله های منحنی برای عرشه تا 70 اینچ یا بیشتر (2130 میلی متر) تولید کنیم.
با این راهنمای طراحی راه پله منحنی، یاد خواهید گرفت که چگونه یک پله منحنی کامل برای عرشه یا نیم طبقه خود طراحی کنید (و بسازید). بیا شروع کنیم!

 

پله گرد سنگی


نحوه اجرا و نصب و طرح های آن

 

مرحله 1 . موقعیت آج بالایی.
مرحله 2. تعداد مراحل.
مرحله 3. اندازه گیری طبقه به طبقه .
مرحله 4. سکوی فرود.
مرحله 5. طرح پلکان گرد را ترسیم کنید، محاسبه طراحی پلکان منحنی یا حلزونی
مرحله 6. مقررات ساختمان را بررسی کنید 
مرحله 7: سبک و طراحی پله گرد سنگی

 

پله گرد سنگی

 

مرحله 1. موقعیت آج بالایی


از آنجایی که هیچ بازشو سقفی وجود ندارد، اما یک طبقه وجود دارد، ما هیچ مشکل عمده ای با اقدامات در خروجی راه پله نداریم. فقط باید موقعیتی را که می‌خواهید پله بالا قرار بگیرد را بررسی کنید.

 

مرحله 2. تعداد مراحل


اکنون که می دانید خروجی راه پله کجا خواهد بود، باید دریابید که آج خروجی کجا خواهد بود. سیستم های مختلفی برای تعیین این وجود دارد. راه سریع‌تر این است که یک ارتفاع ثابت را در نظر بگیرید و بسته به طبقه به طبقه تمام شده‌ای که دارید، به تعداد بالابر (و پله) نیاز دارید.

پله گرد سنگی

مرحله 3. اندازه گیری طبقه به طبقه. چگونه پله گرد سنگی بسازیم.


به عنوان مثال، اگر ارتفاع تمام شده از کف تا سقف 10 اینچ (3048 میلی متر) دارید، می توانید 18 رایزر  11/16 اینچی (170 میلی متر) را انتخاب کنید. در راه پله‌های منحنی خانگی معمولاً مقدار رایزر از 160 تا 180 میلی‌متر است. بالا رفتن از پله ها می تواند هنگام بالا رفتن از پله ها راحت تر باشد. با این حال، باید مقدار مجاز را با معماران ساختمانی بررسی کنید. ارزش رایزرها و رفتن باید در واقع مطابق مقررات پله سازی منطقه شما طراحی شود.
اندازه گیری کف به طبقه تمام شده، فاصله عمودی از بالای طبقه پایینی تمام شده تا بالای طبقه فوقانی تمام شده است.

 

مرحله 4: سکوی فرود بالا


آج بالایی به طور کلی یک رایزر زیر سطح کف طراحی می شود و دارای اندازه های مشابهی با تمام آج های دیگر است. در برخی موارد، می‌توانیم آج بالایی را همسطح با کف و بزرگتر از سایر آج‌ها طراحی کنیم. ما به این سکوی فرود می گوییم.

 

مرحله 5: ترسیم پله گرد سنگی، محاسبه طراحی پلکان منحنی یا حلزونی


ترسیم پله گرد سنگی بسیار مشکل است، خبر خوب این است که تعداد زیادی ماشین حساب راه پله آنلاین وجود دارد که می تواند به شما کمک کند.
راه پله: عرض 1000 میلی متر، ارتفاع کف تا سقف 3000 میلی متر، 17 بالابر 176 میلی متری، 16 پله منحنی
قوانین اصلی برای ترسیم یک راه پله منحنی در فضای باز برای طبقه مشابه است. به طور کلی هیچ مانع یا دیوار عمده ای وجود ندارد، بنابراین ممکن است بتوانید یک پله منحنی عریض برای رسیدن به طبقه طراحی کنید.
از آنجایی که راه پله خارجی در معرض شرایط آب و هوایی قرار دارد، باید توجه داشته باشید که تمام قطعات منحنی یا مارپیچ راه پله به درستی طراحی شده و برای استفاده مناسب هستند. فولاد گالوانیزه گرم است، قطعات چوبی برای استفاده خارجی مناسب است. برای پله های بیرونی چوبی توصیه می کنیم از انواع چوب مانند ساج، ایروکو یا هر چوب سخت دیگری که به رطوبت، دماهای سرد و گرم حساس نیست استفاده کنید.

پله گرد منحنی

مرحله 6: مقررات ساختمانی در مورد نحوه ساخت پله های منحنی مدرن را بررسی کنید.


بررسی کنید که تمام اقدامات مطابق با مقررات راه پله ساختمان در منطقه شما باشد.
اگر در مورد طراحی راه پله منحنی جدید خود شک دارید، لطفاً همین امروز با تیم ما تماس بگیرید. ما خوشحال خواهیم شد که شما را راهنمایی کنیم و بهترین گزینه های ممکن را برای خانه شما پیشنهاد دهیم، نقشه ها و پیکربندی های اولیه پله گرد سنگی را ارسال کنیم.

 

مرحله 7: سبک و طراحی پله گرد سنگی


بسته به سبک و طراحی راه پله ای که می خواهید به آن برسید، مواد مختلفی وجود دارد که می توانیم برای تولید راه پله منحنی و نرده راه پله منحنی استفاده کنیم. انتخاب مواد واقعاً گسترده است. اگر پله کلاسیک می‌خواهید می‌توانید از بین چوب‌های مختلف چوب بلوط، راش، گردو و غیره انتخاب کنید. اگر به جای آن ظاهر پلکانی مدرن را ترجیح می دهید، می توانید از ترکیبی از شیشه و استیل رنگ شده یا پلکان استیل ضد زنگ استفاده کنید. همچنین ممکن است بخواهید آج های خود را با اضافه کردن چراغ های LED تزئین کنید.

پله گرد سنگی

قیمت پله گرد سنگی


قیمت راه پله منحنی سنگی برای طبقه بسته به متریال و همچنین به مهندسی راه پله متفاوت است. یک راه پله فلزی مقرون به صرفه ترین خواهد بود، در حالی که راه پله مارپیچ شیشه ای گران ترین خواهد بود. همچنین می‌توانید ترکیبی از مواد، رشته‌های فولادی رنگ‌شده، آج‌های چوبی و نرده‌های شیشه‌ای منحنی را انتخاب کنید. این گزینه پلکان شیشه ای منحنی یک راه حل راه پله سطح بالا است، ما می توانیم آن را با توجه به هر طراحی داخلی سفارشی کنیم.
آیا به اطلاعات بیشتری در مورد نحوه ساخت یک راه پله گرد سنگی نیاز دارید؟ آیا برای تصمیم گیری نهایی خود در مورد طراحی پلکان منحنی جدید خود برای طبقه به کمک بیشتری نیاز دارید؟

تمام راه پله های ما به گونه ای ساخته شده اند تا نیازهای خاص مشتری ما را برآورده کنند. این بدان معنی است که ما می توانیم با هر مشخصاتی کار کنیم تا زمانی که چیزی که می سازیم مطابق با مقررات باشد.

بازگشت به بالا

فرم ارتباط رادان گلس

آدرس

کیلومتر 2 اتوبان فتح،ابتدای لاین کندرو،مرکزتجارت آسانسور ایران، طبقه 3 اداری،واحد 301

شماره تماس

۰۲۱۶۶۱۵۴۵۰۹

۰۲۱۶۶۱۵۴۰۰۳

ساعت کاری شنبه تا چهارشنبه ۱۷-۹پنجشنبه ۹-۱۳