معرفی انواع نماهای شیشه ای 

انواع نماهای شیشه ای و مزایا و معایب

شیشه یکی از متعارف ترین مصالح ساختمانی است که به دلیل مزیت های مختلف و گزینه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. شیشه ظاهری براق، ظریف و براق به نما می بخشد و در عین حال بادوام و پایدار است.

مزایای شیشه به عنوان متریال نما:

1.انتقال نور روز در داخل خانه

اگر می‌خواهید در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنید، شیشه می‌تواند یکی از بهترین راه‌حل‌های کم‌هزینه باشد زیرا نور روز را به حداکثر مقدار داخل خانه منتقل می‌کند. بنابراین در طول روز واقعاً نیازی به استفاده از نورهای مصنوعی بدون آسیب رساندن یا محو شدن سطح شیشه ندارید.

به دلیل خاصیت حرارتی بالا، دمای داخل را نیز حفظ می کند.

 

2.شرایط آب و هوایی مختلف

چه یک روز آفتابی خشن باشد، چه یک شیشه آب و هوای بارانی می‌تواند از همه چیز جان سالم به در ببرد، زیرا شیشه‌های مورد استفاده در نما شیشه‌های سخت شده‌ای هستند که بسیار بادوام هستند.

بر خلاف فلز، شیشه حتی با گذشت زمان زنگ نمی‌زند زیرا تحت تأثیر هیچ گونه اثرات شیمیایی یا محیطی خارجی قرار نمی‌گیرد.

 

3.زیبایی را بهبود می بخشد

شیشه در انواع مختلفی مانند شیشه شفاف، کلاس نیمه شفاف، شیشه مات، شیشه رنگی و غیره موجود است.

شما می توانید یکی را با توجه به نیاز خود انتخاب کنید، اما فقط مطمئن شوید که اگر از آن برای نما برای بهترین دوام استفاده می کنید، باید یک شیشه مقاوم باشد.

شیشه به دلیل خواصی که دارد می تواند به هر شکل و اندازه ای نیز تبدیل شود. این گزینه های سفارشی سازی به معماران و طراحان کمک می کند تا نمای عالی برای ساختمان های شما طراحی کنند.

 

4.کاهش بار ساختمان

دیوارهای شیشه ای نه تنها زیبایی خانه شما را بهبود می بخشد، بلکه بار کلی سازه را نیز کاهش می دهد.

از آنجایی که دیوارهای شیشه ای بسیار سبک تر از دیوارهای بنایی هستند و در عین حال در برابر شرایط آب و هوایی مختلف با دوام هستند.

نحوه استفاده از شیشه به عنوان نما در ساختمان های مسکونی

دیوار شیشه ای ثابت

اگر در قسمت جلویی خانه خود باغ، فضای سبز یا استخر دارید، تبدیل دیوار جلویی به دیوار شیشه ای ثابت نه تنها از بیرون یکپارچه به نظر می رسد بلکه در عین حال می توانید از فضایی زیبا لذت ببرید.

 

نمای شیشه ای کرتین وال

برای محافظت از خانه در برابر دمای بیرون و همچنین حفظ حریم خصوصی در داخل خانه از سیستم کرتین وال استفاده می شود. این سیستم شامل یک شیشه است که با یک قاب فلزی پوشانده شده است. دیوارهای پرده یکی از ویژگی های نمای خانه است که زیبایی نما را به شدت افزایش می دهد. برای دیوارهای پرده می توانید از شیشه شفاف یا شیشه رنگی استفاده کنید.

حتی در دوران مدرن نیز می‌توانید از شیشه‌های E-GLASS یا شیشه‌های هوشمند استفاده کنید که با روشن کردن دکمه به طور خودکار مات می‌شوند، که برای حفظ حریم خصوصی عالی عمل می‌کند. بنابراین اساساً برای این موارد شما نیازی به پرده های سنتی ندارید.

 

درب و پنجره شیشه ای

داشتن یک پنجره شیشه ای در خانه به روشن کردن خانه شما در طول روز کمک می کند و آن را به فضایی مثبت تر تبدیل می کند.

بدون باز کردن پنجره، اگر یک شیشه شفاف دارید، می‌توانید به محیط بیرون نگاه کنید یا حتی در دوران مدرن چنین شیشه‌هایی دارید که از طریق آن می‌توانید محیط بیرون را از داخل خانه ببینید، اما کسی از بیرون نمی‌تواند این کار را انجام دهد. بهره مندی در مدیریت حریم خصوصی

اگر شیشه را به عنوان پنجره در خانه خود می خواهید، اما نگران افزایش گرما نیز هستید، یک گزینه عالی دارید که پنجره های شیشه ای است که درست زیر سقف نصب می شوند. این نور خورشید را به خانه شما می دهد و مانعی برای حفظ حریم خصوصی شما نخواهد شد.

درب های شیشه ای فقط در فضاهای تجاری یک مد معماری بودند، اما این روزها گزینه های زیادی از درب های شیشه ای طراحان یا دروازه های اصلی نصب شده با اسکلت فلزی برای خانه شما وجود دارد که به راحتی قابل سفارشی سازی است. همچنین فضای بصری داخل و خارج را به هم متصل می کند. همچنین درهای شیشه ای کشویی این روزها یک روند معماری است.

 

نرده شیشه ای

اگر به یک مانع در بالکن ها و تراس های خود نیاز دارید و در عین حال نمی خواهید از ورود نور جلوگیری کنید، نرده های شیشه ای بهترین گزینه هستند. از نظر بصری زیبا و بدون درز به نظر می رسد. در نرده های شیشه ای برای نما با یا بدون اسکلت فلزی باید از شیشه های مقاوم استفاده کنید. شما همچنین گزینه های مختلفی برای انتخاب دارید مانند اگر می خواهید نور وارد شود و اگر نمی خواهید از یک شیشه شفاف استفاده کنید، سپس می توانید از یک شیشه نیمه شفاف، نیمه مات یا رنگی استفاده کنید.

 

نرده شیشه ای راه پله

همچنین می توان از شیشه فیکس برای پوشاندن سطح راه پله استفاده کرد. منظور من از راه پله، دیوار جلویی در برابر راه پله یا دیوار اتاق مبهم یکی از قسمت‌های ساختمان است که همیشه از نما بیرون می‌آید.

عموماً برخی این دیوار را با قطعاتی از انواع مختلف شیشه طراحی می کنند و برخی کاملاً آن را با شیشه یا جلی کاری می پوشانند. اما اگر از شیشه به درستی در این قسمت استفاده شود، می تواند فوراً نمای کلی نما را بهبود بخشد.

دیوارهای شیشه ای طرح دار

امروز زمان خلاقیت است، بنابراین فقط چیدمان شیشه انتخابی خود به صورت خطی بسیار خسته کننده است، زمانی که بتوانید به طرق مختلف شیشه را با یا بدون قاب روی نمای خود نصب کنید. برای نصب شیشه می توانید روش های مختلفی مانند پوشاندن قسمتی از دیوار با شیشه و نگه داشتن بقیه دیوارها از سنگ تراشی، بازی با نقش های مختلف مانند زیگزاگ، بادبادک، دایره ای، بیضی، مربعی و غیره را در نظر بگیرید.

یکی دیگر از انواع شیشه های خاص که می توانید در نمای خود استفاده کنید، CHANNEL GLASS است.

شیشه کانال اساسا یک شیشه سه بعدی نیمه شفاف U شکل است. بسیار بادوام و مستحکم با ضخامت 7 میلی متر است. این شیشه به حداقل قاب نیاز دارد، به طوری که ظاهری تقریباً بدون درز به آن می دهد می تواند در ارتفاعات طولانی تر استفاده شود.

نصب این شیشه بسیار آسان و همچنین وزن بسیار سبکی است. این می تواند برای کشورهایی مانند هند که در آنها باید تابش نور روز را بدون کاهش نور طبیعی داخل خانه و بدون مختل کردن حریم خصوصی به حداقل برسانیم، بسیار کارآمد باشد.

 

شیشه نورگیر

نورگیر یکی از زیباترین قسمت های ساختمان است اگر به درستی نصب و استفاده شود. در اصل یک تکه شیشه را روی یک قسمت از سقف ثابت می کنند تا نور به داخل ساختمان وارد شود و قسمت با شیشه پوشانده می شود تا آب داخل آن نرود. گاهی اوقات برخی از نورگیرها حتی از نما قابل مشاهده هستند. بنابراین اگر فردی هستید که دوست دارید خانه ها یا ساختمان ها را روشن کنید، می توانید هنگام ساخت سقف ساختمان، نورگیر را نصب کنید. این بهترین عملکرد را در سقف های شیبدار نیز دارد.

 

معایب استفاده از شیشه به عنوان مصالح نما

حتی اگر استفاده از شیشه ساختمان را زیبا و بدون درز جلوه دهد، استفاده از شیشه معایب کمی دارد، اجازه دهید ببینیم که چگونه می‌تواند بر ساختمان‌های ما تأثیر بگذارد و کجا از آن استفاده نکنیم.

 

1. به راحتی شکسته می شود

حتی اگر بهترین شیشه با استحکام کششی مانند شیشه سخت شده را برای ساختمان خود انتخاب کنید، همیشه شانس شکستگی بیشتری نسبت به سایر  مصالح نما  مانند سنگ، آجر و غیره دارد.

شیشه زمانی که تحت فشار و گرمای بیش از حد قرار می گیرد به راحتی می شکند یا ممکن است به دلیل هر بلای دیگری باشد. بنابراین استفاده از شیشه به عنوان  متریال نما  همیشه کمی خطرناک است.

 

2. جاذب حرارت

شیشه تمایل به به دام انداختن گرما در خود و در نتیجه گرم شدن فضای داخلی ساختمان دارد.

بنابراین برای ساخت و ساز در مناطق گرم با دمای بالاتر، حفظ نمای شیشه ای بسیار دشوار است. برای متعادل کردن این گرمای اضافی، باید از تهویه مطبوع و روش‌های خنک‌کننده مختلف برای تمیز نگه داشتن فضای داخلی استفاده کنید که این امر هزینه‌بر است.

 

 

 

3. تمیز کردن و نگهداری

شیشه زمانی که در نما استفاده می شود نیاز به تمیز کردن و نگهداری منظم دارد و برای ساختمان هایی که دیوارهای شیشه ای دارند انجام منظم آن کار دشواری است و اگر این کار را انجام ندهید گرد و غبار و ذرات مختلف هوا روی شیشه محبوس می شوند. کثیف جلوه دادن آن و در نهایت تخریب ظاهر نما.

 

4. امنیت و حفظ حریم خصوصی

استفاده از شیشه در ساختمان هزینه های امنیتی را جدا از هزینه ساخت افزایش می دهد. به دلیل شفافیت آن، حریم خصوصی در برخی از سطوح مختل می شود. همچنین احتمال وقوع سرقت و گم شدن بیشتر است.

 

5. گران قیمت

شیشه به طور کلی گران است  و استفاده از اشکال مختلف آن حتی می تواند گران تر باشد.

استفاده از شیشه در چنین حجم بالایی نه تنها از نظر هزینه مواد گران تمام می شود، بلکه برای نصب شیشه نیز گران تمام می شود زیرا شما به کارگران ماهر و تجهیزات ویژه نیاز دارید.

بازگشت به بالا

فرم ارتباط رادان گلس

آدرس

کیلومتر 2 اتوبان فتح،ابتدای لاین کندرو،مرکزتجارت آسانسور ایران، طبقه 3 اداری،واحد 301

شماره تماس

۰۲۱۶۶۱۵۴۵۰۹

۰۲۱۶۶۱۵۴۰۰۳

ساعت کاری شنبه تا چهارشنبه ۱۷-۹پنجشنبه ۹-۱۳