آسانسور چیست و معرفی انواع آن

آشنایی با انواع آسانسور

اگر ساختمان بزرگی با طبقات مختلف دارید، آسانسورها بهترین راه حل برای دسترسی آسان هستند. نصب آسانسور در یک ساختمان باید قبل از اجرا به درستی برنامه ریزی شود تا اطمینان حاصل شود که تمام قوانین ایمنی را رعایت می کند و به درستی کار می کند.

آسانسور چیست؟

آسانسورها دستگاه‌هایی هستند که برای حمل و نقل افراد و وسایل در ساختمان‌ها استفاده می‌شوند. آسانسورها شامل یک کابین و یک سیستم بلند کننده هستند که به وسیله یک موتور قدرتمند کنترل می‌شوند. آسانسورها به طور گسترده در ساختمان‌های بلند و بزرگ، مانند ادارات، بیمارستان‌ها، هتل‌ها، مراکز خرید و آپارتمان‌ها استفاده می‌شوند.

برای بهبود عملکرد آسانسورها و افزایش ایمنی آن‌ها، معمولاً از سیستم‌های کنترل هوشمند، سیستم‌های ایمنی و سیستم‌های پیشرفته دیگری استفاده می‌شود. با بهره‌گیری از فناوری‌ های جدید مانند آسانسورهای هیدرولیکی، آسانسورهای ماشین‌خانه‌ای و آسانسورهای بدون موتور، بهبودهای قابل توجهی در عملکرد و کارایی آسانسورها ایجاد شده است.

 

انواع آسانسور


دو نوع از رایج ترین آسانسورها، آسانسورهای کششی و هیدرولیک هستند که هر روز در ساختمان های تجاری، هتل ها، ساختمان های عمومی و در منازل مسکونی، بیمارستان ها ملاقات می کنیم و حمل و نقل آسان ما را تضمین می کنند. نمای آسانسور شیشه ای می تواند در زیبایی و جذابیت نما ها تاثیر داشته باشد. 

 

آسانسور هیدرولیک

اینها انواع اساسی آسانسورهایی هستند که با مکانیزم پیستونی کار می کنند. یک پیستون در زیر کابین نصب شده است که وقتی موتور روغن را وارد پیستون می کند، آن را به جلو می راند. هنگامی که شیر روغن / سیال هیدرولیک را آزاد می کند آسانسور پایین می رود. آسانسورهای هیدرولیک بیشتر در ساختمان های کم ارتفاع (4 طبقه یا کمتر) نصب می شوند.

سرعت معمولی آنها حدود 1 متر در دقیقه است هزینه نصب این نوع آسانسورها و نگهداری آنها نسبتاً کم است. اتاق ماشین این آسانسورها معمولاً در مجاورت چاه آسانسور در پایین ترین سطح نصب می شود. آنها انرژی بیشتری مصرف می کنند و در دسته انرژی سبز قرار نمی گیرند.

 

آسانسور کششی

آسانسورهای کششی در ساختمان های متوسط و بلند نصب می شوند و با سرعت بالاتری نسبت به آسانسورهای هیدرولیک کار می کنند. آنها توسط یک موتور الکتریکی کار می کنند که طناب ها، کابل ها را برای حرکت کابین آسانسور حرکت می دهد. این مفهوم مانند یک سیستم قرقره است که طناب ها را روی یک چرخ دنده حرکت می دهد. دو دسته برای این نوع آسانسورهای کششی دنده ای آسانسور و آسانسورهای کششی بدون دنده وجود دارد.

از آنجایی که در اینجا از کابل و طناب استفاده می شود، محدودیت ارتفاعی برای این نوع آسانسور وجود دارد. آنها همچنین به بررسی و نگهداری منظم کابل ها و چرخ دنده ها نیاز دارند و باید از نظر ساییدگی و پارگی بررسی شوند. اگر برای مدت طولانی کنترل نشود، می تواند خطرات ایمنی ایجاد کند.

معرفی محصولات: نمای شیشه ای رادان گلس

 

نکاتی برای نصب و راه اندازی آسانسورها


ایمنی 

اول از همه، مقررات ایمنی است. این کاملاً حیاتی است که آسانسور بتواند وزن چندین مسافر را به طور همزمان حمل کند. شما باید حداکثر ظرفیت آن را بعد از نصب تست کنید و این را در آسانسور مشخص کنید تا مردم بدانند چقدر می تواند حمل کند. همچنین آسانسورها در مواقع اضطراری یا خرابی باید دارای سیستم هشدار دهنده باشند.

علاوه بر این، برای اطمینان از پایداری کافی آسانسور، باید در منطقه ای که آسانسور نصب می شود، بررسی های ایمنی انجام دهید. همچنین مهم است که اطمینان حاصل شود که فقط پرسنل مجاز و کارکنان تعمیر و نگهداری می توانند به ماشین آلات آسانسور دسترسی داشته باشند تا از بروز هرگونه حادثه جلوگیری شود.

ظرفیت 

در نظر گرفتن تعداد افراد مورد نیاز برای دسترسی به ساختمان در طول روز به شما کمک می کند تا قبل از شروع نصب، ظرفیت مورد انتظار و تعداد آسانسورهای مورد نیاز را محاسبه کنید. داشتن آسانسورهای بسیار کم به تعداد افراد در ساختمان زمان انتظار بسیار طولانی را در پی خواهد داشت.

بنابراین محاسبه ظرفیت از قبل برای نصب صحیح آسانسور بسیار مهم است. ساختمان های بلندتر همچنین ممکن است به چندین شفت و هسته آسانسور برای اطمینان از کارایی و ایمنی نیاز داشته باشند.

طرح

طراحی آسانسور بستگی به نوع ساختمانی دارد که در آن نصب شده است زیرا باید با زیبایی ساختمان مطابقت داشته باشد.
برای مثال، آسانسورهای مسکونی احتمالاً ظاهر بصری دلپذیرتری خواهند داشت، احتمالاً با درها، پنجره‌ها و آینه‌های شیشه‌ای که اجازه ورود نور را می‌دهند. در حالی که از سوی دیگر، ساختمان‌های شرکتی ساده‌تر و استانداردتر هستند و ساختمان‌های مدرن ممکن است نیاز به کار داشته باشند. با یک معمار و طراح داخلی برای اطمینان از مطابقت آسانسور با سبک کلی ساختمان.

محیط

یکی از مهمترین مواردی که در نصب آسانسور باید در نظر گرفت، محیطی است که در آن نصب خواهد شد. این نقش مهمی در نحوه نصب و طراحی کلی دارد. ارزیابی محیط شامل تعیین اینکه آسانسور باید چند طبقه را بپوشاند و همچنین چقدر وزن را برای حمل نیاز دارد.

اوج بار مصرف

در ساختمان های بلند، مهم است که تاثیر زمان اوج مصرف بر آسانسورهای خود را در نظر بگیرید. این به شما کمک می کند تا ترافیک را مدیریت کنید و اطمینان حاصل کنید که مردم مدت زیادی منتظر آسانسور برای رسیدن به طبقه خود نیستند.

دانستن زمان ورود و خروج اکثر افراد از ساختمان، و همچنین در نظر گرفتن عجله زمان ناهار، به شما کمک می کند تا محاسبه کنید که برای اطمینان از کارایی، چه تعداد آسانسور باید نصب کنید. اگر در یکی از سطوح بالای ساختمان خود یک ناهار خوری دارید، باید یک سیستم آسانسور مجزا برای بردن افراد به آنجا در نظر بگیرید. این به کاهش ترافیک در سیستم اصلی آسانسور کمک می کند.

کیفیت

هنگام نصب تقریباً هر چیزی باید کیفیت را در نظر گرفت. با این حال، وقتی صحبت از آسانسور به میان می آید، باید مطمئن شوید که تجهیزات با کیفیت خوب را از یک سازنده معتبر دریافت می کنید.
شما نمی خواهید آسانسوری داشته باشید که دائماً خراب می شود، بنابراین ارزش آن را دارد که کمی بیشتر برای یک برند قابل اعتماد هزینه کنید.

فناوری هوشمند

امروزه از فناوری هوشمند در ساختمان ها برای نظارت بر دسترسی و به حداکثر رساندن امنیت استفاده می شود. بنابراین، تعجب آور نیست که آسانسورهای هوشمند در حال افزایش هستند. آسانسورهای هوشمند از کارت‌های کلید یا فوب‌هایی استفاده می‌کنند که می‌توانند برای طبقات خاص برنامه‌ریزی شوند، بنابراین نیازی به فشار دادن دکمه نیست.

آسانسورها وجه اشتراکی با دیگر فناوری‌های حیاتی اما غیرقابل چشم پوشی در زندگی ما دارند: ما آنها را بدیهی می‌دانیم. اما، مانند اینترنت یا آب گرم خانه شما، وقتی آسانسورها به درستی کار نمی کنند، ما به سرعت اذیت می شویم.

از آنجایی که آسانسورها اغلب قهرمانان نادیده گرفته شده یک ساختمان هستند، احتمالاً برای طراحی خوب آسانسور تحسین زیادی دریافت نخواهید کرد. با این حال، مهم است که به فرآیند طراحی با دقت نزدیک شوید تا همه عناصر ساختمان مانند یک تیم خوب با هم کار کنند.

مطالعه بیش‌تر: نرده شیشه ای چیست؟

امروزه با پیشرفت تکنولوژی تغییرات بسیاری را در زمینه صنعت، مانند کامپیوتر و نرم افزار شاهد هستیم. همین پیشرفت ها عاملی برای طراحی و نصب آسانسور در یک ساختمان شد. سپس تمامی بخش های آن توسعه یافتند و انواع مختلفی از آسانسورها به بازار عرضه شد.

در حقیقت نصب آسانسور برای ساختمان های با ارتفاع بیش از چهار طبقه، اجباری است. مهم ترین مزیت وجود آسانسور، سهولت در رفت و آمد همه افراد در ساختمان های چند طبقه است‌.

همان گونه که عنوان شد، آسانسور حمل و نقل داخل ساختمان را راحت کرده است. در گذشته تنها از پله و معمولا پله چوبی برای دسترسی به طبقات استفاده می شد، اما اکنون یک آسانسور به جایگزینی مطمئن برای پله‌ تبدیل شده است. حمل و نقل توسط این دستگاه به شکل عمودی است که جهت جابه جایی افراد و بار در طبقات استفاده می‌ شود. به دلیل سهولت دسترسی به طبقات، اکثر مردم ترجیح می ‌دهند از آسانسور استفاده کنند.

اما یک نکته مهم در رابطه با آسانسورها، پوشیده بودن همه طرف های آن است. از نظر فردی که از پایین به طبقات خیلی بالا می ‌رود، آسانسور یک جعبه فلزی درب دار است. درب این جعبه در یک طبقه بسته شده و در طبقه ای دیگر گشوده می ‌شود. از آسانسورها در مجتمع های تجاری و مسکونی، بیمارستان ‌ها و کتاب خانه‌ها جهت حمل کالاهای مورد نیاز نیز استفاده می شود.

قسمت ‌های اصلی یک آسانسور

  • یک اتاق فلزی (کابین) که به سمت بالا و پایین می ‌رود.
  • وزنه تعادل که سبب تعادل در حرکت کابین می شود.
  • یک موتور الکتریکی که کابین را حرکت می دهد و یک سیستم ترمز نیز دارد.
  • مجموعه ای از کابل ‌های فلزی و قرقره‌ ها که بین کابین و موتور حرکت می‌ کنند.
  • سیستم ‌های امنیتی مختلف که در زمان پاره شدن کابل ‌ها از افراد درون آسانسور حفاظت می کنند.
  • یک سیستم کنترل الکترونیکی که با استفاده از الگوریتم آسانسور، برای اطمینان از رسیدن افراد با سریع ‌ترین و مناسب ترین روش وجود دارد.

سیستم ‌های آسانسور به نحوی برنامه ریزی می شوند که در شروع روز افراد را بالا ببرند و در پایان روز به پایین منتقل کنند. یعنی در ابتدای روز اولویت با بالا رفتن است و در پایان روز اولویت با افرادی است که به پایین می روند.

تاریخچه آسانسور

ابتدایی ترین آسانسورها، نسخه های پیشرفته بالابرهای قرون باستان است. بر اساس اسناد، نخستین بار دو قرن پیش از میلاد، افراد برای بالا بردن بار خود از طناب و قرقره استفاده می کردند. برای این کار دو نیرو را در دو سمت قرقره قرار می دادند. نیروی سمت چپ، همان کالایی است که باید بالا برود و در سمت مقابل آن یک انسان یا حیوان قرارمی گرفت. بشریت در قرون باستان، نمی دانست که آسانسور چیست. اما همواره در تلاش بود تا راهی آسان جهت حمل بار و انسان پیدا کنند.

بر اساس مطالعات، بشریت همواره می توانست برج و ساختمان های بلند بسازد، اما به دلیل نبود یک بالابر، معمولا این مدل بناها ساخته نمی شد. تا قرن نوزده میلادی با وجود اختراع برق، افراد استفاده کمی از آسانسور داشتند. یکی ازدلایل آن عدم وجود ایمنی و احتمال سقوط آسانسور بود.

در نهایت در سال 1854 میلادی با اضافه شدن یک سیستم ایمنی به آسانسور، استفاده از آن به طرز شگفت انگیزی افزایش یافت. امروزه با اضافه شدن هوش مصنوعی به وسایل برقی و مکانیکی، این صنعت پیشرفت های فوق العاده ای را تجربه کرده است.

آسانسور در ایران

در زمان ناصر الدین شاه قاجار، آسانسور به ایران راه پیدا کرد. در زمان سفر او به انگلیس و در بازدید از یک بیمارستان، با آسانسور آشنا شد. پس از برگشت، او دستور ساخت این وسیله را در کاخ گلستان صادر کرد. سپس در زمان احمد شاه قاجار، در پالایشگاه نفت آبادان نیز یک آسانسور دیگر نصب شد.

در زمان رضا شاه نخستین آسانسورها در ساختمان های میدان سپه و باشگاه افسران راه اندازی شد. با پیشرفت صنعت ساختمان سازی در دهه‌ سی شمسی، صنعت آسانسور در ایران بسیار پرطرفدار شد. در دهه چهل نیز نخستین تولیدی درب و کابین آسانسور در ایران تاسیس شد.

نحوه کار آسانسور

آسانسورها توسط دریافت و تبدیل انرژی کار می کنند. برای این که شما توسط راه پله به طبقات بالا بروید، باید وزن بدن تان را در خلاف جهت نیرویِ رو به پایین حرکت دهید. آن میزان انرژی که در این فرآیند مصرف می ‌کنید، به انرژی پتانسیل تبدیل می ‌شود. بنابراین بالا رفتن از پله سبب افزایش انرژی پتانسیل و پایین آمدن از آن کاهش انرژی پتانسیل را در پی دارد.

این مورد قانون حفظ انرژی در کنش را نشان می دهد. در واقع شما انرژی پتانسیل بیشتری در بالا رفتن از پله های یک ساختمان در مقایسه با پایین رفتن از آن مصرف می کنید.

یک آسانسور می تواند سطح انرژی پتانسیل شخص را کم یا زیاد کند بدون این که آن فرد به تامین انرژی نیاز داشته باشد. شما زمانی که به سمت بالا می ‌روید، آسانسور به شما انرژی پتانسیل می ‌دهد و بر عکس آن نیز صادق است. از نظر تئوری، این مسئله ساده به نظر می رسد. آسانسور انرژی زیادی مصرف نمی کند، چون که همیشه به همان اندازه که پایین می ‌رود، بر می گردد. اما متاسفانه درک آن آنقدرها هم ساده به نظر نمی آید.

هر آسانسور می تواند یک بالابر ساده با یک کابین باشد که با قرقره حرکت می کند. سپس برای بالا بردن افراد مقدار زیادی انرژی مصرف می کند، اما راه بازگشتی برای آن انرژی وجود ندارد. در زمانی که افراد به سمت پایین بر می گردند، انرژی به راحتی و با اصطکاک کابل ها و ترمزها از بین خواهد رفت.

انواع مختلف آسانسور

آسانسورها با توجه به نیروی محرکه خود و نوع کاربرد آن، به سه دسته کلی تقسیم می شوند. این تقسیم بندی، راهنمای مناسبی برای افرادی است که قصد خرید و نصب آسانسور دارند، اما در انتخاب نوع آن سر در گم هستند. انواع آسانسور ها عبارتند از:

  • آسانسور برقی
  • آسانسور هیدرولیکی
  • آسانسور پنوماتیکی

البته تمامی آسانسورها با استفاده از نیروی برق کار می کنند، اما به این سه دسته اصلی تقسیم می شوند. در ادامه گروه مهندسی رادان گلس با توضیحات کلی، شما را با هر یک از این آسانسور ها آشنا می کند:

آسانسور کششی

این نوع آسانسور از نوع برقی بوده و مانند نام آن، کششی است. یکی از ویژگی های این آسانسور، حرکت دادن کابین توسط سیم بکسل است. در این نوع آسانسورها اغلب انرژی مورد نیاز، توسط موتور آسانسور در موتور خانه تأمین می شود. یک وزنه تعادل نیز با ایجاد اختلاف وزن، کابین را به حرکت در می آورد.

این آسانسور، رایج ترین نوع آن در بازار است. از مهم ترین مزایای آن، می توان قابلیت استفاده برای ارتفاعات خیلی بالا و مصرف انرژی پایین را نام برد. همچنین این آسانسور برای محل هایی که محدودیت فضای نصب دارد، مناسب ترین گزینه است.

آسانسور مغناطیسی

همان گونه که از نام این آسانسور مشخص است، در این نوع آسانسورها حرکت کابین از انرژی مغناطیسی استفاده می کنند. سیستم این گونه آسانسورها به گونه ای است که بدون نیاز به موتور و کابل کار می کند. یکی از مزیت های این نوع آسانسورها ایمنی بالای آن است. اما از معایب آن، می توان به گران بودن آن در با سایر مدل ها اشاره کرد. این نوع آسانسور نیز در گروه آسانسورهای برقی جا می گیرد.

آسانسور پیچی

یکی دیگر از انواع آسانسورهای برقی، آسانسور پیچی است اما برای مکان هایی با حداکثر چهار طبقه و فضای محدود کارایی دارد. ایمنی این آسانسور به حدی زیاد است که از آن به عنوان آسانسورهای بدون سقوط نام می برند.

آسانسور پیچی یک پیچ بلند، یک مهره و یک تسمه دارد که توسط یک موتور سبب حرکت کابین می شوند. این آسانسور به موتور نیاز دارد اما به موتور خانه احتیاج ندارند، به دلیل این که موتور آسانسورهای پیچی، روی بدنه آن نصب شده و حرکت می کند. از آسانسورهای پیچی در اندازه های مختلف و با میزان ظرفیت های مختلف می توان استفاده نمود.

آسانسور هیدرولیکی

در آسانسورهای هیدرولیکی، توسط فشار روغن موجود در مخزن پمپ روغن و جک هیدرولیکی، کابین آسانسور حرکت می کند. از این نوع آسانسورها برای ارتفاعات کم استفاده می شود. البته این نوع آسانسور به آسانسور خانگی نیز شهرت دارد. ذکر این نکته مهم است که با توجه نوع طراحی آسانسور هیدرولیکی، وزنه تعادل وجود ندارد. اما به موتوری قوی تر نسبت به آسانسور کششی نیاز است.

استفاده از این نوع  نمونه مزایای زیر را به همراه دارد:

  • نصب سریع و آسان
  • هزینه تعمیر و نگهداری پایین
  • نرمی و کم صدا بودن حرکت آسانسور
  • توانایی در جا به جایی بار های سنگین
  • امنیت بالا
  • بدون نیاز به موتور خانه
آسانسور پنوماتیکی

آسانسورهای پنوماتیکی موتور خانه ندارند و برای محل های تا چهار طبقه مناسب هستند. از این آسانسور برای جا به جایی بار و انسان به شکل محدود استفاده می شود. آسانسور پنوماتیکی به شکل متوسط قابلیت جا به جایی وزن تا ۲۴۰ کیلو گرم را دارد. همچنین از سیستم وکیوم، جهت ایجاد حرکت در کابین استفاده می شود. از معایب این سیستم، آلودگی صوتی بالا و صرفه جویی در فضا از مزایای آن است.

نوع آسانسور بر اساس محل نصب

هر مکان با توجه به نیازهای متفاوت و شرایطی خاص، به یکی از انواع آسانسورها نیاز دارد. به همین دلیل آسانسورها را می توان بر اساس محل نصب نیز تقسیم بندی نمود.

این دسته بندی ها عبارتند از:

  • آسانسور مسکونی
  • آسانسور بیمارستان
  • آسانسور صنعتی
  • آسانسور پارکینگی
آسانسور مسکونی

آسانسور محل های مسکونی با توجه به اسم آن، در ساختمان های مسکونی نصب و استفاده می شود. این نوع آسانسور دارای انواع مختلفی مانند نفر بر، بالا برنده پله ای، ویلچر بر عمودی، ویلچر بر پله ای و نوع باری کوچک است. با توجه به نیاز، از هر یک از این آسانسورها استفاده می شود. اما پر استفاده ترین نوع آن، آسانسور هیدرولیکی و برقی است.

آسانسور بیمارستانی

آسانسورهای بیمارستانی صرفا در بیمارستان ها استفاده می شوند و بر اساس نیاز، انواع مختلفی دارند:

آسانسور تخت بر

این نوع آسانسور برای بیمارانی استفاده می شود که قادر به حمل و نشستن روی ویلچر نیستند. از خصوصیات این نوع آسانسورها می توان به حرکتی نرم و بدون شتاب اشاره کرد تا ضربه ای به بیماران وارد نشود. از دیگر خصوصیات این نوع آسانسور داشتن دو درب ورودی در دو طرف آن است.

آسانسور برانکارد بر

این آسانسور، برای انتقال بیمارانِ بدون تخت، پزشکان، پرستاران و پرسنل بیمارستان استفاده می شود. آسانسور برانکارد بر باید کم ترین میزان لرزش و صدا را داشته باشد. ابعاد آن از آسانسور تخت بر کوچک تر است و به دلیل داشتن موتور خانه، از دو نوع کششی و هیدرولیکی خواهد بود.

آسانسور صنعتی

امروزه از آسانسور در مکان های صنعتی نیز استفاده می شود. روان بودن و کارآمدی بالا برای حمل بار و افراد از ویژگی های این نوع آسانسور است. در اکثر اوقات از سیستم هیدرولیکی برای آسانسور این گونه محیط ها استفاده می شود. برای نصب این آسانسور به سکوی بار یا هر نوع قاب فولادی نیاز نیست، به همین علت بارگیری به شکل مستقیم انجام می شود.

آسانسور پارکینگی

با افزایش هر روزه تعداد خودروها و نیاز به ایجاد پارکینگ های بیشتر، تقاضا برای پارکینگ های چند طبقه در حال افزایش است. همین امر سبب شده تا آسانسورهای پارکینگی (خودرو بر) طراحی و نصب شوند. از مزیت های این نوع آسانسور می توان صرفه جویی در مصرف انرژی، آلودگی صوتی کم، امنیت بالا و حرکتی نرم را نام برد.

سایر ویژگی های این نوع از آسانسورها عبارتند از:

  • آسانسورهای پارکینگی بزرگ ترین نوع آسانسور است.
  • ابعاد این آسانسور معمولا تا 3 متر عرض و ۶ متر ارتفاع خواهد بود.
  • توان حمل آن تا ۷ تن اعلام شده است.
  • برای آسانسور پارکینگی تا ۳ طبقه، از آسانسور هیدرولیکی و برای ارتفاع بالاتر از آسانسور کششی استفاده می شود.

آسانسورها برای راحتی زندگی ما اختراع شده اند و علاوه بر جا به ‌جایی، باید خصوصیات مهمی نیز داشته باشند. عدم انتشار آلودگی صوتی و حرکت بدون لرزش کابین از جمله این موارد هستند. بدون شک در دسترس بودن و تأمین امنیت نیز اساسی‌ ترین و ضروری ‌ترین خصوصیات آن محسوب می شود؛ بنابراین پیش از وقوع هر حادثه، در انتخاب نوع آسانسور دقت نمایید.

جهت انتخاب آسانسور و خرید قطعات آن یا نصب و راه اندازی یک مجموعه کامل آسانسور، باید به نکات مهمی توجه نمود. تجهیزات آسانسور انواع مختلفی دارند. همچنین سیستم آسانسور نیز انواع متعددی را شامل می شود. هزینه تولید و نصب آسانسور با توجه عواملی مانند نوع، ابعاد، ارتفاع کار و این قبیل موارد متفاوت خواهد بود.

البته نوع کابین و جنس آن نیز تاثیر بسیاری در تعیین قیمت یک آسانسور دارد؛ بنابراین بر اساس نیاز خود، کارشناسان مجرب گروه مهندسی رادان گلس متناسب با شرایط ساختمان، بهترین انتخاب را برای شما به ارمغان می آورند.

بازگشت به بالا

فرم ارتباط رادان گلس

آدرس

کیلومتر 2 اتوبان فتح،ابتدای لاین کندرو،مرکزتجارت آسانسور ایران، طبقه 3 اداری،واحد 301

شماره تماس

۰۲۱۶۶۱۵۴۵۰۹

۰۲۱۶۶۱۵۴۰۰۳

ساعت کاری شنبه تا چهارشنبه ۱۷-۹پنجشنبه ۹-۱۳