قیمت و مراحل اجرای نمای کرتین وال در تهران

اجرای نمای کرتین وال در تهران

نمای کرتین وال یک نوع سازه آلومینیومی است که در پوسته خارجی ساختمان استفاده می‌شود. در ساخت این سازه از پروفیل های آلومینیومی برای مدول بندی سطح خارجی نما و هم چنین از متریال های مختلف( عموما شیشه) برای پر کردن فضای خالی بین لامل ها استفاده می‌شود. نماهای کرتین وال در انواع مختلفی تولید و اجرا می‌شود  که می‌توان آن را  از نظر اجرا نیز به دو دسته استیک و یونیتایز دسته‌بندی کرد. اگر قصد اجرای نمای کرتین وال در تهران را دارید تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

کرتین وال اصطلاحی است که برای یک فناوری نمای پرکاربرد برای روکش ساختمان‌های بزرگ به کار می‌رود. نمای کرتین وال برای تحمل وزن خود و انتقال بارهای افقی (باد) وارده بر آنها به سازه اولیه ساختمان طراحی شده‌اند. عملکرد اصلی کرتین وال مقاومت در برابر نفوذ هوا و آب و ایجاد یک مانع حرارتی بین داخل و خارج است. سیستم‌های کرتین وال همچنین برای سازگاری با پیچیدگی‌های انحراف، انبساط و انقباض حرارتی، نوسان ساختمان و حرکات نسبی بین طبقات ناشی از باد یا بارهای لرزه‌ای بر سازه طراحی شده‌اند. جهت اجرای نمای کرتین وال  در تهران حتما به شرکت‌های معتبر در این زمینه مراجعه کنید تا این سازه به صورت دقیق نصب شود و بتوانید از مزایای آن بهره مند شوید. 

کرتین وال در تهران چگونه ساخته می شود؟ 


با توجه به اینکه کرتین وال غیر ساختاری هستند، می توان آنها را از مواد سبک وزن ساخت که هزینه‌های کلی ساخت و ساز را تا حد زیادی به حداقل می‌رساند. به طور کلی، کرتین وال به گونه‌ای طراحی می‌شوند که در داخل اعضای آلومینیومی اکسترود شده نصب شوند، زیرا استحکام و پایداری آن تمام نیازهای لازم برای پشتیبانی از مناطق شیشه‌ای بزرگ را برآورده می‌کند. جالب است بدانید در ابتدا، این سازه اغلب با استفاده از شیشه روی یک قاب فولادی ساخته می شدند. اما در سال های اخیر آنها معمولا با استفاده از یک قاب آلومینیومی ساخته می‌شوند. این قاب‌های آلومینیومی برای ایجاد نماهای چشمگیر و جذابی استفاده می‌شوند که حداکثر میزان نور روز را در ساختمان‌های چند طبقه کوچک یا بزرگ ایجاد می‌کنند. برخی از سیستم‌های کرتین وال نیز از مواد پرکننده دیگری مانند روکش سنگ، پانل‌های فلزی یا دریچه‌های قابل اجرا استفاده می‌کنند. 

اجرای نمای کرتین وال در تهران 


اجرای نمای کرتین وال در تهران توسط نیروی متخصص و مجرب انجام می‌شود. اجرای نمای کرتین وال به تخصص و مهارت نیاز دارد در غیر این صورت نمی‌توان از مزایای  آن بهره‌مند شد. جهت اجرای کرتین وال در تهران می‌توانید از خدمات  مشاوره و تخصص رادان گلس کمک بگیرید‌. در ادامه به مزایای استفاده از این سازه می‌پردازیم.

مزایای اجرای نمای کرتین وال در تهران


  انتخاب سیستم کرتین وال به عنوان نمای ساختمان مزایای زیادی دارد. در این بخش به مزایای اجرای نمای کرتین وال در تهران اشاره کردیم تا بتوانید بهترین انتخاب را برای پروژه ساختمانی بعدی خود داشته باشید.
    جلوگیری از نفوذ آب و هوا 
 سیستم های کرتین وال به دلیل توانایی خود در جلوگیری از نفوذ آب و هوا شناخته شده‌اند. از آنجایی که سیستم کرتین وال دارای قطعات ساختاری کمتری است، احتمال نفوذ عناصر کمتر به آنها وجود دارد.
•    کاهش نوسانات ساختمان
 در ساختمان‌های بلند، نوسان ساختمان‌ها برای ساکنان آن ناراحت کننده است. کرتین وال با پراکنده کردن نیروی جنبشی در سرتاسر نما به کاهش نوسان کمک می‌کند. بنابراین این سیستم‌ها ساختمان را ایمن تر می‌نمایند.
•    صرفه جویی در انرژی 
 کرتین وال بازده حرارتی ساختمان را بهبود می‌بخشد و هزینه‌های عملیاتی را کاهش می‌دهد. علاوه بر این، شیشه استفاده شده در کرتین وال موجب کاهش نفوذ اشعه ماوراء بنفش به داخل ساختمان  می‌شود.
•    تنوع بالا 
این سازه‌ها تنوع بسیاری دارند و می‌توانند تمامی سلایق را پوشش دهند. تنوع بالا در کرتین وال باعث می‌شود همه افراد بتوانند با توجه به نیاز و شرایط خود از بین انواع و اقسام این محصولات با قیمت‌ها و روش‌های ساخت و نصب متفاوت، بهترین انتخاب را داشته باشند.
    نصب ساده 
نصب نمای کرتین وال بسیار ساده و راحت است که همین امر می‌تواند ساخت سازه را ساده‌تر کند و از پیچیدگی کارهای ساخت و ساز نمای خارجی ساختمان کم‌ نماید.
•    زیبایی و جذابیت فوق العاده 
کرتین وال علاوه بر اینکه ظاهر بسیار زیبا و شکیلی دارد، جلوه مجللی هم به ساختمان می‌بخشد. 
•    اقتصادی بودن
 هزینه و قیمت اجرای نمای کرتین وال در تهران مقرون‌به‌صرفه‌ای است و به این ترتیب برای هر نوع سازه‌ای و با هر میزان هزینه‌ای مناسب می‌باشد.
•    بهینه‌سازی در انتقال نور و دمای محیط
در این نوع سازه با استفاده از پانل‌های شیشه‌ای، نور داخل ساختمان بیشتر وارد می‌شود و می‌توان در طول روز از نور خورشید بهره برد. به این ترتیب فضای داخل ساختمان روشن‌تر و زیباتر شده و موجب کاهش  مصرف برق می‌گردد.

انواع کرتین وال


 کرتین وال سیستم‌های پیش ریخته گری کارخانه‌ای هستند که بر اساس نحوه مونتاژ به دو دسته‌ زیر تقسیم می‌شوند:
•     سیستم استیک کرتین وال
•     سیستم دیوار پرده یکپارچه 

سیستم استیک کرتین وال

 
سیستم استیک کرتین وال به صورت تکه تکه بر روی ساختمان در محل مونتاژ می‌شوند. این محصول عمدتاً در ساختمان‌های کم ارتفاع یا مناطق کوچک نصب می‌شوند. توجه داشته باشید برای نصب این سیستم نیاز به  داربست، جرثقیل و غیره می‌باشد. یکی از مزیت‌های این سیستم این است که از هزینه حمل و نقل کمی برخوردار است. اما نصب آن زمانبر است و به نیروی کار زیادی نیاز می‌باشد.

سیستم های کرتین وال یکپارچه


در سیستم‌های کرتین وال یکپارچه کل قطعات با هم به صورت یک واحد از کارخانه خریداری می‌شوند. اندازه این سازه بستگی به ارتفاع کف تا کف ساختمان دارد. از این رو هنگام برنامه ریزی عمق نما باید نحوه حمل و نقل و نصب را در نظر داشت. این سیستم عمدتاً در ساختمان‌های مرتفع استفاده می‌شود. به علاوه جهت نصب این سیستم  نیازی به جرثقیل یا داربست نیست. فقط می‌توان از جرثقیل های کوچک یا یک بالابر موقت استفاده کرد تا به نصب سریع آن کمک کند. این سیستم به دلیل ساخت کارخانه‌ای از مزایای ساخت سریع و کیفیت بالا بهره می‌باشد. اما به دلیل نیاز به محافظت بیشتر در طول حمل و نقل، هزینه حمل و نقل آن افزایش می‌یابد. 

روش اجرای نمای کرتین وال در تهران


اجرای نمای کرتین وال به روش استیک
 در اجرای نمای کرتین وال در تهران به روش استیک تمام فرآیند ساخت نما پس از مرحله اسکترود(تولید لامل) و رنگ آمیزی در محل پروژه انجام می‌شود. از این رو مقاطع آلومینیومی به صورت شاخه‌ای وارد کارگاه می‌شوند. سپس این لامل ها با توجه به برداشت های صورت گرفته از ساختمان و نقشه‌ها در کارگاه برش داده می‌شوند و سپس طبق دیتیل بر روی زیرسازی صورت گرفته نصب می‌گردند. در مرحله آخر لامل ها و مدول بندی نما نصب و سپس شیشه‌های نمای کرتین وال نصب و تثبیت می‌شوند.
اجرای نمای کرتین وال به روش یونیتایز 
در این روش کلیه مراحل ساخت و آماده سازی نمای کرتین وال در کارخانه انجام می‌شود و تمام مدول های نمای به صورت از پیش ساخته شده همراه با شیشه وارد کارگاه می‌شوند. در این روش فقط اجرای زیرسازی و نصب پنل های آماده بر روی زیرسازی در محل پروژه انجام می‌شود. کاربرد روش یونیتایز بیشتر در ساختمان‌های بلند است. از مزیت‌های این روش می‌توان به  صرفه جویی در زمان اشاره کرد. اگر بخواهیم این دو روش را با هم مقایسه کنیم اجرای نمای کرتین وال به روش یونیتایز در مقایسه با روش استیک پر هزینه تر است.
هزینه اجرای نمای کرتین وال در تهران
هزینه کرتین وال به عوامل مختلفی بستگی دارد که می توان آن را به دو بخش اصلی تقسیم کرد: 
•    هزینه خرید قطعات و پروفیل های مورد نیاز برای اجرای نمای کرتین وال در تهران
•     هزینه های نصب و اجرای دیوارها و نیروی انسانی مورد نیاز
 البته علاوه بر  هزینه نصب کرتین وال ها، هزینه نگهداری از این دیوارها نیز وجود دارد که خوشبختانه هزینه زیادی برای این کار نیاز نیست. به طور کلی اجرای نمای کرتین وال کار و هزینه بیشتری نسبت به دیگر نماها دارد به همین دلیل بیشتر در ساختمان‌های لوکس و تجاری به کار می‌رود. با این حال به خاطر مزایایی مانند مقاومت بیشتر در برابر رطوبت، باد، زلزله و گرما ارزش هزینه کردن را دارد.
سوالات متداول اجرای نمای کرتین وال در تهران

آب بندی نمای کرتین وال چگونه است؟
آب بندی کرتین وال با استفاده از لاستیک‌های آب بندی یا چسب صورت می‌گیرد.
امکان اجرای نمای کرتین وال در تهران برای ساختمان مسکونی وجود دارد؟
معمولا اجرای نمای کرتین وال در تهران برای ساختمان اداری و تجاری صورت می‌گیرد و انجام آن برای ساختمان مسکونی متداول نیست.

مقاومت کرتین وال در برابر شرایط جوی چگونه است؟


اگر اجرای نمای کرتین وال  توسط تیم متخصص و باتجربه صورت بگیرد صدرصد در برابر شرایط جوی از مقاومت خوبی برخوردار است.

بازگشت به بالا

فرم ارتباط رادان گلس

آدرس

کیلومتر 2 اتوبان فتح،ابتدای لاین کندرو،مرکزتجارت آسانسور ایران، طبقه 3 اداری،واحد 301

شماره تماس

۰۲۱۶۶۱۵۴۵۰۹

۰۲۱۶۶۱۵۴۰۰۳

ساعت کاری شنبه تا چهارشنبه ۱۷-۹پنجشنبه ۹-۱۳