انتخاب متریال مناسب برای یراق آلات نرده شیشه ای

ابزار و یراق نرده شیشه ای

در حالی که هنگام ساخت یک سیستم نرده شیشه ای ، تنوع زیادی از مصالح وجود دارد، اما اکثر معماران می دانند که نرده شیشه ای با اتصالات استیل از نظر زیبایی و عملکرد بسیار با کیفیت هستند. این اتصالات می توانند براق ، مات، رنگی و طلایی باشند. استیل دارای دوام طولانی است و سیستم های نرده شیشه ای با این نوع یراق آلات از نظر هزینه بلند مدت بسیار مقرون به صرفه هستند.

 

پایه اسپیگوت استیل و آلومینیوم

 

مقایسه یراق آلات نرده شیشه ای استیل و آلومینیومی

استیل اغلب انتخاب بهتری نسبت به آلومینیوم است؛ زیرا در مقایسه با آلومینیوم از استحکام بالاتری برخوردار است و از لحاظ زیبایی مزایای آشکاری دارد. با گذشت زمان در آلومینیوم ، لایه اکسیداسیون محافظ به رنگ سفید در می آید و گاهی اوقات دچار شکاف می شود. آلومینیوم به دلیل نرمی خود مستعد خراشیدگی و فرورفتگی سطحی است که نظافت و نگهداری آن را دشوار می کند. از نظر طراحی ، یراق آلات آلومینیومی به مراقب و نگهداری بیشتری نسبت به استیل نیاز دارند .

در حالی که استیل به وضوح بهترین انتخاب برای اتصالات نرده شیشه ای است، تفاوت های چشمگیر بین انواع مختلف استیل نیز مورد توجه است. انتخاب نوع مناسب استیل برای پروژه نرده شما، جهت برآورد طراحی زیبا ، ایمن و با عملکرد مورد نظر، بسیار مهم است. در این مقاله به نکاتی برای تهیه بهترین مواد که برای پروژه سیستم نرده باید بدانید می پردازیم.

محبوب ترین انواع استیل برای سیستم نرده

دو نوع استیل در طراحی و ساخت سیستم های نرده شیشه ای غالب هستند:

استیل ضد زنگ درجه 304
استیل ضد زنگ درجه 316 

اتصالات نرده شیشه ای ساخته شده از هر یک از این دو نوع استیل، نقاط قوت و ضعف متفاوتی را ارائه می دهند. هنگام انتخاب یک سیستم نرده استیل ، دانستن ویژگی های هر گروه ضروری است.

نرده های استیل ضد زنگ درجه 304

  • جوانب مثبت: مقاوم در برابر زنگ زدگی و خوردگی 
  • معایب: می تواند در محیط های کلردار یا شور خورده شود
  • بهترین استفاده برای: نرده های داخلی یا محافظت شده و محیط های بیرونی دور از مناطق ساحلی و صنعتی
  • نگهداری: نظافت منظم با آب و صابون

نگهداری از فولاد ضد زنگ آسان است و نیازی به پوشش محافظ ندارد. برای اینکه استیل را ضد زنگ در نظر بگیریم باید حداقل 5/10 درصد کروم در استیل وجود داشته باشد. افزودن کروم، فولادی را ایجاد می کند که در برابر زنگ زدگی و خوردگی بسیار مقاوم است. بسیاری از آلیاژهای دیگر نیز وجود دارد که هر کدام درجه خاصی از فولاد ضد زنگ را تولید می کنند به طوریکه که امروزه بیش از 50 نوع فولاد ضد زنگ در دسترس است. برای نرده استاندارد معمولاً از درجه 304 یا 316 استفاده می کنند.

استیل ضد زنگ درجه 304 با نام "ضد زنگ 18-8" نیز شناخته می شود و این به دلیل ترکیب 18٪ کروم و 8٪ نیکل است. این نوع فولاد ضد زنگ اغلب در فضاهای داخلی استفاده می شود. در صورت تمایل به راحتی رنگ کوره ای را می پذیرد اما پوشش محافظ لازم ندارد. 

علاوه بر کاربردهای داخلی، استیل ضد زنگ درجه 304 در محیط های بیرونی که شرایط آب و هوایی بیش از حد خشن و شدید نباشد و یا جایی که نرده ها در برابر محیط محافظت شوند، عملکرد خوبی دارد.
برای نگهداری این نوع نرده فقط کافی است مرتباً با آب و صابون پاک شود تا ظاهر آن حفظ شود.
استیل درجه 304 برای فضاهای داخلی که ظاهر خوب و نگهداری کم مد نظر است ایده آل می باشد.

نرده های استیل ضد زنگ 316 درجه

  • مزایا: دارای بالاترین مقاومت در برابر خوردگی
  • معایب: گرانتر است 
  • بهترین استفاده برای: محیط های بیرونی و مصارف صنعتی
  • تعمیر و نگهداری: تقریباً هیچ گونه تعمیر و نگهداری ندارد

در استیل ضد زنگ بدون در نظر گرفتن درجه ، هنگامی که محتوای کروم آن با هوای اطراف خود واکنش می دهد، یک لایه نازک و بسیار پایدار از اتم های محافظ، اکسید می شود که از اکسیداسیون یا زنگ زدگی و خوردگی بیشتر جلوگیری می کند و اگر استیل به هر طریقی خراشیده شود محتوای کروم به سرعت دوباره اکسید می شود. البته این بدان معنا نیست که فولاد ضد زنگ در برابر زنگ زدگی و خوردگی مقاوم است. وقتی که در مناطق بسیار کلر دار مانند استخرهای شنا یا در یک منطقه ساحلی که در معرض آب شور قرار می گیرد ، کروم نمی تواند لایه محافظ را با سرعت ایجاد کند.

استیل ضد زنگ درجه 316 با کمی نیکل بیشتر و دو درصد مولیبدن برای تقویت بیشتر مقاومت در برابر خوردگی مقابله می کند و به نوبه خود ، آلیاژهای اضافه شده به استیل 316 آن را به گزینه ای ایده آل برای فضا های باز یا جایی که به مواد با دوام تری نیاز دارند ، تبدیل می کند. این آلیاژ هم مانند استیل 304 ضد زنگ نیازی به پوشش محافظ ندارد و انواع مختلف روکش صرفا برای ایجاد ظاهر مناسب استفاده می شوند.

اتصالات استیل با آلیاژ 316 با اینکه به لحاظ قیمتی حدود 60 % گرانتر از آلیاژ 304 است اما به دلیل عملکرد ثابت شده در شرایط سخت ، محبوب ترین انتخاب برای فضاهای بیرونی و صنعتی است. در حالی که هیچ ماده ای کاملاً در برابر خوردگی مقاوم نیست، استیل ضد زنگ 316 در صورت نگهداری مناسب می تواند سالها در برابر شرایط محیطی بد مقاومت کند.

 

مواردی که هنگام انتخاب متریال نرده شیشه ای باید در نظر بگیرید

برای اینکه مطمئن شوید چه متریالی و چه نوع یراق آلاتی برای سیستم نرده شیشه ای خود انتخاب کنید می توانید با مشاورین ما در رادان گلس تماس برقرار کنید. تیم های فروش و فنی رادان گلس اغلب مکالمات خود را با این سوالات آغاز می کنند:

سیستم نرده در چه محیطی قرار می گیرد؟
نرده در چه سطحی از ترافیک قرار می گیرد؟
چه سطحی از نگهداری مورد انتظار است؟
بودجه پروژه چقدر است؟

هنگام سفارش، طراحی و اجرا سیستم نرده ، پاسخ به این سوالات مهم است.

مکان و محیط

آیا سیستم نرده در فضای داخلی اجرا می شود یا فضای خارجی یا هر دو؟ هنگام نصب سیستم نرده جدید ، محیط نصب یک عامل مهم به شمار می رود.

به یاد داشته باشید ، نرده های داخلی بیشتر تحت تأثیر حجم و نوع ترافیک موجود در محل قرار می گیرند. فضاهای داخلی با تردد زیاد-مانند فرودگاه ها ، مراکز خرید ، مراکز درمانی یا موسسات آموزشی-اغلب به مواد سخت با نگهداری آسان نیاز دارند و بهتر است از فولاد ضد زنگ درجه 304 استفاده کنید.

استناس استیل 304 ممکن است بهترین انتخاب برای سیستم نرده فضای داخل و خارج باشد.( اگر فضای مد نظر شما مرطوب نباشد و تحت شرایط آب هوایی بد قرار نگیرد). 

برای استفاده در فضای باز و یا مواردی که درجه حرارت شدید ، بارندگی یا آب شور وجود دارد ، استیل ضد زنگ درجه 316 معمولاً بهترین انتخاب است ( مثل مناطق جنوبی ایران) . به عنوان مثال ، یک سیستم نرده شیشه ای فریم لس برای یک هتل ساحلی به استیل 316 ضد زنگ احتیاج دارد تا بتواند در برابر سختی های محیطی مقاومت کند.

نگهداری

اگر به دنبال مواد با نگهداری کم هستید استیل ضد زنگ بهترین گزینه است. آب گرم و یک پارچه نرم بیشتر غبار و یا اثر انگشت را از بین می برد و لکه های سرسخت را می توان با حلال های آلی برطرف کرد ، به شرطی که عاری از کلر باشند. استفاده از استون برای پاک کردن لکه در نرده های فولادی ضد زنگ بی خطر است. برای فضاهای با تردد زیاد ، روکش (مانند ساتن) اکثر لکه های روزمره را پنهان می کند.

بودجه

قیمت یکی از عواملی است که هنگام انتخاب متریال مناسب برای پروژه خود باید در نظر بگیرید. هنگام برنامه ریزی بودجه پروژه ، عاقلانه است که هزینه های نصب اولیه را نیز در نظر بگیرید.

انتخاب مصالح ارزان قیمت ممکن است در هزینه شما صرفه جویی کند ، اما می تواند مدتها پس از اتمام نصب در اثر مقاومت پایین برای شما هزینه بر باشند بنابراین هنگام انتخاب مواد مناسب ، سعی کنید به فراتر از هزینه های نصب بنگرید و هزینه های تمیز کردن ، رنگ آمیزی و نگهداری در آینده را نیز در نظر بگیرید و ممکن است متوجه شوید که استفاده از یک متریال بهتر منجر به کاهش هزینه کلی می شود.

نمی دانید که از کجا شروع کنید؟
برای انتخاب بهترین مواد سیستم نرده شیشه ای برای پروژه خود ، عوامل زیادی را باید در نظر گرفت. انتخاب مواد اشتباه می تواند گران تمام شود و منجر به نارضایتی شما شود. اگر مطمئن نیستید که چه موادی برای فضای شما مناسب است ، بهتر است که با یک شریک با تجربه کار کنید که بتواند گزینه های پیش رو را توضیح دهد و سیستمی را طراحی کند که نیازهای شما را در سالهای آینده برآورده کند.

شرکت رادان گلس تمامی اتصالات از مجموعه آراد استیل که برترین تولید کننده یراق آلات استیل است تهیه می کند و تمامی محصولات از نظر مقاومت و متریال توسط آزمایشگاه متالورژی رازی تست شده است که خیال شما را هم از نظر متریال و هم مقاومتی راحت می کند.
 

تست مکانیکی پایه نرده شیشه ای

 

تست مکانیکی پایه نرده شیشه ای

 

آنالیز متریال پایه نرده شیشه ای

 

اینجاست که رادان گلس می تواند کمک کند. تیم مشاوره و کادر فنی ما آماده است تا شما را راهنمایی کند تا تصمیم بگیرید که کدام جنس نرده و روکش برای سیستم نرده سفارشی شما مناسب تر است.

بازگشت به بالا

فرم ارتباط رادان گلس

آدرس

کیلومتر 2 اتوبان فتح،ابتدای لاین کندرو،مرکزتجارت آسانسور ایران، طبقه 3 اداری،واحد 301

شماره تماس

۰۲۱۶۶۱۵۴۵۰۹

۰۲۱۶۶۱۵۴۰۰۳

ساعت کاری شنبه تا چهارشنبه ۱۷-۹پنجشنبه ۹-۱۳