تفاوت طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی | نکات مهمی که باید بدانید!

تفاوت طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی

تفاوت طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی

تفاوت طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی مسئله مهمی در حوزه دکوراسیون داخلی است که معمولا کم تر به آن توجه می شود. طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی دو کلمه ای هستند که بیشتر اوقات با یگدیگر اشتباه گرفته می شود.در حالی که این دو با هم مشترک هستند و هدف هر دوی آنها استفاده مناسب از فضای خانه است. شباهت های زیادی بین طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی وجود دارد. به طوری که تقریب برای این دو شغل نمی توان مرزی مشخص کرد. با این حال، کمی بیش از یک تفاوت ناچیز بین آنچه که یک فرد را طراح داخلی یا دکوراتور داخلی می کند، وجود دارد. برخی از این تفاوت ها نامحسوس هستند و بعضی قابل توجه. در ادامه تفاوت های تفاوت طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی بررسی می شود و با استفاده از این مطلب می توانید به طور کامل از آنها مطلع شوید. در نتیجه می توانید تصمیم بگیرید برای هدف خود به خدمات کدام نیاز دارید.
طراحی داخلی به معنای هنر و علم شناخت رفتار افراد برای ساخت فضاهای قابل استفاده در یک خانه است، در حالی که دکوراسیون داخلی دکوراسیون یا تزیین اتاق با عناصر تزئینی مانند رنگ ها  برای دستیابی به زیبایی دکور است. با ما همراه باشید تا به بررسی بیشتر تفاوت طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی بپردازیم.

 

تفاوت طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی چیست
 

طراحی داخلی چیست؟

طراحی داخلی یکی از شاخه های طراحی معماری است طراح داخلی اشراف کاملی بر پروسه طراحی معماری دارد کار طراح داخلی در آوردن فضا ها و فرم های داخلی ساختمان با تمرکز بر اصول طراحی معماری است. طراحان داخلی ممکن است به طرق مختلفی روی پروژه ساخت و ساز یا بازسازی کار کنند. طراحان داخلی معمولاً در تمام زمینه های آماده سازی و تکمیل فضای داخلی مشارکت دارند. آنها همچنین به مجسمه سازی، زیبایی شناسی، دسترسی به کار و حرکت فضاهایی که در آن زندگی می کنیم توجه دارند. طراحان داخلی معمولا در مورد رنگ و پارچه، طراحی به کمک کامپیوتر ، نقاشی، برنامه ریزی فضا، طراحی مبلمان، معماری و غیره دروسی را می گذرانند و به طراحی اجزایی مثل نرده شیشه ای که دکوراسیون داخلی را تشکیل می دهند، می پردازند.

مسئولیت ها یا وظایف اصلی طراحان داخلی عبارتند از:

  • پالت رنگ اتاق
  • چیدمان سازه ها و لوازم جانبی در اتاق
  • تکمیل دیوار و کف
  • نمای پنجره
  • انتخاب کابینت ها
  • طراحی حمام و
  • طیف وسیعی از سرویس های بهداشتی و مبلمان
  • طراحی نور
  • آثار هنری، گیاهان، و اشیاء تزئینی مانند لوازم جانبی

 

چگونه می توانم یک طراح داخلی شوم؟

داشتن دانش معماری داخلی در کنار عواملی مانند علاقه، ذوق هنری، تجربه و… برای موفق شدن در شغل طراحی داخلی لازم و ضروری است. برای کسب این دانش علاقه مندان می توانند در رشته های طراحی داخلی یا معماری داخلی تحصیل کنند. البته بدیهی است در طراحی داخلی مانند هر رشته هنری دیگر، داشتن تحصیلات در کنار استعداد و تخصص برای موفق شدن ضروری است.

 

مقایسه طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی

 

اهمیت استفاده از دکوراسیون داخلی 

یک دکوراتور داخلی برای انتخاب عناصر دکور برای یک فضای جدید یا قدیمی با مشتریان کار می کند. برای کمک به انتخاب اثاثیه، پالت رنگ ها و منسوجات برای فضای موجود می توان با یک دکوراتور داخلی مشورت کرد. این می تواند خانه مشتری باشد که به ظاهری تازه نیاز دارد یا رستورانی که می خواهد فضای بسیار خاصی را با انتخاب دکوراسیون خود ایجاد کند.
در نقش خود به عنوان یک دکوراتور داخلی، باید از نزدیک با مشتریان کار کنید تا بفهمید خواسته ها و نیازهای آنها چیست. روزهای شما شلوغ و متنوع خواهد بود، زیرا بر پروژه های مختلف نظارت می کنید، بودجه طراحی را مدیریت می کنید، با تامین کنندگان هماهنگ می کنید، ایده های جدید را طرح ریزی می کنید و در مورد آخرین روند تحقیق می کنید.
چگونه می توانم یک دکوراتور داخلی شوم؟
برای تبدیل شدن به یک طراح داخلی مجاز به مدرک، مدرک پایه یا کارآموزی نیاز دارید. کارمندان در این صنعت مهارت هایی را در موضوعات مرتبط مانند معماری، هنرهای زیبا، طراحی مبلمان، طراحی فضایی داخلی، طراحی لباس و طراحی سه بعدی آموزش می بینند. طراحی دکوراسیون داخلی توسط دکوراتور صورت می گیرد دکوراتور به دور از قواعد مهندسی و طراحی معماری صرفا کار چیدمان تزئینات داخلی و انتخاب رنگ متریال و پارچه ها، پرده ها، تابلو ها و.. را بر عهده دارد. طراح با شناخت و بررسی ویژگی‌های رفتاری کاربر سعی می‌کند برای ایجاد فضای مطلوب، زیبایی را در فضاهای کاربردی با توجه به سلیقه کارفرما به حداکثر برساند. در حقیقت دو عنصر زیبایی بصری و کاربردی بودن فضا در طراحی داخلی از اهمیت بالایی برخوردار است. طراحی داخلی حوزه‌ای بین معماری داخلی و دکوراسیون داخلی است.


بررسی دقیق تفاوت طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی

در نگاه اول، شاید به نظر نمی رسد که "تفاوت طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی" زیاد و قابل توجه باشد. اما در حالی که این دو حرفه شبیه به هم هستند، یکسان نیستند. ساده ترین راه برای تمایز بین این دو حرفه این است که طراحان داخلی نیز می توانند تغییرات معماری در یک فضا ایجاد کنند. در حالی که دکوراتورهای داخلی این کار را نمی کنند.
دکوراسیون داخلی اغلب با طراحی داخلی همراه است. اگرچه آنها دست به دست هم می دهند، اما طراحان دکوراسیون داخلی با طراحان داخلی متفاوت هستند. طراحان داخلی همان وظایف دکوراتورها را انجام می دهند، اما باید آموزش رسمی و گواهینامه حرفه ای توسط شورای ملی صلاحیت طراحی داخلی دریافت کنند. از سوی دیگر، دکوراتورهای داخلی ملزم به دریافت آموزش رسمی یا تجربه حرفه ای نیستند. هر دو با متخصصان خدمات برای انجام کار طراحی همکاری می کنند، اما طراحان داخلی ممکن است با پیمانکاران برای تغییر عناصر ساختاری همکاری کنند. دکوراتورهای داخلی به ندرت تغییرات ساختاری ایجاد می کنند و بر جلوه های بصری یک فضا تمرکز می کنند.
دکوراتور و طراح داخلی هر دو به کار طراحی یک فضا مشغول هستند. دکوراسیون تزیین و مبله کردن یک فضا با لوازم زیبا و به روز است.

طراح داخلی فردی است که یک فضا را طراحی می کند. این مورد تا حدودی در خصوص ساخت وساز و همچنین دکوراسیون می باشد.
معماری داخلی و طراحی داخلی هر دو فضا سازی در بنا هستند معماری با دید علمی انجام میشود و طراحی داخلی با دید هنری است. با وجود تفاوت، هر دو مکمل هم هستند و فضا سازی علمی و هنری را به وجود می آورد.

 

سخن پایانی در خصوص بررسی تفاوت طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی

همانطور که در این مطلب گفتیم، باید تفاوت طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی را متوجه شده باشید تا بتوانید تصمیم گیری بهتری در انجام خدمات این حوزه داشته باشید. اگر قصد تغییر در فضای داخلی خود از نظر تغییر دیوار، پنجره و..... داشتید باید به یک طراح داخلی مراجعه کنید تا با استفاده از هنر خود در طراحی داخلی به زیبایی معماری ساختمان را برای شما انجام می دهند اما اگر قصد تغییر در دکوراسیون منزل یا محل کار خود را دارید تا فضایی زیبا و دلنشین برای خود و یا همکارانتان بسازید باید با یک طراح دکوراسیون داخلی مشورت کنید زیرا یک دکوراتور با طراحی زیبا در رنگ، مبلمان، پارچه برای پرده و...... سعی در زیبا جلوه دادن فضای داخلی ساختمان دارد که موجب آرامش نیز خواهد شد.
استفاده از طراحی افراد ناکاربلد موجب بی نظمی در طراحی و هدر رفتن هزینه ای می شود که برای یک طراحی غیراستاندارد کرده اید که پیشنهاد ما به شما استفاده از افراد کاربلد و دارای مدرک تحصیلی می باشد تا با بهترین شکل ممکن طراحی معماری ساختمان را انجام دهند. رادان گلس آماده ارائه کلیه خدمات طراحی دکوراسیون داخلی و خارجی به شما توسط نیرو های متخصص می باشد.

بازگشت به بالا

فرم ارتباط رادان گلس

آدرس

کیلومتر 2 اتوبان فتح،ابتدای لاین کندرو،مرکزتجارت آسانسور ایران، طبقه 3 اداری،واحد 301

شماره تماس

۰۲۱۶۶۱۵۴۵۰۹

۰۲۱۶۶۱۵۴۰۰۳

ساعت کاری شنبه تا چهارشنبه ۱۷-۹پنجشنبه ۹-۱۳