طراحی دکوراسیون داخلی آتلیه عکاسی | لیست کاملی از اصول + ایده ها

طراحی دکوراسیون داخلی آتلیه عکاسی | لیست کاملی از اصول + ایده ها

خانه دوم هر فرد، محیط کار شخص است پس باید از طراحی دکوراسیون داخلی مناسبی برخوردار باشد. این امر باعث روند بهبود فعالیت های انسانی و کاری هر فرد، می تواند تاثیر به سزایی بگذارد. یکی از کارهای که شاید هر کدام از ما حتی یک بار در زندگی خود انجام داده ایم رفتن به آتلیه عکاسی است. دکوراسیون داخلی آتلیه فرق چندانی ندارد که مخصوص بزرگسالان باشد یا برای کودکان، این فضا باید به گونه ای طراحی شود که حس خوب و دلنشینی را به مخاطب خود در هنگام ثبت خاطرات ایجاد کند. پس داشتن یک طراحی دکوراسیون شیک و جذاب در جذب مشتری بسیار تاثیر گذار است و می توانید حس اطمینان رابه مشتری های خود منتقل کنید. در واقع طراحی دکوراسیون داخلی آتلیه عکاسی امضایی است برای ارائه کردن کیفیت کار عکاسی است. 

نمای طراحی دکوراسیون داخلی آتلیه عکاسی

عکاسی رشته ای است که دارای زیر شاخه های زیادی می باشد. به عنوان نمونه اگر شما از یک محصول می خواهید عکس بگیرید شرایط نمای داخای آتلیه عکاسی شما با زمانی که به عکاسی کودک مشغول هستید قطعا متفاوت است. استفاده از خلاقیت خود در هارمونی رنگ ها، نورپردازی، متراژ و فضا در نوع فعالیتی که در حوزه عکاسی انجام می دهید کاملا متفاوت است. 
هنگام عکاسی از یک محصول بیشتر فضا از رنگ سفید استفاده می شود زیرا محصول نیاز دارد در نمای داخلی آتلیه عکاسی خود را بیشتر نشان دهد. 

 

نمونه طراحی دکوراسیون داخلی آتلیه عکاسی کودک 

 

طراحی دکوراسیون داخلی آتلیه عکاسی در ایران


نمونه طراحی دکوراسیون داخلی آتلیه عکاسی محصول

 

طراحی دکوراسیون داخلی آتلیه عکاسی


نمونه طراحی دکوراسیون داخلی آتلیه عکاسی عروسی

 

طراحی دکوراسیون داخلی آتلیه عکاسی در تهران

 

طراحی دیوار دکوراسیون داخلی آتلیه عکاسی


یکی دیگر از مواردی که در عکاسی حائز اهمیت است، خلاقیت و نوآوری در این رشته می باشد. برای طراحی دیوار دکوراسیون داخلی آتلیه عکاسی باید متناسب با عکسی که قرار است گرفته شود از انواع رنگ ها، پوستر ها و ایده های مختلف استفاده کد. این روش برای عکاسی های مدلینگ بسیار استفاده می شود. 

 

بیشتر بخوانید : بهترین شرکت طراحی دکوراسیون داخل

 

طراحی دکوراسیون داخلی باغ آتلیه عکاسی 


یکی از بهترین فضاهای که در آن می توان به خوبی و با نور طبیعی عکاسی کرد، باغ آتلیه عکاسی است. اکثر اتلیه های عکاسی باغی را مد نظر دارند و یا کرایه می کنند که در آنجا به عکاسی عروس و داماد بپردازند. در بعضی از مناطق آتلیه عکاسی در باغ می باشد تا مشتری به راحتی انتخاب کند که در فضای بسته می خواهد عکاسی انجام دهد و یا در فضای باز به همراه نور طبیعی! همچنین می توانید از پله های معلق و دیگر پله ها نیز برای طراحی استفاده نمایید.

 

طراحی آتلیه عکس کودک


یکی از مهم ترین ایتم ها برای طراحی آتلیه عکاسی کودک داشتن خلاقیت است. در هنگام عکاسی از کودکان نمی توان آنها را مجبور به گرفتن ژست و ایستادن برای عکاسی مجبور کرد. بلکه این یکی از خلاقیت های عکاس است که با طراحی دکوراسیون داخلی آتلیه عکاسی کودک و با استفاده از انواع اسباب بازی و وسایل رنگی کودک را متقاعد کند تا برای عکس به درستی بایستد. یک مورد که کودک نسبت به آن واکنش خوبی نشانن می دهد، نور است پس بهتر است نور مناسبی را در طراحی دکوراسیون آتلیه کودک فراهم کنید.

 

اصول و ضوابط طراحی دکوراسیون داخلی آتلیه عکاسی


 برای داشتن یک آتلیه عکاسی با استفاده ازاصول و ضوابط طراحی دکوراسیون داخلی آتلیه عکاسی بهتر است از یک نیم متخصص در این زمینه کمک بگیرید تا بتوانید بهترین طراحی را متناسب با بودجه و فضای خود پیاده سازی کنید. 
از نورپردازی اصولی و به اندازه استفاده کنید. وجود نور زیاد یا نور کم باعث کم شدن کیفیت عکس‌ها می‌شود.
داشتن فضای مناسب با ابعاد استاندارد برای اتلیه عکاسی بسیار مهم است. در در ابتدا به دنبال فضایی اصولی به عنوان اتلیه باشید. این فضا بهتر است دارای حداقل 7 متر طول باشد در غیر این صورت باعث عکاسی‌هایی غیرطبیعی می‌شود.
بهتر است از رنگ‌های تیره در دکوراسیون داخلی اتلیه عکاسی استفاده نکنید که این کار باعث خراب شدن برخی از عکس‌ها می‌شود.
خلاقانه عمل کنید و در فضای اتلیه متناسب با نوع عکاسی ابزارهای حرفه ای داشته باشید.
گرما یا سرما بیش از حد باعث اذیت شدن مشتری می‌شود پس بهتر است در اتلیه عکاسی خود از یک سیستم گرمایش و سرمایش مناسب و اصولی استفاده کنید.

 

بهترین طراحی دکوراسیون داخلی آتلیه عکاسی

 

سبک های مختلف در طراحی دکوراسیون داخلی آتلیه عکاسی


در بیشتر آتلیه های عکاسی معمولا چندین اتاق وجود دارد تا هر کسی بتواند نسبت به سلیقه خود از فضاهای متنوع استفاده کند.
انواع سبک های مورد تقاضا عبارتند از:


سبک مدرن: سبک مدرن سبکی است که می توان در هر فضایی عکاسی کرد، زیرا این یک سبک جهانی است. در سبک مدرن سیستم و فضا به صورت یک پارچه طراحی شده است.

سبک مینیمالیسم: ایجاد محدودیت در طراحی اتاق عکاسی و به حداقل رساندن اشیا سبک مینیمالیسم را بوجود می‌آورد. علاوه بر این، سایه‌های تک رنگ و ساده نیز در این سبک بسیار دیده می‌شود.

سبک امپراطوری: طراحی سبک کاخ و اتاق نشیمن سلطنتی در استودیو عکاسی فضای لوکس و لاکچری را برای عکاسی و فیلمبرداری مهیا می‌کند.

سبک اسکاندیناوی: سبکی و سایه‌های پاستلی روشن از ویژگی‌های بارز سبک اسکاندیناوی است. بکارگیری وسایل ساده و ابتدایی همچون پتو، بالش‌های تزئینی، فرش‌های نرم و همچنین تعداد زیادی گیاه زنده از سایر تجهیزات این سبک است.

 

چگونه دکوراسیون داخلی آتلیه عکاسی جذابی داشته باشیم؟


از آنجا که طراحی دکوراسیون داخلی آتلیه عکاسی دارای نقش بسیار مهمی در جذب مشتری است. از این رو لازم است فضای داخلی آتلیه عکاسی به صورت کاملا حرفه ای و مدرن طراحی شود. بنابراین بد نیست با ایده هایی خلاقانه و جذاب جهت طراحی دکوراسیون داخلی آتلیه عکاسی آشنا شوید.

  • داشتن خلاقیت و ایده های نو
  • نورپردازی
  • هارمونی رنگ ها
  • چیدمان وسایل
  • سیستم سرمایشی و گرمایشی مناسب
  • تجهیزات و لوازم مناسب
  • تزیین دیوارها و تاثیر ان بر دکور آتلیه عکاسی



عکاسی از آن دسته شغل های است که بیشتر افراد حداقل یکبار در زندگی شان آن را تجربه کرده اند پس از این مورد میتوان گفت که عموم در شرایط مختلف با آتلیه و عکاسی سرکار دارند. پس داشتن یک دکوراسیون داخلی  جذاب و شیک برای آتلیه عکاسی می‌تواند بر روی این حرفه جذاب تاثیرگذار باشد. اگر قصد ساخت و یا بازسازی آتلیه عکاسی یا طراحی دکوراسیون داخلی آتلیه را دارید بهتر است از ایده‌های متنوعی متناسب با نوع عکاسی (عروس، کودک، محصول و ...) استفاده کنید و دیزاینی شیک را ایجاد کنید. 

مجموعه رادان گلس این افتخار را دارد تا در زمینه معماری داخلی و خارجی به خصوص طراحی و اجرای نما و نرده شیشه ای به مشتریان خدمات رسانی کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران متخصص و با تجربه ما تماس بگیرید.

 

طراحی دکوراسیون داخلی آتلیه عکاسی

اگر شاغل باشید، زمان زیادی از شبانه روز شما به کار و حضور در محیط کار اختصاص پیدا می‌کند. بدون شک داشتن دکوراسیون داخلی زیبا تأثیر مثبتی بر روحیه شما دارد. اگر کسب و کار شما در حوزه آتلیه عکاسی باشد، مسئولیت شما بیشتر می‌شود چرا که میزبان افراد زیادی برای تهیه انواع عکس هستید و اینکه همه افراد به نوعی سر از آتلیه در بیاورند غیر قابل انکار است بنابراین داشتن دکوراسیون و چیدمان اصولی از اهمیت زیادی برخوردار است. در این مقاله آموزشی قصد داریم اطلاعات مفید و کاربردی را در خصوص طراحی دکوراسیون داخلی آتلیه عکاسی در اختیارتان قرار دهیم.

بدون تفکیک جنسیت، از کودک گرفته تا نوجوان، جوان، میانسال و پیر همگی برای یکبار هم که شده به آتلیه عکاسی مراجعه می‌کنند. در هر صورت امکانات مشترکی در هر آتلیه وجود دارد که می‌توانید به صورت اصولی روی ایده و دکوراسیون آن مانوور دهید. دکوراسیون اصولی و شیک ارتباط مستقیمی با جذب مشتریان دارد و باعث استمرار حضور مشتریان در آتلیه می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم به منظور سرمایه گذاری بلند مدت بر روی دیزاین و دکوراسیون آتلیه زمان بگذارید. اینکه رنگ دیوار آتلیه چگونه باشد یا طراحی  دیوار آتلیه عکاسی را با چه سبک و متدی در نظر بگیرید و یا طراحی استدیو و باغ آتلیه به چه صورت باشد، از جمله اصول مهم و اساسی طراحی دکوراسیون داخلی آتلیه عکاسی به شمار می‌رود و مباحثی است که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم.

 

رنگ دیوار آتلیه عکاسی

توجه داشته باشید که فاکتور رنگ دیوار آتلیه بسیار چشمگیر است و به عنوان اولین المان‌هایی است که تأثیر مثبت یا منفی خود را بر روی ذهن و نظر مخاطب بر جای می‌گذارد. در واقع هماهنگی رنگ‌ها و هارمونی رنگ در دکوراسیون در همه کسب و کارها و به ویژه آتلیه عکاسی بسیار اهمیت دارد. اگر رنگ مناسب و جذابی را برای دکوراسیون داخلی انتخاب کنید، طبیعی است که مشتریان حضور در آتلیه را بر آتلیه‌های دیگر ترجیح می‌دهند و از آن حس خوبی را دریافت می‌کنند.

آنچه مسلم است در انتخاب طراحی دکوراسیون داخلی آتلیه عکاسی، باید به آیتم‌های رنگ محیط و نورپردازی فضای داخلی توجه ویژه‌ای داشته باشید البته متراژ و تعداد مشتریان در این موضوع دخیل هستند. طبق نظر کارشناسان حوزه دکوراسیون در صورتی که آتلیه عکاسی دارای فضای کوچکی باشد، توصیه می‌شود به منظور بزرگتر و جذاب‌تر نشان دادن فضا، از رنگ روشن استفاده کنید و بر عکس اگر فضای بزرگتری به آن اختصاص داده شده، ترکیب رنگ‌های روشن و تیره باعث افزایش جذابیت محیط می‌شود.

جالب است بدانید بر اساس اصول طراحی دکوراسیون داخلی آتلیه عکاسی، رنگ دیوار و نورپردازی مکمل یکدیگر هستند. از آنجا که نورپردازی عنصر مهمی در فرآیند عکاسی محسوب می‌شود می‌توان پی به اهمیت آن در هنر عکاسی برد. در هر رسته از عکاسی نظیر عکاسی کودک، عروس، طبیعت و یا اداری که فعالیت می‌کنید، موضوع نورپردازی را بایستی جدی بگیرید. در واقع استفاده از نور طبیعی و زاویه تابش خورشید به شما به عنوان عکاس اجازه می‌دهد از تنوع نورها و سایه‌های ایجاد شده در طول روز استفاده کنید. نور در نظر گرفته شده نیز مانند رنگ دیوار باید به گونه‌ای تنظیم شود و متعادل باشد که به مخاطب حس آرامش را منتقل کند. از یک طرف میزان نور نباید آنقدر پر شدت باشد که چشم بیننده را خسته کند و از طرف دیگر کم نور هم نباشد که به جای جاذبه، دفع کننده باشد و مانع دید مشتریان و برقراری ارتباط مناسب با شما شود.

عناصری مانند دکوراسیون، تجهیزات و رنگ دیوار باید در راستا و همسو با یکدیگر باشند. اجازه دهید واضح‌تر مطرح کنیم. شاید تا کنون مبالغ زیادی را برای تهیه انواع تجهیزات و لوازم دکوری آتلیه پرداخت کرده باشید غافل از اینکه هیچ سنخیت و تناسبی با رنگ دیوار ندارد این به این معنا است که کل هزینه خود را دور ریخته باشید. کارشناسان زیبایی شناسی و دکوراسیون داخلی تأکید می‌کنند پیش از خرید تجهیزات رنگ و هارمونی روی دیوار را بررسی کنید تا مجموعه فضا و تجهیزات هارمونی و تناسب خوبی با همدیگر داشته باشند. یک اشتباه ساده کل مجموعه را زیر سوال می‌برد در نتیجه به منظور جلوگیری از بروز هر گونه خطای جبران ناپذیری باید ترکیب رنگ‌ها و هارمونی را در هنگام طراحی دکوراسیون داخلی آتلیه عکاسی، مد نظر قرار دهید.

نمونه طراحی دکوراسیون داخلی آتلیه عکاسی

 

طراحی دیوار آتلیه عکاسی

نوآوری و خلاقیت در همه جا حرف اول را می‌زند و این ویژگی در عکاسی به مراتب جایگاه ویژه‌ای دارد. ترکیب طراحی دیوار آتلیه عکاسی با چاشنی خلاقیت می‌تواند، آتلیه شما را از سایر آتلیه‌ها متمایز کند و در واقع هنر شما نیز در همین بخش است. در بخش طراحی دکوراسیون داخلی آتلیه عکاسی، به منظور طراحی و دیزاین دیوار آتلیه عکاسی، می‌توانید روی گزینه‌های پوستر، انواع رنگ و سایر ایده‌های مشابه تمرکز کنید.  اهمیت توجه به طراحی دیوار زمانی مشخص می‌شود که بخواهید عکاسی مدلینگ انجام دهید

.

طراحی استدیو عکاسی

یکی از امکاناتی که در طراحی خلاقانه استدیو عکاسی در اختیارتان قرار می‌گیرد، استفاده از تجهیزات دکوراسیون و وسایل و لوازم مرتبط است. این لوازم می‌تواند جنبه تزئیناتی داشته باشد یا کاربردی در هر صورت تغییر محسوس و چشمگیری را به محیط می‌بخشد و به مراتب در جذب مشتری نیز موثر خواهد بود.  فراموش نکنید دکوراسیون و رعایت طراحی دکوراسیون داخلی آتلیه عکاسی، به عنوان مهم‌ترین قسمت کار به شمار می‌رود. تصور کنید آتلیه بزرگ و شیکی داشته باشید اما از نظر تجهیزات استاندارد و مناسب، خوب عمل نکنید در نتیجه داشتن فضای بزرگ، نتیجه‌ای را برای شما به دنبال ندارد چرا که از طرف مشتریان خاص و عام، انتخاب نخواهد شد. از دیگر مواردی که در طراحی و چیدمان نباید از قلم بیفتد، توجه به وسعت فضای آتلیه است به این دلیل که چینش سازگار و منطبق با محیط و سبک کاری پیاده سازی و اجرا شود.

یکی دیگر از شگردهای کم هزینه برای طراحی دکوراسیون داخلی آتلیه عکاسی، استفاده از ایده‌های جدید و خلاقانه است. بر عکس اگر از ایده‌های تکراری استفاده کنید، بازخورد منفی را دریافت می‌کنید. برای خاص بودن و داشتن آتلیه‌ای جذاب و حرفه‌ای، باید خلاقیت و ابتکار عمل بیشتری به خرج دهید و این موضوع صرفاً با صرف هزینه هنگفت به دست نمی‌آید بلکه با کمترین هزینه می‌توان خلاقانه‌ترین ایده را به مرحله اجرا در آورد.

 

طراحی باغ آتلیه عکاسی

بسیاری از افراد به دنبال ثبت بهترین لحظات زندگی‌شان هستند و اگر آن لحظه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار باشد، تلاش می‌کنند بهترین آتلیه را انتخاب کنند چرا که در سال‌های آینده با مرور خاطرات طعم خوب لذتبخش آن را تجربه کنند. این فضا می‌تواند باغ و یا محیطی سرپوشیده و شیک باشد در هر صورت آنچه مسلم است، سپردن طراحی و برنامه ریزی به مدیر برنامه و یا مشاور با تجربه است. جالب است بدانید سلیقه مخاطبان نیز روز به روز تغییر می‌کند در نتیجه آتلیه‌ها نیز خود را ملزم به به روز شدن با آخرین متد می‌دانند.

یکی از مکان‌هایی که امروزه مخاطبان بسیاری پیدا کرده عکاسی در باغ و فضایی با نمای شیشه‌ای است در این میان دست اندرکاران آتلیه‌ها برای پاسخگویی به نیاز و سلیقه مخاطبان، به ایجاد تدارکاتی مانند باغ آتلیه عکاسی روی آورده‌اند از این منظر بسیار کاربردی و مورد توجه مخاطبان است. امروزه برای برپایی مراسم‌های متعددی مانند عروسی، نامزدی، سالگرد، ازدواج و حتی مراسم‌ها و تشریفات اداری نیاز به فضایی خاص مانند باغ آتلیه عکاسی است. چنانچه طراحی دکوراسیون داخلی آتلیه عکاسی در باغ، دارای فضایی خاص و منحصر بفرد باشد، در عرض کوتاه‌ترین زمان ممکن بسیاری از مشتریان را جذب خواهید کرد.

باغ آتلیه عکاسی گزینه مناسبی برای عروس و دامادها، محسوب می‌شود چرا که پایه اولیه و اساسی آن نور طبیعی عکاسی است. وجود فضای باز و در عین حال کنترل شده به مشتری این امنیت خاطر را می‌دهد که به بهترین نحو عکاسی صورت خواهد پذیرفت. اگر شما نیز به صورت حرفه‌ای عکاسی عروس و داماد را انجام می‌دهید، سعی کنید تحت هر شرایطی خود را به روز نگه دارید تا بتوانید پاسخگوی نیاز مشتریان و مخاطبان خود باشید. داشتن دیزاین آتلیه شیک و کامل، شما را به یک برند تبدیل می‌کند. برندی که همیشه مشتریان تاپ خود را دارد. در نتیجه در کنار طراحی باغ آتلیه عکاسی، طراحی دکوراسیون داخلی آتلیه عکاسی را جدی بگیرید.

بدون شک برخورداری از تیمی مجرب و متخصص، مانند میانبری برای رسیدن به هدف دلخواه عمل می‌کند پس وقت خود را تلف نکنید و اگر در قدم‌های اولیه هم هستید یک مشاور زبده را در کنار بگذارید تا بهترین گزینه برای طراحی دکوراسیون داخلی آتلیه عکاسی را با توجه به فضا و بودجه‌ای که در اختیار دارید،  به شما ارائه دهد.

توجه داشته باشید بهترین فضا با ابعاد استاندارد دارای 7 متر طول است در غیر این صورت تهیه عکس به سختی و به صورت غیر طبیعی خواهد بود. همچنین عرض مناسب و استاندارد این فضا نیز نباید کمتر از 3 متر باشد.

در نظر گرفتن تجهیزاتی مانند سیستم سرمایشی و سیستم گرمایشی  مناسب و اصولی، در راستای رفاه مشتریان است و مانع از اذیت شدن وی در شرایط جوی متفاوت می‌شود.

نورپردازی و میزان آن را جدی بگیرید. حد تعادل را در هر زمینه‌ای به خصوص نورپردازی رعایت کنید چرا که هم نور کم و هم نور زیاد شما را از نتیجه مطلوب دور می‌کند و اسباب نارضایتی مشتریان را فراهم می‌کند.

بیش از هر چیزی خلاقیت را سر لوحه خود قرار دهید و در کلیه مراحل از جمله تأمین نمای شیشه‌ای، به صورت هوشمندانه و خلاقانه عمل کنید. این موضوع رمز موفقیت شما در رسیدن به طراحی دکوراسیون داخلی آتلیه عکاسی خواهد بود.

از فاکتور رنگ و تخصص رنگ شناسی غافل نشوید و از رنگ‌های تیره در دکوراسیون‌های داخلی آتلیه استفاده نکنید.

بازگشت به بالا

فرم ارتباط رادان گلس

آدرس

کیلومتر 2 اتوبان فتح،ابتدای لاین کندرو،مرکزتجارت آسانسور ایران، طبقه 3 اداری،واحد 301

شماره تماس

۰۲۱۶۶۱۵۴۵۰۹

۰۲۱۶۶۱۵۴۰۰۳

ساعت کاری شنبه تا چهارشنبه ۱۷-۹پنجشنبه ۹-۱۳