دکوراسیون داخلی مدرن در ایران + عکس

طراحی دکوراسیون داخلی مدرن

در سال های اخیر استفاده از دکوراسیون مدرن در معماری ساختمان در اکثر کشورها به خصوص ایران روتج زیادی پیدا کزده است و طرفداران زیادی را به سمت خود جلب نموده است. معمولا هر روشی که از حالت قدیمی خارج شود را واژه مدرن داده می شود که در هر زمینه ای این سبک مدرن می تواند ویژگی ها و خصوصیات منحصر به فرد خود را داشته باشد. سادگی بهترین تعریف کوتاه از سبک مدرن است. در طراحی داخلی به سبک مدرن از مبلمان و دکوراسیونی که ساده و طرح خطوط صاف دارند و هیچ طرحی در آن ها وجود ندارد استفاده میکنند و همچنین در فضا از رنگ های خنثی و ملایم استفاده میکنند تا سادگی این سبک حفظ شود. در ادامه این مطلب شما را بیشتر درباره طراحی دکوراسیون داخلی مدرن آشنا می کنیم.

طراحی دکوراسیون داخلی چیست
 

طراحی دکوراسیون داخلی مدرن


طراحی دکوراسیون داخلی مدرن به معنای هنر هماهنگ سازی برای به جلوه در آوردن رنگ ها، طرح ها، اثاثیه و سایر وسایل در یک فضای ساختمانی می باشد. طراحی دکوراسیون داخلی مدرن نیاز به دانش زیاد دارد و با استفاده از رنگ ها و وسائل مناسب می توان جلوه خاصی به خانه داد. در پیشرفته ترین طراحی های دکوراسین داخلی رنگ ها یکی از مهم ترین فاکتور های زیبایی به حساب می آید. برای زیبا کردن دکوراسیون خانه رنگ ها باید مکمل هم و به اندازه مورد استفاده قرار گیرند تا جلوه خاصی به خانه بدهند. رنگ های ملایم باعث ایجاد آرامش در افراد می شوند به همین دلیل طراحان از رنگ های جیغ و تند استفاده نمی کنند. طراحان برای منازل در زمان طراحی از پتانسیل حداکثر نور طبیعی استفاده می کنند این امر هم به کاهش هزینه ها کمک می کند هم زیبایی خاصی به  خانه می بخشد. به طور کلی استفاده از نرده شیشه ای، پله مدرن و... می تواند زیبایی مکان شما را چندین برابر کند پس در زیباسازی مکان خود کوتاهی نکنید.

دکوراسیون مدرن

نکات طراحی دکوراسیون داخلی مدرن:


1- ویژگی های اصلی سبک مدرن را بشناسید.

از ویژگی های سبک مدرن این است که از وسایلی استفاده شود که کاربردی بوده و انتخاب و چیدمان آن ها هدفمند باشد و اگر ضرورتی ندارند کنار گذاشته شوند با این ویژگی ها فضایی دور از شلوغی و شیک و دلنشین داریم.

2-از رنگ های خنثی به عنوان رنگ غالب استفاده کنید.

در سبک مدرن به دلیل ویژگی سادگی آن باید از رنگ های خنثی و ملایم به صورت تک رنگ در قسمت های مختلف خانه و دکوراسیون استفاده کنیم. برای مثال در رومبلی یا پرده یا دیوار که باید سفید رنگ باشد.

طراحی دکوراسیون داخلی


3-گچ بری و حکاکی روی دیوار و مبلمان را کنار بگذارید.

توجه داشته باشید که دیوار و سقف گچ بری و قاب بندی شده در سبک دکوراسیون مدرن هیچ جایی ندارد. همچنین مبلمان و اثاثیه چوبی منبت کاری و ظریف کاری شده را برای این نوع فضا نباید خریداری کنید.

4- از مصالح و متریال های صنعتی استفاده کنید.

یکی از تغییرات مهمی که طراحی مدرن در معماری داخلی با خود به همراه آورد، کاربرد متریال های کارخانه ای مثل شیشه، استیل و بتن در خانه ها است. چوب و سنگ هم از نوع دکوراسیون کاربردی هستند. اما بهتر است آن ها را به صورت خام استفاده نکید و این وسایل را مهندسی شده خریداری کنید.


5- فضاهای پلان باز در خانه تان ایجاد کنید.

به پلان و دیوارهای به کار رفته در منزل تان توجه کنید. اگر دیوارهای کاذبی دارید که بخش های اصلی منزل تان مثل پذیرایی و نشیمن گاه و آشپزخانه را از هم جدا کرده اند، در صورت امکان آن ها را بردارید. این نکته را در نظر بگیرید که در طراحی دکوراسیون داخلی مدرن، طراحی پلان باز کاربرد بیشتری دارد و فضاهای مختلف خانه را باید با وسیله های مانند فرش، مبلمان و ... از همدیگر جدا کرد.

6-بخشی از خانه تان را به قفسه های مخفی و توکار اختصاص دهید.

کمد های مخفی یکی از بهترین راه کارها برای فضاهای کوچک آپارتمانی و برای ایجاد جلوه منظم و مرتب سبک مدرن می باشند. البته تا حد امکان باید وسایل داخل این قفسه ها در دکوراسیون مدرن دیده نشود. بهتر است از درهای مخفی برای این نوع قفسه ها استفاده کرد.

7- از اکسسوری های نورپردازی مدرن در محیط استفاده کنید:

اگر تمام قانون و قواعد طراحی دکوراسیون داخلی مدرن و چیدمان دکوراسیون داخلی منزل با سبک مدرن به درستی انجام شده باشند، تکمیل‌ کننده تمام این زیبایی ها یک نورپردازی درست خواهد بود و شما می توانید از یک نوپردازی پراکنده و یا در اصطلاح طراحان از نورپردازی به صورت اسپات‌ لایت استفاده کنید. یا برای دلنشین تر شدن فضا از لامپ های هالوژنی و سایبان برقی استفاده کنید. اگر تمایل دارید که در قسمتی از خانه نور به صورت متمرکز وجود داشته باشد می توانید از آباژور ها استفاده کنید که البته سبک آباژوری که خریداری می کنید باید با سبک مدرن تناسب داشته باشد.

8- مبلمان مدرن در خانه استفاده کنید:

مبلمان و دکوریجات را باید با توجه به کارآیی و هدف از استفاده آن ها انتخاب کنیم و فقط وسایلی که در خانه نیاز داریم را خریداری کنیم. به طرح و رنگ آن ها هم باید توجه کرد که ساده و خنثی باشد. نباید از دکوریجات تجملی و تزئینی استفاده کنیم دکوراسیون داخلی مدرن نباید شلوغ پر زرق و برق باشد و برای حفظ سادگی و خلوتی به اندازه نیاز از اثاثیه مانند کوسن، فرش و… استفاده کنیم.

دکوراسیون داخلی مدرن

چرا طراحی دکوراسیون داخلی مدرن حائز اهمیت است؟


طراحی دکوراسیون داخلی مدرن فقط برای زیبای و  جلوه دادن خانه  نیست و می تواند بر رفتارافراد خانه  نیز تاثیر بسزایی بگذارد. فضای داخلی هر خانه ای می‌تواند یک منبع انرژی تمام نشدنی نشاط و آرامش باشد به شرطی که بعضی از جزئیات ظریف که بسیار موثر می باشند را رعایت کرده باشیم. گاهی توجه به نکته‌های ظریف، نتایج بزرگی را به دنبال خواهد داشت. دکوراسیون داخلی رادان گلس با طراحی فضا و با انعطاف پذیری بالا از لحاظ چیدمان و آرایش سطوح می تواند کارکرد های مختلفی را بپذیرد و این در حالی است که مخاطب احساس رضایت بیشتری از فضا خواهد داشت. معماری داخلی نقش عمده ای در کیفیت فضای ساختمان ایفا می کند. نحوه چیدمان و تقسیم بندی فضا، جنس و رنگ پوشش سطوحی مانند دیوارها، سقف و… ، نور پردازی، مبلـمان و مجموعه عوامل موثر دیگر تعیین کننده زیبایی و کار آمدی فضاهای داخلی هستند. امروزه تاثیر طراحی دکوراسیون داخلی بر آرامش، راندمان و اثر بخشی، بسیار بوده است.
 

بازگشت به بالا

فرم ارتباط رادان گلس

آدرس

کیلومتر 2 اتوبان فتح،ابتدای لاین کندرو،مرکزتجارت آسانسور ایران، طبقه 3 اداری،واحد 301

شماره تماس

۰۲۱۶۶۱۵۴۵۰۹

۰۲۱۶۶۱۵۴۰۰۳

ساعت کاری شنبه تا چهارشنبه ۱۷-۹پنجشنبه ۹-۱۳