نمای شیشه ای

امروزه با پیشرفت تکنولوژی در ساخت و اجرای نمای شیشه ای، شاهد استفاده از شیشه‌ در ابعاد بسیار بزرگ در نمای ساختمان‌ها هستیم. استفاده از نماهای شیشه باعث ایجاد یک ظاهر زیبا، وسیع، شفاف و یکدست می‌شود. 

نمای شیشه ای یکی از نماهای مدرنی است که برای ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد. بیشترین کاربرد آن در ساختمان های تجاری و اداری است و کم‌تر برای خانه های مسکونی به کار گرفته می‌شود.

رادان گلس به عنوان شرکت اجرا کننده نمای شیشه ای، آماده ارائه خدمات به مشتریان عزیز است. جهت دریافت مشاوره رایگان می توانید با تلفن مجموعه تماس برقرار کنید.

021-66154003

 

نمای شیشه ای: امروزه با پیشرفت تکنولوژی در ساخت و اجرای نمای شیشه ای، شاهد استفاده از شیشه‌ در ابعاد بسیار بزرگ در نمای ساختمان‌ها هستیم.

 

نمای شیشه ای چیست؟

نمای شیشه ای یک نوع نمای خارجی برای ساختمان‌ها است که از شیشه به عنوان عنصر اصلی استفاده می‌کند. نمای شیشه‌ای به طور گسترده در ساختمان‌های مدرن و ابرساختمان‌ها استفاده می‌شود. نماهای شیشه‌ای اجازه می‌دهند نور طبیعی را به ساختمان فراهم کنند و اجازه می‌دهند تا افراد در داخل ساختمان از چشم انداز خارجی لذت ببرند.

تغییرات سبک زندگی بر طراحی ساختمان‌ها نیز اثر گذاشته است؛ به طوری که ویو و دیدی که یک ساختمان از شهر و محیط اطراف دارد، یکی از مزایای آن محسوب می‌شود و تاثیر چشم گیری بر قیمت آن دارد.

استفاده از  شیشه در نمای ساختمان، یکی از بهترین گزینه‌ها برای اشراف به محیط اطراف است. زمانی که حداقل 60 درصد نمای یک ساختمان  از شیشه باشد، نمای آن، نمای شیشه‌ای محسوب می‌شود. این نوع نما در حال حاضر، یکی از مدرن‌ترین نماها است. بیشتر در ساختمان‌های اداری و تجاری به چشم می‌خورد. در ساختمان‌های مسکونی کمتر به چشم می‌خورد، مگرینکه متراژ خیلی بالا و ساخت ویلایی داشته باشد.

glass facade

 

مزایا و معایب نمای شیشه ای در ساختمان 

در سال های اخیر با پیشرفت تکنولوژی در ساخت و ساز و مصالح ساختمانی، شیشه های تک جداره در بین معماران مورد پسند قرار نگرفته است و در نمای شیشه‌ای اصولا از شیشه های چند جداره استفاده می کنند. 
مزایای نمای شیشه ای چند جداره کاهش بار اضافی ساختمان، عایق صدا و دما، بیشترین استفاده از روشنایی نور خورشید، جلوگیری از ورود اشعه ماوراء بنفش، سرعت بالا در اجرا، قابلیت دید یک پارچه برای اشخاص داخل ساختمان، جذابیت و زیبایی چشم نواز و مقرون به صرفه بودن.

معایب نما شیشه ای در ساختمان های مدرن این است که در فصل گرما به دلیل تابش مستقیم نور خورشید به داخل ساختمان باعث افزایش دمای داخل خانه می شود و باعث می شود انرژی بیشتری مصرف شود، که برای برطرف کردن این مشکل از شیشه های رنگی و یا پرده های داینامیک استفاده کرد.

مشکل دیگر اجرای نمای شیشه ای این است که گرد و خاک به نمای ساختمان می چسبد که باعث کاهش زیبایی داخل نما می‌شود. تمیز کردن نما شیشه‌ای در ساختمان بسیار راحت است که معمولا توصیه می‌شود هر شش ماه یک بار صورت پذیرد.

معایب و مزایایی نمای شیشه ای

 

اجرای نمای شیشه ای

برای اجرای نما شیشه‌ای، ابتدا باید مشخص کنید چه نوع نمایی مد نظرتان هست. چون برای نصب و آماده سازی نما، اقداماتی نیاز به انجام است. به طور کلی، محیط توسط کارشناسان بررسی و اندازه گیری می‌شود. سپس پایه‌های مرتبط با آن ساخته می‌شود. شیشه در ابعاد لازم برش داده می‌شود و در مرحله مناسب ساخت سازه، نصب می شود.

رادان گلس با پیشینه 20 ساله شرکت آراد استیل، با هدف گسترش بخش اجرایی، آماده ارائه خدمات مشاوره، طراحی و اجرای نمای شیشه‌ای، با نازل‌ترین کیفیت در خدمت شماست. مفتخریم که در طول مدت اجرای پروژه ها رضایت صد در صد مشتریان عزیزمان را اولویت خود قرار دادیم.

 

قیمت نمای شیشه ای

جهت اطلاع از قیمت اجرای نمای شیشه‌ای با ما تماس بگیرید. همان طور که می دانید قیمت ها نیز با توجه به هزینه نصب، حجم کاری پروژه و متریال می توانند متفاوت باشند.

 

نمای شیشه ای مغازه

نمای مغازه یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر مغازه به حساب می‌آید، زیرا اولین پل ارتباطی میان مشتری و مغازه بوده و در جذب مشتری تأثیر مستقیم دارد. امروزه از متریال‌های بسیار متنوعی در نمای مغازه‌ها استفاده می‌کنند اما می‌توان گفت متداول‌ترین نوع نما برای مغازه شیشه‌ است، زیرا از این طریق مشتری به راحتی می‌تواند داخل مغازه و جنس‌ها را ببنید.

نمای شیشه سکوریت مغازه

شیشه‌های سکوریت 4 تا 10 میل که با نام شیشه‌های لمینت نیز شناخته می‌شود، در ساخت نمای شیشه ای و درب‌های شیشه‌ای مغازه‌ها کاربرد دارد.

علت استفاده از این نوع شیشه در نمای مغازه‌ها به مقاومت بالای آن‌ها مرتبط می‌شود. این شیشه‌ها معمولاً در ابعاد بسیار بزرگ تولید می‌شوند و نیاز به هیچ گونه اتصال یا چارچوبی ندارد. این نوع گونه نماها در برابر ضربات مکانیکی بسیار مقاوم بوده و به راحتی نمی‌شکنند.

نمای شیشه ای ساختمان

امروزه وقتی به ساختمان‌ها نگاه می‌کنیم، نمای شیشه ای نیز به فراوانی دیده می‌شوند. در حال حاضر صنعت شیشه سازی به قدری پیشرفت کرده است که می‌تواند شیشه‌هایی خاص را با ابعاد متنوع تولید کند. در واقع به همین علت است که می‌توان از شیشه برای ساخت نمای ساختمان نیز بهره برد.

شیشۀ به کار رفته شده برای نمای ساختمان حتماً باید از نوع سکوریت لمینت باشد تا در صورت شکستن فرونریزد. تصور کنید اگر یکی از شیشه‌هایی که در قسمت‌های بالایی ساختمان به کار رفته است، بشکند و فروبریزد، چه تهدید بزرگی برای افراد رهگذر به وجود می‌آورد؟ به همین دلیل است که برای نمای ساختمان حتماً باید از این نوع شیشه بهره برد.

شیشه‌های سکوریت لمینت از مقاومت بالاتری نسبت به انواع دیگر شیشه برخوردار هستند، همچنین در صورت شکستن به طلق به کار برده شده در قسمت میانی خود می‌چسبند و در نتیجه فرو نمی‌ریزند.

نمای شیشه ای ساختمان

نمای شیشه

در دنیای امروز شیشه را می‌توان در نمای انواع ساختمان‌ها و مغازه‌ها مشاهده کرد. به طور کلی زمانی که حداقل 60% از نمای ساختمان یا مغازه‌ای از شیشه ساخته شده باشد، می‌توانیم بگوییم آن مغازه یا ساختمان دارای نمایی از جنس شیشه است.

شاید بتوان گفت به کاربردن شیشه در نمای ساختمان‌ها از مدرن‌ترین نماهای به کاربرده شده در صنعت ساختمان سازی به حساب می‌آید. نمای شیشه ای در واقع ترکیبی از شیشه، پروفیل و یراق آلات مختلف است که محیط بیرون را از محیط داخلی جدا می‌کند.

نما شیشه ای

زمانی که از شیشه برای ساخت نمای ساختمانی بهره می‌بریم، در واقع از مزیت‌های فراوان این مادۀ جادویی بهره‌مند شده‌ایم. در ادامه این مزایا را باهم بررسی خواهیم کرد:

ورود نور خورشید

همان طور که می‌دانید، ساختمان‌هایی که نورگیر خوبی دارند، بسیار مشتری پسند هستند. حال تصور کنید ساختمانی را دارید که نمای آن از شیشه ساخته شده و نور خورشد به راحتی وارد تمام بخش‌های آن می‌شود. این موضوع در کاهش مصرف انرژی بسیار اهمیت دارد.

عایق صدا و گرما

اگر شیشه‌‌ها با شرایط استاندارد ساخته و نصب شوند، ساختمان شما یک عایق حرارتی و صوتی خواهد بود. این موضوع در آرامش شما و کاهش مصرف انرژی بسیار اهمیت دارد.

جلوگیری از گسترش آتس سوزی

شیشه جزء موادی است که آتش نمی‌گیرد؛ بنابراین می‌توان گفت این ماده می‌تواند از گسترش آتش جلوگیری کند و ساختمان شما را از تخریب در اثر آتش سوزی حفظ نماید.

جلوگیری از ورود ماوراء بنفش

نور با این طول موج برای سلامتی انسان بسیار مضر است و معمولاً افراد نگران این موضوع هستند که با به کارگیری شیشه در نمای ساختمان از این نور تأثیر بپذیرند اما باید بیان کنیم که ماوراء بنفش نمی‌تواند از شیشه عبور کند؛ بنابراین استفاده از شیشه در نمای ساختمان هیچ ممنوعیتی ندارد.

شیشه نما

نما سازی با استفاده از شیشه‌های بسیار متنوعی انجام می‌شود. شیشه مسطح، انعکاسی، نشکن، سکوریت(لمینت)، دو جداره، رنگی و ضد حریق از انواع شیشه‌هایی هستند که از آن‌ها برای ساخت نمای ساختمان‌ها استفاده می‌شود. اما پرکاربردترین و ایمن‌ترین نوع شیشه برای ساخت نما، شیشه سکوریت لمینت دار است. از این نوع شیشه‌ها برای ساخت انواع نماهای شیشه ای از جمله کرتین وال، فرم لس و اسپایدر استفاده می‌شود. در ادامه توضیح کوتاهی راجب هرکدام خواهیم داد.

  • کرتین وال که با نام لامل نیز شناخته می‌شوند از قرارگیری شیشه درون چارچوب‌های آلومینومی به وجود می‌آید.

  • اسپایدر برای ساخت نمای ساختمان‌های بسیار بزرگ کاربرد دارد و در مقایسه با نمای شیشه‌ای کراتین وال از مقاومت بالا‌تر و فرم کم‌تری برخوردار است.

  • فرم لس در ظاهر بدون هیچ فرم و قابی به نظر می‌رسد اما در واقعیت این گونه نماها نیز دارای چارچوب‌هایی هستند.

طراحی نمای شیشه ای

به کار بردن شیشه در نمای ساختمان‌، طرفداران بسیاری دارد، زیرا این مادۀ جادویی باعث شده است تا دست طراحان و معماران بسیار باز باشد. زمانی که از شیشه به عنوان متریال پایه برای ساخت نما استفاده می‌کنید، در واقع شما به تنوع رنگی بالا، طراحی‌های مختلف، اشکال بسیار متنوع و هزاران آیتم دیگر دسترسی دارید؛ بنابراین با استفاه از شیشه می‌توانید یک نمای فوق‌العاده برای ساختمان خود ایجاد کنید.

اگرچه استفاده از شیشه در طراحی نمای ساختمان ممکن است هزینۀ بیشتری را برای شما به وجود آورد اما در نظر داشته باشید که استفاده از این گونه نماها باعث می‌شود، شما مواد از دست رفته نداشته باشید و به گونه‌ای در مصرف متریال صرفه جویی کنید که این خود به معنای صرفه جویی در هزینه‌ها است.

نمای شیشه ای ساختمان مسکونی

 

استفاده از نمای شیشه ای برای ساختمان‌های اداری، تجاری و مغازه‌ها بسیار رایج است اما در دهه‌های اخیر استفاده از این متریال برای ساخت نمای ساختمان‌های مسکونی نیز رواج پیدا کرده است.

معمولاً از شیشه به تنهایی برای ساخت نمای ساختمان‌های مسکونی استفاده نمی‌شود. در کنار شیشه، مواد دیگری نیز به کار گرفته می‌شود تا میزان دید به داخل ساختمان کاهش یابد و محیطی خصوصی برای ساکنین ایجاد شود.

استفاده از نمای شیشه ای برای ساختمان‌های مسکونی بسیار پرفایده است، زیرا باعث ورود نور خورشید به بخش‌های مختلف ساختمان شده و مصرف انرژی را به صورت چشم‌گیری کاهش می‌دهد. در کنار این موضوع رسیدن نور خورشید به بدن انسان بسیار اهمیت دارد؛ بنابراین نمای ساخته شده با شیشه می‌تواند به گونه‌ای برروی سلامت انسان نیز تأثیر بگذارد.

 

معرفی انواع شیشه نمای شیشه ای

با توجه به اینکه نمای شیشه‌ای بخش مهمی از یک سازه را به خود اختصاص می‌دهد، باید از استحکام و مقاومت بالایی برخوردار باشد. به طوریکه با تغییرات دمایی یا برخورد اشیا آسیب نبیند و امنیت ساکنین را حفظ کند. به همین جهت، شیشه استفاده شده در ساخت نما باید ویژگی‌های خاصی را داشته باشد . انواع شیشه‌هایی که در ساخت نما استفاده می شوند که مناسب ترین نوع شیشه از نظر قیمت اجرا شیشه سکوریت و مناسب ترین از نظر صرفه جویی انرژی و هزینه در طولانی مدت شیشه دو جداره می باشد. حال به بررسی سه نوع شیشه سکوریت، لمینت و دو جداره می پردازیم.

انواع نمای شیشه ای

شیشه سکوریت

به موازات افزایش مصرف شیشه در ساختمان طی سالهای اخیر ، مقوله استحکام ،ایمنی و هدایت حرارتی شیشه اهمیت بیشتری یافته است. دسترسی آسان به شیشه های رنگی و پوشش دار ، ویژگیهای زیبایی شناسانه همراه با صرفه جوئی انرژی، معماران را ترغیب به استفاده بیشتر از شیشه و همچنین شیشه هایی در اندازه های بزرگ می کند.

نتیجه این امر استفاده بیشتر از شیشه های سکوریت جهت برآورده نمودن ویژگی های مقاومتی مناسب در برابر حرارت ، باد و.......... می باشد.

مزایا و ویژگی های شیشه سکوریت

رنگ، شفافیت، ترکیب شیمیائی، و میزان عبور نور بر اثر عملیات سکوریت تغییر نمی کند. مقاومت پیچشی وکششی و مقاومت در برابر ضربه و استرسهای حرارتی، ویژگیهایی فیزیکی هستند که طی عملیات سکوریت بهبود خواهند یافت. 
شیشه سکوریت تحت بار یکسان به مراتب مقاوم تر از شیشه عادی هم اندازه و هم ضخامت خود عمل می نماید.شیشه سکوریت مقاومت حرارتی بالایی دارد. قادر است 3 برابر بیشتر از شیشه معمولی در برابر حرارت پایداری کند و تغییرات حرارتی تا 300 درجه سانتی گراد را تحمل می نماید.

فرآیند سکوریت، الگوی شکست شیشه را نیز تغییر می دهد. شیشه نشکن در صورت اعمال ضربه شدید به قطعات بسیار کوچکی تقسیم میشود که برندگی شیشه عادی را نداشته و خسارت جانی و مالی حادثه را به حداقل ممکن می رساند. اهمیت این امر به هنگام بلایای طبیعی مانند زلزله و طوفان آشکار می شود. شیشه های سکوریت دارای مقاومت مکانیکی حدود 5 برابر شیشه های معمولی هستند.

 

شیشه لمینت 

از ترکیب دو یا چند لایه شیشه که بین آنها یک یا چند میان لایه پلیمری قرار گرفته باشد، شیشه های لمینیت تشکیل می گردد. این ساختار تحت فشار و حرارت قرار گرفته و مجموعه بصورت دائمی به یک شیشه یکپارچه تبدیل می شود. میان لایه ها بصورت چسب عمل کرده و لایه های شیشه را در کنار یکدیگر قرار می دهد.چنانچه این نوع شیشه شکسته شود، به سبب لایه وینیل میانی و چسبندگی بسیار قوی آن، قطعات شیشه  در فریم باقی مانده و هرگز فرو نمی ریزند و اطرافیان صدمه نخواهند دید.

مزایا و ویژگی های شیشه لمینت

شیشه لمینیت انتخابی ایده ال جهت کنترل و کاهش صداهای نا خواسته بیرونی است . این امر بخصوص در فضاهای نزدیک فرود گاهها ، صنایع ، بزرگراه ها و محلهای پر ترافیک ضروری است.

پرده ، فرش و مبلمان به مرور زمان تحت تابش نور خورشید دچار رنگ پریدگی و تغییر رنگ می شوند. شیشه تک جداره معمولی بیشترین ورود اشعه   UV   نور مرئی به داخل را دارد.  شیشه لمینیت دارای کارائی تا دوبرابر بیشتر بوده و 95% اشعه  UV را بلوکه و در عین حال کاملا نور مرئی را از خود عبور می دهد.

 

شیشه دوجداره

از آنجایی که شیشه فی النفسه قادر به هدایت گرما و سرما بین دو محیط می باشد، بنابراین نمای شیشه ای در هر ساختمان مهمترین نقاط انتقال دهنده دمای فضای خارج به محیط داخل محسوب می گردند.

مسئله ای که امروزه مهندسین معمار در طراحی و اجرای واحد های ساختمانی با آن روبرو می باشند حفظ گرمای محیط ساختمان در زمستان و سرما و برودت فضای داخل در تابستان می باشد.

ویژگی مهم شیشه دوجداره عایق بودن آن است. منطق فیزیکی عملکرد شیشه دو جداره بسیار ساده است. همان طور که ذکر شد شیشه عایق حرارتی بسیار ایده آلی نیست. هوا و گاز هدایت کننده حرارتی ضعیف تری هستند.هوا یا گاز موجود مابین دو جداره شیشه باعث عدم تبادل حرارت محیط بیرون و داخل می شود. استفاده از شیشه دوجداره موجب کاهش اتلاف انرژی به روش رسانش شده و به سبب فاصله بین دو جداره میزان انتقال انرژی به روش جا بجائی نیز فوق العاده اندک است.

ویژگی ها و مزایای شیشه دو جداره

استفاده ازهر متر مربع شیشه دوجداره منجر به صرفه جویی 40 متر مکعب گاز در سال خواهد شد.

عایق صوتی بودن یکی دیگر از خواص شیشه های دوجداره است .

دمای سطح داخلی شیشه دوجداره غالبا تابعی از درجه حرارت فضای داخل و مستقل از شرایط جوی محیط خارج می باشد. این امر منجر به کاهش بخار گرفتگی سطح شیشه خواهد شد.

در صورت استفاده  از شیشه های دو جداره و یا لمینیت،به راحتی می توان چگونگی ورود نور را کنترل و همچنین از ورود اشعه مضر UV که به رنگ پریدگی اشیا منجر می شود جلوگیری نمود.
 

تفاوت شیشه دوجداره و شیشه معمولی

کاربرد نمای شیشه ای در ساختمان

دلایل زیادی وجود دارد که چرا مردم نمای شیشه ای را در نمای بیرونی ساختمان خود انتخاب می کنند. نمای شیشه ای بر روی ساختمان جدا از اینکه ظاهری مدرن و تجاری می دهد، به تنظیم دمای داخل ساختمان کمک می کند و از بادهای نامنظم یا شوک های لرزه ای محافظت می کند. علاوه بر این، منظره شهری با ساختمان هایی که دارای نمای دیواری شیشه ای هستند، زیبایی را به فضای کلی می بخشد. 

بهره وری انرژی

وجود یک نمای شیشه ای در نمای بیرونی ساختمان شما اجازه می دهد تا سطح بهینه ای از نور طبیعی وارد شود که باعث می شود فضای داخلی روشن به نظر برسد و هزینه نور را کاهش می دهد. 

شرایط سخت را تحمل می کند

چه طوفان باشد و چه زلزله، جنس شیشه ای که در ساخت نما استفاده می شود می تواند در شرایط سخت مقاومت کند و از ساختمان محافظت کند. از آنجایی که شیشه در برابر زنگ زدگی مقاوم است، داشتن این سازه ها در مناطق بارانی نیز ایده آل است.

انعطاف پذیری

شیشه های مورد استفاده در ساخت نماها انعطاف پذیری بالایی دارند و بنابراین می توانند توسط معماران به هر شکل دلخواه قالب گیری شوند تا زیبایی جزئیات نمای شیشه ای را افزایش دهند.

 

انواع نمای شیشه ای

بر اساس نحوه اتصال پنل های شیشه به هم، نمای شیشه ای به انواع مختلفی دسته‌بندی می‌شود.

 

نمای شیشه‌ای اسپایدری
 

انواع نمای شیشه ای

 

نمای اسپایدری فین گلس

نمای شیشه‌ای کرتین وال

کرتین وال که به آن لامل هم می گویند یک کلمه انگلیسی است که معنای فارسی اش دیوار پرده ایست.

 

نمای شیشه ای اسپایدری (Spider)

 

علت نامگذاری نمای اسپایدر بر گرفته از ظاهر یراق آلات آن است که به شکل عنکبوت می باشد. این یراق آلات استیل  تقریباً همه بار وارده مثل وزن شیشه نصب شده ، فشار باد ، ضربه باران ، انبساط ناشی از دما به دلیل نوسانات آب و هوایی و دمایی بین فضای داخل و خارج، را جذب می کنند.

شیشه های مورد استفاده برای نمای اسپایدر، شیشه های مقاوم با کیفیت بالا (شیشه سکوریت ، شیشه دو جداره و شیشه لمینت سکوریت) است که می توانند در برابر هرگونه شرایط آب و هوایی در قسمت بیرونی ساختمان مقاومت کند.

مزایای سیستم های نمای اسپایدر و نمای فین گلس

  • ارائه چشم انداز داخلی بدون مانع به دلیل وجود یراق آلات اسپایدرکه ابعاد این قطعات نسبت به بارسطحی که می تواند تحمل کنند بسایر کوچک است 
  • از آنجا که این نما حداکثر شفافیت را دارد ، درنتیجه بیشترین میزان  نفوذ نور طبیعی را به داخل ساختمان نیز فراهم می کند که این امر به طور قابل توجهی منجر به صرفه جویی در مصرف انرژی می شود زیرا نیاز به روشنایی در روز به طور چشمگیری کاهش می یابد.
  • این سیستم بسیار منعطف است و قابلیت اجرا سایبان و یا سقف شیشه ای بر روی آن وجود دارد.
  • نصب و نگهداری نمای اسپایدر آسان است.
  • نصب درب و پنجره ها بر روی این نماها به راحتی صورت می گیرد.
  • وزن این سیستم نسبت به سطح بسیار کم است که این عامل خود تاثیر زیادی در کاهش وزن کلی ساختمان دارد.

 

انواع اجرای نمای اسپایدر

اسپایدر با سازه لوله ای

این سیستم متداول ترین و پر کاربردترین روش اجرای نمای اسپایدر است در این سازه از لوله های  استیل یا فولاد به عنوان سازه پشتیبان و ارتعاش گیر استفاده می گردد. قطر و ضخامت این لوله ها به عوامل مختلفی مثل مدول بندی شیشه, وزن شیشه و موقعیت جغرافیایی پروژه بستگی دارد که بر اساس محاسبات سازه ای توسط تیم رادان گلس تعیین می¬شود این سیستم معمولا سیستمی است که در بیشتر نماهایی که ارتفاع زیادی ندارند پیشنهاد میشود و هزینه اجرایی آن نسبتا مناسب می باشد .

اسپایدر با سازه خرپافلزی

در نمای اسپایدر خرپایی شیشه‌ها به طور مستقیم به قاب های فلزی عمودی یا افقی متصل‌اند و ممکن است ساختار سقف را بپوشانند که در هر صورت این سازه ها استحکام کافی برای تحمل وزن شیشه‌ها را دارند. محاسبه خرپا بسیار  مهم است زیرا خرپای  فولادی بار مرده و بارهای دینامیکی که از اسپایدرها که با جوش و پیچ بر روی این سازه نصب خواهند شد را تحمل می کند. این سیستم با توجه به نوع اجرا آن نیازمند طراحی و ساخت بسیار دقیق می باشد. اما طراحی آن نسبت به سایر نماهای اسپایدر آسانتر است تولید این گونه خرپا نیز به سرعت انجام می‌پذیرد.

نمای اسپایدر سیستم فین گلس 
 

 

یکی دیگر از انواع سازه های اسپایدر سیستم فین گلس است که یکی از قدیمی ترین نماهای شیشه ای محسوب می شود. مهم ترین ویژگی این نوع نما حذف چهارچوب ها و شبکه های نگهدارنده ی شیشه است و  ساز وکار آن بسیار ساده می باشد. این نما از ورق های شیشه ای تکیه داده بر روی زمین یا معلق با بهره گیری از بست های شیشه ای (fin) که ساختار ترکیبی دارند و نمایی زیبا و شفاف ارائه می دهند، برپا می شود. این بست ها (fin) قابلیت نصب افقی و عمودی دارند و با نصب بر سر (Austfix) باعث کاهش فشار گوشه های پنل شیشه ای می شود که در نهایت موجب افزایش عمر پنل و نمای اسپایدر شیشه ای خواهند شد.

 

روش کلی اجرای نمای اسپایدر 

برای اجرای نماهای اسپایدر  مانند سایر نماهای شیشه ای ، در ابتدا کار نقشه برداری از محل اجرا انجام می گیرد و در مرحله بعد تیم مهندسین رادان گلس با توجه به نوع شاسی نگهدارنده پنل های شیشه ای و اسکلت اصلی ساختمان اقدام به طراحی نمای اسپایدر کرده و نقشه های زیر سازی را به طراح پروژه تحویل می دهند. در مرحله بعد تکنسین های مجری سازه نگهدارنده نما، اقدام به ساخت سازه می کند. این سازه که همان استراکچر نام دارد همانطور که قبلا گفته شد می تواند از انواع فلزی مانند لوله و یا پروفیل استیل, آلومینیوم و آهن یا  سیستم خرپا و یا از پنل های شیشه ای سکوریت لمنیت یا شیشه های دوجداره به ضخامت 20 میلیمتر به بالا استفاده شود که به آن فین گلس می گویند. در واقع این مرحله مهم ترین قسمت اجرای نمای اسپایدر است زیرا اینکه سیستم پشتیبان نمای اسپایدر از چه متریال و چه نوع سیستمی باشد از اهمیت بالایی برخوردار است.

یراق آلات نمای اسپایدر

اسپایدر 

قطعه اصلی نما اسپایدر است که نقش واسط را در این نما دارد .که با توجه به محل و نحوه قرار گرفتن شیشه، از نوع تک شاخ، دو شاخ، سه شاخ و یا چهار شاخ آن استفاده می شود. درجه استیل اسپایدر می تواند 304 و 316 باشد که با توجه به آب و هوای منطقه ای که قرار است نمای شیشه ای در آن ساخته شود انتخاب می شود و جهت محافظت از اکسیداسیون و خوردگی دارای پولیش آیینه‌ای هستند.

روتل 

روتل که بین همکاران  بیشتر روتیل شناخته می شود شیشه را به اسپایدر متصل میکند، هر قاب شیشه حداق 4 عدد روتل نیاز دارد. این اتصالات هم با کیفیت بسیار بالا با آلیاژ 304 و 316 توسط گروه آراد استیل تولید و عرضه می شود.

کانکتور

این اتصال مجموعه اسپایدر و روتل ها را به سازه خرپا و یا لوله متصل می کند. کانکتور ها معمولا به وسیله جوش به فیکچر متصل می شود.

ما مفتخریم که کلیه یراق آلات لازم در اجرای نمای اسپایدر اعم از اسپایدر استیل ضدزنگ، روتل ، کانکتور ، فین گلس و اتصالات مورد نیاز توسط گروه صنعتی آراد استیل با بالاترین کیفیت تولید می شود و همین امر امکان کاهش هزینه در کنار کیفیت بالا را فراهم کرده است.
 

 

بازگشت به بالا

فرم ارتباط رادان گلس

آدرس

کیلومتر 2 اتوبان فتح،ابتدای لاین کندرو،مرکزتجارت آسانسور ایران، طبقه 3 اداری،واحد 301

شماره تماس

۰۲۱۶۶۱۵۴۵۰۹

۰۲۱۶۶۱۵۴۰۰۳

ساعت کاری شنبه تا چهارشنبه ۱۷-۹پنجشنبه ۹-۱۳