تفاوت شیشه لمینت و شیشه سکوریت

تفاوت شیشه لمینت و شیشه سکوریت

شیشه های سکوریت و شیشه های لمینت دو مورد از رایج ترین انواع شیشه های ایمنی هستند. اگر در حال ساخت و ساز یا ارتقاء خانه خود هستید، ممکن است قبلاً از شما خواسته شده باشد که شیشه ایمنی برای برخی از پنجره ها، نرده های شیشه ای و یا درهای خود انتخاب کنید.

شیشه لمینت چیست؟


شیشه لمینت از دو تکه شیشه معمولی یا سکوریت شده ساخته شده است که در اطراف لایه ای از فیلم پلاستیکی شفاف PVB  قرار گرفته اند. مجموعه شیشه از طریق فرآیندی که برای بیرون راندن حفره های هوا در نظر گرفته شده است، پردازش می شود و سپس برای یک دور اولیه ذوب حرارت داده می شود. پس از این، شیشه تحت فشار حرارت داده می شود تا محصول بسته بندی شده نهایی ایجاد شود. شیشه لمینت را می توان با افزودن لایه هایی که محصول نهایی را ضخیم تر می کند قوی تر کرد.
لایه پلاستیکی کیفیتی قابل کشش به شیشه می دهد اما تصور نکنید که شیشه مانند یک نوار لاستیکی کشیده می شود. شیشه لمینت به قدری می‌چسبد که در صورت شکستن، شیشه را در جای خود نگه دارد.

 

شیشه سکوریت چیست؟


شیشه سکوریت شده قطعه ای از شیشه آنیل شده (معمولی) است که خواص ایمنی خود را از روش گرمایش و سرمایش به نام «تمپرینگ» به دست می آورد. این فرآیند شامل گرم کردن شیشه و خنک کردن فوری آن است. خنک شدن سریع شیشه فوق‌العاده داغ باعث می‌شود که بیرون شیشه سریع‌تر از مرکز سخت شود. این فرآیند مرکز را در کشش می گذارد و شیشه را به طور قابل توجهی قوی تر و بادوام تر از شیشه معمولی می کند.
تفاوت شیشه سکوریت با شیشه لمینت در این است که یک تکه شیشه است. به یاد داشته باشید که شیشه لمینت دو تکه شیشه است که در اطراف یک تکه فیلم پلاستیکی قرار گرفته اند.

تفاوت شیشه سکوریت و لمینت در چیست

شیشه لمینت در مقابل شیشه سکوریت


شیشه های لمینت و سکوریت با تعدادی ویژگی متفاوت هستند. چنین ویژگی هایی در انتخاب نوع شیشه برای صاحبان خانه ها و صاحبان ساختمان های تجاری برای نصب بر روی سیستم های درب و پنجره خود تأثیر می گذارد. در اینجا تفاوت اصلی بین شیشه لمینت و شیشه سکوریت وجود دارد.

 

بیشتر بخوانیم : دلایل شکستن شیشه سکوریت 

فرایند تولید شیشه ها


هنگام بحث در مورد شیشه لمینت در مقابل شیشه سکوریت، فرآیند تولید تقریباً این دو را از هم جدا می کند. شیشه لمینت با چسباندن یک یا دو لایه شیشه با یک لایه رزین، معمولاً پلی وینیل بوتیرال PVB  ساخته می شود.
PVB لایه‌ای است که لایه‌های شیشه را در کنار هم نگه می‌دارد، حتی زمانی که شیشه می‌شکند یا تحت تأثیر نیروی زیادی قرار می‌گیرد. فرآیند تولید شیشه لمینت شامل چسباندن این لایه‌های شیشه‌ای و لایه میانی تحت حرارت و فشار است.
این باعث تولید شیشه فشرده می شود که به جای شکستن در اثر برخورد مهاجمان و سارقان در جای خود ثابت می ماند.
از طرف دیگر، تولید شیشه سکوریت متفاوت است.
شیشه سکوریت شده در فرآیند سخت کردن شیشه استاندارد تولید می‌شود تا شیشه قوی‌تری بدهد. در واقع، این فرآیند سخت شدن، آن را چندین برابر قوی تر از شیشه لمینت می کند. این فرآیند اغلب شامل فرآیندهای گرمایش، فشار بالا و عملیات شیمیایی است.
این درمان‌ها به شیشه تعادل بهتری از استرس داخلی می‌دهد، که باعث می‌شود در برابر نیرو تا سطوح خاصی مقاومت کند.
شیشه سکوریت با وجود استحکام خود، در اثر برخورد نیروهای عظیم گلوله یا سلاح های دیگر می شکند.


قدرت هر شیشه


راه دیگری برای نگاه کردن به شیشه‌های سکوریت شده در مقابل شیشه‌های لمینت، مقایسه استحکام آنها است.
استحکام این دو نوع شیشه ایمنی از فرآیند تولید آنها ناشی می شود. در حالی که هر دوی آنها در دسته "شیشه های ایمنی" برای خانه ها و ساختمان های تجاری قرار می گیرند، استحکام آنها متفاوت است و هر کدام راه منحصر به فردی برای جلوگیری از ورود اجباری یا محافظت از ساکنان ساختمان دارند.
شیشه لمینت قوی تلقی می شود زیرا می تواند نیروی سنگ یا گلوله را بدون شکستن و افتادن از قاب پنجره را تحمل کند. استحکام آن را می توان از لایه های شیشه و رزین مورد استفاده به عنوان لایه میانی نسبت داد. علاوه بر این، فرآیند فشار و حرارت بر استحکام آن می افزاید و شیشه را تا 5 برابر قوی تر و 100 برابر سفت تر از شیشه استاندارد می کند.
از طرف دیگر شیشه سکوریت به دلیل استحکام و مقاومت در برابر نیرو شناخته می شود. در طول فرآیند تولید، شیشه مراحل گرما، فشار و حتی عملیات شیمیایی را طی می کند تا نسبت به شیشه معمولی سخت تر شود. در حالی که با توجه به مقاومت در برابر شکستگی، شیشه سکوریت قوی تر از شیشه لمینت در نظر گرفته می شود.

 

شیشه لمینت و سکوریت و قدرت هر شیشه


کاربرد شیشه ها


هنگامی که به مقایسه شیشه لمینت و شیشه سکوریت نگاه می کنیم، ممکن است کاربرد انواع شیشه نیز در نظر گرفته شود.
به دلیل تفاوت قدرت آنها، کاربرد آنها اغلب متفاوت است. بسته به ترجیح کاربر، امکان داشتن پنجره های شیشه ای لمینت و شیشه های سکوریت وجود دارد.

صاحبان خانه و ساختمان های تجاری که به دنبال امنیت برای خانه ها و اشیاء قیمتی خود هستند باید شیشه های لمینت را در نظر بگیرند.
پنجره‌ها و درهای شیشه‌ای لمینت به‌ویژه برای ساختمان‌های تجاری، جایی که نیاز به جلوگیری از ورود اجباری و محافظت از اشیاء قیمتی وجود دارد، ضروری هستند. لایه میانی در شیشه های چند لایه مانع قابل توجهی ایجاد می کند که نفوذ را برای سارقان و مهاجمان دشوار می کند.
از طرف دیگر، شیشه سکوریت برای کاربردهای شیشه ایمنی داخلی بهترین استفاده را دارد.
بنابراین، صاحبان خانه می توانند از آن برای سیستم های مختلف پنجره و در، مانند درهای دوش و وان استفاده کنند. همچنین ممکن است برای ساختمان های هتل متشکل از اتاق کنفرانس استفاده شود.
شیشه سکوریت شده همچنین برای آسمان خراش ها و ساختمان های تجاری با پنجره های بزرگ مناسب است. به این ترتیب، مناظر بیرونی مخدوش نمی شوند و ساکنان ساختمان از عواملی مانند طوفان محافظت می شوند.

 

نمایش سفارشی فقط با شیشه های چند لایه امکان پذیر است


علاوه بر اهداف امنیتی، شیشه برای بسیاری از کاربردهای دیگر نیز استفاده می شود.
اخیراً شیشه های لمینت به مواد مورد علاقه در پروژه های گرافیکی داخلی و خارجی تبدیل شده است. عکاسی و تصاویر دیجیتال به انتخاب های رایج برای ترکیب عناصر طراحی در شیشه های معماری تبدیل شده اند و شیشه های لمینت بهترین شیشه برای گنجاندن چنین عناصر طراحی شده اند.
با توجه به وجود لایه میانی در شیشه های لمینت، طراحان اکنون می توانند از ابزارهای طراحی آنلاین برای گنجاندن تصاویر بصری روی شیشه استفاده کنند. به این ترتیب، شیشه‌های لمینت همچنان توسط برندهایی استفاده می‌شود که می‌خواهند تأثیری عالی در عموم ایجاد کنند.
به غیر از اهداف معماری و ایمنی، شیشه سکوریت در مقایسه با شیشه چند لایه کاربرد محدودی داشته است. از آنجایی که شیشه سکوریت صرفاً از شیشه ساخته شده است، ترکیب عناصر دیجیتالی ممکن نیست، همانطور که در مورد شیشه های لمینت وجود دارد.
در حالی که این بحث ممکن است اغلب مطرح نشود، مقایسه شیشه سکوریت شده با شیشه چند لایه ممکن است اغلب چنین کاربردهای مبتنی بر فناوری شیشه چند لایه را برجسته کند.


شیشه لمینت گران تر است


در حالی که کنتراست شیشه لمینت و شیشه سکوریت را ایجاد می‌کند، هزینه این نوع شیشه‌ها نیز مهم است.
به دلیل پیچیدگی فرآیند تولید و مواد درگیر، شیشه لمینت گرانتر از شیشه سکوریت شده است. فرآیند تولید شامل استفاده از مواد رزین و شیشه های شیشه ای است. فرآیندهای عملیات حرارتی و تحت فشار نیز هزینه بیشتری نسبت به شیشه های سکوریت شده و استاندارد دارد.
خرید شیشه سکوریت نیز پرهزینه است، قطعاً گرانتر از شیشه استاندارد، اما هزینه کمتری نسبت به شیشه لمینت دارد.
بسته به ترجیحات صاحب ساختمان، هزینه یکی دیگر از نقاط تفاوت است که انتخاب بین شیشه های لمینت و سکوریت را دیکته می کند.


نتیجه گیری
مقایسه شیشه لمینت و شیشه سکوریت اغلب زمانی مطرح می شود که صاحبان ساختمان و صاحب خانه ها بهترین گزینه را برای سیستم های در و پنجره خود در نظر می گیرند. برخی از ویژگی‌های اصلی که باید برای تمایز این دو مورد توجه قرار گیرند عبارتند از آرایش، استحکام، هزینه و هدف مورد نظر برای نصب شیشه است.

بازگشت به بالا

فرم ارتباط رادان گلس

آدرس

کیلومتر 2 اتوبان فتح،ابتدای لاین کندرو،مرکزتجارت آسانسور ایران، طبقه 3 اداری،واحد 301

شماره تماس

۰۲۱۶۶۱۵۴۵۰۹

۰۲۱۶۶۱۵۴۰۰۳

ساعت کاری شنبه تا چهارشنبه ۱۷-۹پنجشنبه ۹-۱۳