استفاده از بارانگیر و آفتابگیر

دلیل استفاده از بارانگیر

در زمان آغاز به کار، سایبان‌های خورشیدی ایجاد و نصب می‌شدند تا ابعادی افزوده به سطح صاف یک ساختمان ارائه دهند و زیبایی کلی آن را افزایش دهند. با این حال، در طول سال ها، مزایای ارزشمندتری برای آفتابگیرها کشف شده است. به طور خاص، آفتابگیرها یک عامل جدایی ناپذیر در ارتقاء نه تنها زیبایی شناسی ساختمان، بلکه همچنین کارایی و پایداری آن هستند.
یکی از مفیدترین ویژگی های آفتابگیرها توانایی آنها در کمک به بهبود بهره وری انرژی برای مشاغل است. وجود آنها مانع از ورود نور مستقیم خورشید از طریق پنجره ها و درها می شود که می تواند به تنظیم بهتر دمای ساختمان کمک کند. این نه تنها مستاجران را در داخل ساختمان خنک نگه می دارد، بلکه می تواند هزینه های معمول تهویه مطبوع را نیز کاهش دهد.

 

دلیل استفاده از بارانگیر


فلز به دلیل انعطاف پذیری در هنگام ساخت، ماده ایده آلی برای ارانگیرو آفتابگیرهای سوراخ دار است و دوام بیشتری نسبت به بسیاری از مصالح ساختمانی دیگر ارائه می دهد. نگهداری از فلز نیز آسان است و در رنگ‌ها و پوشش‌های مختلف موجود است که می‌تواند به زیبایی ظاهری ساختمان کمک کند.
آفتابگیرهای سوراخ دار سفارشی و بارانگیرها ظاهری منحصر به فرد را برای ساختمان ایجاد می کنند و ویژگی های منحصر به فردی را برای هر پروژه ارائه می دهند. برای دستیابی به چشم انداز معماری برای پروژه، می توان آنها را به اشکال خاص در هر دو پیکربندی افقی و عمودی شکل داد.
بارانگیر به راحتی نصب می‌شوند و از نظر استحکام، دوام و عملکرد هیچ چیز را در خود نگه نمی‌دارند. آنها را می توان به دیوارهای پرده یا نما، به ساختار ساختمان یا به عنوان پرکننده در یک قاب فولادی متصل کرد. آنها زیبایی و عملکرد را به هر امکاناتی اضافه می کنند.
صرف نظر از نوع آفتابگیر انتخاب شده برای یک پروژه، همه آنها مزایای زیادی را ارائه می دهند.

دلیل استفاده از بارانگیر و افتاب گیر

 

دلیل استفاده از باران‌گیر و آفتاب‌گیر در ورودی ساختمان‌ها چیست؟


بریس سلیل


Brise soleil یک ویژگی معماری استثنایی آفتابگیر است که نور خورشید را منحرف می‌کند، گرما را کاهش می‌دهد و در عین حال اجازه می‌دهد نور طبیعی وارد ساختمان شود. پس از نصب، بارانگیر می تواند از ورود نور مستقیم خورشید به ساختمان در فصول گرم جلوگیری کند و یک اثر خنک کننده ایجاد کند. آنها همچنین می توانند اجازه دهند نور مستقیم خورشید وارد شود و در فصول سرد سال فضاها را گرم کند. این ترکیب می تواند مصرف انرژی را در طول عمر ساختمان کاهش دهد.
بارانگیر افقی و عمودی می توانند کل نما یا فقط بالای پنجره ها را بپوشانند. اینها بخشی از نور خورشید را مسدود می کنند و می توانند مقداری از نور طبیعی را به داخل ساختمان هدایت کنند. از آنجایی که بارانگیرعمودی غالب هستند، محصولی ایده آل برای افزایش بصری و پایداری نما هستند. در دنیای مدرن نیز استفاده از بارانگیر شیشه ای طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است. این بارانگیر ها به دلیل نور پردازی که دارند در بیشتر فضاها قابل استفاده می باشند.


قفسه های سبک


نوع دیگری از آفتابگیرها، قفسه‌های سبک، دستگاه‌هایی هستند که نور خورشید را کنترل می‌کنند و در عین حال به زیبایی، طراحی پایدار و راحتی افرادی که درساختمان زندگی می‌کنند. قفسه های سبک می توانند به شکل استاندارد باشند، اما همچنین می توانند در طراحی متناسب با نیازهای خاص ساختمان سفارشی شوند.
برای کمک به کاهش نیاز به نور مصنوعی در داخل ساختمان‌ها، قفسه‌های نور دارای سطحی بسیار بازتابنده هستند که نور روز را به سقف داخلی ساختمان منحرف می‌کند. این اجازه می دهد تا نور بیشتر وارد ساختمان شود و یک درخشش نورانی بدون فلورسنت ایجاد کند. قفسه های سبک به دلیل برآمدگی خود، سایه ای را در نزدیکی پنجره ها ایجاد می کنند که می تواند تابش نور پنجره را کاهش دهد. این کاهش در تابش خیره کننده و حفظ گرما منجر به استفاده بیشتر از انرژی می شود و امتیاز LEED را به سمت ساخت و ساز ساختمان با مصرف انرژی به دست می آورد.
قفسه های سبک دارای قابلیت منحصر به فردی هستند که می توانند برای مطابقت با انحناها و خمیدگی های پیچیده، رنگ های خاص یا شرایط اتصال غیرمعمول سفارشی شوند. گزینه های مواد مختلفی برای پانل ها در زوایای و اعماق مختلف موجود است. این مواد را می توان بر اساس طراحی گوشه طراحی کرد و با سیستم های قاب بندی دیوارهای پرده ای و فروشگاهی متعدد سازگار است.

این سیستم ها به راحتی قابل تنظیم هستند و بر اساس میزان نور خورشیدی که باید به سازه وارد شود انتخاب می شوند. ساخت منحصر به فرد این سیستم ها می تواند هر چیزی باشد، از اندازه و شکل سوراخ گرفته تا مواد، پوشش و شکل خود پانل ها.

 

بیشتر بخوانیم : تفاوت شیشه لمینت و شیشه سکوریت

دلیل استفاده از آفتابگیر


مکان های متداول از استفاده بارانگیر و آفتابگیر 


آفتابگیر در ساخت و ساز ساختمان می تواند برای جلوگیری از نور مستقیم خورشید از ورودی ها و پنجره های ساختمان های تجاری در طیف گسترده ای از صنایع استفاده شود. موارد زیر به برخی از رایج ترین کاربردهای استفاده از بارانگیر در بازار اشاره شده است:

 

  • مدارس و دانشگاه ها
  • فروشگاه ها
  • مطب پزشکان و بیمارستان ها
  • رستوران ها
  • ساختمان های اداری تجاری
  • و خیلی جاهای دیگر


اینها تنها تعدادی از انواع ساختمان هایی هستند که می توانند از محافظت بیشتر در برابر آفتاب، زیبایی معماری و صرفه جویی در انرژی بهره مند شوند. اگر می‌خواهید ساختمان تجاری خود را با پایداری و جذابیتی که برای جذب خریداران یا تحت تأثیر قرار دادن مشتری صاحب کسب‌وکارتان نیاز دارد، ارائه دهید، یک سیستم آفتابگیر می‌تواند راه‌حل مناسبی برای شما باشد.

مکان های استفاده از بارانگیر و آفتابگیر


مزایای استفاده از بارانگیر

 

  • سایه زدن خانه، به ویژه پنجره ها و سایر اشکال شیشه، می تواند تأثیر قابل توجهی بر آسایش تابستان و هزینه های انرژی داشته باشد.
  • طرح‌ها و ساختارهای سایه‌انداز مناسب می‌توانند به جلوگیری از آفتاب ناخواسته در تابستان کمک کنند و در عین حال امکان دسترسی به خورشید را در زمستان فراهم کنند.
  • سایه‌زنی می‌تواند ثابت باشد (به‌عنوان مثال، پرده‌ها، نرده‌ها و درختان همیشه سبز) یا قابل تنظیم (به عنوان مثال، لوورهای خارجی، آلاچیق با پارچه سایه‌ای قابل تنظیم، پرده‌ها و درختان برگ‌ریز).
  • سایه زدن باید با جهت گیری کار کند تا خانه شما راحت باشد و هزینه انرژی شما کاهش یابد. برای اکثر نقاط، شمال جهت گیری ایده آل برای لعاب، و همچنین ساده ترین جهت برای سایه است. با این حال، راه حل های سایه مناسب برای هر جهت در دسترس هستند.
  • در نماهای رو به شمال، ساده‌ترین راه‌حل سایه‌زنی، لبه‌هایی است که به اندازه‌ای گشاد باشند که در تابستان از نور خورشید با زاویه بالا جلوگیری کنند، اما در زمستان، نور با زاویه کم را بپذیرند. برآمدگی های سایه افقی بالای لعاب نیز می تواند به خوبی کار کند.
  • در نماهای شرق و غرب، سازه های سایه عمودی یا آلاچیق های عمیق به خوبی کار می کنند، به خصوص اگر قابل تنظیم باشند، به شما اجازه می دهند در صورت نیاز، آفتاب زمستانی را وارد کنید.
  • سایه بیشتر برای آب و هوای گرمسیری مناسب است و سایه کمتر ممکن است برای آب و هوای سرد مناسب باشد.
  • گیاهان می توانند سایه خوبی ایجاد کنند و همچنین می توانند خنک کننده، کیفیت هوا و جذابیت بصری خانه شما را بهبود بخشند.


شما می توانید این محصولات را در رنگ ها و طرح های زیبا تهیه و نصب کنید. رادان گلس انواع نرده استیل ، نرده شیشه ای و بارانگیر شیشه ای را با بهترین کیفیت به مشتریان عزیز ارائه می کند. اگر به دنبال قیمت هستید می توانید از همین سایت برای این منظور استفاده کنید.
 

بازگشت به بالا

فرم ارتباط رادان گلس

آدرس

کیلومتر 2 اتوبان فتح،ابتدای لاین کندرو،مرکزتجارت آسانسور ایران، طبقه 3 اداری،واحد 301

شماره تماس

۰۲۱۶۶۱۵۴۵۰۹

۰۲۱۶۶۱۵۴۰۰۳

ساعت کاری شنبه تا چهارشنبه ۱۷-۹پنجشنبه ۹-۱۳