تفاوت اسپایدر و کرتین وال

تفاوت اسپایدر و کرتین وال

با ظهور علم و فناوری، سیستم‌های کرتین وال و سیستم‌های شیشه‌ای بدون فریم مانند بارانگیر شیشه ای رایج شده‌اند و کاربردهای گسترده‌ای پیدا می‌کنند. شیشه اسپایدر بخشی از سیستم شیشه بدون قاب است که در آن ظاهر خارجی هموار و بدون وقفه ایجاد می کند.
اگر معماری مدرن شما را گیج نمی کند، احتمالاً زیر یک سنگ زندگی کرده اید. بالاخره چه کسی فکرش را می‌کرد که آسمان‌خراش‌های سر به فلک کشیده روزی عادی شوند! یکی از مصالح ساختمانی که به تکامل معماری کمک کرده است، بدون شک شیشه بوده است.

این متریال ساده از نظر جذابیت و کارایی زیبایی شناختی راه درازی را پیموده است. چیزی که زمانی محدود به ساخت درها، پنجره ها و پارتیشن ها بود، امروزه برای ساخت کل ساختمان ها و سازه های استفاده می شود.

تفاوت اسپایدر و کرتین وال


کرتین وال چیست؟

 


 

 

 

مزایای کراتین وال

 

شیشه اسپایدر چیست؟


شیشه اسپایدرکه به عنوان اتصالات شیشه عنکبوتی نیز شناخته می شود، روشی نوآورانه برای مونتاژ شیشه پیچ و مهره و ادغام آن در یک ساختار تمام شیشه است. از طریق اتصالات نقطه ای با استفاده از وسایل فولادی، یک سیستم لعاب عنکبوتی شامل پانل های شیشه ای بزرگ متصل است. آنها با پانل ها به یک نما متصل می شوند که فقط به اتصالات سخت افزاری کمی نیاز دارد. متداول ترین ماده مورد استفاده برای این اتصالات فولاد ضد زنگ است.
اندازه پانل های شیشه ای و نسبت فولاد مورد نیاز همگی به نیاز مشتری و نقشه طراح بستگی دارد. جدا از این دو، سیستم لعاب اسپایدر از بست و براکت اسپایدر استفاده می کند. هنگامی که از دور به آن نگاه می شود، سازه های فولادی توهم یک عنکبوت مکانیکی را ایجاد می کنند - به همین دلیل است که به لعاب عنکبوتی معروف است.

 

مزایای شیشه اسپایدر


اسپایدر چیزی کمتر از یک شگفتی معماری نیست. در زیر چند ویژگی منحصر به فرد آورده شده است.


انعطاف پذیری


یکی از مزایای کلیدی نمای اسپایدر ظرفیت وسیعی است که برای پروژه های معماری دارد. انعطاف پذیری نمای اسپایدر به گونه ای است که می توان انواع ساختارهای شیشه ای، از ورودی های بدون قاب گرفته تا سایبان ها، ساخت. بخش های برجسته نمای اسپایدر شیشه و اتصالات سخت افزاری است. هر دوی آنها مواد الاستیک هستند که طرح ها را تطبیق می دهند.
انطباق پذیری شیشه و چکش خواری فولاد ضد زنگ آنها را قادر می سازد تا در دیوارها و سایبان ها قرار گیرند، چارچوب اساسی یک سیستم نمای اسپایدر را ایجاد می کند. به همین دلیل است که بسیاری از تأسیسات شرکتی توسط نماهای شیشه ای عنکبوتی احاطه شده اند.
علاوه بر سفارشی سازی های مرتبط با بافت، نمای اسپایدر در سه زمینه دیگر نیز سفارشی سازی می کند - عملکرد، ضخامت و رنگ. در نتیجه، معماران و طراحان می توانند به تخیل خود اجازه دهند.

 

نمای شفاف


سازه های ساخته شده از سیستم های نمای اسپایدر بالاترین نسبت شیشه به بدنه را دارند. به این معنی که چنین سازه هایی بیشتر از شیشه و کمتر از مواد سخت افزاری، مثلاً فولاد، دارند. در نتیجه، آنها عملاً شفاف هستند. سیستم‌های اسپایدر نه تنها از بیرون نفس‌گیر به نظر می‌رسند، بلکه به افراد داخل نیز اجازه می‌دهند تا منظره‌ای بی‌وقفه از فضای بیرونی زیبا داشته باشند.
علاوه بر این، با توجه به ماهیت ذاتی شیشه، چنین ساختارهایی همچنین اجازه می دهند نور طبیعی کافی به فضای داخلی نفوذ کند، در نتیجه نیاز به نور مصنوعی را کاهش می دهد و هزینه های انرژی را پایین بیاورند. اما، مزایا به اینجا ختم نمی شود. هنگامی که چنین سیستم هایی با شیشه بازتابنده گرما نصب می شوند، بهره وری انرژی فضای داخلی را افزایش می دهند و دمای ایده آل داخل را حفظ می کنند و نیاز به سیستم های گرمایش و سرمایش را کاهش می دهند.

 

قوی و مستحکم


مطمئناً، یک زیرساخت تمام شیشه ای شگفت انگیز به نظر می رسد، اما آیا می تواند جذابیت خود را برای مدت طولانی حفظ کند؟
بله میشه. شیشه ای که در نمای اسپایدر استفاده می شود ، شیشه معمولی شما نیست که به راحتی می شکند. این یک شیشه بسیار پیشرفته است که با استفاده از مواد حرارتی یا شیمیایی - شیشه سخت شده یا سکوریت شده تولید می شود. شیشه سخت شده چهار تا پنج برابر قوی تر از شیشه آنیل شده معمولی است و می تواند در برابر نوسانات آب و هوا، عناصر خارجی، بارهای سنگین باد و غیره مقاومت کند.
علاوه بر این، سیستم های اسپایدر نیز می توانند فشار خارجی را تحمل کنند. هنگامی که تنش اعمال می شود، اتصالات فولادی در اطراف شیشه های شیشه ای به عنوان توزیع کننده وزن عمل می کنند. همه بارهای استاتیک و دینامیکی مانند وزن شیشه های دیگر، بارهای باد، بارش برف و غیره در سرتاسر سازه پراکنده می شوند - که عملاً شکستن نیرویی از شیشه را غیرممکن می کند.
اسپایدر اغلب در مناطقی با تراکم جمعیت بالا استفاده می شود، به عنوان مثال - مراکز خرید، مجتمع های شلوغ، نمایشگاه ها، هتل ها و غیره. هدف از این مکان ها جذب هرچه بیشتر بازدید کننده است. اما ایمنی آنها نیز به یک چالش بزرگ تبدیل می‌شود.

 

تفاوت اسپایدر و کرتین وال



رادان گلس راه حل های زیادی برای انواع نیازها ارائه می دهد. امنیت، بهره وری انرژی، حریم خصوصی، عایق صوتی و موارد دیگر. کارشناسان ما از زمان انتخاب محصول تا نصب، حتی پس از نصب، پشتیبانی درجه یک را به شما ارائه خواهند داد.
 

بازگشت به بالا

فرم ارتباط رادان گلس

آدرس

کیلومتر 2 اتوبان فتح،ابتدای لاین کندرو،مرکزتجارت آسانسور ایران، طبقه 3 اداری،واحد 301

شماره تماس

۰۲۱۶۶۱۵۴۵۰۹

۰۲۱۶۶۱۵۴۰۰۳

ساعت کاری شنبه تا چهارشنبه ۱۷-۹پنجشنبه ۹-۱۳