بهترین ایده های نو برای طراحی دکوراسیون در 2023

بهترین ایده هایی نو برای طراحی دکوراسیون

داشتن منزل و یا محل کاری متفاوت و شگفت انگیز، آرزوی هر فردی است به ویژه کسانی که با مد روز پیش می‌روند. اینکه فضایی که در آن زندگی می کنیم و یا محل کار ما محسوب می شود، در عین داشتن آرامش و فضایی خاص، دارای طراحی دکوراسیون ناب و مختص شما باشد، هدفی است که همه ما به دنبال آن هستیم. امروز این آرزو دست یافتنی است و در کوتاه ترین زمان ممکن می توانید با کمک افراد متخصص و با تجربه این حوزه، صفر تا صد آن را انجام دهید. منزل یا محل کار از بخش های مختلفی تشکیل شده است که همه این موارد به عنوان فاکتوری مهم در تعیین و اجرای بهترین ایده های نو برای طراحی دکوراسیون در  2023 در نظر گرفته می شود. در این مقاله قصد داریم از نکات ضروری در خصوص رعایت ایده های  طراحی در اختیارتان قرار دهیم. تا پایان ما را همراهی کنید.

اگر به دنبال یک دکوراسیون ایده آل هستید، باید تمام بخش های منزل را در نظر بگیرید. طراحی دکوراسیون شامل ورودی منزل یا محل کار، پذیرایی، اتاق ها بر اساس سکونت و یا اداری، نور پردازی، استفاده از نور طبیعی، آشپزخانه، حمام، نرده شیشه ای، پله معلق، ارتفاع زیر پله، سرویس بهداشتی و تراس در آپارتمان و حیاط برای منازل ویلائی و غیره می شود که برای هر کدام باید استاندارد و ایده های خاصی در نظر گرفته شود. در ادامه به راهکارهایی برای دستیابی به بهترین ایده های نو برای طراحی دکوراسیون در  2023  برای هر کدام از این بخش ها اشاره می کنیم.

بهترین ایده های نو برای طراحی دکوراسیون در  2023 در بخش ورودی ساختمان

از ورودی منزل شروع می کنیم چرا که مهم ترین و چشمگیرترین بخش منزل یا محل کار همان ورودی است. ورودی اولین بخشی از فضا است که شما از آن عبور می کنید و تأثیر مثبت یا منفی خود را بر روی افراد می گذارد. کارشناسان و متخصصان این بخش به شما توصیه می کنند، یک محیط شاد و سر زنده را برای ورودی محیط مورد نظر خود انتخاب کنید. استفاده از آینه های قدی و یا آینده های در ابعاد بزرگ یکی از بهترین ایده های نو برای طراحی دکوراسیون در  2023 برای ورودی شناخته می شود.

دکوراسیون اتاق نشیمن چگونه باشد؟

بعد از عبور از ورودی، از آنجا که سالن نشیمن محل استقرار افراد خواهد بود، مورد توجه عموم قرار می گیرد. برای اینکه این بخش را از دیگر نقاط متمایز کنید و جلوه بیشتری به آن ببخشید کم کردن ارتفاع اتاق نشین به عنوان ایده ای جدید مورد استفاده افراد قرار می گیرد و با استقبال بی نظیری نیز مواجه شده است. با این اقدام، قسمت نشیمن از سایر قسمت ها تفکیک می شود و علاوه بر بزرگ شدن این قسمت، فضای صمیمانه تری را به محیط می بخشد. استفاده از پله‌های شیشه ای نیز به عنوان یکی از بهترین و محبوب‌ترین ایده‌ها در نظر گرفته می‌شود

برای دکوراسیون آشپزخانه چه ایده‌هایی وجود دارد؟

یکی از کاربردی ترین فضاهای منزل، آشپزخانه است و تردد زیادی نیز توسط افراد مختلف در آن صورت می گیرد. ساختار آشپزخانه به گونه ای است که به راحتی می توانید ایده های نو برای طراحی دکوراسیون در  2023 را در آن پیاده سازی و اجرا کنید. شما می توانید روی میز جزیره، کابینت ها، چیدمان میز و صندلی ها، نوع قفسه بندی و چیدمان ظروف مانوور دهید. جالب است بدانید با اگر از میز جزیره در آشپزخانه استفاده کنید، کابینت های موجود جلوه بیشتری پیدا می کنند. اگر فضای کوچکی در اختیار دارید، کاربرد میز جزیره، فضا را بزرگتر نشان می دهد. نصب قفسه لیوان در بالای جزیره نیز جلوه بیشتری به محیط می بخشد.

بهترین ایده‌ها برای دکوراسیون اتاق خواب

اهمیت اتاق‌های خواب را دست کم نگیرید. این اتاق‌ها می‌تواند در کنار اینکه محل آرامش شما باشد، به صورتی ایده‌آل نیز طراحی شده باشد که میزان رضایتمندی شما را بیشتر کند. رنگ بندی، نورپردازی، دکوراسیون و چیدمان اسباب و وسایل نقش مهمی در هدف شما که دستیابی به بهترین ایده های نو برای طراحی دکوراسیون در 2023 برای اتاق‌های خواب می‌باشد، محسوب می‌شود. اگر رسیدن به آرامش، انرژی، جذابت و زیبایی را در کنار هم می‌خواهید، با صرف کمی هزینه به راحتی‌ به این هدف دست پیدا می‌کنید. فراموش نکنید امکانات و تجهیزات شما باید خاص باشد. در واقع اتاق خواب رویایی و جذاب شما باید با یک سرویس خواب شیک و راحت، تزیین شود. دو نفره یا تک نفره بودن آن را شما تعیین می‌کنید اما لازم است دو طرف تحت را آزاد بگذارید تا امکان رفت و آمد را برایتان فراهم کند، استفاده از فضای سبز در اتاق خواب ایده‌ای عالی و کم هزینه است، نقش و تأثیر مثبت آن را از خود دریغ نکنید.

آینه کاری را هم در لیست برنامه و اقدامات مربوط به اتاق خواب، خود قرار دهید. آینه کاری فضای کم اتاق‌ها را پنهان می‌کند و به شما فضای بزرگ و دلبازی را القاء می‌کند. نور پردازی اتاق خواب را تنظیم کنید. بعضی از افراد محیط کم نور و برخی محیط پر نوری را برای اتاق خواب می‌پسندند و این موضوع به سلیقه و روحیه شما بستگی دارد. جذابیت و زیبایی اتاق را زمانی خواهید داشت که تلفیق و ترکیبی از نور طبیعی و غیر مستقیم را داشته باشید. در هر صورت می‌توانید در زمینه تنظیم و میزان استفاده از نور طبیعی و مصنوعی با از متخصصان دکوراسیون داخلی مشاوره دریافت کنید.

ایده‌هایی ناب برای دکوراسیون حمام

حمام نیز به عنوان یکی از مهم‌ترین بخش‌های منزل، که به مراتب مورد استفاده قرار می‌گیرد، محسوب می‌شود. در نظر گرفتن دکوراسیون استاندارد و مناسب برای حمام نه تنها محیط لذتبخشی را برای شما به ارمغان می‌آورد بلکه به صورت مناسب و کاربردی از فضای در اختیارتان، بهره مند می‌شوید و از همه مهم‌تر نظم و بهداشت بیشتری را در آن مشاهده خواهید کرد. این همه نتیجه مثبت را با ترفندهای کوچک می‌توانید به دست آورید. با تعبیه و نصب کابینت و کمد در حمام می‌توانید جذابیت و کاربرد آن را بیشتر کنید همین موضوع، ارزش و قیمت آن را نیز افزایش خواهد داد. با توجه به اینکه اجسام و وسایل موجود در حمام، در معرض آب و مواد شوینده قرار می‌گیرند، لازم است از بهترین و با کیفیت‌ ترین مواد در تولید آن استفاده کنید. در غیر این صورت طول عمر کوتاهی خواهد داشت و شما نیز مجبور به هزینه اضافه می‌شوید.

مانند اتاق نشیمن و اتاق خواب که به موضوع نورگیری و نورپردازی توجه کردید، حمام را نیز از نظر نورپردازی استاندارد و جذاب، تجهیز کنید. داشتن نورگیر کوچک علاوه بر جذابیت و زیبایی، به بهداشت و تهویه فضا کمک شایانی می‌کند. توجه داشته باشید که تهویه و بهداشت از طریق نور طبیعی بایستی تأمین شود اما برای افزایش زیبایی و جذابیت فضا، اجرای نورپردازی اصولی و متناسب با بهترین ایده های نو برای دکوراسیون در  2023  نیاز است. موضوع رنگ بندی را در اولویت قرار دهید و تحت هر شرایطی از رنگ روشن و سفید استفاده کنید تا هم آرامش روانی فضا تأمین شود و هم بزرگ‌تر و دلبازتر به نظر برسد. برای رسیدن به تمامی این موارد می‌توانید با دریافت مشاوره تخصصی، به ایده‌های ناب و جذاب و با هزینه‌های مناسبی دست پیدا کنید.

ایده‌هایی ناب برای دکوراسیون سرویس بهداشتی

توصیه می‌کنیم سرویس بهداشتی را دست کم نگیرید و برای آن نیز مانند سایر بخش‌های منزل خلاقیت به خرج دهید. دیزاین مناسب باعث افزایش بهداشت و تهویه و زیبایی آن می‌شود. تمیزی و بهداشت سرویس بهداشتی بسیار حائز اهمیت است در نتیجه برای سرامیک، کفپوش و قفسه‌های نصب شده در این محیط از رنگ روشن استفاده کنید تا علاوه بر دلباز شدن فضا، به راحتی آلودگی‌ها قابل شناسایی باشد.

تمامی سرویس‌های بهداشتی، به تهویه و نورگیری مناسب نیاز دارند بر اساس نکات مهم بهترین ایده های نو برای طراحی دکوراسیون در  2023 لازم است تهویه مناسبی را در نظر بگیرید. تهویه و جذابیت لازم و ملزوم یکدیگر هستند و قبل از زیبایی، بهداشت و تهویه مناسب و استاندارد باید رعایت شود. این فاکتور در جهت رفع بوی نامطبوع و ضدعفونی کنندگی آن مد نظر کارشناسان و متخصصان حوزه دکوراسیون قرار می‌گیرد.

ایده‌هایی ناب برای دکوراسیون تراس و یا حیاط در سال 2023

فرقی نمی‌کند که محل سکونت شما آپارتمان باشد و یا ملک ویلایی، در هر صورت از تراس و حیاط خود به نحو مطلوب و جذابی می‌توانید بهره ببرید. تراس دنج و کوچک خود را می‌توانید به فضای سبز، محیطی دنج برای آرامش و آشپزی تبدیل کنید. در واقع در همین فضای محدودی که در اختیار دارید در صورتی که از یک مشاور و متخصص خبره مشاوره دریافت کنید، می‌توانید به امکاناتی مانند قفسه‌های طبیعی، تجهیزاتی مانند باربیکیو، نور پردازی مناسب و چیدمان کوچک شامل میز و صندلی و غیره دست پیدا کنید.

طراحی دکوراسیون ویژه تراس بسیار متنوع و خلاقانه است و با توجه به بودجه‌ای که برای آن در نظر گرفته‌اید، قابل اجرا است. به عنوان مثال به جای قرار دادن گلدان‌های کوچک و بزرگ می‌توانید از دیوار گل استفاده کنید این ایده هم منحصر به فرد و زیبا است و هم از فضای دیوار به صورت مطلوبی استفاده کرده‌اید. تراس به نرده نیز نیاز دارد و در این بین گزینه‌های زیادی برای نرده وجود دارد اما اگر به دنبال گزینه ای متناسب با بهترین ایده های نو برای طراحی دکوراسیون در  2023 ، نرده‌ شیشه‌ای گزینه مناسبی است.

اگر منزل ویلایی دارید دست شما برای ایجاد تغییرات اساسی بسیار بازتر است. آلاچیق، باربیکیو بزرگتر، طراحی تخت و میز و صندلی در گوشه ای از حیاط و کاشتن انواع گل و گیاه و درخت مثمر و غیر مثمر همگی از بهترین ایده های نو برای طراحی دکوراسیون در  2023 به شمار می‌روند.

ترفندهایی که برای دکوراسیون باید مد نظر قرار گرفته شود

اگر قصد دارید بهترین دکوراسیون را در منزل و یا محل کار خود اجرا کنید باید به فاکتورهای متعددی توجه داشته باشید. توصیه می کنیم پیش از هر اقدامی از مشاوره تخصصی از افراد متخصص و با تجربه کمک بگیرید. متخصصان این حوزه اطلاعات دقیقی را در خصوص نحوه نورپردازی و استفاده از نور طبیعی و مصنوعی، کاربرد قفسه‌های دیواری، استفاده از فضا و گوشه‌های دنج، رنگ بندی، چیدمان، استفاده از انواع نرده مانند نرده شیشه‌ای و غیره اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می‌دهند و به اهمیت و چگونگی تأثیرگذاری این فاکتورها اشاره می‌کنند. در ادامه به بیان هر کدام از این فاکتورها می‌پردازیم.

استفاده از قفسه های دیواری

برای ایجاد تغییر محدودیتی ندارید و کارهای بی شماری را می توان انجام داد. استفاده از قفسه های دیواری یکی دیگر از گزینه های پیش روی شما است. دست شما برای نصب قفسه ها باز است و می توانید در آشپزخانه و دیگر فضاهای پرت و بلااستفاده منزل استفاده کنید. با تعبیه و ایجاد قفسه دیواری زیبایی و جلوه را بیشتر می کنید و نه تنها مخاطب را مجذوب آن می کنید بلکه و از فضا نیز به نحوه مطلوب تری استفاده خواهید کرد. اگر در نزدیکی آشپزخانه نصب می شود می توانید انواع ظروف عتیقه و شیک را در قفسه بگنجانید و اگر برای بخش های دیگری از منزل در نظر دارید، می توانید از کتاب، گلدان گل و سایر موارد تزییناتی بهره مند شوید، حتی امکان داشتن شیشه و بدون آن نیز به نوع سلیقه و نیاز شما در منزل و یا محل کار بستگی دارد.

با گوشه های دنج منزل یا محیط کار چه کار کنیم؟

بدون شک فضایی که در اختیار دارید دارای گوشه‌های دنجی می باشد، استفاده از همین گوشه های بلااستفاده دنج، تغییر چشمگیری را در فضا ایجاد می‌کند. ممکن است گوشه‌های نابی در اتاق خواب‌ها، پذیرایی، راهرو و غیره وجود داشته باشد. به عنوان مثال در اتاق خواب با قرار دادن آباژو و یا یک مبل کوچک، گرمای خاصی را به محیط می بخشید. اگر تصمیم دارید هزینه کمتری را به آن اختصاص دهید، قرار دادن زیر انداز و بالشت برای دیگر فضاهای دنج نیز ایده خوبی به نظر می‌رسد ضمن اینکه کاربردی هم خواهد بود. استفاده از پله‌های معلق نیز تأثیر زیادی در جذابیت و زیبایی فضا بر جای می‌گذارد.

یکی دیگر از گزینه‌های بهترین ایده های نو برای طراحی دکوراسیون در  2023 استفاده از گل و گیاه در منزل است. همه ما به طراوت، هوای تازه، طبیعت و انرژی مثبت نیاز داریم و تمام این موارد با در نظر گرفتن محیطی برای فضای سبز، فراهم می‌شود. لزومی ندارد، گلدان‌های گران قیمتی تهیه کنید حتی با صرف هزینه‌های نرمال هم می‌توانید محیط ایده‌آلی را برای خود فراهم کنید. گلدان‌های سرامیکی و بلوری در عین زیبایی در عین قیمت مناسبی دارند که می‌توانید با سلیقه خاصی آن را با گل‌های طبیعی و یا مصنوعی تزیین کنید.

نقش نورپردازی در دکوراسیون

توصیه می کنیم آیتم نورپردازی را به شدت جدی بگیرید چرا که استفاده از نور طبیعی و مصنوعی و ترکیب مناسب آنها با هم، فضا را از این رو به آن رو می کند. توجه به نورپردازی استاندارد، یکی از شروط لازم برای رسیدن به دکوراسیون خارق العاده محسوب می شود.

نقش نورپردازی مصنوعی

با نورپردازی مناسب اگر ایرادی هم وجود داشته باشد، از دید پنهان می ماند و به چشم نمی آید علاوه بر آن به فضا جلوه بیشتری می بخشید. امروزه تأمین روشنایی با استفاده از انواع لامپ و هالوژن در سالن، آشپزخانه و راهرو فراهم می شود و باعث خیره ماندن مخاطب می شود. البته تمام این موارد به نوعی سیم کشی و اجرای کار بستگی دارد. لازم است از افراد متخصص و با تجربه در این زمینه کمک بگیرید تا از بروز خطاهایی مانند سیم کشی غیر اصولی و اتصالی و یا هدر رفت انرژی جلوگیری شود.

نقش نور طبیعی در دکوراسیون

نور طبیعی و نور مصنوعی هر کدام جایگاه و نقش خاصی در دکوراسیون منزل دارند. اگر به دنبال بهترین ایده های نو برای طراحی دکوراسیون در  2023 هستید، باید از هر دو نوع نور طبیعی و مصنوعی استفاده کنید. وارد کردن نور طبیعی به محیط و نوع تابش آن یکی از مسائلی است که توسط معماران و متخصصان این حیطه مورد بررسی قرار می گیرد.

توجه داشته باشید چنانچه پنجره را با پرده های ضخیم بپوشانید، نور ورودی را کاهش می دهید. اگر از افرادی هستید که به نورگیر بودن محیط اهمیت می دهید و قصد استفاده از نور طبیعی را دارید، لازم است از پرده ای نازک استفاده کنید. می توانید پرده های کرکره ای را به عنوان جایگزین پرده های معمولی و ضخیم قرار دهید تا به استانداردهای ایده های نو برای طراحی دکوراسیون در  2023 نزدیک تر شود. به این ترتیب شاهد طراوت و نشاط بیشتری در محیط منزل و یا محل کار خواهید بود. اگر فضایی که در اختیار دارید کوچک است، می توانید از آینه های بزرگ به منظور انعکاس نور استفاده کنید. در واقع بازتاب و انعکاس نور توسط آینه ها، فضا را بزرگتر از آنچه هست، نشان می دهد.

اهمیت رنگ بندی در بهترین ایده های نو برای طراحی دکوراسیون در 2023

در میان بهترین ایده های نو برای طراحی دکوراسیون در  2023 روشی ساده و کم هزینه و در عین حال بی نظیر وجود دارد. این ایده را با رنگ بندی و ترکیب رنگ‌های مختلف می‌توانید پیاده سازی و اجرا کنید. اگر دیواری قدیمی دارید، برای انتخاب رنگ از کارشناس و متخصص مربوطه کمک بگیرید. بر اساس توصیه‌ای که متخصصان و مشاوران این حوزه دارند، برای دیوارهای قدیمی به منظور جلوه بیشتر، باید کنتراست بیشتری ایجاد کنید، رنگ سفید در کنار سایر رنگ‌های روشن، به میزان طراوت، روشنی، شادابی و نشاط محیط می‌افزاید. همچنین رنگ روشن، فضای دلبازتری را به مخاطب نمایش می‌دهد.

نگاهی به انواع سبک های دکوراسیون داخلی منزل در سال 2023

یکی از امتیازاتی که می‌توان برای دکوراسیون در نظر گرفت اجرای انواع سبک‌ها می‌باشد. فرقی نمی‌کند گرایش و سلیقه شما به سمت سنتی سوق پیدا می‌کند یا مدرن، مینیمال و یا کلاسیک در هر حالت همه این موارد در لیست بهترین ایده های نو برای طراحی دکوراسیون در 2023 قرار دارند و پاسخگوی نیاز شما خواهد بود. در ادامه شما را به شناسایی و تفاوت این سبک‌ها دعوت می‌کنیم.

سبک مدرن

امروزه بسیاری از افراد به دنبال اجرای دکوراسیون متناسب با سبک مدرن هستند. این نوع سبک سادگی را مد نظر قرار می‌دهد و در هنگام چیدمان، اصل سادگی و خلوتی نیز باید رعایت شود. از دیگر موارد مختص این نوع سبک استفاده از رنگ‌های روشن است که باعث دلباز شدن فضا نیز می‌شود. با توجه به اینکه این سبک پیچیدگی خاصی ندارد، در مقایسه با دیگر سبک‌ها مشمول هزینه کمتری می‌شود اما نتیجه کار بسیار زیبا و همراه با آرامش خواهد بود. المان‌هایی که  اشکال هندسی منتظمی ندارند، در این نوع سبک کاربرد دارد و دلیل آن هم عدم رعایت تقارن است و با توجه به فضایی که در اختیار دارید می‌توانید بهترین دکوراسیون و دیزاین را در نظر بگیرید. کاربرد پله شیشه‌ای با توجه به سادگی و رنگ شفاف آن نیز تناسب و سازگاری خوبی را با دیگر چیدمان و ساختار منزل خواهد داشت.

سبک کلاسیک

در بین ایرانیان سبک کلاسیک محبوبیت زیادی دارد اما به مرور با تغییراتی همراه شد. این نوع سبک بر خلاف سبک مدرن شلوغی بیشتری دارد و از المان‌های مختلفی که اغلب بزرگ و جاگیر هستند، در آن استفاده می‌شود. پیش از انتخاب سبک کلاسیک فضای مورد نظر خود را مورد ارزیابی و بررسی قرار دهید.

مقایسه دیگری که بین سبک مدرن و کلاسیک کاملاً مشهود است، فاکتور تقارن است. در سبک کلاسیک ایجاد تقارن از اهمیت زیادی برخوردار است و لازم است با همکاری متخصصان و مشاوران این حوزه از تقارن مناسب در چیدمان استفاده کنید. اگر از متقاضیان و هواداران سبک کلاسیک هستید موضوع رنگ بندی و ترکیب رنگ را نیز مورد توجه قرار دهید. لازمه این نوع سبک دکوراسیون، ترکیب رنگ‌های گرم است. طیف رنگی مرتبط با قهوه‌ای، کرم و نارنجی برای این نوع سبک مناسب است. در میان انواع پله‌ها، استفاده از پله معلق در سبک کلاسیک متقاضیان زیادی دارد.

سبک مینیمال

سبک مینیمال به سبک مدرن نزدیک‌تر است از این جهت که خلوت بودن و سادگی را در محوریت قرار می‌دهد. در صورت اجرای این سبک، نیز به وسایل و لوازم زیادی نخواهید داشت و با تعداد کمی از وسایل، چیدمان انجام می‌شود. اگر سلیقه شما نیز به این سبک نزدیک است، به شما پیشنهاد می‌شود. لزومی ندارد از کاغذ دیواری و یا پوشش‌های دیگر استفاده کنید چرا که سادگی بر روی دیوارها نیز باید مشهود باشد. استفاده از  یک تابلو نقاشی ساده، می‌تواند پاسخگوی تزیین دیوار باشد. همچنین استفاده از گل و گیاه به عنوان یکی از اساسی‌ترین و اصلی‌ترین فاکتورها و المان‌های سبک مینیمال به شمار می‌رود.

در این مقاله سعی کردیم برای دستیابی به بهترین ایده های نو برای طراحی دکوراسیون در  2023 به فاکتورهایی مانند نورپردازی اصولی، چیدمان، انواع سبک در دکوراسیون، ترکیب رنگ و نقش و تأثیر شگفت انگیز آن‌ها در تحقق ایده نو اشاره کنیم و در تمامی این مراحل به مشاور متخصص و با تجربه نیاز دارید تا از اتلاف هزینه و زمان با ارزش شما جلوگیری کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با مشاوران و کارشناسان ماهر در زمینه دکوراسیون مجموعه رادان گلس تماس حاصل نمایید.

 

 


دکور خانه که زیرمجموعه ای از طراحی دکوراسیون داخلی است را می توان هنر و علم تزیین فضای شما برای کاربردی و جذاب کردن آن با بازی با عناصر مختلف طراحی تعریف کرد. برای دکور خلاقانه خانه می‌توانید سبک مبلمان، رنگ‌ها، قرار دادن لوازم جانبی، طرح‌های کفپوش، پرده‌ها و یالان ها، نقاشی‌های دیواری را با هم ترکیب کنید تا همه آن‌ها را در یک ظاهر منسجم جمع کنید. دکوراسیون خانه فضای داخلی خانه شما را تغییر می دهد تا راحتی و آرامش را افزایش دهد و همچنین استرس، اضطراب را از بین ببرد و حس مثبت را برانگیزد.
هدف نهایی دکوراسیون خانه بسیار بیشتر از یک تغییر بصری یک اتاق است. در واقع، تعامل چند وجهی عناصر مختلف (زمان، مکان، استدلال، حافظه، انتظارات و احساسات) تجربه یا احساس نهایی اتاق را ایجاد می کند.طراحی دکوراسیون داخلی شبیه به دادن جان تازه ای به خانه شما است، اما شما باید در طول فرآیند دکوراسیون مجدد دقت و تمرکز زیادی داشته باشید.اگر در مورد نحوه شروع پروژه دکوراسیون منزل خود غرق شده اید، این کار را نکنید! چه در یک خانه قدیمی زندگی کنید یا در یک خانه کاملا جدید، ما یک راهنمای سریع برای شما داریم.


برنامه ریزی موضوع و چشم انداز اتاق: سبک و مفهوم اتاق خود را طوری تصور کنید که منعکس کننده حساسیت ها و سلیقه شخصی شما باشد. آیا می خواهید سنتی، مدرن یا التقاطی به نظر برسد؟ سپس با دقت یک طرح تزئینی مناسب را تدوین کنید تا در دراز مدت در زمان و هزینه شما صرفه جویی شود.
نور، رنگ، بافت و الگوها: اضافه کردن نور (طبیعی و/یا مصنوعی) و رنگ‌ها نقش مهمی در تأثیرگذاری بر فضای کلی و حال و هوای اتاق دارد. اطمینان حاصل کنید که آنها به طور هوشمند برای ایجاد یک فضا و اندازه، یکپارچه شده اند. جدا از رنگ‌ها، می‌توانید از الگوها و بافت‌ها نیز استفاده کنید تا جلوه‌ای منحصر به فرد به منظره ببخشید، زیرا درام بصری و شخصیت می‌افزاید.
چیدمان فضا: از آنجایی که افراد زمان قابل توجهی را در خانه خود می گذرانند، لازم است چند بار در مورد چیدمان اتاق فکر کنید تا بتواند به همان اندازه کاربردی و دنج باشد. فضای موجود را هوشمندانه به حداکثر برسانید. به طور خلاقانه عملکرد و فرم را در یک تعادل سالم ترکیب کنید تا فضای زندگی ایده آل را ایجاد کنید. 
مبلمان و لوازم منزل: هنگام انتخاب و نهایی کردن مبلمان و لوازم جانبی منزل، اندازه و ابعاد فضای خود را در نظر بگیرید.
در حالی که طراحی دکوراسیون خانه برای یک خانه موجود نسبتاً ساده‌تر است، زمانی که صحبت از تغییر خانه جدید به میان می‌آید بسیار چالش برانگیزتر است، اما بیایید در اینجا با ارائه چند نکته مفید، کار شما را آسان‌تر کنیم:


ایده هایی نو  و شیک برای طراحی دکوراسیون در سال 2023


مبلمان قدیمی را با مبلمان مدرن که چند منظوره، وزن سبک تر، خوش ساخت و از مواد با کیفیت بهتر ساخته شده اند جایگزین کنید. برخی از وسایل خانه قدیمی خود را کنار بگذارید و به هم ریختگی ها را پاک کنید. این باعث می شود احساس بهتری نسبت به فضای فعلی خود داشته باشید و تغییر بعدی شما را آسان تر می کند.
خانه جدید خود را درست مانند یک خانه مدرن راه اندازی کنید که در آن همه چیز فضای خاص خود را دارد و رنگ ها و لوازم جانبی مناسبی دارد. هر پنج تا شش ماه یکبار وقتی احساس کردید که رکود یا افسردگی ایجاد شده است، فضای خود را تازه کنید، و این برای انرژی اتاق و همچنین انرژی شما معجزه می کند. 
رنگ‌ها را در قالب لوازم خانگی مقرون‌به‌صرفه: بزرگ یا کوچک، کلاسیک یا مد روزالقا کنید و همچنین روی دیوارها، تکه‌های دیواری برجسته سرمایه‌گذاری کنید تا جلوه‌ای فوری به فضا ببخشید. 
در حال حاضر، بیایید از این ایده های خلاقانه دکور خانه الهام بگیریم و بهشتی بسازیم که می خواهید هر روز مشتاقانه به آن بازگردید.


استفاده از لوازم هنری سه بعدی


اگر اهل هنر هستید، قطعا می توانید این ظاهر را برای اتاق نشیمن خود اضافه کنید. وسایل هنری سه بعدی الهام گرفته از منظره شهری، دیوار را به بوم داستانی تبدیل می کند. یک فرش بزرگ، یک مبل بزرگ به شکل L، چند چراغ آویز و یک میز قهوه‌خوری با ارتفاع کم، تمام چیزی است که برای پیوند دادن کل ظاهر و شروع آن مکالمات سرگرم‌کننده نیاز دارید.

انفجار رنگ


پخش شدن رنگ ها می تواند در اتاق شما معجزه کند. ساده ترین راه برای انجام این کار این است که بالش های پرتابی قدیمی خود را با بالش های روشن تر، پرتر و طرح دار جایگزین کنید تا فوراً فضا را زیباتر کنید. می‌توانید آن را با مبلمان سفید، چند گیاه سبز و تصاویر انتزاعی روی دیواری با رنگ آبی ترکیب کنید تا دکور شما به‌طور مشخص برجسته شود و فوراً یک بیانیه ایجاد کند.

استفاده از قاب عکس های قدیمی


با داشتن یک دیوار گالری اختصاصی و خوش ترکیب با قاب های عکس ترکیبی که به بازدیدکنندگان شما نگاهی اجمالی به زندگی شما می دهد، راه پله خود را شخصی تر کنید. ظرافت و زیبایی زیادی به اتاق‌های نشیمن مدرن می‌بخشد و در عین حال ظاهری منسجم، هماهنگ و در عین حال مینیمال را به اتاق‌های نشیمن مدرن می‌بخشد.

گوشه ای گرم و دنج برای خواندن


این نگاه یک برد برد کامل برای خوانندگان مشتاق کتاب است. این گوشه مطالعه با چراغ کف شیشه ای زیبا، یک صندلی راحتی آویزان، یک بالش مخملی، چند قفسه شیک، میزهای تودرتو و نور طبیعی که از پنجره به داخل می ریزد، حال و هوای گرم و آرامش بخشی ایجاد می کند. پس کتاب مورد علاقه‌تان را بخوانید یا ساعت‌ها با هم استراحت کنید و مطمئناً از نظر ذهنی شما را به بهشت روی زمین می‌برد. 

طبیعت را به درون خانه بیاورید


با افزودن چند عنصر طبیعی منحصر به فرد به مناظر، طبیعت بیرون را به خانه های خود بیاورید. مبلمان درجه یک و امروزی خود را با چند چراغ آویز با طراحی خلاقانه ترکیب کنید، یک جداکننده شیشه ای برای مشخص کردن هوشمندانه فضاهای خانه شما. آن گیاهان بامبو را بیاورید تا بافت، رنگ و زندگی به اتاق بیافزایید و پنجره‌های بزرگ اجازه می‌دهند تا بیشتر نور طبیعی در اتاق غذاخوری بزرگ‌تر و مطبوع‌تر به نظر برسد.

به سبک اسکاندیناوی تزئین کنید


اگر به دنبال تزئین اتاق کودک خود هستید، می توانید با یک تخت چوبی با ارتفاع کوچک و یک صندلی بغل بزرگ، تم اسکاندیناوی را انتخاب کنید. این سبک دکوراسیون از سادگی، کارایی و مینیمالیسم صحبت می کند که برای سال های پرورش و رشد کودک شما بسیار مهم است. کف سفید، مبلمان از چوب طبیعی و یک فرش سایه دار مشابه به خوبی با دیوار برجسته خاکستری رنگ، اتاق را زیبا، خنک و نه چندان فراگیر می کند.

از دریا الهام بگیرید


آیا عاشق بودن در کنار دریا هستید؟ می توانید اتاق نشیمن خود را  با نمای شیشه ای طوری طراحی کنید که همان حس و حال را تجربه کنید. مبل سه نفره با سایه آبی یخی، یک کابینت چند قفسه‌ای، یک کمد زیبا و یک جفت نقاشی انتزاعی آبی روی دیوار به سبک معاصر به نظر می‌رسند، آرامش را در فضا تداعی می‌کنند و خانه را کاملا شبیه به یک خانه می‌کنند.

حال و هوای قدیمی را تجربه کنید


با مبلمان کلاسیک، یک میز چوبی و یک دیوار تخته سیاه با جملات الهام بخش برای برانگیختن احساسات مثبت، حال و هوای قدیمی را به اتاق نشیمن کوچک خود به همراه اتاق مطالعه وارد کنید. همچنین یک بوم خالی برای نوشتن افکار و فعالیت های روزانه در اختیار شما قرار می دهد. کفپوش چوبی باعث می‌شود که چشم‌انداز اتاق بزرگ‌تر به نظر برسد و یک فرش لایه‌بندی شده با ناحیه زرد ظاهر مدرن‌تری را به خانه شما ارائه می‌کند و در عین حال جذابیت بصری ایجاد می‌کند.

ایده هایی نو برای طراحی دکوراسیون

 

با گذشت زمان خاطرات را منجمد کنید


خاطرات مورد علاقه خود را با این موضوع سری زمانی که به خوبی فکر شده است، ثابت کنید. نمایش زیبای عکس‌ها در دایره‌ای در شبانه‌روز که با دقت در راستای هر ساعت از ساعت قرار گرفته‌اند، توجه را به خود جلب می‌کند. با دیوار بژ و آینه طراح به خوبی تکمیل می شود و میز کناری با استایل متفاوت جذابیت منحصر به فردی به این منطقه می بخشد و ضریب لوکس را افزایش می دهد.

اجازه دهید نورها صحبت کنند


حتی چیزی به کوچکی و اغلب کم‌ارزش‌تر مثل نورپردازی، گاهی اوقات می‌تواند جزئیات و لوکس زیادی را به خانه شما اضافه کند. چراغ رومیزی برنجی روی میز کناری و یک جفت چراغ آویز برنجی در طرف دیگر این اتاق خواب را شیک و زیبا نشان می دهد. همچنین تضاد خوبی با پرده های رنگی و شفاف دارد. نورها به طور همزمان اتاق را در مکان های مناسب روشن می کنند.
استفاده از لوازم مدرن
چه کسی دوست ندارد همه چیز در خانه اش چندکاره باشد؟ این جداکننده دیواری چوبی را بین اتاق نشیمن و اتاق ناهار خوری قرار دهید، که به عنوان یک واحد نمایش نیز دو برابر می شود. قفسه های با سطوح مختلف و ارتفاع در هر بخش مکان های مناسبی را برای نمایش تمام دارایی های ارزشمند و سوغاتی های سفری که در طول زمان جمع آوری کرده اید، فراهم می کند. روکش براق و صیقلی آن زیبایی و ظرافت را به فضا می بخشد و با دیگر دکورهای اتاق هماهنگ می شود.

استفاده مجدد از لوازم قدیمی


اگر شما از آن دسته افرادی هستید که به استفاده از ضایعات به بهترین شکل اعتقاد دارید، مطمئنیم که عاشق تم این اتاق نشیمن خواهید شد. مبلمان ساخته شده از پالت های چوبی بازیافتی به شما کمک می کند تا از فضا به خوبی استفاده کنید و به فضای داخلی این اتاق خاکی بیافزایید. اتاق نشیمن با دیوارهای سفید از لحاظ بصری با تاب چرخ های آویزان، پاف های چند رنگ و میز قهوه خوری چوبی بازیافتی با ارتفاع کم که بیانیه ای جسورانه اما زیبا را ایجاد می کند، ارتقا یافته است.


 

بازگشت به بالا

فرم ارتباط رادان گلس

آدرس

کیلومتر 2 اتوبان فتح،ابتدای لاین کندرو،مرکزتجارت آسانسور ایران، طبقه 3 اداری،واحد 301

شماره تماس

۰۲۱۶۶۱۵۴۵۰۹

۰۲۱۶۶۱۵۴۰۰۳

ساعت کاری شنبه تا چهارشنبه ۱۷-۹پنجشنبه ۹-۱۳