استفاده از شیشه در ساخت ویلا و مزایا و معایب آن

استفاده از شیشه در ساخت ویلا

به طور کلی شیشه را می‌توان به عنوان یک جامد شفاف، بی شکل و غیر کریستالی دانست که کاربرد گسترده‌ای در تزئینات، دکوراسیون و... دارد. شیشه در بخش‌های مختلف ساخت و ساز به کار می‌رود و بر پایه ترکیب سیلیس است و از ماسه تهیه می‌شود.  امروزه با پیشرفت صنعت دکوراسیون داخلی شاهد افزایش استفاده از آیتم‌های مدرن و کاربردی از جمله شیشه هستیم. درواقع آیتم‌های شیشه می‌توانند ظاهری شفاف و زیبا در ساختمان ایجاد کنند، بنابراین خوب است که آن‌ها را در لیست موارد دلخواه خود قرار دهید. برای آشنایی بیشتر با نحوه استفاده از شیشه در ساخت ویلا و مزایا و معایب این فرآیند، در ادامه با رادان گلس همراه باشید.

استفاده از شیشه در ساخت ویلا

پیش از این تولید شیشه فرآیند بسیار دشواری داشت و مهارت‌های فنی مختلفی برای تولید آن مورد نیاز بود. اما با گذشت زمان و پیدایش تکنیک‌های مهندسی بروز و توسعه‌های حوزه علوم و صنعت، امروزه شیشه به تولید انبوه دست پیدا کرده و در کاربردهای مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. درواقع شیشه ماده‌ای سخت و شفاف است که در اثر اعمال حرارت به ماسه و کوارتز ایجاد می‌شود. آیتم‌های شیشه‌ای می‌توانند به صورت شفاف یا نیمه شفاف و در اشکال مختلفی ارائه شوند و به منظور افزایش زیبایی دکوراسیون داخلی، کاهش مصرف انرژی و...، در فرآیند ساخت ویلا مورد استفاده قرار بگیرند.

انواع شیشه برای استفاده در ساخت ویلا

اگر قصد دارید از آیتم‌های شیشه در فرآیند ساخت ویلا استفاده کنید، باید با انواع شیشه‌ها و ویژگی هر نمونه آشنایی داشته باشید. چراکه تنها در این شرایط است که می‌توانید اطلاعات مفیدی درباره مزایای ارائه شده توسط هر نمونه کسب کنید و مناسب‌ترین نمونه را با توجه به معیارهای مطلوب خود انتخاب کنید. بنابراین در ادامه به معرفی برخی نمونه‌های پرکاربرد شیشه پرداخته‌ایم:

شیشه نشکن

از شیشه‌های نشکن به طور عمده در قسمت‌های مختلف ساختمان از جمله پنجره‌ها، نورگیرها، سقف شیشه ای ، کف و... استفاده می‌شود. شیشه‌های نشکن معمولاً از پلی وینیل بوتیرال تشکیل شده‌اند که ساختاری مقاوم و بادوام برای آن‌ها ایجاد می‌کند.

شیشه فوق شفاف

این نوع شیشه دارای ساختاری آبدوست و فوتوکاتالیستی بوده  و همین ویژگی باعث افزایش شفافیت آن شده است. علاوه بر این ترکیبات به کار رفته در شیشه‌های فوق شفاف، آن‌ها را در برابر لکه‌های مقاوم‌تر می‌کند و بدین ترتیب نگهداری از این نو شیشه بسیار آسان‌تر خواهد بود.

شیشه کریستالی

در ساختار شیشه‌های کریستالی از عنصر سرب استفاده شده است و به همین دلیل است که ضریب شکست نور در این نوع شیشه تا حدود زیادی افزایش یافته است. علت نام‌گذاری این شیشه درخشش خیره‌کننده آن است که به دلیل کاهش ناخالصی در ترکیبات آن ایجاد شده است.

شیشه شناور

این نوع شیشه که با نام شیشه سودا لایم نیز شناخته می‌شود، از ترکیبات سیلیکات سدیم و کلسیم تشکیل شده است. شیشه شناور ساختاری شفاف و صاف دارد که در برابر تابش، جلوه‌ای خیره‌کننده در آن ایجاد می‌کند.

شیشه لمینت

شیشه لمینت نسبت به شیشه‌های معمولی، کمی حجیم‌تر است و از لایه‌های شیشه‌ای تشکیل شده است. از جمله خصوصیات شیشه لمینت می‌توان به مقاومت آن در برابر اشعه ماورا بنفش و عایق بودن صدا و... اشاره کرد.

شیشه رنگی

شیشه‌های کروماتیک و رنگی دارای خاصیت تنظیم نور خورشید هستند و از محیط داخلی در برابر آسیب اشعه خورشید، محافظت می‌کنند. این نوع شیشه در اثر افزودن ترکیباتی ویژه، ساختاری رنگی به خود می‌گیرند که نوع رنگ آن نیز بر اساس ترکیب افزوده شده تعیین خواهد شد.

شیشه سخت شده

این نوع شیشه معمولاً ساختاری بسیار محکم و قابلیت دید ضعیفی دارد و بیشتر در کاربردهای درب ضد حریق یا ساختارهای محافظتی به کار می‌رود. این نوع شیشه با نام شیشه سکوریت نیز شناخته می‌شود و بیشترین سطح مقاومت را ارائه می‌کند.

شیشه عایق

این نوع شیشه‌ها که با نام شیشه دوجداره و سه جداره نیز شناخته می‌شوند، از لایه‌های مختلفی تشکیل شده‌اند. در شیشه‌های عایق، واحدهای شیشه‌ای لعاب دار و عایق شده در بخشی با فضای خلأ یا هوا محصور شده‌اند. با توجه به اینکه بین لایه‌های شیشه عایق، هوا وجود دارد، درنتیجه آن‌ها در عدم انتقال عوامل محیطی مؤثر هستند.

شیشه مات

شیشه مات به عنوان یکی از شیشه‌های مدرن شناخته می‌شود که توانسته جایگاه خاصی را در معماری‌های نوین به خود اختصاص دهد. این نوع شیشه دارای ساختاری یکدست و صاف است و در مواردی که عبور نور زیاد مدنظر نیست مورد استفاده قرار می‌گیرد.

خواص شیشه در کاربرد ساختمانی

شیشه در اندازه‌ها و سبک‌های متنوعی موجود است و در بخش‌های مختلفی از ویلا مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این شرایط آشنایی با خواص شیشه می‌تواند درک درستی از کاربرد آن در صنعت ساختمان سازی در اختیار شما قرار دهد؛ بنابراین در ادامه این خواص را به طور کامل مورد بررسی قرار خواهیم داد:

شفافیت

این ویژگی شیشه می‌تواند ارتباط بصری با طبیعت را به خوبی فراهم کند؛ اما در شرایطی که قصد دارید این ارتباط را محدودتر کنید هم ساختارهای مات در انواع آیتم‌های شیشه‌ای در دسترس است.

استحکام

درست است که شیشه به عنوان ماده‌ای شکننده شناخته می‌شود، اما امروزه با پیشرفت علوم و صنایع، مواد افزودنی منحصر به فردی وجود دارد که افزودن آن به ترکیبات شیشه، مقاومت آن را در برابر تغییر شکل و نیز انعطاف‌پذیری شیشه را تا حدود زیادی افزایش می‌دهد.

اثر گلخانه‌ای

در شرایطی که طول موج‌های کوتاه نور مرئی خورشید از شیشه عبور کرده و جذب شوند اما مادون قرمز که طول موج بیشتری دارد نتواند از شیشه عبور  کند، به نوعی در مقابل شیشه به دام بیفتد، اثر گلخانه‌ای ایجاد می‌شود. در نتیجه این به دام افتادن، گرمایش افزایش یافته و در نتیجه دمای محیط افزایش خواهد یافت.

انواع آیتم‌های شیشه‌ای برای ساخت ویلا

پس اینکه به خوبی با انواع شیشه آشنایی پیدا کردید، اکنون خوب است که مبحث تخصصی‌تری به نام آیتم‌های شیشه‌ای که در فرآیند ساخت ویلا استفاده می‌شوند بپردازیم. درواقع این آیتم‌ها فضایی مدرن و جذاب ایجاد می‌کنند و نقش مؤثری در تأمین نور طبیعی محیط دارند که به خودی خود تأثیرات مثبتی بر سلامتی اعضای ساکن در خانه دارد. درواقع شیشه از زمانی که برای اولین بار ساخته شده است تا به امروز، یکی از جذاب‌ترین مواد برای بشر بوده است. بدین منظور به کار بردن این ماده در صنعت ساختمان، تحولی شگفت‌انگیز از نظر کاربردی و زیبایی شناختی، محسوب می‌شود. در ادامه می‌توانید با نمونه‌هایی از این آیتم‌ها آشنایی پیدا کنید:

نرده شیشه‌ای

نرده‌ شیشه‌ ای یکی از مقاوم‌ترین آیتم‌ها برای ایجاد پشتیبانی مطمئن برای بخش‌های مختلف ویلا از جمله تراس، بالکن، راه پله و... هستند.

سقف شیشه‌ای

استفاده از سقف شیشه‌ای برای ساخت ویلا، ضمن زیباسازی محیط داخلی، امکان عبور نور طبیعی را فراهم کرده و تأثیر ویژه‌ای در نورپردازی ویلا خواهد داشت.

بارانگیر شیشه‌ای

یکی از ضروری‌ترین اجزای ساخت ویلا خصوصاً در محیط‌های مرطوب، بارانگیر است؛ در این شرایط با انتخاب بارانگیرهای شیشه‌ای می‌توانید زیبایی ویلا را دوچندان کرده و از مزایای مختلف آن بهره‌مند شوید.

پله شیشه‌ای

این آیتم امروز محبوبیت زیادی پیدا کرده است و به طور عمده خصوصاً در ویلاهای لوکس و مدرن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مزایای استفاده از شیشه در ساخت ویلا

استفاده از شیشه در ساخت ویلا، در صورتی که توسط متخصصین باتجربه در این زمینه آماده‌سازی و اجرا شود، می‌تواند جلوه‌گر مدرنیته، زیبایی و مقاومت در دکوراسیون داخلی ویلا  باشد. درواقع محصولات شیشه‌ای مورد استفاده در صنعت ساختمان سازی تلفیقی از هنر و فناوری هستند که امروزه محبوبیت زیادی کسب کرده‌اند. در ادامه می‌توانید با سایر مزایای این محصولات آشنایی پیدا کنید:

  • شیشه‌ها امکان انتقال نور طبیعی را بدون هیچ گونه هوازدگی یا واکنش به انجام می‌رسانند.
  • ویژگی مقاومت شیشه در برابر آب و هوا می‌تواند اثر باد و خورشید یا باران را خنثی کرده و همواره یکپارچگی خود را حفظ کند.
  • شیشه مانند آهن تحت تأثیر زنگ آهن و عوامل محیطی قرار نگرفته و تخریب نمی‌شود.
  • باوجود سطح شفاف و صافی که در شیشه‌ها وجود دارد، نظافت آن‌ها به سادگی انجام می‌شود.
  • شیشه‌ها با انتقال نور طبیعی به محیط داخلی، تأثیر بسزایی در صرفه‌جویی مصرف انرژی خواهند داشت.
  • شیشه انواع مختلفی داشته و تنوع زیادی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و ضمن ترکیب با سایر نمونه‌ها، ظاهر و رنگی جدید و ساختاری منحصر به فرد ایجاد می‌کنند.
  • شیشه‌ها انعطاف‌پذیرند، بنابراین می‌توان آن‌ها را در اشکال مختلف و در قالب‌های مختلف در ساخت ویلا به کار برد.
  • شیشه یک ماده قابل بازیافت است و طی فرآیند بازیافت نیز خواص خود را از دست نخواهد داد.
  • شیشه در برابر اشعه فرابنفش پایدار است، در نتیجه در اثر برخورد با این اشعه دچار تغییر رنگ و آسیب نخواهد شد.
  • شیشه پایداری مناسبی در برابر تغییرات دما دارد، بنابراین پایداری مناسبی در دماهای بسیار بالا در تابستان و دماهای پایین در زمستان، ارائه می‌کند.
  • استفاده از شیشه در ساخت ویلا می‌توان ساختارهای زیبا و خیره‌کننده‌ای را به ساختمان اضافه کند. بنابراین می‌توان از آیتم‌های شیشه‌ای برای زیباسازی و اهداف معماری خاص، بهره برد.

معایب استفاده از شیشه در ساخت ویلا

شرط انتخابی هوشمندانه و خریدی رضایت‌بخش، آگاهی از معایب محصول مورد نظر است؛ چراکه تنها در این شرایط می‌توانید از انتخاب خود مطمئن شوید و بدانید که می‌توانید با آن سازگاری پیدا کنید؛ از این رو در ادامه به بررسی معایب استفاده از شیشه در ساخت ویلا خواهیم پرداخت:

  • فرآیند ساخت شیشه انرژی زیادی مصرف می‌کند و همین عامل باعث افزایش قیمت شیشه خواهد شد.
  • شیشه شکننده و سفت است، بنابراین در شرایطی که تحت فشار قرار بگیرد، به راحتی دچار آسیب می‌شود.
  • استفاده از شیشه به طور موازی هزینه تأمین امنیت ساختمان را افزایش می‌دهد.
  • تابش بیش از حد نور خورشید از موانعی است که استفاده از شیشه در ساخت ویلا را دچار مشکل می‌کند.
  • شیشه مانند گلخانه عمل می‌کند و جذب گرمای بالایی دارد؛ بنابراین استفاده از آن در مناطق آفتابی و گرم توصیه نمی‌شود.
  • یون‌های قلیایی شیشه را تحت تأثیر قرار می‌دهند و بدین ترتیب ممکن است شیشه به طور یکنواخت دچار خوردگی شود.
  • شیشه ماده‌ای زیست تخریب ناپذیر است، بنابراین تجزیه نمی‌شود و ممکن است به محیط زیست آسیب وارد کند.
  • شیشه به نگهداری و مراقبت مداوم نیاز دارد که ممکن است انرژی و وقت زیادی را صرف کند.

چرا باید از شیشه در ساخت ویلا استفاده کنیم؟

پس از اینکه با ویژگی‌ها و مزایای و معایب به کار بردن شیشه در ساخت ویلا آشنایی پیدا کردید، اکنون می‌توانید تصمیم خود را برای استفاده از این ماده کاربردی نهایی کنید؛ اما اگر هنوز هم به دنبال رفع ابهامات و افزایش آگاهی در انتخاب خود هستید، می‌توانید دلایل خاصی که برای استفاده از شیشه در ساخت ویلا وجود دارد را مورد بررسی قرار دهید:

کاهش هزینه‌های مصرف انرژی

شیشه می‌تواند یک رسانای خوب برای گرما باشد، اما به منظور بهره‌مندی از این خاصیت، لازم است که شیشه را با بهره‌وری از دانش و تخصص کافی، به طور مؤثر در بخش‌های مختلف ویلا به کار ببرید. بدین ترتیب اگر شیشه به درستی در جای خود آب بندی شود، ضمن عبور نور طبیعی خورشید، هزینه‌های گرمایشی تا حدود زیادی کاهش می‌یابد. همچنین عبور نور طبیعی نیاز به چراغ را کاهش داده و بدین ترتیب کاهش قابل توجهی نیز در قبض برق خود خواهید داشت.

زیبایی

علاوه بر شفافیت و درخششی که شیشه در دکوراسیون داخلی ویلا ایجاد می‌کند، ویژگی‌های بیشتری از جمله افزایش چشم‌انداز ویلا نیز خواهد داشت. درواقع آیتم‌های شیشه‌ای فضا را بزرگ‌تر نشان می‌دهند و به زیبایی آن میفزایند.

دوام و استحکام مطلوب

شیشه برخلاف ظاهر شکننده‌ای که دارد، از دوام بالایی برخوردار بوده و در برابر خراش مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد. درواقع شیشه تنها در زمانی شکسته می‌شود که به آستانه آسیب رسیده باشد. اما امروزه با روش‌های تخصصی و بروز، مقاومت شیشه‌های کاربردی در صنعت ساختمان سازی، تا حدود زیادی افزایش یافته است.

استفاده از نرده کابلی برای ساخت ویلا

نرده کابلی نمونه‌ای از طرح‌های نوین دکوراسیون داخلی هستند که جلوه‌ای خاص به ویلا می‌بخشند. جنس این نوع نرده  از شیشه، آلومینیوم و استیل بوده و امنیت و مقاومت بالایی را در کاربردهای مختلف ارائه می‌دهد. نرده‌های کابلی اشکال و طرح‌های متنوعی دارند، از این رو به خوبی با تمام سلایق سازگار خواهند شد. اگر قصد دارید که فضایی مدرن و در عین حال ساده و زیبا برای ویلا هستید، استفاده از نرده‌های کابلی در بخش‌هایی مانند راه پله، بالکن و تراس، یک ایده فوق‌العاده است. این نرده به دلیل الیاف بافته شده فولادی که در ساختار خود دارد، با نام نرده کابلی شناخته می‌شود که تا حدود زیادی استحکام آن را نیز افزایش داده است.

طراحان و طرفداران طرح‌های مینیمالیستی همیشه توجه خاصی را به سمت استفاده از نرده‌های کابلی در دکوراسیون داخلی متمرکز می‌کنند. البته برای انتخاب این نوع نرده لازم است که با انواع نمونه‌های آن آشنایی داشته و با متناسب با فضای مورد نظر از میان نمونه‌های نرده کابلی پله، تراس و بالکن، بهترین نمونه را برای به‌کارگیری در دکوراسیون انتخاب کنید. به منظور درک بهتر از کاربرد نرده‌های کابلی در ادامه می‌توانید نمونه‌هایی از مزایای این نرده‌ها را مورد بررسی قرار دهید:

  • نرده‌های کابلی از قیمتی به‌صرفه و مناسب برخوردار هستند و درعین‌حال سطوح کیفیتی بسیار بالایی را ارائه می‌کنند.
  • انعطاف‌پذیری نرده‌های کابلی بسیار بالا بوده و این ویژگی باعث بهبود ساختار و افزایش مقاومت این نرده‌ها خواهد شد.
  • نرده‌های کابلی دارای ظاهری زیبا، ظریف و ساده هستند که جلوه‌ای مدرن و جذاب در دکوراسیون داخلی ایجاد می‌کنند.
  • نرده‌های کابلی متناسب با جدیدترین فناوری‌های مرتبط با حوزه دکوراسیون ساخته می‌شوند و ساختاری استاندارد و ایمن دارند.
  • نرده‌های کابلی به طور تخصصی و با امنیت بالایی نصب می‌شوند و امکان بروز اشکال در اتصال آن‌ها تا حدود زیادی کاهش یافته است.
  • فرآیند نصب نرده کابلی به سرعت و باکیفیت بالایی صورت می‌گیرد؛ به طوریکه تنها صرف جند ساعت برای نصب و اجرای این آیتم دکوراتیو مورد نیاز است.
  • این نوع نرده به هیچ مراقبت و تعمیر خاصی نیاز ندارد، تنها لازم است  به منظور حفظ شفافیت نرده‌ها در بازه‌های زمانی دلخواه آن‌ها را نظافت کنید.

نرده‌های کابلی مطابق با استانداردهای ایمنی ویژه‌ای ساخته شده‌اند تا از امنیت کاربران اطمینان حاصل شود. به عنوان مثال ارتفاع نرده در حدود 90 تا 110 سانتی متر بوده و حداکثر فاصله میان نرده‌ها نیز کمتر از 11 سانتی متر است. بدین منظور امکان ایجاد حادثه و گیر افتادن سر بچه در نرده‌های کابلی تا حدود زیادی کاهش پیدا می‌کند.

اکنون با آگاهی از مزایای نرده‌های کابلی بدون شک این نرده را در لیست انتخاب‌های خود قرار خواهید داد؛ در این شرایط خوب است با انواع این نرده‌های نیز آشنایی پیدا کنید. پیش از این نمونه‌هایی از نرده‌های کابلی را با توجه به محل استفاده بیان کردیم اما خوب است بدانید که این نرده‌ها بر اساس شکل ظاهری به دو دسته تقسیم می‌شوند که در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت:

نرده کابلی افقی

این نرده همان‌طور که نام آن پیداست، در فریم‌های افقی ارائه می‌شود و ساختاری یکپارچه و مدرن برای راه پله و تراس‌های مسکونی و تجاری ایجاد می‌کند.

نرده کابلی عمودی

نرده‌های کابلی از نوع عمودی، جلوه‌ای خیره‌کننده و ایمن برای کناره‌های پله‌های عمودی ایجاد می‌کنند و ایمنی پله‌ها را تا حدود زیادی افزایش می‌دهند.

استفاده از بارانگیر شیشه‌ای برای ساخت ویلا

بارانگیر شیشه‌ای از دیگر آیتم‌های مدرن و محبوب شیشه‌ای برای استفاده در دکوراسیون ویلا است که علاوه بر جلوه زیبایی که ایجاد می‌کند، مزایای زیادی را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد. بارانگیرهای شیشه‌ای درواقع ساختاری هستند که از نفوذ آب به فضای داخلی جلوگیری می‌کنند. بارانگیر تأثیر ویژه‌ای در عبور نور طبیعی خواهد داشت و در اشکال متنوعی ارائه می‌شود.

بارانگیرهای شیشه‌ای از اجزای مختلفی از جمله: سطح شیشه‌ای، اتصالات و کابل ساخته شده‌اند و سطوح بالایی از ایمنی و کیفیت را ارائه می‌دهند. استفاده از بارانگیر می‌توان راهی عالی برای بهره‌مندی از زیبایی‌های طبیعی و همچنین افزایش ایمنی ساختمان باشد. شیشه مورد استفاده در بارانگیر از نوع شیشه سکوریت است که با ترکیب میلگردهای استیلی، جلوه‌ای مدرن و لوکس به محیط استفاده می‌بخشد. به منظور آشنایی بیشتر با این آیتم دکوراتیو می‌توان مزایای آن را در ادامه مورد بررسی قرار دهید:

  • بارانگیر شیشه‌ای از بروز آسیب‌های ناشی از عوامل طبیعی مانند باران، برف، باد و... جلوگیری کرده و در نتیجه بروز تغییرات زیست محیطی را تا حدود زیادی کاهش می‌دهد.
  • بارانگیرهای شیشه‌ای از دوام و مقاومت بالایی برخوردار بوده و در اثر ضربات به آسانی دچار آسیب نمی‌شوند.
  • نمونه‌های متنوعی از انواع بارانگیرهای شیشه‌ای وجود دارد که می‌توانند با تمام سلایق تناسب پیدا کنند.
  • بارانگیرهای شیشه‌ای امکان عبور نور طبیعی را فراهم کرده و به افزایش زیبایی محیط داخلی کمک می‌کنند.

پس از آشنایی با مزایای بارانگیرهای شیشه‌ای، اکنون خوب است درباره نمونه‌های مختلف آن اطلاعات کسب کنید تا انتخاب هوشمندانه‌تری در این باره داشته باشید:

بارانگیر شیشه‌ای تخت

همان‌طور که از نام این نمونه بارانگیر مشخص است، در فرآیند ساخت آن از شیشه‌های تخت و ترکیب آن با اتصالات استیلی استفاده شده است. ابعاد بارانگیرهای شیشه‌ای تخت را می‌توان با توجه به ابعاد محل استفاده کنترل کرد.

بارانگیر شیشه‌ای هلالی

این نمونه یکی از مدل‌های کلاسیک انواع بارانگیر شیشه‌ای است که تلفیق آن با طراحی مدرن، توجه طراحان را تا حدود زیادی به خود جلب کرده است. دلیل محبوبیت این نمونه بارانگیر را می‌توان امکان تلفیق آن با انواع سبک‌های طراحی و در عین حال ایجاد تناسب در نظر گرفت.

در تمام نمونه‌های ذکرشده، شیشه به کار رفته از نوع شیشه‌های سکوریتی است که سطوح کیفیت بالایی را برای این محصولات ایجاد می‌کنند. به همین دلیل است که در هر شرایط محیطی می‌توانید بدون محدودیت از مزایای بارانگیرهای شیشه‌ای برای ساخت ویلا بهره‌مند شوید.

استفاده از پله شیشه‌ای برای ساخت ویلا

پیش از این به کار بردن پله شیشه ای در دکوراسیون‌های داخلی به دلیل عدم تطابق با کیفیت و مقاومت مطلوب، فرآیندی محدود و چالش‌برانگیز تلقی می‌شد. اما امروزه با تقویت ساختار شیشه و دستیابی به مقاومت و استحکام مطلوب، پله‌های شیشه‌ای به یکی از آیتم‌های دکوراتیو محبوب تبدیل شده‌اند. پله‌های شیشه‌ای را می‌توان به عنوان جایگزینی مناسب برای پله‌های سنتی و قدیمی دانست که ظاهری یکنواخت در دکوراسیون داخلی ایجاد می‌کردند. برای درک بهتر از کارایی پله‌های شیشه‌ای، مزایای آن را در ادامه مورد بررسی قرار دهید:

  • این پله‌ها زیبایی محیط داخلی را تا حدود زیادی افزایش خواهد داد و جلوه‌ای منحصر به فرد و جذاب برای ویلا ایجاد می‌کنند.
  • پله‌های شیشه‌ای با ایجاد امکان عبور نور در محیط داخلی، تأثیر نورپردازی دکوراسیون ویلا را تا حدود زیادی افزایش می‌دهند.
  • شیشه برخلاف سایر مواد به کاررفته در ساخت انواع پله، از مقاومت بالایی در برابر عوامل محیطی برخوردار بوده و ضمن جلوگیری از رشد باکتری، دچار آسیب‌هایی از جمله زنگ‌زدگی نخواهد شد.
  • اگر قصد ساخت ویلا در مناطقی با آب و هوای نسبتاً مرطوب دارید، نصب پله شیشه‌ای می‌توانید یکی از بهترین انتخاب‌ها باشد که در طولانی مدت دچار تغییر ساختار نخواهد شد.

لازم به ذکر است که پله‌های شیشه‌ای در مدل‌های متنوعی ارائه می‌شود که هرکدام از آن‌ها ویژگی‌های منحصر به فردی دارند. بنابراین با توجه به فضای مورد نظر برای اجرا، می‌توان از نمونه‌های مناسب استفاده نمود. به عنوان مثال در فضاهای محدودتر می‌توانید پله‌های گرد را به کار ببرید و در فضاهای بزرگ‌تر نیز پله‌های شیشه‌ای معلق انتخاب مناسبی برای شما هستند. در ادامه می‌توانید ویژگی انواع پله‌های شیشه‌ای را مورد بررسی قرار دهید:

پله شیشه‌ای معلق

پله معلق نمونه‌ای از سبک‌های مدرن پله‌های شیشه‌ای برای ویلا است که توسط شاسی‌های فولادی به صورت مخفی به دیوار متصل می‌شود. نحوه قرارگیری شاسی پله معلق از لرزش پله هنگام عبور و مرور جلوگیری کرده و مقاومت پله را افزایش می‌دهد. شیشه مورد استفاده در پله‌های معلق از نوع فوق شفاف بوده که از استحکام و ایمنی بالایی برخوردار است.

پله شیشه‌ای مارپیچ

پله‌های شیشه‌ای مارپیچ یا گرد نمونه‌ای هستند که بیشتر در فضاهای محدود کاربرد دارند؛ در این نمونه، قسمت ابتدایی پله به ستون مرکزی و انتهای آن نیز توسط اتصالات استیلی مهار می‌شود. دو نمونه نرده‌های شیشه‌ای و استیل از جمله نرده‌های رایج برای ترکیب با پله‌های شیشه‌ای مارپیچ هستند که هرکدام از آن‌ها پشتیبانی خوبی را برای این پله‌های شیشه‌ای ایجاد می‌کنند.

پله شیشه‌ای دوبلکس

پله‌های شیشه‌ای دوبلکس به همراه نرده‌های شیشه‌ای، فلزی یا حتی بدون نرده ارائه می‌شوند که هرکدام از آن‌ها جلوه‌ای منحصر به فرد در دکوراسیون داخلی ایجاد می‌کند. در این نمونه از انواع پله‌های شیشه‌ای گزینه‌ای مناسب برای ایجاد تغییری مدرن در ساختار محیط داخلی ویلا به عنوان یکی از بهترین گزینه‌ها شناخته می‌شود.

خرید شیشه برای ساخت ویلا

اکنون که به خوبی با انواع ویژگی‌ها و مزایا و معایب شیشه برای ساخت ویلا آشنایی پیدا کردید، می‌توانید با اطلاعات کامل، تصمیمی آگاهانه در این باره داشته باشید. اما همواره توجه داشته باشید که برای خرید شیشه، باید به مراجع تخصصی و مطمئن در این زمینه مراجعه کنید. چراکه تنها در این شرایط می‌توانید کیفیت مطلوبی از آیتم‌های شیشه‌ای برای دکوراسیون ویلای خود داشته باشید. در همین زمینه، رادان گلس همواره در تلاش است تا با بهره‌وری از دانش و تلفیق آن با تجربه و تخصص خود، بهترین کیفیت را با مناسب‌ترین قیمت‌ها به مشتریان ارائه دهد. درواقع ما سعی داریم تا با ارائه نهایت خلاقیت و کیفیت در محصولات ارائه شده بیشترین میزان رضایت مشتریان را به خود جلب کنیم. بدین منظور با دنبال کردن مراحل زیر می‌توانید سفارش شیشه برای استفاده در ساخت ویلای خود را نهایی کنید:

تماس با کارشناسان رادان گلس

در مرحله اول لازم است که با مشاوران رادان تماس بگیرید و راهنمایی‌های لازم را برای ثبت سفارش خود دریافت کنید.

بررسی پروژه مورد نظر

در این مرحله پروژه مورد نظر توسط کارشناسان رادان مورد بررسی قرار گرفته و طراحی اولیه و برآورد مواد مورد نیاز انجام می‌شود.

طراحی آیتم شیشه‌ای متناسب با پروژه و ویژگی‌های مورد نظر مشتری

پس از انجام توافق‌های لازم، بهترین شرایط و ویژگی‌ها انتخاب شده و متناسب با آن‌ها، طراحی نهایی صورت خواهد گرفت.

تهیه مواد، اتصالات و ابزارآلات موردنیاز و آماده‌سازی آیتم مورد نظر

در این مرحله متریال و یراق‌آلات برای آماده‌سازی آیتم شیشه‌ای مورد نظر تهیه شده و فرآیند تولید توسط متخصصان با تجربه آغاز خواهد شد.

انتقال قطعات به محل پروژه

پس از اینکه آیتم شیشه‌ای مورد نظر و جلب رضایت مشتری، قطعات به محل پروژه تحت نظارت‌های کیفی و امنیتی منتقل خواهند شد.

نصب و اجرای پروژه تحت نظر کارشناسان و متخصصان

در مرحله آخر فرآیند نصب و اجرای شیشه در سریع‌ترین زمان ممکن و بهترین کیفیت انجام شده و کنترل‌های نهایی توسط ناظران و متخصصان رادان گلس در حضور مشتری انجام خواهد شد.

اتصالات مورد نیاز برای به کار بردن شیشه در ساخت ویلا

مانند هر بخش دیگری از صنعت ساخت و ساز، نوع اتصالات مورد نیاز برای به‌کارگیری شیشه در ساخت ویلا نیز همواره با حساسیت‌های ویژه‌ای همراه است. درواقع کیفیت این اتصالات نقش مؤثری در استحکام و دوام سازه و همچنین افزایش ایمنی کاربران و ساکنان ویلا خواهد داشت. بدین منظور لازم است که حتماً از بهترین اتصالات برای این کار استفاده کنید. در رادان گلس همواره کیفیت و رضایت مشتری از اهمیت بالایی برخوردار است؛ بدین منظور اتصالات ترجیحی برای اجرای آیتم‌های دکوراتیو این مجموعه، استیل بوده که توسط یکی از معتبرترین برندهای فعال زیرمجموعه رادان یعنی آراد استیل تأمین می‌شود. آراد استیل با توجه به هر نوع شیشه‌ای که قصد دارید در ساخت ویلا به کار ببرید، اتصالات سفارشی را با بالاترین سطوح کیفیتی و ایمنی، ارائه خواهد کرد.

قیمت شیشه برای ساخت ویلا

آیتم‌های شیشه‌ای برای ساخت ویلا انواع مختلفی دارند، از این رو نمی‌توان قیمت واحدی برای آن‌ها تعیین نمود. چراکه معیارهای مختلفی بر قیمت نهایی محصول انتخابی تأثیرگذار است؛ در ادامه می‌توانید با برخی از این معیارها آشنایی پیدا کنید:

اندازه

طبیعتاً با افزایش ابعاد کار، قیمت محصول نیز افزایش خواهد داشت؛ بنابراین لازم است که متراژ محل موردنظر برای نصب شیشه را اندازه‌گیری کرده و بر اساس آن قیمت محصول را استعلام بگیرید.

قطعات و اتصالات

درواقع به نسبتی که محصول موردنظر شما اتصالات بیشتری داشته باشد، قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود؛ این عامل به دلیل افزایش ظرافت کار و تفاوت قیمت اتصالات به کار رفته اعمال خواهد شد. همچنین جنس این قطعات و اتصالات نیز بر قیمت نهایی تأثیرگذار خواهند بود.

نصب

میزان ظرافت و زمانی که برای نصب شیشه مورد نظر صرف خواهد شد نیز بر قیمت نهایی تأثیرگذار خواهند بود. همچنین این معیار به محل قرارگیری شیشه نیز بستگی دارد و بر اساس سختی کار تعیین خواهد شد.

بنابراین لازم است که در ابتدا ویژگی‌های مورد نظر خود را با خصوصیات محل قرارگیری شیشه مطابقت دهید و سپس نسبت به استعلام قیمت اقدام کنید. در این شرایط می‌توان راهنمایی‌های لازم را از مشاوران رادان گلس دریافت کنید.

افراد معمولاً استفاده از شیشه در ساخت ویلا را به دلیل ظاهر مدرن و شفافیت آیتم‌های شیشه ترجیح می‌دهند؛ اما درواقع استفاده از شیشه می‌تواند ضمن هماهنگی و زیبایی منحصر به فردی که ایجاد می‌کند، مزایای بسیار زیادی به کاربران ارائه کند که در این مطلب به خوبی با آن‌ها آشنایی پیدا کردید. در همین راستا، رادان گلس همواره در تلاش است تا محصولات خود را با بالاترین سطوح کیفیتی به مشتریان ارائه کرده و همواره بیشترین میزان رضایت و بازخورد مثبت از خرید را داشته باشد. بدین منظور می‌توانید همین حالا با مشاوران رادان تماس بگیرید و مشاوره تخصصی در خصوص خرید انواع پله، نرده، سقف و بارانگیر شیشه‌ای دریافت کنید.

 


 

امروزه شیشه های معماری یک اختراع قابل توجه در ساخت و ساز هستند. به دلیل استحکام، دوام و رنگ های متنوع، کاربردها و مزایای زیادی دارد. شیشه یکی از جذاب ترین عناصر ساختمانی در ساخت ویلا و خانه است.
شیشه انواع مختلفی دارد. به دلایل مختلفی در ساخت و ساز ساختمان استفاده می شود. از آنجایی که شیشه بسیاری از محصولات تولیدی و مصرفی را برای زندگی روزمره ساخته است. تقریباً تمام اشیاء تزئینی مورد استفاده در ساخت و ساز از شیشه ساخته شده اند. 

استفاده از شیشه در ویلا

شیشه ماده ای شفاف، جامد و شکننده است. مقادیر زیادی گرما برای ایجاد شیشه استفاده می شود. شیشه یک ماده همگن، بی شکل و غیر آلی است. ممکن است به هر شکلی قالب گیری شود. شفاف یا بی رنگ است. به عبارت دیگر شیشه یک محصول غیر آلی است. پس از سرد شدن به حالت سخت متبلور نشده در می آید.

شیشه چگونه ساخته می شود و علت استفاده از شیشه در ساخت ویلا  چیست؟

تولید شیشه فرآیندی زمان بر و پرهزینه بود. فرآیند آن در آغاز نیازمند تلاشی پرکار بود. اما در حال حاضر، روش های جدید بسیاری از تکنیک های ساخت و بازاریابی شیشه معرفی شده است. روش جدید ساخت شیشه ساده، مقرون به صرفه و موثر است. همچنین، این فرآیند شهرت صنعتی گسترده ای به دست می آورد.امروزه از نمای شیشه ای در ساخت ویلا و ساختمان بسیار استفاده می شود و پر کاربرد شده است.

ساخت شیشه با انجام چند فرآیند ساده انجام می شود.
دسته مواد اولیه را آماده کنید. در کوره، مواد اولیه را ذوب کنید.
ساخت شیشه به شکل هایی که مشتریان می خواهند، تهیه می شود.
بنابراین، مواد زیر با هم ذوب می شوند تا یک شیشه تشکیل شود:
پتاس (KOH)، سودا (Na OH)، ماسه خالص (Si O2) (K OH) و کربنات کلسیم (CaCO3) در دمای بیش از 1000 درجه سانتیگراد. به عبارت دیگر ترکیبی از سیلیکات های سدیم، پتاسیم و کلسیم است.

این شامل گرم کردن دمای یک ماده بالاتر از دمای تبلور مجدد آن، حفظ آن برای مدت زمان مناسب و سپس اجازه دادن به خنک شدن آن است.

ویژگی ها و مزایای استفاده از شیشه در ساخت ویلا

سختی و شکنندگی


به دلیل مقاومت بالای آن در برابر ضربه در برابر وزن وارده، ماده ای سخت است. این ماده شکننده ای است که تحت فشار متلاشی شده و فورا می شکند.

مقاومت در برابر آب و هوا


شیشه یک ماده مقاوم در برابر آب و هوا است. می تواند از اثرات باران، خورشید و باد جان سالم به در ببرد. همچنین به ما اجازه می دهد نور طبیعی را تغییر دهیم تا بر فعالیت های روزمره ما تأثیر بگذارد.

عایق صدا و حرارت


شیشه یک واکنش عایق موثر در برابر عبور نور مرئی دارد. این یک عایق برجسته در برابر گرما، الکتریسیته و تشعشعات الکترومغناطیسی است.
 شیشه مقاومت آشکاری در برابر انتقال اشعه ایکس، مادون قرمز و فرابنفش ایجاد می کند. اگر با ضخامت مناسب کار کند، مقاومت خوبی در انتقال صدا ارائه می دهد.

مقاومت شیمیایی


شیشه می تواند اثرات واکنش های شیمیایی را در شرایط مختلف محیطی تحمل کند. 

 

تنوع در انواع رنگ و شکل

شیشه به راحتی در بازار موجود است. می توان آن را دمید، ترسیم کرد یا به هر رنگ، شکل یا تنوعی فشار داد. در دسترس بودن شیشه به هدف، نیاز ابعادی و معیارهای ایمنی بستگی دارد.

 

شفافیت


شیشه ارتباط بصری با دنیای بیرون را تقویت می کند. از آنجایی که تکنولوژی پیشرفت کرده است، شیشه شفاف را نیز می توان تغییر داد تا مات شود.


انواع شیشه های مورد استفاده در صنعت ساختمان و ویلاسازی

 
1. شیشه شناور
این شیشه سودا-آهک نیز معروف است. همچنین از سیلیکات کلسیم و سدیم ساخته شده است. از آنجایی که صاف و شفاف است، درخشندگی ایجاد می کند. وزن شیشه فلوت بین 6 تا 36 کیلوگرم بر متر مربع است. ضخامت آن بین 2 تا 20 میلی متر است. شیشه فلوت در کاربردهای مختلفی مانند ویترین فروشگاه ها و فضاهای عمومی استفاده می شود.

2. شیشه نشکن
 برای کف، نورگیر، پنجره و غیره استفاده می شود. در فرآیند تولید آن، پلی وینیل بوتیرال اضافه می شود. به همین دلیل، نمی تواند به قطعات با لبه های تیز خرد شود.


3. شیشه لمینت
لایه های شیشه معمولی برای ایجاد شیشه چند لایه با هم ترکیب می شوند. از شیشه معمولی سنگین تر است. مقاوم تر، عایق صدا و مقاوم تر در برابر اشعه ماوراء بنفش است. پل ها، آکواریوم ها و سایر سازه ها از این شیشه استفاده می کنند.

4. شیشه فوق العاده شفاف
فتوکاتالیستی از ویژگی های اصلی شیشه های فوق العاده تمیز یا شفاف هستند. این ویژگی ها آن را در برابر لکه مقاوم می کند. ظاهری دوست داشتنی به آن می بخشد. همچنین نگهداری ساده ای نیز دارد.

5. شیشه کروماتیک
ICU ها، اتاق های کنفرانس و سایر فضاها از شیشه های کروماتیک استفاده می کنند. همچنین، می تواند شفافیت شیشه را تنظیم کند و فضای داخلی را در برابر نور خورشید محافظت کند. شیشه کروماتیک می تواند فتوکرومیک باشد که دارای لمینیت است. حساس به نور و ترموس کروماتیک است. این نوع شیشه به دلیل این لمینیت حساس به حرارت یا الکتروکروم می باشد.

6. شیشه رنگی
شیشه ای که رنگ شده است به سادگی رنگی است. یک عنصر تولید کننده رنگ به ترکیب شیشه ای معمولی اضافه می شود. این عنصر به شیشه رنگی کمک می کند تا دست نخورده بماند.


7. شیشه سفت شده
این شیشه یک ماده سخت با دید ضعیف است. در تمام ضخامت ها موجود است. وقتی می شکند، تکه های دانه ای کوچکی ایجاد می کند. این نیز به نام شیشه سکوریت شناخته می شود. این نوع شیشه برای محافظ صفحه نمایش و درب های ضد حریق استفاده می شود.


8. شیشه عایق (لعابدار)
شیشه به دو یا سه لایه تقسیم می شود. یک لایه در واحدهای شیشه ای لعابدار عایق شده توسط هوا یا خلاء محصور می شود. به دلیل وجود هوای بین لایه ها، آنها به عنوان عایق موثر عمل می کنند. آنها نمی توانند اجازه دهند گرما از آنها عبور کند. این شیشه های لعاب با نام "واحدهای دو جداره" نیز شناخته می شوند.

 

مزایا و معایب استفاده از شیشه در ساخت ویلا


1. به راحتی قالب گیری می شود
شیشه یک ماده شفاف و سفت است که به سادگی به شکل مناسب در می آید. ورود گرما به ماسه منجر به تولید آن می شود. از آنجایی که می توان آن را دمید، کشید و به هر شکلی فشار داد.
همچنین پس از لمینت شدن با ورق فلزی یا تخته سه لا در پنجره قرار می گیرد. در نتیجه یکی از سازگارترین مصالح مورد استفاده در ساخت و ساز ساختمان است.

2. مقاومت در برابر آب و هوا و زنگ زدگی
شیشه در برابر خوردگی مقاوم است. این فقط مواد شیمیایی است که تحت شرایط خاص آسیب دیده است. ترکیب شیمیایی شیشه عنصر اصلی در نحوه تعامل شیشه با محیط است.


3. عایق عالی در برابر الکتریسیته
ماده ای که رسانای ضعیف الکتریسیته است عایق الکتریسیته است. شیشه یک عایق عالی می سازد . رسانای خوبی برای الکتریسیته نیست. به دلیل نداشتن الکترون آزاد، ایمنی شما را از هرگونه خطرات الکتریکی تضمین می کند. بنابراین، این شیشه ها چراغ های دیواری تزئینی و انواع وسایل برقی را ایجاد می کنند.

4. قابل بازیافت
بازیافت فرآیند تبدیل زباله به شکلی است که امکان استفاده مجدد را فراهم می کند. از مزایای بازیافت شیشه می توان به صرفه جویی در مصرف انرژی و هزینه کمتر اشاره کرد. کاهش آلودگی و حفظ منابع طبیعی از نتایج بازیافت است.
شیشه کاملا قابل بازیافت است و در حین بازیافت خراب نمی شود. در نتیجه می توان آن را چندین بار بدون از دست دادن کیفیت یا خلوص بازیافت کرد.

5. به زیبایی سازه می افزاید
شیشه بهترین وسیله برای نمایش محصول است. شیشه ممکن است جذابیت سازه را افزایش دهد. آنها آن را زیباتر و خیره کننده تر نشان می دهند. شیشه ممکن است به کل ساختار ظاهری کاملاً جذاب بدهد.
معماران به دلایل زیبایی شناختی واضح از شیشه استفاده می کنند. فضای داخلی سازه به دلیل طراحی یکی از شیشه‌ها، فضای جذابی دارد.

 

معایب استفاده از شیشه به عنوان مصالح ساختمانی


1. به راحتی شکسته می شود
شیشه ماده ای سفت، شکننده و سفت است. بدون اینکه فشار زیادی را تجربه کند تحت کشش می‌شکند. تکه های شیشه ممکن است تیز باشند. بنابراین، خطر آسیب قابل توجهی وجود دارد.

2. ناامن برای مناطق زلزله زده
سازه ها در مناطق لرزه خیز باید به طور ویژه ساخته شوند. بنابراین، آنها در مواقع اضطراری بارها و حرکات افقی را تحمل می کنند. شیشه شکننده است و به همین دلیل است که اغلب می شکند یا فرو می ریزد.
و استفاده از شیشه در مناطق زلزله خیز بسیار خطرناک است. متأسفانه، هیچ تکنیکی ایجاد نشده است که بتواند شیشه را به یک ماده پایدار تبدیل کند. باید مقداری تنظیم شود تا بتواند در برابر زلزله خفیف مقاومت کند.

3. افزایش هزینه امنیت
 شیشه معمولاً باعث شفافیت بیشتر می شود. بنابراین، هزینه های امنیتی ساختمان ها را افزایش می دهد.

4. جاذب حرارت
شیشه به عنوان گلخانه عمل می کند و گرما را ذخیره می کند که فضای داخلی را گرم می کند. در نتیجه نمی تواند برای ساخت سازه ها مناسب باشد. این عامل اجازه نصب شیشه در مناطق گرم کشور را نمی دهد. روند اجرای AC ها افزایش خواهد یافت. و باعث مصرف انرژی قابل توجهی می شود.

5. افزایش هزینه کلی ساختمان
دمای بالا برای پردازش اجزای اصلی ضروری است. از همین رو؛ ساخت شیشه به انرژی زیادی نیاز دارد. در مقایسه با سایر مواد مورد استفاده در ساخت و ساز، شیشه گران تر است. در نتیجه، هزینه ساختمان می تواند افزایش یابد. همچنین به دلیل جنبه شفافیت، هزینه را افزایش می دهد.

 

بازگشت به بالا

فرم ارتباط رادان گلس

آدرس

کیلومتر 2 اتوبان فتح،ابتدای لاین کندرو،مرکزتجارت آسانسور ایران، طبقه 3 اداری،واحد 301

شماره تماس

۰۲۱۶۶۱۵۴۵۰۹

۰۲۱۶۶۱۵۴۰۰۳

ساعت کاری شنبه تا چهارشنبه ۱۷-۹پنجشنبه ۹-۱۳