مزایای آب بندی شیشه نورگیر چیست؟

مزایای آب بندی شیشه نورگیر

شیشه نورگیرها راه حل های طبیعی برای روشنایی داخلی و حتی تهویه هستند. آنها مانند پنجره های روی سقف هستند و طوری طراحی شده اند که در برابر هر چیزی که سقف از آن عبور می کند، از جمله شرایط آب و هوایی نامطلوب، مقاومت کنند. آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چگونه نشتی نورگیر را مهار کنیم؟
شرایطی وجود دارد که ممکن است آنها را مستعد نشتی کند. هنگامی که این اتفاق می افتد، نورگیرها باید تعمیر شوند تا آسیبی به فضای داخلی خانه شما وارد نشود.به طور کلی دو نوع نورگیر بر اساس عملکرد آنها وجود دارد. برای اینکه بدانید کجا و چگونه آنها را تعمیر کنید، خوب است بدانید که چگونه کار می کنند.اکثر نورگیرها به صورت سفارشی برای سقف هایی با زونا آسفالتی ساخته می شوند، اما هنگام نصب آنها بر روی سقف های کاشی یا فلزی از فلش اضافی استفاده می شود.

 نورگیرهای دارای تهویه هوا


نورگیرهایی که می توانند باز شوند مزایای زیادی مانند روشنایی و تهویه را ارائه می دهند. صاحب خانه با نورگیر باز دارای مزیت حفظ حریم خصوصی است زیرا می توان نورگیرها را به جای پنجره ها باز کرد.
آنها همچنین کنترل رطوبت را در مناطقی که تمایل به ایجاد تراکم دارند، مانند آشپزخانه و حمام ارائه می دهند.نورگیرهای قابل اجرا بیشتر به عنوان پنجره عمل می کنند تا نورگیر و اغلب در اتاق زیر شیروانی در شیب سقف یافت می شوند. آنها لولا هستند و به صورت دستی مانند پنجره باز می شوند.

نورگیرهای ثابت

نورگیرهای ثابت باز نمی شوند و بیشتر عملکرد کنترل نور را ارائه می دهند. آنها بر روی سقف های بلند نصب می شوند و بنابراین تعمیر آنها ممکن است به تجهیزات اضافی نیاز داشته باشد.
آنها برای حدود 8 تا 15 سال بیشتر دوام می آورند و در صورتی که شیشه در شرایط خوبی باشد، نشتی معمولاً در لبه های نورگیر رخ می دهد.

مزایای آب بندی شیشه نورگیر چیست؟


اگر نورگیر شما نشتی دارد، قبل از شروع تعمیر باید چندین احتمال را در مورد علت آن در نظر بگیرید. این به این دلیل است که چکه کردن آب ممکن است اصلاً نشتی نباشد، بلکه نتیجه تراکم تشکیل شده در داخل شیشه یا پلاستیک نورگیر در هوای سرد و مرطوب است. همچنین ممکن است ناشی از نشتی نامربوط بالای نورگیر باشد که از طریق باز شدن سقف اطراف آن راه خود را پیدا می کند.
با این حال، اگر نشت از خود نورگیر است، با تمیز کردن اطراف پنجره برای حذف زباله ها و برگ ها شروع کنید. در مرحله بعد، نمای بیرونی آن را بررسی کنید، با دقت از نظر شکاف و اطمینان حاصل کنید که فلاش شما 100٪ به درستی نصب شده است.
اگر هنوز در مورد منبع نشتی مطمئن نیستید، استفاده از شلنگ باغبانی برای بازتولید نشت می‌تواند به شما در کاهش آن کمک کند. مطمئن شوید که آیا آب از اطراف نورگیر، قاب یا لنز می آید یا خیر.
بسته به محل نشتی، ممکن است لازم باشد از یک قوطی یا لوله سیمان سقفی برای مهر و موم کردن شکاف ها یا سوراخ های چشمک زن استفاده کنید. ممکن است لازم باشد یک لوله 100% سیلیکونی برای بستن سوراخ های اطراف لنز نورگیر یا تعمیر یا تعویض چشمک زن فلزی اطراف قاب نورگیر استفاده کنید.

نحوه آب بندی شیشه نورگیر


اکثر نورگیرهای نشتی را می توان به راحتی از طریق چند مرحله تعمیر کرد. اولین خط عمل بستگی به نوع نورگیر شما دارد، اما مسیر عمل تعیین منبع نشتی است.
برای مشخص کردن منبع نشتی:
نورگیرهای دارای تهویه به گونه ای طراحی شده اند که باز شوند و ممکن است چند دلیل وجود داشته باشد که نشت داشته باشد. آنها چک لیست طولانی تری در مقایسه با نورگیرهای ثابت دارند.
1. بررسی کنید که نورگیر تهویه شده کاملا بسته باشد. ممکن است هنگام بارندگی نشت داشته باشد زیرا نورگیر به طور کامل بسته نشده است.
2. وجود زباله در اطراف لولاها و لبه های پنجره های سقفی دارای تهویه را بررسی کنید. اگر زباله هایی مانند برگ ها و شاخه هایی وجود داشته باشد که دهانه ای به جا می گذارند، مهر و موم ضد آب در اطراف نورگیر به طور کامل کار نمی کند.
3. وضعیت واشر لاستیکی اطراف قاب را بررسی کنید. یک مهر و موم آسیب دیده اجازه می دهد تا آب از آن عبور کند و رطوبت بین قاب و بدنه چکه کند.
4. وجود ترک در پنجره سقفی را بررسی کنید. ترک ها، هر چقدر هم که کوچک باشند، ممکن است به تشکیل رطوبت و نشت کمک کنند.
5. وضعیت چشمک زدن اطراف نورگیر را بررسی کنید.
6. بررسی کنید که سوراخ های نورگیر عاری از زباله و هر چیزی که ممکن است آنها را مسدود کند باشد.

تعمیرات رایج برای نشت نورگیر


سقف و قطعات آن برای محافظت از فضای داخلی خانه در برابر آسیب های ناشی از عناصر طراحی شده است. این شامل نشت می شود زیرا آب نه تنها به ملک بلکه به خود سقف نیز آسیب می رساند.
بنابراین، نشت نورگیر باید در اسرع وقت برطرف شود. برخی از اصلاحات رایج عبارتند از:

آب بندی قطعات نشتیاز درزگیرها هم در پنجره های سقفی و هم برای جلوگیری از ورود آب استفاده می شود. مانند هر مورد دیگر، اینها باید به مرور زمان تعویض شوند زیرا شایع ترین مشکل در نورگیرها خراب شدن است.
درزبندی و آب بندی راه حل های ساده ای است که توسط صاحب خانه انجام می شود و می تواند به سرعت انجام شود. اگر نشتی اطراف لنز نورگیر است، برای آب بندی آن از درزبندی سیلیکونی و اگر در محل چشمک زن است، از سیمان سقفی برای رفع آن استفاده کنید.
نصب مهر و موم آب و هوا بر روی سقف  شما بسیار مهم است، زیرا آنها یک مانع ضد آب اضافی ایجاد می کنند. در بیشتر موارد، این یک درمان ساده است که می تواند در عرض پنج دقیقه تکمیل شود.

نصب مجدد فلشینگ

فلاشینگ در صورت نصب صحیح نشتی دارد و در نورگیرهای باکیفیت گنجانده شده است. روی نورگیرهای خوب سرمایه گذاری کنید تا بعداً مجبور به پرداخت خسارت نشوید.
هنگام نصب فلاش نباید روی سقف در قسمت های حساس به نشتی میخکوب شود . در صورتی که میخ، چشمک زن پوسیده یا زنگ زده، یا شکاف در چشمک زدن پله همراه با قاب نورگیر وجود داشته باشد، معمولاً بهترین گزینه است که زونا و فلاشینگ را بردارید.
شما باید یک متخصص را برای تعمیر نورگیر استخدام کنید و به همان اندازه که ممکن است برای شما هزینه اضافی داشته باشد، ارزش دارد که بهترین نورگیرها را داشته باشید و متخصصی که نصب را انجام دهد.

از مواد مناسب استفاده کنید .
یک سقف‌ساز می‌تواند فلاش‌های خود را از آلومینیوم با هزینه کمتری نسبت به خرید کیت فلاش مناسب بسازد. هنگامی که این اتفاق می افتد، صاحب خانه به احتمال زیاد نشت را تجربه می کند.
سقف ساز از درزگیر در گوشه ها برای جلوگیری از خروج آب استفاده می کند زیرا فلز ارزان قیمت را نمی توان لحیم یا جوش داد. درزبندی در طول پنج تا ده سال خشک و منقبض می شود که در دراز مدت گران تر است.
ممکن است زمان زیادی طول بکشد تا متوجه نشت شوید زیرا آب به آرامی به سطوح مانند سقف نفوذ می کند قبل از اینکه آسیب قابل مشاهده باشد.

عایق را بررسی کنید
هوای گرم از داخل خانه آزادانه به سمت بالا جریان می یابد اگر عایق کافی وجود نداشته باشد یا وجود نداشته باشد که منجر به تفاوت در رطوبت بین داخل و خارج خانه شود.
اگر با شیشه تماس پیدا کند میعان ایجاد می شود و در صورت جمع شدن در یک ناحیه باعث نشتی می شود.

فلش را دوباره مهر و موم کنید
اگر چشمک زن منبع نشتی است، گام بعدی استفاده از تفنگ درزگیر و درزگیر مناسب برای بالا رفتن روی سقف است. برای گرفتن بهترین نتیجه باید از درزگیر طراحی شده برای چشمک زدن سقف شیشه ای استفاده کنید.
اگر نشانه‌های قابل مشاهده‌ای وجود دارد که نشان می‌دهد درزگیری قدیمی شروع به خراب شدن کرده است، از یک چاقوی بتونه برای پاک کردن هر گونه زباله‌های شل استفاده کنید و سپس یک لایه درزگیر تازه روی ناحیه‌ای که اخیراً در معرض آن قرار گرفته است بمالید.
برای سقف‌های شینگل ، کندن زونا برای ارزیابی چشمک زدن در محل برخورد با سقف ضروری است. هنگام نصب نورگیر، مطمئن شوید که درزگیر به طور گسترده در لبه های چشمک زن، به ویژه در اطراف سر نورگیر اعمال می شود.

خود نورگیر را تعویض کنید
وقتی شیشه نورگیر ترک خورده است، باید تعویض شود . نورگیرهای ترک خورده در مناطقی که تگرگ دارند به راحتی بدتر می شوند. ترک‌های جزئی ممکن است در اثر آسیب‌های بعدی بدتر شوند و بهتر است نورگیر را جایگزین کنید تا ترک‌ها را ببندید.

عواقب شیشه نورگیرهای معیوب


خانه ای با نورگیر معیوب در معرض آسیب است. اگر به نشتی نورگیرها توجه نکنید:

آسیب به مبلمان
مبلمان و وسایل منزل شما در تماس با آب آسیب می بینند. هر کوسن و پارچه ای باعث ایجاد لکه و بوی مشک می شود.
این شرایط همچنین به پرورش و هجوم آفات کمک می کند که برخی از آنها ممکن است باعث آلرژی شوند.

نشتی در سقف
آبی که از طریق نورگیر می چکد ممکن است در قسمت داخلی سقف جمع شود. این کار باعث ایجاد واترمارک روی سقف می شود که به صورت تکه های دایره ای ظاهر می شوند و ممکن است باعث افتادگی سقف شوند.
نشتی سقف به فضای داخلی خانه آسیب می رساند و همچنین می تواند منجر به آسیب دیدن وسایل الکترونیکی شود. آبی که در سقف جمع می شود نیز می تواند باعث کنده شدن رنگ شود.

رنگ خرد شده
آب جاری در امتداد دیوار نه تنها لکه هایی را در امتداد دیوار ایجاد می کند بلکه به دلیل شیب های مختلف دما باعث پوسته شدن رنگ نیز می شود.
اگر آب به دیوار نفوذ کند، ممکن است چسبندگی بین رنگ و دیوار را نیز ضعیف کند. بنابراین رنگ به صورت تکه‌ای پوسته می‌شود و سطحی ناهموار و در معرض رشد کپک ایجاد می‌کند.

رشد کپک
کپک در شرایط دائمی مرطوب خوب عمل می کنند. آنها ممکن است روی دیوارها، قرنیزها و حتی مبلمان رشد کنند.
این موجودات همچنین آفات و سایر موجودات را به داخل خانه دعوت می کنند که باعث آسیب بیشتر به خانه می شود.

توسعه پوسیدگی
چوب در شرایط دائمی مرطوب دچار پوسیدگی می شود. هنگامی که نشتی رخ می دهد، آبی که روی کف های چوبی و سازه ها جمع می شود توسط چوب جذب می شود.
این یکپارچگی ساختاری خانه شما را تضعیف می کند زیرا چوب دیگر نمی تواند وزن مورد نظر خود را نگه دارد. تخته‌های چوبی نیز تمایل به تغییر شکل دارند و باعث می‌شوند که هنگام راه‌رفتن روی آن، صدای پاهای خود به‌خاطر صدای خش‌دار و پر سر و صدا ایجاد شود.
 

بازگشت به بالا

فرم ارتباط رادان گلس

آدرس

کیلومتر 2 اتوبان فتح،ابتدای لاین کندرو،مرکزتجارت آسانسور ایران، طبقه 3 اداری،واحد 301

شماره تماس

۰۲۱۶۶۱۵۴۵۰۹

۰۲۱۶۶۱۵۴۰۰۳

ساعت کاری شنبه تا چهارشنبه ۱۷-۹پنجشنبه ۹-۱۳