مزایا و معایب استخرهای فایبرگلاس چیست؟

مزایا و معایب استخرهای فایبرگلاس


وقتی قصد دارید استخر داخل زمین نصب کنید، فایبرگلاس تنها چیزی است که به ذهن می رسد. نگهداری از استخرهای فایبرگلاس نسبت به استخرهای بتنی یا وینیلی راحت تر است و با مراقبت مناسب می تواند چندین دهه دوام بیاورد. استخرهای فایبرگلاس نیز بسیار ساکت تر از دیگر استخرها هستند و برای استراحت در حیاط خلوت ایده آل هستند. اما هیچ چیز در این دنیا بی عیب و نقص نیست و فایبر گلاس، طبیعتاً اینطور نیست. این راهنما نکات مثبت و منفی استخرهای فایبر گلاس را روشن می کند تا به شما در تصمیم گیری کمک کند.

مزایای استخرهای فایبرگلاس چیست؟


هنگامی که با کمک یک متخصص به درستی نصب شود، چندین مزیت از استخرهای فایبرگلاس را در جاده تجربه خواهید کرد. برخی از آنها به شرح زیر است.

1. زمان نصب سریعتر
سرعت نصب استخر فایبرگلاس یکی از جذاب ترین ویژگی های آن است. اگر می خواهید یک استخر گنیت یا بتنی در زمین داشته باشید، 60 روز طول می کشد تا کار را تمام کنید. فایبرگلاس می تواند زمان نصب را تا 50٪ کاهش دهد، گاهی اوقات حتی بیشتر از روش های سنتی. برخی از پیمانکاران ادعا می کنند که می توانند پروژه ها را در کمتر از دو هفته تکمیل کنند.

2. دوام یکی از مزایای اصلی استخرهای فایبرگلاس است
استخرهای فایبرگلاس مزایای متعددی دارند، از جمله ساخت و ساز طولانی مدت و سطح آنها. ساختار و قسمت بیرونی یک استخر فایبر گلاس با کیفیت بالا ممکن است تا زمانی که شما بخواهید دوام بیاورد، البته تا زمانی که به اندازه کافی از آن مراقبت کنید. یک استخر فایبر گلاس با کیفیت خوب حداقل 50 سال دوام خواهد آورد، با نگهداری بسیار کمتری برای حفظ عملکرد و دلپذیر بودن آن دهه بعد از دهه.

3. تعمیر و نگهداری کم
استخرهای فایبرگلاس در واقع تعمیر و نگهداری بسیار کمی دارند. سطح غیر متخلخل استخر فایبر گلاس ( Gelcoat ) از تشکیل جلبک جلوگیری می کند و از واکنش با مواد شیمیایی که اغلب برای ضدعفونی کردن آب استخر استفاده می شود، جلوگیری می کند. این به سادگی به این معنی است که زمان کمتری را برای اضافه کردن و متعادل کردن آلاینده ها یا تمیز کردن دیوارها صرف خواهید کرد. لازم نیست نگران اسید شویی سطح استخر فایبر گلاس یا جایگزینی و وصله سوراخ هایی در یک آستر وینیل در تمام طول روز با یک استخر بتنی باشید.

4. نیروی کار کمتر
در ادامه بخش قبلی ما، زمان و تلاش بسیار کمتری برای نگهداری استخر فایبر گلاس خود صرف خواهید کرد. استخرهای فایبر گلاس نیازی به اسید شویی ندارند، خطوطی ایجاد نمی کنند که نیاز به صاف کردن داشته باشند، و عاری از بسیاری از نگرانی های رایج تعمیر و نگهداری مرتبط با آستر وینیل و استخرهای بتنی هستند. اگر تعمیر و نگهداری استخر چیزی است که شما نفرت دارید، ممکن است بخواهید مراقبت از استخر فایبرگلاس را عمیق تر بررسی کنید تا ببینید چه کاری باید انجام دهید.
البته، ممکن است همیشه یک سرویس نظافت حرفه ای استخدام کنید. ممکن است هزینه کمتری نسبت به استخدام یک تمیز کننده استخر متخصص برای استخرهای با نمای شیشه ای یا وینیلی داشته باشد زیرا متخصص تمیز کردن استخر شما هر هفته کار زیادی برای انجام دادن ندارد.

5. استخرهای فایبرگلاس سطح صافی دارند
سطح استخر فایبرگلاس بسیار صاف است، اما همچنان در برابر لغزش مقاوم است. یادتان هست وقتی بچه بودید در استخر عمومی محله زانوها و انگشتانتان را می‌خراشید؟ با یک استخر فایبر گلاس دیگر نگران این موضوع نخواهید بود.
اگر تا به حال پای خود را روی یک سطح گچی خشن تراشیده باشید و در حین پریدن به انتهای کم عمق استخر به شدت آسیب دیده اید، استخر فایبرگلاس برای شما ایده آل باشد.

6. استخرهای فایبرگلاس در برابر جلبک مقاوم هستند
جلبک جذاب نیست. بدتر از آن، استفاده از مواد شیمیایی اضافی برای حذف آن ضروری است. جلبک ها همچنین شما را تشویق می کنند که پمپ و فیلتر خود را بیشتر اجرا کنید. جلبک‌ها نمی‌توانند به دیواره‌های استخر فایبرگلاس بچسبند، زیرا این استخر متخلخل نیست، بنابراین اگر آن را تمیز نگه دارید، رشد جلبک در استخر شما بسیار دشوارتر خواهد بود.
از سوی دیگر، استخرهای بتنی به دلیل سطوح گچی متخلخل به سرعت به محل پرورش جلبک تبدیل می شوند. هر هفته باید تمام سطح بتنی استخر خود را با برس فولادی بشویید.

معایب استخرهای فایبرگلاس چیست؟


استخرهای فایبرگلاس برای همه مناسب نیستند. اگر قصد دارید یک استخر در حیاط خلوت خود نصب کنید، در اینجا برخی از معایب احتمالی استخرهای فایبرگلاس وجود دارد که باید قبل از تصمیم گیری در نظر بگیرید:

1. استخرهای فایبرگلاس هزینه اولیه بالاتری دارند
هزینه اولیه خرید و نصب استخر فایبرگلاس معمولاً بیشتر از هزینه اولیه سایر انواع استخر است. دلیل این امر این است که استخرهای فایبرگلاس از مواد بادوام تری ساخته شده اند و در طول زمان نیاز به نگهداری کمتری دارند. با این حال، هزینه های بلندمدت مربوط به داشتن استخر فایبرگلاس اغلب کمتر از هزینه های بلندمدت مالکیت انواع دیگر استخرها است.

2. گزینه های طراحی کمتر از معایب قابل توجه استخرهای فایبرگلاس هستند
در حالی که اشکال و اندازه های مختلف استخرهای فایبرگلاس موجود است، در مقایسه با انواع دیگر استخرها، گزینه های طراحی کمتری وجود دارد. دلیل این امر این است که استخرهای فایبر گلاس از قالب ساخته می شوند و نمی توان آنها را به راحتی مانند استخرهای بتنی یا وینیل سفارشی کرد.

3. پیدا کردن یک حرفه ای سخت است
استخرهای فایبر گلاس باید توسط یک متخصص واجد شرایط نصب شوند تا اطمینان حاصل شود که آنها به درستی نصب شده اند و برای سال ها دوام خواهند داشت. این بدان معنی است که پیدا کردن یک نصاب واجد شرایط برای استخر فایبر گلاس ممکن است دشوارتر از سایر انواع استخر باشد.

4. استخرهای فایبرگلاس برای افرادی که DIY می کنند سخت تر است
استخرهای فایبر گلاس ممکن است توسط افرادی که خودتان آن را انجام می دهند ساخته شوند، اگرچه این فرآیند دشوارتر از استخرهای وینیل است. حتی اگر استخرهای فایبر گلاس به طور کلی یک تکه هستند، رسیدن به سطح استخر گاهی اوقات دشوار است.

ریختن یک استخر فایبرگلاس ممکن است دشوار باشد. بنابراین، اگر می‌خواهید نصب را خودتان انجام دهید، همیشه توصیه می‌کنیم با شخصی که قبلاً استخرهای فایبرگلاس نصب کرده است مشورت کنید. در اکثر مواقع، پولی که می توانید با انجام این کار خودتان پس انداز کنید، ارزش ریسک ساخت نادرست یا ناقص استخر فایبرگلاس را ندارد.

5. Gelcoat ممکن است بر کیفیت آب تاثیر بگذارد
یکی از معایب احتمالی استخرهای فایبر گلاس این است که پوشش ژل بر کیفیت آب تأثیر می گذارد. اگر سطح pH شما پایین است یا سطح قلیایی آن خیلی زیاد است، ممکن است فقط چند سال طول بکشد تا نیاز به تعمیر این قسمت از استخر فایبرگلاس داشته باشید. حتی چیزی به اندازه تعادل نادرست کلسیم ممکن است برای ایجاد این ضرر کافی باشد. به همین دلیل است که آزمایش هفتگی آب برای حفظ کیفیت آن بسیار مهم است.

نتیجه گیری در مورد مزایا و معایب استخرهای فایبرگلاس،این مزایا و معایب استخرهای فایبرگلاس باید به شما کمک کند تصمیم بگیرید که آیا نصب استخر برای حیاط خلوت شما مناسب است یا خیر. شما باید چند نکته را در نظر داشته باشید، و یکی از آنها یافتن تعمیر و نگهداری و نصب حرفه ای مناسب است. اگر همه چیز خوب پیش برود، فایبرگلاس برای شما مناسب است.
 

بازگشت به بالا

فرم ارتباط رادان گلس

آدرس

کیلومتر 2 اتوبان فتح،ابتدای لاین کندرو،مرکزتجارت آسانسور ایران، طبقه 3 اداری،واحد 301

شماره تماس

۰۲۱۶۶۱۵۴۵۰۹

۰۲۱۶۶۱۵۴۰۰۳

ساعت کاری شنبه تا چهارشنبه ۱۷-۹پنجشنبه ۹-۱۳