استفاده از چوب در معماری مدرن

استفاده از چوب در معماری مدرن

تاریخچه استفاده از چوب در معماری به ده هزار سال قبل بازمی‌گردد. در اواخر قرن هیجده میلادی معماری متکی بر مواد طبیعی و ارگانیک بود و این موضوع ریشه در فرهنگ دوران باستان دارد. در تمدن‌های بعدي و باگذشت زمان انسان متوجه این موضوع شد که از چوب می‌تواند به‌عنوان ماده‌ای برای ساخت لوازم جانبی زندگی استفاده کند.

 این روند تا به الان ادامه دارد و دوباره استفاده از چوب مرسوم شده و در سراسر دنیا بسیاری از بخش‌های دکوراسیون داخلی ساختمان‌های پرزرق‌وبرق همچنان با چوب ساخته می‌شوند. البته استفاده از چوب تنها محدود به خانه‌های مسکونی نیست و دفاتر و مراکز اداری نیز از آن بهره می‌برند.

در طول تاریخ معماری، مطمئناً هیچ ماده دیگری به اندازه چوب تأثیرگذار نبوده است. به ندرت می‌توان ساختمانی را دید که اصلاً بدون چوب ساخته شده باشد، و این عنصر تا به امروز یکی از عناصر اساسی بیشتر ساختمان‌ها در معماری مدرن باقی مانده است.

مردم همیشه به دنبال سفارشی کردن خانه‌های خود بر اساس نیازهای خود بوده‌اند، از انسان‌های اولیه که غارها را به عنوان محیط زندگی انتخاب می‌کردند و قبایل باستانی که پناهگاه‌های ساده درست می‌کردند تا طیف کاملی از اندازه‌ها و سبک‌هایی که در خانه‌های مدرن در سراسر جهان دیده می‌شود. چوب با سودمندی و تطبیق پذیری خود همیشه مزیت‌های زیادی برای ارائه داشته است.

به افتخار این باشکوه ترین مصالح ساختمانی، ما نگاهی دقیق‌تر به نقش مهمی که چوب در معماری مدرن داشته و دارد می اندازیم.

چوب در طول اعصار

نقش چوب در معماری در طول زمان با استفاده از الوار به عنوان مصالح اولیه ساختمانی که بیش از 10 هزار سال پیش آغاز شد، تکامل یافته است. قدیمی‌ترین ساختمان چوبی جهان که هنوز هم می‌توان آن را دید، هوریوجی در نارا، ژاپن است، معبدی که اولین بار در حدود سال 670 پس از میلاد ساخته شد، در حالی که کلیسای گرینستد در بریتانیا که در حدود سال 1053 ساخته شد، قدیمی‌ترین کلیسای چوبی جهان است.  همچنین تصور می شود که قدیمی‌ترین ساختمان چوبی اروپا باشد که هنوز پابرجاست. قدیمی‌ترین ساختمان چوبی که به طور مداوم در آن سکونت شده است، رویکستووان است، خانه ای مزرعه ای که در اواسط قرن یازدهم در جزایر فارو ساخته شده است.

مثال‌های بالا نشان می‌دهند که چگونه می‌توان از چوب برای ایجاد  معماری‌های باشکوه و ساخت‌وسازهای ساده و روستایی استفاده کرد. در واقع، در کنار فراوانی چوب در هر گوشه از جهان و تجدید پذیری آن که موجب محبوبیت این مصالح طبیعی شده، اما تطبیق پذیری شاید ویژگی باشد که بیشترین کمک را به محبوبیت آن داشته است. با ارائه طیف گسترده‌ای از سایه‌ها، با انواع نرم‌تر و سخت‌تر برای انتخاب، چوب را می‌توان برش داد، شکل داد و خم کرد تا در کاربردهای عملی مانند زیرسازی‌ها و تیرها و موارد زیبایی‌شناختی مانند نما و عناصر تزئینی مانند پله چوبی گرد ، پله معلق و ... کاربرد یکسانی داشته باشد. چوب در عین حال بادوام، محکم و انعطاف پذیر و همیشه جذاب است.

چوب در معماری مدرن

در معماری مدرن مواد اولیه و مصالح ساختمانی قدیمی در حال بازگشت هستند. امروزه دلایل زیادی برای ساختن بنا با چوب وجود دارد زیرا مزایای زیادی نسبت به طرح‌های معمولی دارد. چوب نه تنها یک مصالح ساختمانی تجدیدپذیر است که به کاهش سطح CO2 کمک می‌کند و از این رو برای تغییرات آب و هوایی مفید است، بلکه به دلیل محاسبات مدرن و فرآیندهای ساخت، می‌تواند برای انواع کارهای ساختمانی نیز استفاده شود. چوب دارای کیفیت عالی هم برای ساخت و ساز و هم برای کنترل آب و هوای داخلی است و می‌تواند به راحتی با سایر مصالح ساختمانی رایج ترکیب شود.

اگرچه چوب همیشه ماده اصلی مورد استفاده در معماری نبوده است و با خاک رس و سنگ و سایر مواد دارای ویژگی های سنگین و فلزاتی مانند فولاد و آهن که در نهایت وارد ترکیب ساختمانی می شوند همیشه وجود داشته است. ترکیبی از مزایای زیبایی و پایداری چوب باعث شده است که در سالهای  اخیر با تعدادی از پروژه‌های ساختمانی الهام‌بخش که منحصراً از چوب استفاده می‌کنند، دوباره بازگشته که این نشان دهنده محبوبیت استفاده از چوب در معماری مدرن است.

علاوه بر این، چوب از نظر عایق حرارتی سخت است. این نه تنها باعث صرفه جویی در انرژی، بلکه در فضا نیز می‌شود: به عنوان مثال، یک دیوار با ضخامت 6.5 سانتی متر ساخته شده از چوب نرم، به طور متوسط به اندازه دیوارهای ساخته شده از آجرهای جامد به ضخامت 40 سانتی متر، عایق بندی می‌کند.

این روزها معمولاً از چوب برای نماهای جذاب برای ساختمان‌ها و همچنین عناصر داخلی مانند راه پله‌ها، کفپوش و ... استفاده می‌شود. پله پیش ساخته که معمولا از چوب راش، روسی و ام دی اف ساخته می‌شود از نمونه های جذاب استفاده از چوب در معماری مدرن است که جذابیت و گیرایی خانه‌های دوبلکس را دو چندان می‌کند. انواع مختلف چوب مزایای متفاوتی را به همراه دارد، به طور کلی چوب‌های سخت‌تر برای عناصر ساختاری و چوب‌هایی که می‌توانند خواص عایق بهتری داشته باشند و ظاهری جذاب برای دیوارهای داخلی و کف‌پوش‌ها به کار می‌روند، ترجیح داده می‌شوند.

اصلاح حرارتی  چوب می‌تواند بسیاری از این ویژگی‍‌های مطلوب آن را افزایش دهد. در این روش  چوب بدون مواد شیمیایی و  سمی و تنها به کمک حرارت  بالای 160 تا 260 درجه سانی گراد در یک محیط بدون اکسیژن و یا اکسیژن خیلی کم، دوام طبیعی چوب را افزایش داده و جذب و دفع رطوبت آن را کاهش می‌دهند که این عمل  دوام بیشتر چوب، مقاومت در برابر پوسیدگی و پایداری ابعادی را عرضه می‌کند. یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های چوب برای بسیاری از شرکت‌های معماری مدرن، اعتبار پایداری آن است.

استفاده از چوب در طراحی داخلی به چه صورت است؟

از مهم‌ترین استفاده‌هایی که از چوب در معماری مدرن می‌شود انجام راه‌پله‌های چوبی در فضای خانه است که در طرح‌های مختلفی اجرا می‌شود و جلوه خانه را دوچندان می‌کند. همچنین برای ساخت نرده‌های چوبی مدرن نیز از چوب در بازسازی و زیبایی خانه‌ها استفاده می‌شود. علاوه بر این، چوب در فضای داخلی خانه را می‌توان به شکل‌های مختلفی به کاربرد. از کاربردهای چوب در فضای داخلی خانه این است که به‌عنوان ماده‌ای رویه برای دیوارها، سقف خانه، کف و سطوح مختلف، دسته‌ها و پایه‌های مبلمان های خانه، پله‌ها و نرده‌های آن، پنجره‌ها، کابینت‌ها، میز و صندلی‌های خانه، درب‌ها و از همه مهم‌تر اکسسوری ها و تمام وسایل تزئینی مورداستفاده قرار  می‌گیرد.

از چوب می‌توان به‌عنوان متریالی جهت ساخت لوازم روشنایی و چراغ‌ها نیز استفاده کرد. چوب به دلیل تنوع بالایی که در رنگ و ساختار خود دارد در تابلوها و روکش‌های متفاوت در بخش‌های داخلی خانه باعث زیبایی و جذابیت و گرمی دکوراسیون می‌شود.

چوب در معماری مدرن در بخش آشپزخانه و قسمت ساخت کابینت‌ها و کف‌پوش، میز کار و سایر میز و صندلی‌هااستفاده فراوان می‌شود. چارچوب‌ها و چراغ‌ها و قفسه‌بندی‌های چوبی جلوه و شکوه خاصی به فضای منزل می‌بخشد.

در اتاق نشیمن و غذاخوری نیز با به کاربرد چوب و دکور و چیدمان فضا می‌توان ساختاری گرم و زیبا در محیط ایجاد کرد. تم رنگی فضا و میزان نور و روشنایی و هماهنگی آن بارنگ چوب‌های به‌ کاربرده می‌تواند بر شیکوه و زیبایی فضا بیفزاید. پارتیشن‌های چوبی در سالن و اتاق نشیمن و همچنین استندها و کمدهای چوبی و حتی کف‌پوش برای اتاق‌های خانه از دیگر استفاده‌های چوب در معماری داخلی عصر جدید هستند.

 درنهایت می‌توان گفت که چوب در تمامی قسمت‌های طراحی داخلی فضای خانه‌ها می‌تواند مورداستفاده قرار گیرد و بر جلوه و شکوه منزل بیفزاید. حتی در پله‌ها و اتاق‌خواب و تم‌ها و اکسسوری‌های به‌کاربرده شده در منزل از چوب می‌توان برای ترکیب با مواد دیگر مانند شیشه و نرده یا مواد دیگر استفاده کرد و در تمامی این پروژه‌ها هدف افزودن هنر و روح و زیبایی به محیط منازل است.

دلایل استفاده از چوب در معماری مدرن چیست؟

مهم‌ترین دلایل استفاده از چوب توسط معماران در طراحی داخلی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

چوب به‌عنوان عایق صدا

یکی از مهم‌ترین کاربردهای چوب این است که عایق صدااست و استفاده از آن در فضای داخلی اتاق‌ها آرامش را حاکم می‌کند. زیرا به دلیل بافتی که دارد صداهای محیط را جذب می‌کند یا از شدت آن می‌کاهد.

چوب به‌عنوان عایق حرارتی و کاهش مصرف انرژی و سوخت

چوب می‌تواند به‌عنوان عایق سرما و گرما عمل کند. کاربرد آن در دیوارهای اتاق بسیار مقرون‌به‌صرفه است زیرا در تابستان اجازه ورود گرما را به داخل خانه نمی‌دهد و در روزهای سرد زمستانی گرما را در داخل خانه نگه می‌دارد و در هزینه‌های انرژی صرفه‌جویی می‌شود.

سبک و زیبا و بادوام

از مزیت‌های دیگر چوب سبک و بادوام بودن آن است، به‌طوری‌که وقتی قطعات آن آسیب دید به‌راحتی قابل تعمیر و جایگزینی است. به دلیل سبکی آن در هنگام رخداد حوادثی مانند زلزله آسیب کمتری به ساکنان وارد می‌شود.

طبیعی و در دسترس بودن

چوب یکی از مصالحی است که در طبیعت وجود دارد و همیشه در دسترس است. استفاده از چوب سازگاری بسیاری با محیط ‌زیست دارد و برخلاف بتن و سیمان باعث آلوده شدن زمین نمی‌شد‌و به‌راحتی در طبیعت جذب می‌شود و آسیب به محیط‌ زیست وارد نمی‌کند.

کاربرد چوب در طراحی نمای ساختمان مسکونی

تاکنون تمامی نماهای ساختمانی از مصالحی مانند بتن و سنگ بوده است و تفاوتی در ساختمان‌های اداری و مسکونی در این امر نیست؛ اما این مواد به دلیل ویژگی‌های ظاهری خاص، شاید جذابیت و زیبایی لازم را برای یک‌خانه مسکونی نداشته باشد. در مقابل چوب و فرآورده‌های مقاوم ساخته‌ شده از این ماده طبیعی زیبا، تقریباً گزینه بروزتری برای اجرای نمای چنین ساختمان‌هایی است.

مواردی باعث می‌شود که چوب نمای بهتری برای ساختمان‌های مسکونی جدید باشد و آن قابلیت‌های فنی ویژه و ویژگی‌های ظاهری خاص است. چوب را می‌توان سبک‌ترین مصالح ساحتمانی دانست که در حال حاضر وجود دارد و با استفاده از این ماده در ساختمان، بار وارده به فونداسیون به‌شدت کاهش می‌یابد. از طرفی چوب یک ماده خام و طبیعی است که دارای گره‌ها و بافت و زیبایی خاصی است که می‌تواند روح و آرامش خاصی به نمای ساختمان بدهد. به همین علت جدیداً در معماری مدرن از این ماده برای نمای ساختمان مسکونی نیز استفاده می‌شود.

مهم‌ترین نمادهای معماری مدرن

پله چوبی

در دنیای معماری مدرن از کم‌ترین فضا می‌توان زیباترین جلوه‌ها را خلق کرد، در این میان پله‌های چوبی از جمله این موارد هستند که در هرجایی و فضایی می‌توان از آن با طرح‌های خلاقانه و جذاب از آن برای زیباتر کردن خانه استفاده کرد. راه‌پله چوبی شاید یک عنصر ساده به نظر برسد اما می‌تواند ابزاری باشد که ذوق و سلیقه شما را برای دیگران به نمایش بگذارد. پله چوبی در دو نوع ساده و مارپیچ و با اشکال هندسی و ترکیبی بسیاری در شرکت رادان گلس طراحی و ساخته می‌شود.

در حالت کلی طراحی مدرن راه‌پله با شیوه مستقیم به فضای بیشتری برای اجرا نیاز دارد و مدل مارپیچ برای طراحی زمان زیادتری صرف می‌کند. ادغام این دو مدل در طراحی پله‌های مدرن امکان‌پذیر است و می‌توان از آن به‌عنوان یک طراحی مدرن راه‌پله یادکرد و ترکیب ذوق و سلیقه شما و مهارت و دقت مهندسان ما در رادان گلس زیباترین جلوه‌ها را در منازل شما به نمایش می‌گذارد. تمامی مراحل ساخت و نصب پله چوبی در گروه مهندسی رادان گلس به‌صورت تخصصی انجام می‌پذیرد.

نرده چوبی مدرن

نرده چوبی مدرن از انواع نرده‌های موجود در بازار است که برای منازل و محیط کار و ویلاها استفاده می‌شود. نرده‌های چوبی در ردیف نرده‌های لوکس هستند و هیچ‌وقت تکراری نمی‌شوند. در هنگام خرید باید به جنس و رنگ و کیفیت محصول و ترکیب آن با دکوراسیون منزلتان توجه داشته باشید. متنوع بودن طرح نرده‌های چوبی، وجود تنوع بالا در رنگ، جذابیت بصری فوق‌العاده و تنوع در جنس این نرده‌ها از مزایای انتخاب نرده چوبی برای منازل است. در گروه مهندسی رادان گلس این امکان برای شما فراهم است که بر اساس سلیقه و نیاز خود طرح‌های ساده و کلاسیک و یا طرح‌های مدرن و جدید را انتخاب نمایید.

نرده کابلی

باگذشت زمان و پیشرفت علم و تکنولوژی تغییرات زیادی در نحوه‌ی ساخت‌وساز و معماری داخلی خانه‌ها به وجود آمده است. نرده کابلی یکی از انواع پرکاربرد راه‌پله‌های امروزی محسوب می‌شود که جایگاه ویژه‌ای پیداکرده است. این نرده جزو شیک‌ترین و مقاوم‌ترین نرده‌ها برای استفاده در بالکن، تراس و راه‌پله طراحی و اجرا می شود که در عین سادگی زیبایی و جلوه خاصی را دارد.

اتصالات و پایه‌های نرده کابلی بسیار مقاوم و از جنس استیل ضدزنگ است و دارای طرح‌های بسیار زیادی است و وزن بسیار سبکی دارند واگر نرده‌های کابلی را بر اساس طراحی دسته‌بندی کنیم در دو شکل افقی و عمودی قابل سفارش هستند، البته نرده‌های کابلی طرحدار نیز در شکل‌های منظم و غیرمنظم قابلیت طراحی و اجرا دارند. در اساس نوع متریال نیز این نرده‌ها در جنس آهنی، استیل و ترکیب چوب و آهن در بازار موجود هستند. شما با هر سلیقه‌ای که دارید برای ساخت و زیباسازی منازل خود می‌توانید بهترین طرح را با مطمئن‌ترین کیفیت و زیبایی تمام و کمال سفارش دهید.

نمای شیشه‌ای

استفاده از نمای شیشه ای در طراحی ساختمان‌ها و فضای داخلی خانه‌ها را نیز می‌توان جزو نماد معماری مدرن دانست که درعین‌حال که عایق صدا است دارای تنوع رنگ و مدل بسیار زیادی است. البته در ساختمان های اداری نیز به همان اندازه کاربرد دارد و اگر برای خانه‌های مسکونی در نظر گرفته شود، با نمای سنگ یا ترموود ترکیب می‌شود تا در کنار زیبایی که به همراه دارد جذابیت و استحکام آن را دوچندان کند. با به کار بردن نماهای شیشه‌ای مدرن ساکنان ساختمان می‌توانند حداکثر استفاده را از نور و روشنایی آن ببرند.

 نماهای شیشه‌ای دارای ویژگی‌هایی ازجمله شفافیت و روشنایی است که توانسته است جای خود را در دنیای مدرن پیدا کند و توجه بسیاری را به خود جلب نماید و جلوه‌ای مدرن و زیبا به همراه داشته باشد. این ‌نماها در کنار ظرافت از استحکام و مقاومت بالایی نیز برخوردارند و در ردیف لوکس‌ترین و شیک‌ترین نما برای ساختمان‌ها در نظر گرفته می‌شود.

نمای شیشه‌ای در فضاهای مختلف کاربرد دارد و می‌توان از آن برای پارتیشن‌بندی محیط کار نیز استفاده کرد. در داخل منازل برای تراس، استخر و نرده و سقف شیشه‌ای نیز قابل‌اجرا است. نمای شیشه‌ای دارای تنوع بالایی در طرح و رنگ است و به همین دلیل پاسخگوی انواع سلایق می‌باشد‌.

 

راه پله‌های چوبی در معماری مدرن

معماران و طراحان ساعت‌ها به ایده‌های نوآورانه برای ساختن خانه‌ای کاربردی و زیبا می‌پردازند اما به سختی به ایده‌های طراحی راه پله توجه می‌شود. با این حال، طراحی راه پله‌ها اهمیت زیادی دارد زیرا آنها کاملاً برای افرادی که به خانه شما رفت و آمد دارند قابل مشاهده هستند و پتانسیل تبدیل شدن به نقطه کانونی داخلی را با نوع طراحی مناسب دارند.

هنگام ساخت یک راه پله، راحتی و ایمنی افرادی که از آن استفاده می‌کنند به اندازه ظاهر آن مهم است؛ بنابراین، اگر در حال طراحی خانه خود هستید، توجه ویژه ‌ای به طراحی راه پله خود داشته باشید.

اگر دوست دارید مهمانان خود را با سبک‌های کلاسیک و در عین حال مدرن شگفت زده کنید! چوب یکی از بهترین مواد برای به ارمغان آوردن ظاهری پیچیده به خانه شما است و در عین حال از نظر طراحی فوق العاده شیک است.

از آنجایی که چوب جدا از اینکه دنج، خوشایند و جذاب است، به طور طبیعی ماده ای انعطاف پذیر و بادوام است، استفاده از آن برای طراحی راه پله ایده بسیار خوبی است. راه پله چوبی  مدرن فضایی طبیعی و ارگانیک را فراهم می‌کند که با هر نوع طراحی داخلی یا انتخاب رنگی مطابقت دارد.

طرح‌های راه پله چوبی برای خانه‌ها نه تنها ارزش زیبایی به خانه شما می بخشد بلکه تعمیر و نگهداری بسیار پایینی نیز دارند. آنها فقط به جارو کردن منظم و تمیز کردن گاه به گاه نیاز دارند تا برای دهه‌های آینده مستحکم و زیبا باشند!

بیایید ایده‌های ساده طراحی راه پله چوبی را مورد بحث قرار دهیم:

طراحی پله چوبی معلق

آیا عاشق آزمایش با سبک‌ها و بازی با طرح های مختلف هستید؟ اگر پاسخ‌تان مثبت است مزایای طرح راه پله چوبی معلق فوراً توجه شما را جلب می‌کند. اگر کسی هستید که خواهان طراحی معاصر و مینیمالیستی هستید اما همچنین می‌خواهید سبک کلاسیک را حفظ کنید، این یکی از بهترین طرح‌های راه پله چوبی است که می‌توانید انتخاب کنید.

این یک تکنیک فوق العاده برای رسیدن به هماهنگی ایده آل بین طراحی کلاسیک و مدرن است. این نمونه راه به عنوان پله پیش ساخته نیز موجود است.

طراحی پلکان مارپیچ

اگر از رفتن به سراغ طراحی راه پله‌های سنتی خسته شده اید اما فضای کافی در ساختمان خود ندارید تا چیزی خارج از  عرف را امتحان کنید،  طرح راه پله چوبی مارپیچ می‌تواند ناجی شما باشد تا به فضای شما ظاهری بدیع و در کنار دستیابی به یک منطقه کاربردی در یک فضای محدود ببخشد.

برعکس یک راه پله سنتی بیش از حد معمولی، راه پله چوبی دایره‌ای می‌تواند به فضای داخلی خانه شما یک پیچ و تاب سرگرم کننده و معاصر ارائه دهد.

اگر به طرح‌های خانه‌های باستانی نگاهی بیندازیم، نمونه‌های زیادی را می‌بینیم که از پله‌های مارپیچ چوبی به عنوان یک سبک خاص در دکوراسیون خانه استفاده می‌شد. بنابراین، بسیاری از مردم معتقدند که این طراحی قدیمی است، با این حال، این درست نیست.

اگر روندهای فعلی دکوراسیون داخلی را دنبال کنید، متوجه خواهید شد که طراحان پله‌های مارپیچ چوبی را با ظاهری امروزی در پروژه‌های خود گنجانده‌اند. علاوه بر این، آنها بسیار مد روز هستند زیرا نصب پله‌های مارپیچ چوبی باعث صرفه جویی در فضای زیادی می‌شود.

راه پله U شکل

اگر صاحب یک ساختمان بزرگ با فضای کافی هستید، باید چند طرح راه پله چوبی منحصر به فرد را امتحان کنید که به ساختمان شخصیت می‌بخشد و دسترسی آسان به هر نقطه از ساختمان را تضمین می‎کند.

طرح‌های پلکانی U شکل به فضای بزرگ حسی باکلاس و ظریف می‌بخشد. این نوع راه پله در حال حاضر به اندازه کافی برازنده است. با این حال، اگر از چوب به عنوان متریال راه پله استفاده می کنید، حس ارگانیک طراحی راه پله چوبی به مکان جلوه‌ای جاودانه می‌بخشد.

طرح پله چوبی با شیشه

استفاده از نرده شیشه ای روی پله‌ها برای کمک به مردم برای حفظ تعادل در سکوهای مرتفع مانند راه پله‌ها آغاز شد. با این حال، ایده طراحی خانه‌ها و فضای داخلی در طول سال‌ها تکامل یافته است. امروزه مردم طرح‌هایی را ترجیح می‌دهند که نه تنها کاربردی باشند بلکه از نظر زیبایی نیز دلپذیر باشند. با پیروی از این سنت، طراحان شروع به استفاده از نرده‌های شیشه ای روی راه پله‌های چوبی کردند تا ظاهری فریبنده در فضای داخلی ایجاد کنند.

شما می‌توانید با نرده‌های شیشه ای برای اکثر پله‌های چوبی ظاهری ظریف و زیبا داشته باشید. سبک ظریف و شیک جذابیت مینیمالیستی را در ساختمان تضمین می‌کند‌ که به خوبی با بقیه وسایل خانه هماهنگی دارد.

از آنجایی که شیشه یکی از مقاوم‌ترین، بادوام‌ترین و مطمئن‌ترین گزینه‌ها برای نرده های راه پله است، می توانید بدون نگرانی به سراغ این طرح بروید. نرده شیشه ای نیز به حداقل تلاش برای تمیز کردن نیاز دارد.

راه پله با قابلیت های اضافی: سیستم ذخیره سازی

اگر خلاقیت شما حد و مرزی نمی‌شناسد و عاشق آزمایش طرح‌ها برای استفاده هوشمندانه از فضا هستید، این طرح راه پله چوبی برای شما ضروری است. این به ویژه برای افرادی که فضای بسیار محدودی برای نگهداری وسایل خود یا داشتن یک کمد لباس کامل دارند مفید است.

فضای زیر پله‌ها را می‌توان به هر منطقه کاربردی، از جمله دفاتر خانگی یا انباری تبدیل کرد؛ بنابراین اگر در منزلتان فضای محدودی در اختیار دارید، گذاشتن فضا برای اهداف ذخیره سازی بهترین ایده‌ای است که می‌توانید انتخاب کنید. فضای زیر پله تقریباً هر چیزی را می‌تواند حمل کند، از جمله تشک‌های تاشو و میزهای کوچک که می‌توانید آن‌ها را بنا به نیاز خود ذخیره  کرده و در صورت نیاز بیرون بیاورید.

یک پله با طراحی خوب وجه تمایز خانه است. کالیبر، سبک و جریان آن اساساً تعیین می‌کند که آیا ظاهر مورد نظر به دست آمده است یا خیر. از آنجایی که طرح‌های راه پله چوبی مدرن دارای ویژگی‌های کاربردی بسیاری هستند و ارزش زیبایی شناسی را تضمین می‌کنند، ما در مورد برخی از بهترین و پرطرفدارترین طرح‌هایی که می توانید در خانه خود امتحان کنید مانند پله معلق ، پله پیش ساخته چوبی و ... صحبت کردیم.

کدام چوب برای راه پله بهتر است؟

اعتقاد بر این است که افرا  سخت‌ترین چوبی است که می‌توان برای طراحی راه پله از آن استفاده کرد. با این حال، چندین گزینه چوب معمولی برای ساخت راه پله‌ها وجود دارد که ویژگی‌های متنوعی را ارائه می‌دهند.

بلوط چوبی است که به طور گسترده‌ای برای آج پله استفاده می‌شود که ویژگی‌های مفید زیادی را ارائه می‌دهد. بلوط یکی از مقاوم‌ترین گونه‌های چوبی است و تقریباً با هر سبک خانه‌ای سازگار است.

یکی دیگر از گزینه‌های محبوب برای آج پله‌های چوبی، هیکوری است. هیکوری قوی‌ترین و محکم‌ترین چوب است.

افرا به طراحی پله‌ها عمق و جذابیت می‌بخشد زیرا با هر طرح موجود ترکیب می‌شود. پله‌های چوبی ساخته شده از افرا از نظر استقامت پس از هیکور در رتبه دوم قرار دارند.

چوب سبک، انعطاف‌پذیر و تجدیدپذیر است و جایگاه ویژه‌ای در معماری مدرن دارد و از ریشه‌های روستایی خود به عنوان یکی از قدیمی‌ترین مصالح ساختمانی جهان فراتر رفته است. چوب در طول تاریخ در معماری مورد استفاده قرار گرفته است و بعید به نظر می‌رسد که این امر به این زودی ها تغییر کند. در واقع، با شناخت روزافزون نیاز به مصالح پایدارتر در ساختمان‌ها در سراسر جهان، استفاده از آن برای جایگزینی مواد دیگری که به محیط زیست آسیب می‌رسانند افزایش می‌یابد. این روند تنها نیاز به مراقبت از جنگل هایمان را برای در دسترس نگه داشتن این منبع ارزشمند برجسته می‌کند.

بازگشت به بالا

فرم ارتباط رادان گلس

آدرس

کیلومتر 2 اتوبان فتح،ابتدای لاین کندرو،مرکزتجارت آسانسور ایران، طبقه 3 اداری،واحد 301

شماره تماس

۰۲۱۶۶۱۵۴۵۰۹

۰۲۱۶۶۱۵۴۰۰۳

ساعت کاری شنبه تا چهارشنبه ۱۷-۹پنجشنبه ۹-۱۳