سقف استخر شیشه ای | طراحی، نصب و اجرا

سقف استخر شیشه ای | طراحی، نصب و اجرا

امروزه از سقف شیشه ای استخر، به عنوان سازه‌ای مدرن و خودکار یا تمام اتوماتیک نام برده می‌شود که به منظور پوشش دهی مناسب و سر پوشیده کردن استخر روباز مورد استفاده قرار می‌گیرد. هدف از استفاده از این نوع سازه به این دلیل است که در هوای سرد نیز استفاده از استخر امکان پذیر باشد و میزان سرویس و نگهداری استخر به حداقل برسد.

بدون شک انتخاب متریال و جنس شیشه، بایستی استاندارد و مناسب باشد که در حال حاضر آن را با شیشه یا پلی کربنات و با فریمی از جنس فلز تولید می‌کنند و در نهایت بر روی یک لت ثابت قرار می‌دهند به گونه‌ای که برای تمامی فضاهای باز کاربرد داشته باشد. با توجه به اتوماتیک بودن باز و بسته شدن آن، امکان استفاده از نور خورشید را در فصل تابستان برای افراد فراهم می‌کند و در فصل سرما نیز با بسته شده فضا، از ورود سرما به فضا خودداری می‌کند. تیم رادان گلس در این مقاله قصد دارد مطالب کاربردی را در خصوص انواع سقف شیشه‌‌ای استخر، سقف شیشه‌ای متحرک برای استخر و تراس و مزایای سقف شیشه‌ای در اختیارتان قرار دهد. تا پایان مقاله ما را همراهی کنید.

 

سقف شیشه ای برای استخر

اگر کسب و کار و حوزه فعالیت شما مرتبط با استخر و مراکز تفریحی است، مطمئناً در فصول سرد، بخشی از متقاضیان خود را از دست می‌دهید چرا که به دلیل عدم وجود سقف شیشه‌ای و محیطی که از دمای مناسب برخوردار باشد، متقاضیان تمایلی به استفاده از استخر رو باز ندارند. با این حال با در نظر گرفتن تمهیداتی مانند تعبیه و نصب سقف شیشه‌ای استخر، کسب و کار شما محدود به فصل تابستان نمی‌شود بلکه این شرایط را به وجود می‌آورید تا در تمامی فصول به استخر مراجعه کنند. اگر شما نیز به تازگی به فکر مجهز کردن استخر خود با سقف شیشه‌ای هستید، پیشنهاد می‌کنیم پیش از ثبت سفارش و خرید، با انواع مدل‌های آن آشنا شوید تا بتوانید بهترین انتخاب را با توجه به شرایط استخر و نیاز متقاضیان داشته باشید.

 

سقف شیشه ای ثابت استخر

اختیار با شما است که سقف ثابت را انتخاب کنید یا متحرک. شرکت رادین گلس به عنوان یکی از بزرگترین و با سابقه‌ترین شرکت‌‌های انواع سقف شیشه‌ای، سقف شیشه‌ای استخر و نرده شیشه‌ای در ایران آمادگی ارائه خدمات رسانی به شما مشتریان عزیز در سراسر کشور را دارد. این بخش از مقاله به انواع سقف شیشه‌ای ثابت استخر اختصاص دارد. در صورتی که در انتخاب سقف ثابت هنوز به نتیجه نهایی نرسیده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم این بخش از مقاله را با دقت مطالعه کنید.

توجه داشته باشید که دو فاکتور کیفیت و طراحی خاص با محیط در اجرای خاص و منحصر به فرد سقف شیشه‌ای استخر نقش پر رنگی دارد. این نمونه سقف‌های ثابت در چند نوع سخت، شیروانی، گنبدی، هیپ و شیب دار طراحی و اجرا می‌شوند. در ادامه به تفاوت و مزایای هر کدام از انواع سقف شیشه‌ای ثابت اشاره می‌کنیم.

سقف تخت: سقف تخت با متریال شیشه و آلومینیوم به کار رفته در آن، سطح همواری را بر روی استخر ایجاد می‌کند. هزینه کم، سرعت در گرم‌تر شدن آب و جلوگیری از ورود مواد زاید مانند شاخه، برگ و ذرات گرد و غبار به محیط استخر از جمله مزیت‌های آن محسوب می‌شود.

سقف شیروانی: این نمونه از سقف‌ شیشه‌‌ای استخر که حالت ثابتی دارند، دارای دو سقف شیب‌دار در دو طرف چپ و راست استخر هستند و مثلثی را تشکیل می‌دهند. با توجه به اینکه سقف‌های شیروانی شکل، ظاهر استخر را به منزل تبدیل می‌کنند، از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. از مزیت‌های سقف شیبدار این است که با توجه به شیبدار بودن آن، در صورت بارندگی و یا شست و شو، آب بر روی سطح نمی‌ماند و به سرعت به سمت پایین هدایت می‌شود، همچنین از ورود ذرات گرد و غبار و مواد خارجی دیگر به درون استخر و محیط جلوگیری می‌شود.

سقف گنبدی: با نگاهی به سقف گنبدی متوجه طراحی نیم‌ دایره‌ای مانند آن می‌شویم. با توجه به سبک خاص و زیبایی که دارد باعث جذابیت محیط و استخر می‌شود. لوکس و جذابیتی که درمرحله اجرا دارد، جلوگیری از هدر رفت انرژی و جلوگیری از ورود مواد خارجی به محیط از جمله مزایای آن محسوب می‌شوند.

سقف شیبدار: یکی دیگر از انواع سقف‌های ثابت، شیبدار نام دارد که اغلب در استخرهای رو باز نزدیک منازل کاربرد دارد و دارای شیبی به سمت یک طرف استخر است. صرفه جویی در هزینه گرمایشی، هزینه کم در ساخت، خروج راحت آب از سطح سقف و جلوگیری از ورود مواد خارجی به داخل استخر از جمله مزیت‌های سقف شیبدار به شمار می‌رود.

سقف هیپ: از دیگر نمونه‌های سقف شیشه‌ای استخر به صورت ثابت، سقف هیپ می‌باشد که شباهت زیادی به نوع شیروانی دارد اما با این تفاوت که دارای شیب کامل است و به نوعی از همگرایی شیشه‌ها برخوردار است. اگر بخواهیم به مزیت‌های سقف هیپ اشاره کنیم می‌توان به مقاومت بالای آن در برابر باد، صرفه جویی در انرژی مصرفی و گرم نگه داشتن محیط و آب استخر و همچنین ممانعت از ورود ذرات اضافه و آلودگی به محیط اشاره کرد.

 

سقف متحرک شیشه ای استخر و تراس

در حال حاضر سقف متحرک استخر تلسکوپی یا ساید، سقف متحرک استخر سانترال، سقف متحرک استخر دیواری از جمله متداول‌ترین سقف‌های متحرک اجرا شده برای انواع استخر می‌باشد. در ادامه با تفاوت و ویژگی‌های هر مدل آشنا می‌شویم.

سقف متحرک استخر تلسکوپی یا ساید: آن دسته از سقف‌های متحرک در مدل ساید یا تلسکوپی قرار می‌گیرند که به صورت تلسکوپ طول استخر را به بخش‌هایی با اختلاف سطح متفاوت تقسیم بندی می‌کنند، به گونه‌ای که در ابتدا ارتفاع سقف بلندتر و در انتهای آن ارتفاع به حداقل رسیده و حالت تلسکوپ را برای افراد تداعی می‌کند. این پوشش با ریلی که در طرفین سازه قرار دارد، و اغلب به صورت دستی و یا موتور دار می‌باشد، در درون هم نصب می‌شوند.

در صورتی که سقف شیشه‌ای استخر خود را به روش تلسکوپی اجرا کنید، دیگر محدود به اشتغال فصلی نیستید بلکه در فصول گرم از امتیاز رو باز بودن و در فصول سرد نیز از امتیاز سر پوشیده بودن استخر بهره مند خواهید شد.

سقف متحرک استخر سانترال: یکی دیگر از مدل‌های سقف شیشه‌ای استخر، سانترال نام دارد. این مدل بازشو نیز شباهت زیادی با نمونه ساید دارد اما تفاوت آنها در جهت بازشو است. حالت ساید از سمت چپ به راست باز می‌شود و یا بر عکس آن، اما مدل سانترال، سقف شیشه‌ای استخر از وسط به دو طرف باز و یا بسته می‌شود. با توجه به اینکه سلیقه و نوع نیاز کارفرما در این امر دخیل است، می‌تواند از بازشوی دستی و یا موتوردار استفاده کند.

سقف متحرک استخر دیواری: از دیگر مدل‌های سقف شیشه‌ای استخر می‌توان به سقف متحرک استخر دیواری اشاره کرد. توجه داشته باشید که این نمونه سقف شیشه‌ای، برای محیطی با ابعاد کوچک مناسب است. قرارگیری آن به صورتی است که ریل از یک طرف روی دیوار و از طرف دیگر روی کف زمین نصب شده است و پوشش آن نیز از سقف به دیوار متصل می‌شود. حالت بازشویی که در این مدل به کار می‌رود، از نوع تلسکوپی است. جالب است بدانید هزینه نصب و اجرای سقف متحرک استخر دیواری در مقایسه با نوع تلسکوپی و سانترال، پایین‌تر و از این جهت برای افرادی که استخر کوچکتری دارند و با توجه به اینکه از یک جهت به دیوار متصل می‌شود و از متریال کمتری نیز استفاده می‌شود، بنابراین مقرون به صرفه‌تر خواهد بود. اگر تمایل به مدرن بودن هستید بدن نیست بدانید کاربرد نرده شیشه‌ای نیز امروزه از محبوبیت ویژه‌ای در بین متقاضیان برخوردار است.

سقف متحرک شیشه‌ای: در طراحی این نمونه از سقف‌های شیشه‌ای سبک کلاسیک رعایت می‌شود. جالب است بدانید این سازه بسیار سنگین و شیک و لوکس و بسیار شفاف است و به مخاطب این امکان را می‌دهد که منظره‌های اطراف استخر را به وضوح مشاهده کند. از معایب استفاده از سقف شیشه‌ای استخر متحرک، هزینه بالای آن و حساسیت مورد نیاز در هنگام نصب است اما استفاده از سقف تلسکوپی و شیشه گیوتینی متداول‌تر است.

سقف متحرک پلی کربنات: در طراحی و تولید سقف متحرک پلی کربنات از متریال سبک و مقاوم‌تری استفاده می‌شود. این گزینه برای افرادی که به دنبال حفظ حریم خصوصی و پوشش اطراف هستند، مناسب است چرا که مات هستند و امکان دسترسی درونی و بیرونی به افراد را نمی‌دهد. البته فراموش نکنید نصب و اجرای آن از نظر هزینه مقرون به صرفه است.

 

مزایای سقف شیشه ای استخر

امروزه افرادی که در زمینه فعالیت مرتبط با استخر، از سقف شیشه‌ای استخر استفاده می‌کنند، مزیت‌های بی شماری را تجربه می‌کنند که در ادامه به تعدادی از آنها اشاره می‌کنیم.

مقاوم در برابر ضربه: شاید تصور کنید با توجه به شیشه‌ای بودن نوع سقف استخر، پس از دوام و ماندگاری کمتری برخوردار است و به راحتی می‌شکند، در حالی که این گونه نیست. متریال به کار رفته در آن ماندگاری بالایی دارد و به عنوان سقفی ضد ضربه و مقاوم در برابر شکستگی، پاسخگوی نیاز مخاطبان است.

خصوصی سازی محیط استخر: از دیگر امتیازات و ویژگی‌های سقف شیشه‌‌ای، این است که به مخاطبان این امکان را می‌دهد تا فضای خصوصی خود را داشته باشند و به نوعی آرامش و حریم خصوصی را به راحتی تجربه کنند.

حذف محدودیت استفاده از استخر: شاید در حالت کلی ترجیح بدهید تنها در فصل تابستان و شرایط جوی متعادل به استخر مراجعه کنید اما با تعبیه و پیاده سازی سقف شیشه‌ای استخر و نرده شیشه‌ای، علاوه بر جذابیتی که به محیط بخشیده می‌شود، امکان استفاده از استخر در همه فصل‌های سال برای مخاطبانتان فراهم می‌شود.

دوام و سازگاری با شرایط جوی: شیشه از آن دسته موادی محسوب می‌شود که در برابر تغییرات جوی و انبساط و انقباض‌های محیط، دچار ترک خوردگی، شکستگی و آسیب می‌شود اما موادی که در تولید سقف شیشه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد با تغییرات شرایط جوی سازگار هستند و بدون بروز هیچ مشکلی، در جنوب و شمال ایران همزمان قابلیت اجرایی دارد.

حفظ دمای آب: از دیگر امتیازات کاربرد سقف شیشه‌ای، حفظ دمای آب است، علاوه بر آن سرعت تبخیر آب موجود در استخر را کاهش می‌دهد. این موضوع در مصرف انرژی نیز تأثیر دارد و استفاده از آن برای سفارش دهنده، مقرون به صرفه خواهد بود.

انتقال نور مناسب به محیط: فضای استخر بدون انعکاس نور معنایی ندارد و به نوعی وجود نور به منظور رعایت بهداشت و تهویه مناسب ضروری می‌باشد اما با استفاده از سقف شیشه‌ای استخر این اختیار به شما داده می‌شود که میزان انتقال نور مناسب به داخل محیط را کنترل کنید.

جلوگیری از تابش اشعه مضر خورشید: همانطور که می‌دانید نور خورشید حاوی اشعه مضر UV است که قرار گیری در برابر آن به نوعی برای پوست خطرناک می‌باشد، با این حال نصب این نوع سقف شیشه‌ای، در راستای حفظ سلامت افراد است و از تابش اشعه مضر UV جلوگیری می‌کند.

جلوگیری از آلودگی به محیط: مطمئناً فضای استخرهای رو باز را مشاهده کرده‌اید و متوجه ورود انواع آلودگی‌ها و ذرات گرد و غبار و برگ درختان و نظیر آن شده‌اید اما چنانچه سقف شیشه‌ای مناسب و استانداردی را برای استخر در نظر بگیرید، می‌توانید مطمئن باشید که از ورود انواع آلودگی محیطی، زباله و برگ درختان درون آب و بر روی سطوح، به طور کامل جلوگیری می‌شود.

کاهش هزینه‌های سرویس و نگهداری: یکی از دغدغه کارفرمایان در این زمینه، هزینه‌های مربوط به سرویس و نگهداری از استخر می‌باشد، با این حال در صورت نصب و اجرای سقف شیشه‌ای استخر، تا حد قابل توجهی هزینه سرویس و نگهداری از استخر کاهش پیدا می‌کند.

تنوع در نحوه اجرا: در حال حاضر برای اجرای سقف شیشه‌ای استخر و تراس، از نمونه‌ها و مدل‌های متعدد و متنوعی استفاده می‌شود که با توجه به سلیقه، نوع نیاز و بودجه مورد نظر می‌توانید آن را  انتخاب کنید.

با توجه به نوع نیاز، سلیقه و کاربردی که مد نظرتان است می‌توانید سقف شیشه‌ای استخر را با بهترین متریال و قیمت تهیه کنید، البته این موضوع نیازمند کسب مشاوره و ارزیابی کامل است. به منظور جلوگیری از هدر رفت انرژی، زمان و سرمایه خود پیشنهاد می‌کنیم از مشاوره رایگان تیم رادان گلس بهره مند شوید. این مجموعه با سابقه ای درخشان در زمینه طراحی، تولید و اجرای انواع شیشه، با برخورداری از کادری مجرب و متخصص فعالیت می‌کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه سفارش و خرید سقف شیشه‌ای استخر با ما تماس بگیرید.

بازگشت به بالا

فرم ارتباط رادان گلس

آدرس

کیلومتر 2 اتوبان فتح،ابتدای لاین کندرو،مرکزتجارت آسانسور ایران، طبقه 3 اداری،واحد 301

شماره تماس

۰۲۱۶۶۱۵۴۵۰۹

۰۲۱۶۶۱۵۴۰۰۳

ساعت کاری شنبه تا چهارشنبه ۱۷-۹پنجشنبه ۹-۱۳