مقایسه شیشه فلوت، سوپر کلیر و کریستال

مقایسه شیشه فلوت، سوپرکلیر و کریستال

مقایسه شیشه فلوت، سوپر کلیر و کریستال؛ امروزه با افزایش میزان ساخت و ساز و تنوع گسترده در طرح‌ های ساختمانی، مردم به زیبایی ظاهری ساختمان‌ ها نیز به اندازه استحکام و کیفیت ساخت آن‌ ها توجه دارند.

استفاده از شیشه در ساخت نمای شیشه ای ساختمان‌ ها بسیار مورد توجه قرار می گیرد؛ تا حدی که موجب شده رقابت تنگاتنگی میان انواع شیشه و شیشه سازان به وجود بیاید.

استفاده از شیشه ها در ساخت نمای ساختمان قطعا زیبایی ظاهری آن را چند برابر میکند؛ اما هر کدام از انواع شیشه کاربرد منحصر به فرد خود را دارد که در ادامه به آنها می پردازیم.

شیشه فلوت

شیشه های فلوت در اصل شیشه های معمولی هستند که فقط در مرحله آخر ساخت کمی با دیگر انواع شیشه تفاوت دارند.

هنگام ساخت شیشه های فلوت، وقتی به مرحله آخر می رسند با روش شناور کردن این شیشه ها، ساخت آنها را تکمیل می کنند. به همین دلیل این شیشه ها به شیشه های شناور نیز معروفند.

ساخت شیشه‌ های فلوت

تمامی مراحل ساخت شیشه های فلوت مانند یک شیشه عادی می گذرد و تنها در مرحله آخر آن تفاوتی وجود دارد که در ادامه ذکر خواهیم کرد.

هنگامی که ساخت شیشه تکمیل شد و به مرحله آخر رسید؛ شیشه را درون یک ظرف حاوی قلع گذاشته تا سطح شیشه صاف و یکدست شود. صاف شدن شیشه از ایجاد موج های آزار دهنده روی شیشه جلوگیری می‌کند و همین امر باعث می شود که شیشه فلوت کارا گلس در میان مردم از محبوبیت بالایی برخوردار باشد.

شیشه سوپر کلیر

از شیشه سوپر کلیر میتوان به عنوان مدرن ترین و با کیفیت ترین نوع شیشه نام برد که با توجه به طرح، رنگ و استحکامی که دارد، بهترین گزینه برای نمای ساختمان به حساب می آید.

این شیشه ها در ضخامت های مختلفی تولید و به بازار عرضه می شوند که اندازه آن از 4 تا 20 میلی متر متفاوت است.

جنس برخی شیشه های سوپر کلیر که حالت نشکن یا همان سکوریت دارد بسیار کاربردی و کم خطر هستند. اگر این شیشه ها بر اثر ضربه خرد شوند، به قطعات بسیار ریزی تبدیل می شوند و در اصطلاح میگویند: شیشه پودر شده است.

مطالعه بیش‌تر: کرتین وال چیست؟

شیشه کریستالی

نام دیگر شیشه کریستال، شیشه سرب نیز است که دلیل این نامگذاری وجود ترکیبات سرب اکسید (PbO) در ساختار این شیشه ها است.

سرب اکسید چیست؟ سرب اکسید (||) با فرمول مولکولی PbO، یک ترکیب غیر آلی است که در دو حالت موجود است.

حالت اول: ساختار کریستال چهار ضلعی

حالت دوم: توده ارتورمبیک

حال به شیشه هایی که جمعا %24 آن ها از ماده سرب اکسید تشکیل شده باشد، شیشه کریستال میگویند.

به دلیل استحکام کم، این شیشه ها بهترین گزینه برای تراشکاری به حساب می آیند. وجود اکسید سدیم و پتاسیم، علاوه بر سرب اکسید در این شیشه ها انکار شدنی نیست.

مطالعه بیش‌تر: شیشه رفلکس یا آیینه ای چیست؟ کاربرد انواع آن

مقایسه ظاهری شیشه های سوپر کلیر، کریستال و فلوت

هر سه مدل شیشه معرفی شده با توجه به مواد تشکیل دهنده ساختار خود و مراحل ساخت، از خصوصیات فیزیکی و ظاهری متفاوتی برخوردار هستند که همین امر موجب تمایز میان آنها شده است. در ادامه به مقایسه هر چه تمام تر آنها می پردازیم.

تفاوت‌های ظاهری

شیشه های سوپر کلیر: همانطور که پیش تر گفتیم؛ ضخامت این شیشه ها از 4 تا 20 میلی متر متغیر است. رنگ قطر یا همان لبه های آن تقریبا سبز دیده می شود. شفافیت چند برابری شیشه های سوپر کلیر کارا گلس باعث شده تا به عنوان اولویت انتخابی بسیاری از ساختمان سازان و طراحان داخلی برای اجرای سازه‌هایی مانند انواع نرده شیشه‌ای باشد.

شیشه های کریستالی: این مدل از شیشه ها نیز دارای شفافیت نسبتا خوبی هستند اما به پای شیشه های سوپر کلیر نمی رسند. بر خلاف شیشه های سوپر کلیر، این شیشه ها از بازه ضخامتی خاصی پیروی نمی کنند و می توان آنها را در ضخامت های مختلف استفاده کرد. اگر شیشه کریستالی را از وسط برش دهید، یک مقطع یا لبه شفاف مشاهده می کنید که مقداری به رنگ سفید و آبی نزدیک است.

شیشه های فلوت: استفاده از شیشه های فلوت در نمای ساختمان های متفاوتی مانند نمای اسپایدر کاربرد دارد و دلیل آن تنوع رنگی بسیار زیاد این شیشه ها است. با وجود اینکه درجه شفافیت این شیشه ها کمتر از دو مدل دیگر است؛ اما می توان از آن به عنوان یک شیشه شفاف نام برد. بازه عددی ضخامت شیشه های فلوت از 2 تا 20 میلی متر متغیر است که باعث تنوع قطر این شیشه ها می شود.

مقایسه کاربردهای شیشه های سوپر کلیر، کریستالی و فلوت

هر سه شیشه معرفی شده از نظر کاربرد نیز تفاوت هایی دارند.

از شیشه های سوپر کلیر معمولا در ساخت استخرها، پله های شیشه ای، اتاق ورزشی، پارتیشن های شیشه ای، ویترین ها و آسانسورهای شیشه ای استفاده می شود که دلیل آن استحکام بالا، شفافیت مناسب و افزایش وضوح تصاویر است.

برخلاف شیشه های سوپر کلیر، از شیشه های کریستالی برای ساخت جواهرات، ظروف شیشه ای و دکوراسیون مکان های لوکس استفاده می شود. قابلیت تراشکاری منحصر به فرد این شیشه ها باعث شده تا انتخاب مناسب تری برای ساخت جواهرات باشند. از این شیشه ها به نسبت خیلی کمی در ساختمان سازی نیز استفاده می شود.

در ساخت آینه و پنجره، بهترین انتخاب شیشه فلوت است که دلیل آن عدم موج دار بودن شیشه و صاف بودن سطح آن می باشد. این شیشه از شفافیت نسبتا خوبی برخوردار است و نمی توان آن را از دسته شیشه های شفاف حذف کرد.

نکته قابل توجه این است که شیشه های سوپر کلیر از نظر استحکام، جنس و شفافیت بهتری که نسبت به دو مدل دیگر دارد، بهترین گزینه برای انتخاب و استفاده در طراحی مکان ها به شمار می رود.

مقایسه قیمت شیشه های سوپر کلیر، کریستالی و فلوت

با توجه به اینکه هر سه نوع از این شیشه ها در استحکام، ضخامت و رنگ های متنوع تولید می شوند، دارای قیمت های متفاوتی هستند. اما به طور کلی با مقایسه آن ها از نظر استحکام و دیگر ویژگی های فیزیکی نسبت به یکدیگر، شیشه سوپر کلیر با وجود کیفیت بهتر، از قیمت مناسب تری بهره مند می باشد. شیشه کریستال به دلیل تنوع بیشتر، از قیمت گران تری برخوردار است و شیشه فلوت نسبت به هر دو مدل دیگر بسیار ارزان تر است.

مقایسه کاربردها، تفاوت ها و قیمت شیشه های سوپر کلیر، کریستالی و فلوت باعث می شود تا هنگام خرید، اطلاعات کافی و پر سودی در رابطه با آنها داشته باشید و با توجه به شرایط خود، کارآمد ترین شیشه را انتخاب کنید.

بازگشت به بالا

فرم ارتباط رادان گلس

آدرس

کیلومتر 2 اتوبان فتح،ابتدای لاین کندرو،مرکزتجارت آسانسور ایران، طبقه 3 اداری،واحد 301

شماره تماس

۰۲۱۶۶۱۵۴۵۰۹

۰۲۱۶۶۱۵۴۰۰۳

ساعت کاری شنبه تا چهارشنبه ۱۷-۹پنجشنبه ۹-۱۳