10 تا از شیک ترین دکوراسیون داخلی ویلاهای شمال را اینجا ببینید!

دکوراسیون داخلی ویلاهای شمال

خوش آب و هوا بودن خطه شمال باعث شده که همه آرزوی داشتن یک ویلا در شمال کشور را داشته باشند. اما دکوراسیون داخلی ویلاهای شمال نیز بسیار حائز اهمیت است و قبل از خرید هر ویلایی گزینه های وجود دارد که ما علاقه داریم در ویلای خود داشته باشیم. مسائلی همچون وجود و یا عدم وجود استخر، دوبلکس بودن یا نبودن آن، رو به دریا بودن یا رو به جنگل بودن ویلا و … همگی این ها یک طرف دکوراسیون داخلی ویلای شمال از طرف دیگر ذهن ما را درگیر می کند. 

طراحی ویلای شمال


یک دکوراسیون خوب یعنی استفاده درست از حداکثر فضا، موقعیت مناسب نسبت به نور خورشید، دکوراسیون داخلی ویلا با در نظر گرفتن اندازه فضا و سقف ویلا. خلاصه همه چیز باید طوری کنار هم قرار بگیرند که در نگاه اول همه چی فوق العاده به نظر برسد. 

طراحی دکوراسیون داخلی ویلای شمال

دکوراسیون داخلی ویلاهای شمال، در چیدمان اتاق‌ها، پذیرایی، نورپردازی ویلا و معماری داخلی آن خلاصه می شود. گاهی اوقات بدون توجه به بررسی سبک و معماری داخلی ویلا، به خرید ویلا اقدام می کنیم، درحالی که بعد از گذشت چند سال، آن حال و هوای اول را ندارد و همه چیز تکراری خواهد شد. اولین چیزی که بعد از ساخت ویلا در شمال بسیار اهمیت دارد، طراحی دکوراسیون بیرونی و داخلی ویلا می باشد و یکی از جذابت های، جذب مشتری است. یکی از دلنشین ترین و جالب ترین فضای ویلا، بخش نشیمنگاه آن است که غالبا تمام افراد در آنجا جمع می شوند، از این رو دقت در نوع چیدمان، نورپردازی و مابقی فاکتورهایی که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت از عوامل مهم در دیزاین و دکوراسیون داخلی ویلا در شمال محسوب می شود. همچنین شما می توانید برای دیزاین داخلی ویلای خود به سبک مدرن هم از مواردی مانند نرده کابلی، پله مدرن و...استفاده نمایید.

اجرای دکوراسیون ویلای شمال

اصول طراحی دکوراسیون داخلی ویلاهای شمال

 

به دنبال زیبا سازی محوطه ویلای خود باشید و هرگز محوطه سازی ویلا را فراموش نکنید.  
قبل از ساخت نمای ویلا با تمامی نماهای آشنا شوید و تحقیقات لازم را انجام دهید تا بعد گذشت چندین ماه یا چندین سال پشیمان نشوید.

عکس داخلی ویلا

  •  نورپردازی از اصلی ترین بخش برای جلوه ویلا محسوب می شود  
  • باربیکیو یا استخر را فراموش نکنید.
  • از رنگ های مناسب برای طراحی ویلا استفاده کنید. 
  • از گل و گیاهان زینتی در محوطه خارجی ویلا استفاده کنید.  
  • موقعیت پنجره ویلا را در نظر بگیرید. 
  • از طراحان با تجربه برای طراحی و ساخت ویلا استفاده کنید.
  • از بهترین و با کیفیت ترین مصالح ساختمانی استفاده کنید.

دکوراسیون داخلی ویلاهای شمال ایران

نکته مهمی که در هنگام خرید ویلا باید درنظر بگیریم رسیدن به آرامش است. فضایی باشد که شلوغی های شهر را از یادمان ببرد این امر محقق نخواهد شد مگر با یک انتخاب ویلایی که تمام مواردی که گفتیم رعایت شده باشد و طراحی فضای داخلی آن اصولی پیش رفته باشد.

 

بیشتر بخوانید : طراحی دکوراسیون داخلی ویلا

 

اجرای دکوراسیون داخلی ویلاهای شمال

 

عکس دکوراسیون داخلی ویلاهای شمال

 

مدل دکوراسیون داخلی ویلاهای شمال

 

نمونه دکوراسیون داخلی ویلاهای شمال

 

تصاویر دکوراسیون داخلی ویلاهای شمال

 

خطه شمال کشور یکی از زیباترین، سرسبزترین  و خوش آب و هواترین مناطق ایران است،  به همین دليل کمتر کسی یافت می‌شود که علاقه‌ای به این نقطه از کشور نداشته باشد.  به جرأت می‌توان گفت همه افراد آرزو دارند در این منطقه یک ویلا یا خانه داشته باشند. افرادی که قصد خرید ویلا در شمال کشور را دارند به بسیاری از مسائل توجه می‌کنند. متراژ ویلا، تعداد اتاق‌های آن، تعداد طبقات، داشتن استخر، تعداد درختان، دوری یا نزدیکی به دریا و جنگل و … . اما باید بگوییم توجه به دکوراسیون داخلی ویلا نیز موضوع مهمی است که باید به آن توجه کرد. در این مقاله قصد داریم به توضیح نکاتی در مورد دکوراسیون داخلی ویلاهای شمال بپردازیم.

 

دکوراسیون داخلی ویلا چیست؟

به طور کلی هر چیزی که موجب زیبایی بیشتر فضای داخل خانه یا ویلا شود به مبحث دکوراسیون مربوط می‌گردد. به طور مثال موضوع رنگ در دکوراسیون داخلی اهمیت زیادی دارد. رنگ دیوارها، وسایل خانه، پنجره‌ها و درب‌ها، مبلمان و … همگی جزئی از دکوراسیون داخلی ویلا محسوب می‌شوند. همچنین نورپردازی داخل ویلا نیز در این امر اهمیت بسیار زیادی دارد. نوع مصالحی که در ساخت ویلا استفاده می‌شود نیز بسیار مهم هستند. به طور مثال برای خانه‌ها و ویلاهایی که دارای ستون و یا پلکان هستند، نوع مصالح به کار رفته در ساخت آنها بسیار اهمیت دارد.

معمولاً افرادی که در پی خرید یک ویلا هستند به دنبال کسب آرامش بیشتر نیز هستند و اهمیت دکوراسیون داخلی در ایجاد آرامش در افراد یک امر اثبات شده است. دکوراسیون زیبا و اصولی الزاماً یک دکوراسیون گران قیمت نیست. بلکه هماهنگی و همخوانی تمام عناصر خانه از همه لحاظ می‌تواند یک دکوراسیون عالی و بی‌نقص را برای ویلا به همراه آورد. همچنین اگر بتوانید از فضای داخل ویلا بهترین و بیشترین استفاده را ببرید، یکی دیگر از مهم‌ترین نکات داشتن یک دکوراسیون خوب را رعایت کرده‌اید.

همانطور که گفتیم نورپردازی یکی از عناصر مهم در دکوراسیون داخلی ویلا است؛ بنابراین رعایت نکاتی در خصوص نور خورشید و تنظیم مناسب آن بسیار ضروری است. البته نکته مهمی که در مورد دکوراسیون داخلی ویلا وجود دارد این است که تنها زیبایی فضا در این مسئله اهمیت ندارد، بلکه هر چیزی که در دکوراسیون داخلی استفاده می‌کنید باید با متراژ زمین و همچنین اندازه سقف ویلا هماهنگی داشته باشد‌. به طور کلی اگر در یک جمله بخواهیم خلاصه کنیم، وقتی که وارد ویلا می‌شوید احساس آرامش واقعی را تجربه کرده و چشم‌هایتان فقط زیبایی و هماهنگی را ببینند.

 

اصول مهم در طراحی ویلای کوچک

طراحی دکوراسیون داخلی برای ویلاهای بزرگ و کوچک با تفاوت‌هایی همراه است. در واقع نباید هر اقدامی که برای طراحی ویلاهای بزرگ انجام می‌دهیم برای ویلای کوچک هم همان اقدامات را به کار گیریم. اگر ویلای شما کوچک است و فضای کمی در اختیار دارید مهم‌ترین نکته این است که طراحی داخلی باید به گونه‌ای باشد که فضای داخلی شلوغ و بی‌نظم دیده نشود. حال برای اینکه یک دکوراسیون بی‌نقص برای ویلای کوچک خود داشته باشید، در این قسمت از مقاله به بررسی برخی نکات در این خصوص می‌پردازیم.

اولین نکته‌ای که در طراحی ویلای کوچک باید رعایت کنید این است که سعی کنید پنجره هایی که برای این فضا به کار می‌برید بزرگ و به صورت سراسری باشند. همچنین کلا استفاده از رنگ‌های تیره را برای ویلاهای کوچک از ذهن خود پاک کنید؛ زیرا رنگ‌های تیره فضای ساختمان را بسته‌تر و آن را کوچکتر نشان می‌دهند. همچنین حواستان به سقف ویلا نیز باشد؛ ارتفاع سقف باید با متراژ خانه هماهنگی داشته باشد. نکته مهم دیگری که برای ویلای کوچک باید در نظر داشته باشید نورپردازی آن است.

استفاده از نور خورشید و روشن‌تر شدن فضا می‌تواند به بزرگتر دیده شدن آن کمک کند. در قسمت حیاط ویلا بهتر است درختانی با ارتفاع زیاد کاشته شوند؛ این کار به بزرگتر دیده شدن ویلا کمک خواهد کرد.

 یک نکته بسیار مهم در طراحی دکوراسیون داخلی ویلاهای کوچک، استفاده از شیشه در قسمت‌های مختلف ساختمان است. به طور مثال استفاده از نمای شیشه ‌ای می‌تواند یک گزینه بسیار مهم و کارساز برای ویلاهای کوچک باشد. نمای شیشه‌ای موجب می‌شود که فضای ساختمان بزرگتر دیده شود؛ زیرا وقتی که از شیشه برای  نمای ویلا استفاده می‌کنید، پیوندی زیبا بین فضای داخلی و خارجی ساختمان برقرار می‌شود. این موضوع نه تنها به زیباتر و باصفاتر شدن فضای داخلی کمک می‌کند، بلکه می‌تواند فضا را بزرگتر از آنچه که واقعا هست نشان دهد. همچنین نمای شیشه‌ای کمک می‌کند که نور بیشتری به داخل ساختمان تابیده شود. قبلا نیز در مورد اثرات مثبت نورپردازی و تابش نور بیشتر خورشید به فضای داخلی ساختمان صحبت کرده‌ایم.

همچنین نمای شیشه ای به شیک‌تر و مدرن‌تر شدن ویلا کمک بسیار زیادی می‌کند. مورد دیگری که می‌توانید در طراحی داخلی ویلا استفاده کنید، نرده شیشه ‌ای است. اگر در داخل ویلا پله وجود دارد که نیاز به نرده دارید استفاده از نرده شیشه‌ای نیز می‌تواند یک گزینه بسیار مناسب باشد؛ زیرا نرده‌های شیشه‌ای نیز مانند نمای شیشه‌ای به دلیل اینکه می‌تواند نور را منعکس کند، در روشن‌تر شدن و در نتیجه بزرگتر دیده شدن فضا بسیار تأثیر می‌گذارد.

همچنین نرده شیشه ‌ای یک گزینه مدرن و شیک است که در فضای خانه شما تاثیرات مثبت بسیار زیادی دارد. در ضمن توجه به کفپوش‌هایی که برای فضای داخلی ویلا استفاده می‌کنید نیز نکته‌ی بسیار مهم است. کفپوش‌هایی که رنگ تیره دارند فضا را کوچکتر نشان می‌دهند؛ بنابراین بهتر است از کفپوشهایی استفاده کنید که رنگ روشن‌تری دارند.

 

اصول مهم در طراحی ویلای دوبلکس

ویلاهای دوبلکس و ویلاهایی که متراژ زیادی دارند، دست شما را برای طراحی دکوراسیون داخلی بازتر می‌کنند. ویلای دوبلکس این امکان را می‌دهد که زیربنا برای ساختمان بیشتر شود که این موضوع  در طراحی داخلی تاثیرگذار است. خود پله‌ها و نرده‌هایی که برای آنها استفاده می‌شوند، یک موضوع بسیار مهم و تاثیرگذار در دکوراسیون داخلی ساختمان هستند. در واقع پله‌ها و نرده‌های آن امکان مانور زیادی برای دکوراسیون دارند.

پیش از این در مورد نرده شیشه‌ای و تاثیرات مثبت آن در دکوراسیون داخلی ویلا صحبت کردیم. طبیعی است که برای ویلاهای دوبلکس و دارای پله‌های زیاد، استفاده از نرده ضروری‌تر خواهد بود؛ بنابراین اگر در این قسمت از نرده شیشه‌ای استفاده کنید تاثیرات مثبت بسیار زیادی در فضای داخلی ویلا خواهد داشت. همانطور که گفتیم تاثیرات نرده شیشه ای در انعکاس نور و همچنین دلبازتر شدن فضا بسیار آشکار است. همچنین شما می‌توانید از پله‌های شیشه‌ای نیز استفاده کنید. این امر نه تنها به مدرن‌تر و شیک‌تر شدن فضا کمک می‌کند، بلکه انعکاس نور در فضا را نیز بیشتر خواهد کرد.

همانطور که گفتیم نمای شیشه ای نیز در مدرن‌تر شدن فضا بسیار تاثیرگذار است. به خصوص برای ویلاهای بزرگ که فضای خارجی آن نیز وسیع‌تر است استفاده از نمایش شیشه‌ای به شدت می‌تواند فضای داخل ویلا را جذاب‌تر و بهشتی‌تر کند. نکته دیگری که در مورد پله‌های ویلای دوبلکس باید بگوییم این است که شما می‌توانید از پله‌ها و نرده‌های مارپیچ استفاده کنید. مارپیچ بودن پله‌ها زیبایی و جذابیت خاصی را به محیط می‌بخشد. از آنجایی که در ویلاهای بزرگ معمولا استخر وجود دارد کارهای زیادی نیز در رابطه با این موضوع می توانید انجام دهید.

به طور مثال اگر استخر ویلای شما در فضای بیرونی تعبیه شده است، می‌توانید با قرار دادن یک سقف متحرک در آن واحد هم یک استخر روباز و هم یک استخر روپوشیده داشته باشید. به این صورت که در روزهای گرم می‌توانید آن را باز کرده و در روزهای سرد ببندید. البته اگر فضای داخلی ویلای شما بسیار بزرگ باشد احتمالا بتوانید در داخل ویلا نیز یک استخر طراحی کنید.

 

طراحی سنتی در دکوراسیون داخلی ویلا

اگر جزء افرادی هستید که چندان به مدرنیته علاقه ندارید و بیشتر به سنت‌ها پایبند هستید، می‌توانید طراحی سنتی را برای دکوراسیون داخلی ویلای خود به کار بگیرید. به طور مثال استفاده از مبلمان‌هایی با پارچه‌های طرح سنتی، آینه‌کاری، گلیم، پشتی، پنجره‌های منقش و … می‌توانند یک محیط سنتی ایرانی دلپذیر را برای فضای داخلی ویلای شما به همراه آورند.

 

طراحی مدرن در دکوراسیون داخلی ویلا

اگر از علاقه‌مندان به مدرنیته هستید، استفاده از رنگ‌های مات را در طراحی دکوراسیون خود فراموش نکنید. البته این به شرطی است که فضای داخلی ویلای شما بزرگ باشد؛ زیرا همانطور که قبلا نیز اشاره کردیم در فضاهای کوچک بهتر است از رنگ‌های روشن استفاده شود. همچنین لوسترهای ال ای دی می‌توانند فضای مدرنی را برای ویلای شما به وجود آورند.

 

طراحی چوبی در دکوراسیون داخلی ویلا 

استفاده از چوب در طراحی دکوراسیون داخلی ویلا نه تنها فضا را بسیار شیک و زیبا می‌کند، بلکه دارای یک دلپذیری خاص نیز است؛ زیرا از آنجایی که چوب نمادی از طبیعت است انرژی مثبت زیادی را به فضای داخلی ساختمان خواهد آورد؛ بنابراین اگر در ساخت پنجره‌ها، دیوارها و یا کفپوش‌ها از چوب استفاده کنید، فضای داخلی ویلا به طور چشمگیری زیبا و دلپذیر خواهد شد.

 

نکات تکمیلی در طراحی دکوراسیون داخلی ویلا

استفاده از گیاهان سبز و زیبا مختلف در هر مکانی حس خوبی به افراد می‌دهد؛ بنابراین سعی کنید در دکوراسیون داخلی ویلای خود، گیاهان تزئینی را از یاد نبرید. همچنین استفاده از یک باربیکیو در فضای بیرونی ویلا ایده‌ای بسیار مناسب برای طراحی آن است. کوسن‌های رنگی نیز برای مبل‌ها یک ایده بسیار خوب هستند که فضا را بسیار شادتر خواهد کرد. ضمناً اگر فضای بیرونی ویلای شما بزرگ است، ساخت یک آلاچیق زیبا را فراموش نکنید. این موضوع به شدت در شیک‌تر و باصفاتر شدن ویلای شما تاثیرگذار است.

 

 

اگر دکوراسیونی زیبا و مناسب را برای ویلای خود انتخاب و طراحی کنید، می‌توانید از فضای آن نهایت لذت را ببرید. در این مقاله سعی کردیم به نکاتی در خصوص طراحی داخلی ویلاهای شمال بپردازیم. همچنین به تاثیرات مثبت نمای شیشه ای و نرده شیشه ای در دکوراسیون ویلا پرداختیم. اگر قصد استفاده از این موارد را در طراحی ویلای خود دارید، حتما به سایت رادان گلس سر بزنید.

 

بازگشت به بالا

فرم ارتباط رادان گلس

آدرس

کیلومتر 2 اتوبان فتح،ابتدای لاین کندرو،مرکزتجارت آسانسور ایران، طبقه 3 اداری،واحد 301

شماره تماس

۰۲۱۶۶۱۵۴۵۰۹

۰۲۱۶۶۱۵۴۰۰۳

ساعت کاری شنبه تا چهارشنبه ۱۷-۹پنجشنبه ۹-۱۳