کاربرد شیشه در طراحی ساختمان |معرفی 7 تا از جذاب ترین کاربرد ها

کاربرد شیشه در طراحی ساختمان

در جوامع امروزی یکی از محبوب ترین مصالح ساختمانی شیشه است که دارای ویژگی های زیادی است. فقط کافی ایست کمی به اطراف خود نگاه کنید، متوجه خواهید شد که شیشه کاربردهای زیادی دارد و حتی می توان به جرات گفت کاربرد شیشه در طراحی ساختمان یکی از موارد اصلی در زندگی است. به طور مثال یکی از ابتدایی ترین کاربرد شیشه استفاده آن در ظروف آشپزخانه است، امروزه به کار بردن شیشه به عنوان نمای ساختمان رواج زیادی پیدا کرده است. 
این طور می توان گفت که کاربرد شیشه در طراحی ساختمان و استفاده از آن در صنعت طراحی ساختمان است و کاربردهای زیادی را همچون شیشه و پنجره، نمای ساختمان، پارتیشن، نرده شیشه ای و ... ایفا کرد. فکر کنید که خانه ای که دارید درب و پنجره ندارد در این حالت فضای خانه شما کاملا کسل کننده خواهد شد و هیچ نوری به فضای خانه شما وارد نمی شود. اما با گذاشتن پنجره در نمای ساختمان هم می توان جذابیت و زیبایی به خانه خود بدهید و هم از جریان انرژی به طور کافی استفاده کرد.

مهم ترین کاربرد شیشه در طراحی ساختمان

کاربرد شیشه در طراحی ساختمان


با توجه به ویژگی های شیشه در زیبایی و عبور نور از خود، از گذشته تاکنون از آن برای طراحی دکوراسیون داخلی و خارجی استفاده می شد. هنر طراحی ساختمان به طور کلی در حال پیشرفت است و در این راه از ابزار و مواد و مصالح جدیدی برای ایجاد دکوراسیون های شیک و متنوع استفاده می‌شود. از دیگر ویژگی های شیشه می توان استفاده در حمام، نرده شیشه ای، شیشه در سقف یا زمین، ویترین، بالکن و ... اشاره کرد.
یکی از باشکوه ترین متریال در طراحی دکوراسیون داخلی شیشه است. شاید این طور به نظر بی آید که نخستین انتخاب برای دکوراسیون داخلی فضای منزل، اداره و یا فروشگاه تان نباشد، اما قطعا یکی از بهترین هاست. شیشه به عنوان یک متریال زیبا و شفاف این قابلیت را دارد تا فضای سنگینی که به خاطر مصالح ایجاد شده به راحتی سبک کند و محیط اطراف را بزرگتر نشان دهد.

طراحی ساختمان

مهم ترین کاربرد شیشه در طراحی ساختمان و طراحی دکوراسیون داخلی


درب شیشه ای: این موضوع شاید برای شما هم جالب باشد که اولین کاربرد شیشه، استفاده آن در ساخت و تولید درب بوده است. اصولا بیشترین کاربرد شیشه در ساخت درب ساختمانی، مربوط به درهای کشویی یا اسلایدی است. غیر از این می توان این درب های کشویی را به درب حمام، درب تراس و... به کاربرد. از مهم ترین ویژگی های این درها این است که هنگام باز و بسته شدن دیگر مزاحم اطراف خود نمی شوید. 

پارتیشن شیشه ای: یکی دیگر از کاربرد شیشه در طراحی ساختمان پارتیشن بندی فضای داخلی ساختمان است. گاهی اوقات شما نیاز دارید یک فضا را به دو قسمت تقسیم کنید، می توانید از مصالح ساختمانی مانند دیوار کشی و چوب استفاده کنید که این روش ها قدیمی هستند و هزینه بالایی را در بر می گیرد، در صورتی که با استفاده از پارتیشن شیشه ای دیگر هیچ مشکلی نخواهید داشت. در واقع استفاده از این پارتیشن ها به دلیل تنوع بالا و قیمت مناسب بسیار ایده آل است و ظاهری زیبا به محیط اطراف شما می دهد.
استفاده از پارتیشن شیشه ای باعث جدا شدن دو فضا است اما ارتباط و دید این دو بخش همچنان به هم متصل هستند. علاوه بر این امکان نور به همه فضای شما موجود است.

 

بلوک شیشه ای

 

بیشتر بخوانیم : طراحی دکوراسیون داخلی ویلا

 

بلوک شیشه ای: از دیگر کاربرد های شیشه در ساختمان می‌توان به بلوک‌های شیشه‌ای اشاره کرد. در واقع شما می توانید از این بلوک های شیشه ای در هر بخشی از ساختمان چه در ظاهر و چه در فضای  دکوراسیون داخلی استفاده کنید. به عنوان نمونه شما می‌توانید از این بلوک ها در نمای ساختمان خود استفاده کنید و در عین برخورداری از جریان نور، قابلیت دید محیط داخلی را از بیرون کمتر کنید. همچنین شما می توانید برای جداسازی حمام اتاق مستر از فضای بیرون از این بلوک ها استفاده کرده و امکان دیده شدن داخل حمام را کاهش دهید. ظاهر این بلوک ها مشبکی شکل هستند، اما باعث می شود دید محدود و حریم خصوصی شما کاملا حفظ محفوظ بماند. استفاده از این بلوک ها یک امتیاز است و از محبوبیت زیادی برخوردار می باشد. 

باکس یا نرده شیشه ای پله ها: باکس ها نقشه حفاظ برای پله ها را ایفا می کند، اکثر این باکس ها پله حفاظ استیل داشته و میان آنها با شیشه پر می شود. یکی از جدیدترین انواع باکس ها آنهای هستند که تمام شیشه است و هیچ نوع محافظی ندارد. نرده شیشه ای پله ها به خصوص در مواقعی مورد استفاده قرار می گیرند که پلکان در بخش میانی فضا به جای گوشه قرار گرفته باشند.

کف پله شیشه ای: همان طور که گفتیم شیشه کابردهای زیادی دارد و یکی از آن کاربردها ساخت خود پله است. به طور کلی بیشتر پله ها از جنس سنگ و بتن است. این نوع متریال از مقاومت بیشتری برخوردار است، اما شیشه نسبت به آن ها از زیبایی بسیاری برخوردار است. 

آبنمای شیشه ای: از دیگر کاربرد شیشه در طراحی ساختمان استفاده آن در طراحی آبنمای شیشه است. در طراحی داخلی خانه های مدرن دیگر از حوضچه های سنگی استفاده نمی شود و آن ها جای خود را به آب نماهای شیشه ای داده اند. این آبنماها فضای بسیار کمی را اشغال می کند و می توان آن ها را در هر فضای استفاده کرد.
یکی از زیباترین و محبوب ترین این آبنماها، آب نمای عمودی است.

 

کاربرد شیشه معماری

 

مبلمان شیشه ای: یکی دیگر از کاربردهای شیشه در طراحی ساختمان استفاده از مبل های شیشه ای است. لوازم و مبلمان شیشه ای به شما کمک می کند یک فضای زیبا و خاص داشته باشید. لوازمی مانند صندلی، قفسه، کمد، گلدان و هر چیزی دیگر را می توان از جنس شیشه تهیه کرد و به فضای خود جلوه بیشتری را ببخشید.
علاوه بر این شما می توانید از ویترین شیشه ای در ادارات، فروشگاه ها، مغازه ها و… استفاده کرده و محصولات خود را به خوبی به نمایش بگذارید.

 

مزایای کاربرد شیشه در طراحی ساختمان:

 

  • مقاومت بالا و افزایش ایمنی در ساختمان
  • بهره وری در انرژی
  • زیبایی و جذابیت ظاهری
  • شفافیت و نورپردازی طبیعی
  • تنوع در رنگ
  • مناسب برای تمامی سلیقه ها
  • حفاظت از محیط زیست
  • محافظت در برابر اشعه فرابنفش

 

کاربرد شیشه

 

ویژگی های نمای شیشه در طراحی ساختمان:

 

  • نمای شیشه ای وزن ساختمان را کمتر می کند
  • نمای شیشه ای سرعت اجرای نمای ساختمان را بالا می برد
  • استفاده از نمای شیشه ای برای ساختمان نوردهی زیاد برای ساختمان را به همراه دارد
  • این دسته از نماها میدان دید ساکنین را بیش تر می کند.
  • نمای شیشه ای توجه بسیاری از افرادی که از کنار آن عبور می کنند و یا به این دسته از ساختمانها مراجعه می کنند را جلب می کند.
  • باتوجه به استفاده از شیشه های چند جداره در این مدل از نماها صدای محیط به حداقل می رساند.
  • استفاده از نمای شیشه ای هزینه ساخت نما را کاهش خواهد داد.


کابرد شیشه در دکوراسیون داخلی

بازگشت به بالا

فرم ارتباط رادان گلس

آدرس

کیلومتر 2 اتوبان فتح،ابتدای لاین کندرو،مرکزتجارت آسانسور ایران، طبقه 3 اداری،واحد 301

شماره تماس

۰۲۱۶۶۱۵۴۵۰۹

۰۲۱۶۶۱۵۴۰۰۳

ساعت کاری شنبه تا چهارشنبه ۱۷-۹پنجشنبه ۹-۱۳