نرده راه پله در معماری داخلی منزل + عکس های جذاب

نرده راه پله چوبی در معماری داخلی منزل

https://radanglass.com/product/17-wooden-stairsنرده راه پله چوبی در معماری داخلی منزل


راه پله  مسیر پر رفت و آمد در هر خانه ای است که جذابیت، زیبایی و کارآمدی آن اهمیت زیادی دارد، یکی از زیبایی های فضا نرده است. امروزه اشخاصی که می خواهند معماری داخلی منزل شیک تری داشته باشند بدون تردید از اجرای نرده چوبی برای راه پله های استفاده می کنند. 
برای داشتن راه پله امن باید از نرده راه پله استفاده کرد، چرا که خطر سقوط از ارتفاع به خصوص در فضاهای داخلی برای کودکان و افراد سالخورده به دلیل نداشتن تعادل وجود دارد. نصب نرده راه پله از سمت پرتگاه ضروری است. وجود نرده چوبی راه پله و به طور کل نرده مدرن برای مکان هایی با ارتفاع بیشتر از 120 سانتی متر هستند، ایمن سازی را بالا می برد. پس در ادامه با ما همراه باشید که در ادامه درباره نرده راه پله در معماری داخلی منزل صحبت کنیم.

نرده چوبی در معماری داخلی منزل


بالاترین تعداد پله در هر قسمت 12 عدد می باشد و در صورتی که اختلاف ارتفاع با این تعداد پله برطرف نشد نیاز به یک پاگرد دارد. ارتفاع بین پله ها بین 15 تا 18 سانتی متر بوده و هرچه ارتفاع کمتر باشد عرض کف پله هم کمتر می شود. کف پله در حدود 32 سانتی متر است و طول آن طبق فضای موجود 90 تا 110 سانتی متر است.
نکته دیگری که در زیبایی دکوراسیون با نرده‌های چوبی مؤثر است استفاده از فرشی زیبا روی پله هاست. در صورتی که از این پله ها استفاده می‌کنید قرار گیری فرشی باریک روی آن می‌تواند زیبایی آن را دوچندان کند. همچنین فرش باعث راحتی بالا رفتن از پله ها و عدم صدای اضافی کفش ها می‌شود.

 

بیشتر بخوانیم : " شیک ترین نرده ها "

 

نقش نرده چوبی در معماری داخلی

نقش نرده چوبی در معماری داخلی


اگر شما هم قصد نصب نرده در راه پله را دارید، برای انتخاب بهترین نرده ممکن باید در مورد ویژگی های منفی و مثبت، متریال نرده مانند چوب، پلاستیک، فولا، آلومینیوم، وینیل و .... بررسی کنید. بعضی از این نرده ها با دوام هستند و بعضی ها مقرون به صرفه، برخی ها هم نصب راحتی دارند. نرده چوبی مزایای زیادی دارد و از نظر اقتصادی مقرون به صرفه تر دارد نسبت به ما بقی متریال ها. این طور می توان گفت که هر یک از آنها دارای مشکلاتی می باشند که قبل از تهیه باید به آنها نوجه کرد.

 

نقش نرده چوبی در دکوراسیون داخلی


مزایای نرده راه پله در معماری داخلی منزل

 

  • سازگاری با محیط زیست
  • تنوع بالا
  • مناسب بودن برای انواع فضاها
  • تنوع در رنگ
  • تنوع در چوب

مزایای نرده راه پله چوبی در معماری داخلی منزل

 

در طول مدت تاریخ چوب مورد علاقه همه بوده، لوکس و اصولا ارزان است. علاوه بر این ها تنوع بالایی دارد و در طرح ها و سبک های مختلفی و با رنگ بندی مختلف ارائه می شود. 
اگر تمایل دارید راه پله خانه های دوبلکس شیک و زیباتر به نظر برسند بهتر از چوب برای طراحی راه پله ها و نرده های راه پله استفاده کنید. برای نرده های راه پله های چوبی می توانید از ترکیب فلز و چوب و یا شیشه نیز استفاده کنید که انتخاب هر یک از نرده ها کاملا سلیقه ای است.

 

تصاویر انواع مدل راه پله چوبی مدرن

 

راه پله چوبی داخل ساختمان


انواع راه پله مدرن

 

  • نرده چوبی تراس
  • نرده چوبی راه پله
  • نرده چوبی باغچه

انواع راه پله چوبی مدرن


نرده های چوبی را می توان در بخش های مختلف منزل، باغ، حیاط به کار برد. پرکاربردترین انواع این نرده ها : نرده چوبی تراس، نرده چوبی راه پله، نرده چوبی باغچه و ....

 

قیمت هر متر نرده چوبی پله


قیمت هر متر نرده چوبی برای نرده راه پله چوبی در معماری داخلی منزل به صورت دوبلکس و عادی بسته به نوع چوب مورد استفاده می تواند متفاوت باشد اما به طور تقریبی بسته نوع چوب از 40 هزار تومان تا 200 هزار تومان متفاوت خواهد بود.

 

قیمت نرده راه پله چوبی در معماری داخلی منزل

 

ترکیب چوب و شیشه در نرده راه پله


نرده راه پله را می توان با شیشه ترکیب کرد. شیشه در قسمت پایینی و تا سطح رویی نرده نقش محافظ را ایفا می کند و به خاطر پوشش یک دستی که دارد، احتمال سقوط وسایل و یا اجسام را کاهش می دهد. زمان استفاده از شیشه در ترکیب با نرده چوبی راه پله، باید قطعاتی با اندازه مشخص از شیشه در کنار هم قرار گرفته شود تا احتمال شکستن و آسیب های احتمالی کمتر شود.

 

ترکیب چوب و شیشه در نرده راه پله


در هنگام خرید نرده چوبی باید به چه نکاتی توجه کرد؟


در هنگام خرید نرده چوبی باید مواردی مانند جنس و کیفیت، چوبی که قرار است در راه پله و یا نرده چوبی مورد استفاده قرار بگیرد، باید توجه کرد. چوب های مختلفی در ساخت و طراحی نرده به کار می رود که هر کدام برای کار و قسمتی مناسب است و باید گفت قیمت های متفاوتی هم دارند.
برای طرح نرده چوبی راه پله جهت جلوگیری سقوط و همچنین افزایش زیبایی ظاهری از خطوط شکسته و یا تزئینات استفاده کنید. تا حدودی ساختار شکن باشید و از نرده های موازی و کنار یکدیگر فاصله بگیرید.

بازگشت به بالا

فرم ارتباط رادان گلس

آدرس

کیلومتر 2 اتوبان فتح،ابتدای لاین کندرو،مرکزتجارت آسانسور ایران، طبقه 3 اداری،واحد 301

شماره تماس

۰۲۱۶۶۱۵۴۵۰۹

۰۲۱۶۶۱۵۴۰۰۳

ساعت کاری شنبه تا چهارشنبه ۱۷-۹پنجشنبه ۹-۱۳