معرفی انواع نمای ساختمان شیک و جذاب + عکس های کاربردی

انواع نمای ساختمان

نمای ساختمان پوسته اصلی و مهم هر ساختمان به حساب می آید و نقش اساسی در زیبایی و جذابیت نمای ساختمان ایفا می کند. در طراحی دکوراسیون نمای ساختمان، معماران و سازندگان با توجه به در نظر گرفتن شرایط اب و هوایی، موقعیت مکانی، تعداد طبقات، سلیفه خریداران و بودجه آن ها اقدام به انتخاب نوع مصالح می کنند.
نمای ظاهری به منزله یک لایه محافظ برای ساختمان است که نه تنها آن را در برابر عوامل مختلف محافظت می کند، بلکه نقش بسیار مهمی در زیبایی و نمای ساختمان دارد.
نکته بسیار مهمی که باید در نظر گرفته شود، هماهنگی درب ورودی ساختمان با نمای ساختمان است.

انواع نمای ساختمان ویلایی


مصالح به کار رفته در نمای ساختمان


برای نماسازی ساختمان از انواع مصاالح استفاده می شود از جمله آجر، سنگ، فلز، بتن، چوب، کامپوزیت و ... که هر کدام از این ها ویژگی های خاص خود را دارند. 

 

بیشتر بخوانیم : " شیک ترین نرده ها "


انواع مختلف نمای ساختمان


نمای آجری


استفاده از آجر در نمای ساختمان از گذشته تا به امروز مورد استقبال قرار گرفته است. آجر در اندازه های مختلف تولید می شود و در اختیار سازندگان قرار می گیرد. استفاده از نمای آجری به دلیل داشتن تنوع بالا مورد استقبال معماران قرار گرفته تا به سلیقه خود زیباترین طرح را اجرا کنند.
آجرنما ساختمان، به دو صورت ساده و یا دکوراتیو قابل ساخت است و در هر دو صورت جلوه ای زیبا و لوکس به ساختمان می دهد. از موارد آجر می توان به آجر نسوز، آجر نما طرح چوب، آجر دکوراسیون داخلی، لعاب دار حصیری، آجر نمای سفید، آجر نمای قرمز، کارتنی، دکوراتیو، کف فرش، آجر نمای زرد، رستیک شاموتی، آجر نما نسوز سفید، آجر نما نسوز قرمز، آجر نما نسوز انگلیسی، آجر نما پلاک و قزاقی نام برد.
بهترین آجر نماها که می توان از کیفیت آن مطمئن بود، آجر نما باستان، آجر نمای آذرخش، آجر نماچین، آجر نمای امیری، آجر نمای کهن سرام، آجر نمای اصفهان و آجر نمای امین 

نمای ساختمان آجری
 

نمای کامپوزیتی

طراحی نمای ساختمان کامپوزیت بر مبنای استفاده از ورق های کامپوزیت آلومینیوم صورت می گیرد. از ویژگی های نمای کامپوزیت می توان به سبک بودن، متنوع بودن رنگ، قابلیت شستشو، مقاوم در برابر حرارت، رطوبتی و صوتی اشاره کرد.
در سال های اخیر نماسازی بعضی از ساختمان های مدرن با ورق های رنگارنگ کامپوزیت صورت می گیرد، به خاطر اینکه زیبایی این نما بسیار زیبا و لوکس هستند، اما قیمت بالا یکی از معایب نما کامپوزیت به حساب می آید که امکان استفاده از آن را برای تمام اشخاص فراهم نمی کند.
از جمله این نماها که زیبایی فوق العاده ای به ساختمان می دهد می توان به نمای کامپوزیت لانه زنبوری اشاره کرد.
اگر نمای این نوع از ساختمان ها کدر و آلوده شود، می توان با کمک افراد متخصص در زمینه نماشویی تمیز و مانند روز اول درخشان شود.

نمای ساختمان کامپوزیت


نمای سیمانی


نمای سیمانی از جمله نماهای هستند که قیمت ارزان دارد. سرعت اجرای این نماها بسیار بالاست و در کمترین زمان ممکن می توان آن را بر روی سطح خارجی ساختمان اعمال کرد. نماکاری ساختمان با سیمان، با استفاده از بهترین متریال انجام می شود تا سطح کار از کیفیت درست برخوردار باشد.
ویژگی های نمای سیمانی از مقاومت بالایی در برابر حریق برخوردار است و در صورت بروز آتش سوزی از انتشار آن جلوگیری می شود. در ساخت نما سیمانی از سیمان سفید و یا سیمان رنگی استفاده می شود که هر کدام زیبایی خاص خود را دارند.
باید گفت که شستشوی نمای سیمانی بسیار اسان است، به همین خاطر این نما را می توان نمایی ساده و در عین حال زیبا برای هر ساختمانی دانست.

نمای ساختمان سنگی


نمای سنگی


نمای سنگی جزء نماهای شیک و لوکس است که همواره زیبایی و جذابیت خود را در مدت زمان طولانی به نمایش گذاشته است و با استفاده از انواع مختلف سنگ ساختمانی، ساخته می شود. 
قیمت سنگ نما در مقایسه با سایر سنگ نماها از قیمت بالاتری برخوردار است. نمای رومی یکی از نماهای سنگی است که زیبایی فوق العاده ای به ساختمان می دهد.
ساخت نمای سنگی رومی از سنگ مرمر، سنگ تراورتن و سنگ گرانیت استفاده می شود که هر کدام زیبایی و ویژکی های منحصر بفرد خود را دارند. نمای سنگی سال ها ماندگار است و در برابر عوامل مختلف مانند باران، برف، نور، گرد و غبار کاملا مقاوم است.
در هنگام انتخاب سنگ برای نمای ساختمان باید از دوام و استحکام لازم برخوردار باشد، در غیر این صورت در اثر انقباض و انبساط دچار مشکل و شکستگی می شود. نمای سنگی ساختمان مسکونی و یا سایر بناها نیاز دارد که مراقبت شود و هر چند وقت یک بار به نماشویی نیاز دارد.

نمای ساختمان شیشه ای


نمای شیشه ای


یکی از پرطرفدارترین نماها، نمای شیشه ای است که در تمام ساختمان های مسکونی و اداری به چشم می خورد. این نوع از نماها که به نمای شیشه ای کرتین وال معروف شده است، نقش اصلی در تامین نور برای فضای داخلی را بر عهده دارد.
خاصیت شیشه به دلیل داشتن نور از جذابیت بالایی برخوردار است و استفاده از آن در نمای شیشه ای اسپایدر گرقته تا نمای شیشه ای فریم لس علاوه بر داشتن زیبایی، گرما و نور لازم را به دلیل عبور نور برای ساختمان تامین می کند. اصولا در ساخت نمای شیشه ای از شیشه سکوریت و یا شیشه رفلکس استفاده می شود.


نمای بایرامیکس


از جمله نماهای دکوراتیو، نمای بایرامیکس است که به صورت ملات و متشکل از سنگدانه ها، رنگ، رزین های طبیعی و مصنوعی و افزودنی های دیگر می باشد.
از ویژگی های نمای بایرامیکس می توان به تنوع رنگ بالا، قابلیت شستشو با آب، پوشش یک نواخت سطح و تمیزکاری آسان اشاره کرد.
نمای بایرامیکس را بر روی انواع سطوح فلزی، چوبی، سیمانی و آجری قابل اجرا می باشد، و اما به دلیل مقاومت ضعیف آن در برابر عوامل مختلف در زمان کوتاهی جلوه و زیبایی خود ا از دست می دهد.

نمای ساختمان چوبی


نمای چوبی


یکی از بهترین و زیباترین نماهای ساختمانی، نمای چوبی است که این روزها در ساخت خانه های مدرن اجرا می شود. ترکیب چوب با سایر متریال ها نظیر فلز و شیشه زیبایی نما را دو چندادن می کند و آن را خاص تر جلوه می دهد.
یکی از بهترین چوب نماها، چوب ترمود است که از وزن سبک و با مقاومت بالا برخوردار است که مقاوم در برابر صوت، قابلیت شکل پذیری و برش کاری و تجدید پذیری اشاره کرد.

انواع نمای ساختمانی شیک
 

بازگشت به بالا

فرم ارتباط رادان گلس

آدرس

کیلومتر 2 اتوبان فتح،ابتدای لاین کندرو،مرکزتجارت آسانسور ایران، طبقه 3 اداری،واحد 301

شماره تماس

۰۲۱۶۶۱۵۴۵۰۹

۰۲۱۶۶۱۵۴۰۰۳

ساعت کاری شنبه تا چهارشنبه ۱۷-۹پنجشنبه ۹-۱۳