معرفی 11 کاربرد شیشه در دکوراسیون داخلی

شیک ترین نرده

کاربرد شیشه در دکوراسیون داخلی

کاربرد شیشه در دکوراسیون داخلی از سال ها قبل در معماری بسیار رایج بوده و از آن در طراحی داخلی و خارجی مورد استفاده قرار گرفته است. در حال حاضر علم طراحی معماری به سرعت در حال پیشرفت است و هر روز چیزهای زیادی در ان دیده می شود، محصولات مدرن به بازار توزیع می شود. شیشه از مواردی است که همواره جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده است. در واقع کاربرد شیشه در دکوراسیون داخلی و خارجی باعث شده است تا این ابزار نسبت به سایر مصالح و تجهیزات ساختمانی برتر شود. 

 

استفاده از شیشه در کف (کفپوش)

با پیشرفت تکنولوژی در صنعت ساختمان، مهندسان در این حوزه می کوشند تا وزن کف و سقف را کاهش دهند، یا بتوانند نور را در بین طبقات به حرکت در بیاورند و شیشه یکی از بهترین راه حل برای این موضوع است، اما گاهی معماران و طراحان در مورد ایمنی شیشه نگرانی هایی دارند، با ایمن سازی و لمینت کردن شیشه می توان شیشه هایی مقاوم و با دوام ایجاد کرد. راه رفتن بر روی یک کف شیشه ای با ساخت و اجرای صحیح یک حس هیجان انگیز را ایجاد می کند و در عین حال کف را از قالب های تکراری خارج می کند. 

کاربرد شیشه در فضای داخلی

 

سقف شیشه ای

 

بیشتر بخوانیم : " نرده راه پله چوبی در معماری داخلی منزل "

استفاده از شیشه در سقف


استفاده از شیشه در سقف علاوه بر اینکه نور طبیعی وارد محیط می شود یک رابطه بصری با محیط بیرون ایجاد می کند و باعث می شود فضای شما بزرگتر دیده شود، با پیشرفت نوآوری در صنعت شیشه می توان از شیشه به عنوان یک عایق حرارتی و عایق صدا استفاده کرد. به صورتی است که از به هدر رفتن انرژی جلوگیری می کند.

کاربرد شیشه به عنوان دیوار شیشه ای


استفاده از شیشه به عنوان دیوار


اگر فضای محیط شما کوچک می باشد، می توانید از دیوارهای شیشه ای که بهترین گزینه در بزرگ نشان دادن و یک جایگزین مناسب برای دیوارهای قطور باشد استفاده کنید. شیشه را می توان به عنوان یک پارتیشن در دکوراسیون داخلی استفاده کرد، که در مقایسه با سایر پارتیشن ها مقرون به صرفه و سرعت اجرایی بالاتری دارد. 

استفاده از شیشه در حمام شیشه ای


استفاده از شیشه در حمام


کاربرد شیشه در فضاهایی مانند حمام، جکوزی، استخر، آب نما و ... که با آب آمیخته است، علاوه بر امتیاز آن باعث می شود یک فضای رویایی داشته باشید. استفاده از شیشه در حمام بسیار رایج است مخصوصا اگر یک فضای کوچک داشته باشید. استفاده شیشه بر دور دوش بسیار کاربردی است که به لحاظ بهداشتی هم عالی می باشد؛ این کار باعث می شود از شر قارچ های لای کاشی خلاص شوید و همچنین باعث جلوگیری از پاشیدن آب به سایر بخش ها مختلف شوید. از دیگر مزیت آن این است که در بلند مدت دچار مشکلات زنگ زدگی فلزات را نخواهید داشت.

استفاده از شیشه به عنوان درب شیشه ای


استفاده به عنوان درب شیشه ای


یک انتخاب فوق العاده که باعث بزرگتر شدن فضا می شود و تعجب اطرافیان را به سوی خود جلب می کند، درب های شیشه ای است که به صورت کامل از شیشه تهیه شده است. درب های شیشه ای نقطه تمرکز طراحی داخلی است چرا که  در انتخاب مدل و طرح آن دست شما باز خواهد بود و قادر هستید با رنگ آمیزی روی این درب های شیشه ای یک طراحی منحصر به فرد ایجاد کنید.

استفاده از شیشه به عنوان پله شیشه ای


استفاده از شیشه به عنوان راه پله


پله ها جزء اجزای ثابت در هر فضای هستند که تحرک را القا می کند، پله ها خود به تنهایی می تواند المانی برای دکوراسیون داخلی باشد، چه بهتر که المان را بلوری کنید تا القا کننده ی حرکت باشد که علاوه بر داینامیک نمودن تصویرتان ، میتواند درک خوبی از مقیاس ها به بیننده بدهد. این پله های شیشه ای باعث می شود که راه پله از نظر بصری حجمی اشغال نکند.


استفاده شیشه به عنوان نرده


نرده های شیشه ای یکی از لوکس ترین و در عین حال ساده ترین مدل های نرده ساختمانی است. نرده شیشه ای به دلیل استفاده از شیشه در ساخت آن یک انتخاب بسیار عالی برای طراحان است که به استفاده از نور طبیعی در طراحی های خود توجه دارند. این نوع از نرده ها از نظر ایمنی و ظاهری بسیار کاربردی بوده و در ساخت یک فضایی لوکس و شیک در ساختمان بسیار مناسب است.

استفاده از شیشه به عنوان مبلمان شیشه ای


استفاده از شیشه به عنوان مبلمان


طراحان دکوراسیون داخلی، مبلمان شیشه ای را از نظر کم حجمی و اینکه به سادگی با محیط اطراف ادغام می شوند توصیه می کنند. این نوع از مبلمان ها به مکمل و ضمیمه نیازی ندارند و خودشان به تنهایی و بدون جزئیات اضافی کامل و بدون نقص می باشند. حتی یک مبلمان شیشه ای با ظاهری ساده ی مینمالیستی و بدون ملحقات اضافه می تواند فضایی ظریف و کمی اشرافی ایجاد کند.

استفاده از شیشه در آشپزخانه شیشه ای


استفاده شیشه در آشپزخانه


استفاده شیشه در میزهای ناهارخوری و کابینت ها جلوه زیبایی دارد. اما پر کاربردترین آن در پشت گاز است که نه تنها باعث زیبایی آشپزخانه می شود بلکه به عنوان سطح محافظتی عمل می کند که اگر در هنگام آشپزی کثیف شود به راحتی تمیز شود.

استفاده از شیشه در دکور شیشه ای


استفاده شیشه به عنوان دکور


با پیشرفت تکنولوژی طراحان و معماران می کوشند تا ایده های متفاوت ایجاد کنند تا مشتری های خود را شگفت زده کنند. شیشه ای طرح دار یا شیشه های چاپی یک ایده بسیار جالب برای این موضوع می باشند. این نوع از شیشه ها بعد از شیشه های رنگی، جزء پر مصرف ترین نوع شیشه در دکوراسیون داخلی هستند. 

استفاده از شیشه در پارتیشن شیشه ای


استفاده شیشه به عنوان پارتیشن


ممکن است بخواهید یک فضا را به دو بخش تقسیم کنید، گزینه های مختلفی وجود دارد. این گزینه ها از دیوار کشی گرفته تا انتخاب مصالح متضاد، به کار گیری رنگ های گوناگون، ایجاد اختلاف سطح و البته به کاربردن پارتیشن، که هر کدام دارای معایب و مزایای خاص خود را دارند. به طور کلی می توان گفت که پارتیشن ها به خاطر سادگی به کار بردنشان و تنوعی که دارند، یک گزینه عالی است.

 

بازگشت به بالا

فرم ارتباط رادان گلس

آدرس

کیلومتر 2 اتوبان فتح،ابتدای لاین کندرو،مرکزتجارت آسانسور ایران، طبقه 3 اداری،واحد 301

شماره تماس

۰۲۱۶۶۱۵۴۵۰۹

۰۲۱۶۶۱۵۴۰۰۳

ساعت کاری شنبه تا چهارشنبه ۱۷-۹پنجشنبه ۹-۱۳