تفاوت شیشه سکوریت و معمولی

تفاوت شیشه سکوریت و معمولی

شیشه لمینت و سکوریت کاربردهای بسیار زیادی در طراحی دکوراسیون داخلی و نرده شیشه ای دارد. امروزه استفاده از انواع شیشه ها به قدری گسترش پیدا کرده است که به هر طرفی نگاه می کنیم، کاربردی از آن را مشاهده می کنیم. اگر می خواهید بدانید تفاوت شیشه سکوریت و معمولی در چیست در ادامه همراه ما باشید.

تفاوت شیشه سکوریت با شیشه معمولی در چیست


شیشه سکوریت چیست؟


این نوع از شیشه ها که به شیشه نشکن شناخته می شود، نوعی شیشه مقاوم در برابر تغییرات آب و هوایی و ضربه است به خاطر ایمنی بسیار بالایی که دارد در آسانسورها، خودروها و مانیتور و ... استفاده می شود. یکی از ویژگی های مهم در این نوع از شیشه ها واکنش آن در هنگام شکستگی است. این نوع از شیشه ها پس از شکستن، به قطعه های خیلی ریز خرد می شوند که همین امر باعث بریدگی نمی شود.
برای تهیه شیشه سکوریت باید آن را درون کوره های بسیار بالا قرار داد. پس از مدت زمانی کار بلعکس می شود و دما به طور ناگهانی کاهش پیدا می کند و شیشه را در مجاورت باد خنک قرار می دهند. با این کار باعث می شود به شیشه یک شوک قوی وارد شود که این امر سبب اختلاف دما در قسمت بیرونی با سرعت بیشتری نسبت به داخل آن شروع به سرد شدن کند. علت اصلی مقاومت این شیشه ها به خاطر روند ساخت آن است، که به آن فرایند سکوریت کزدن شیشه گفته می شود.

 

تفاوت شیشه سکوریت و معمولی


شیشه‌های سکوریت از بیشترین جهات با شیشه های معمولی فرق دارد. این تفاوت به قدری بالاست که هیچ گاه نمی‌توان آن‌ها را با شیشه‌های معمولی حتی مقایسه کرد. اما، برای آشنایی بیشتر با شیشه‌های سکوریت بهتر است تفاوت‌های آن را با شیشه معمولی را بدانید.

 

  •  یکی از اصلی ترین تفاوت شیشه سکوریت و معمولی، در مقاومت آن است. همان طور که گفته شد شیشه سکوریت به خاطر تهیه ساخت نسیت به شیشه معمولی در مقابل شرایط آب و هوایی، ضربه، حرارت و ... بسیار مقاوم و ایمنی تر است.شیشه های سکوریت مقاومت 4 برابری نسبت به شیشه معمولی دارد.
  • قیمت : روند تهیه و ساخت شیشه سکوریت باعث شده قیمت این شیشه نسبت به شیشه معمولی بیشتر شود. عملیاتی که بر روی شیشه ی معمولی انجام می گیرد استحکام شیشه را تا میزان 4 برابر بیشتر می کند به همین میزان قیمت شیشه ی سکوریت تا 4 برابر بیشتر می شود.
  • ایمنی : شیشه ای سکوریت پس از شکسته شدن به قطعه های بسیار زیر تبدیل می شود همین امر باعت می شود برندگی آن کم شود و همین امر باعث ایمنی بودن آن نسبت به شیشه های معمولی که به قطعات بسیار بزرگ و غیر ایمن است تبدیل می شود.
  • ویژگی برش مجدد : شیشه های سکوریت را باید قبل از سفارش به صورت دقیق اندازه گیری کرد و کلیه عملیات باید بر روی آن انجام شود به خاطر اینکه امکان مجدد برش در آن وجود ندارد، ولی شیشه معمولی کاملا برعکس شیشه سکوریت است زیرا می توان در ابعاد و اندازه های مختلف در هر شرایطی برش داد.

 

شباهت شیشه سکوریت و معمولی

 

  • وزن شیشه : یک تصور نادرست که در بین عموم مردم وجود دارد این است که فکر می کنند شیشه های سکوریت وزن سنگین تری نسبت به شیشه معمولی دارند در صورتی که کاملا اشتباه است. زیرا هر دو شیشه در شرایط ابعاد و ضخامت یک وزن ثابت دارند و هیچ کونه تفاوت وزنی ندارند.
  • ضخامت : ضخامت و شفافیت شیشه های سکوریت مانند شیشه ای معمولی است و هیچ تفاوتی با هم ندارند.

 

شباهت شیشه سکوریت با معمولی

 

بیشتر بخوانیم : " انواع شیشه های ساختمان "

 

نحوه تشخیص شیشه سکوریت و معمولی


این دو نوع شیشه از لحاظ ظاهری هیچ فرقی با هم ندارند و کاملا شبیه همدیگر هستند ولی با دو گزینه می توان آن را تشخیص داد. 

 

موج دار بودن شیشه سکوریت

برای تشخیص سکوریت بودن شیشه از کنار به شیشه با زاویه 2 تا 5 درجه نگاه کنید اگر سطح شیشه فاصله موج داری از هم داشت سکوریت می باشد.

 

نگاه کردن با عینک مخصوص

با استفاده از عینک مخصوصی به نام پلایدر می توان شیشه سکوریت را تشخیص داد. نقاطی با قطر بین 5-2 سانتیمتر را روی سطح شیشه می توان مشاهده کرد.
اما در کنار روش های گفته شده برای شناسایی اصل بودن شیشه سکوریت روش مطمئن تر دیگری نیز وجود دارد و آن خرید شیشه سکوریت از یک فروشگاه معتبر است که کالای خود را با ضمانت اصل بودن در اختیار شما قرار دهد آنگاه دیگر هیچ نگرانی بابت اصل بودن شیشه سکوریت نخواهید داشت.

پیشنهاد می شود در هنگام خرید انواع شیشه با کارشناس های مجرب رادان گلس مشاوره بگیرید، تا بهترین نوع را به شما پیشنهاد کنند. کارشناس های با تجربه ما آماده خدمات و کمک رسانی در خصوص قیمت شیشه سکوریت و معمولی به شما عزیزان می باشد.

بازگشت به بالا

فرم ارتباط رادان گلس

آدرس

کیلومتر 2 اتوبان فتح،ابتدای لاین کندرو،مرکزتجارت آسانسور ایران، طبقه 3 اداری،واحد 301

شماره تماس

۰۲۱۶۶۱۵۴۵۰۹

۰۲۱۶۶۱۵۴۰۰۳

ساعت کاری شنبه تا چهارشنبه ۱۷-۹پنجشنبه ۹-۱۳