عوامل موثر در نماسازی

عوامل موثر در نماسازی

نما یکی از مهم ترین عوامل در انواع ساختمان های خاص است که می تواند تجربه ساکنین و عملکرد انرژی ساختمان را به طور کامل متحول کند. راهنمای طراحی کل ساختمان نشان می دهد که نما می تواند تا 40 درصد بر مصرف کل انرژی ساختمان تأثیر بگذارد. علاوه بر مصرف انرژی، نماها نیز به طور قابل توجهی بر بهره وری ساکنان داخل ساختمان و البته ظاهر ساختمان تأثیر می گذارد. عوامل زیادی در ایجاد یک نمای با کارایی بالا نقش دارند به همین دلیل در ادامه به عوامل موثر در نماسازی می پردازیم. در هیمن ابتدا باید بگوییم که اگر به نما با سبک مدرن علاقه دارید، امروزه نمای شیشه ای بسیار محبوب شده است و شما می توانید در فضاهای مسکونی، ویلایی، اداری و... از آن ها استفاده نمایید.

پس از گچ بری یا آجرکاری به فرآیندی که در بیرون ساختمان اثر حفاظتی دارد نما می گویند.
این فرآیند فرآیندی است که ظاهر ساختمان را آشکار می کند. سیستم های نما با مواد بسیار متفاوت ساخته می شوند. اینها می توانند فرآیندهایی مانند پوشش استایروفوم، پوشش شیشه ای و پوشش فلزی باشند. هدف اصلی از نماهای ساخته شده از این یا مواد دیگر، محافظت از ساختمان است.
نما در ساخت و ساز یکی از عوامل ضروری برای تضمین طول عمر بیشتر ساختمان است.

نماسازی ساختمان


عوامل موثر در نماسازی چیست؟

 

  • نمای هر ساختمان به عنوان عنصری از نمای مجموعه شهری
  • عوامل موثر در نماسازی این است که در فضای شهری ساختمان نداریم.
  • در واقع هر ساختمان بخشی از فضای شهری است
  • که زشتی آن بر فضاهای عمومی تأثیر می گذارد و زیبایی آن در گرو هماهنگی با سایر عناصر مکان است.
  • ساختمان یک نهاد منزوی و خودکفا نیست که بتواند تمام توجه طراح و مالک را به خود جلب کند.
  • بلکه باید با حفظ شخصیت و اعتبار خود، عنصری از یک جامعه واحد باشد.

 

عناصر نما چیست؟

نماها باید به سه جزء اصلی سازماندهی شوند. پایه، بدنه و کلاهک این عناصر از سبک فراتر می روند و معماری را با تشبیه بصری پا، تنه و سر به بدن انسان مرتبط می کنند. پاها ثبات، بالاتنه قد و حجیم و سر هویت را فراهم می کند.
نمای ساختمان باید به گونه ای طراحی شود که با وجود حفاظت از محیط داخلی از بیرون، ارتباط فضای بیرون با محیط داخلی به خوبی برقرار باشد.


نمای ساختمان و شرایط محیطی


شکل ظاهری هر واحد مسکونی بسته به شرایط محیطی از جمله آب و هوا، باد و طوفان، زلزله و میزان آلاینده های هوا در مناطق مختلف متفاوت است. مصالح به کار رفته در نمای شهرهای بزرگ و صنعتی با آلودگی بالا در مقایسه با مصالح به کار رفته در نمای شهرهای کوچکی که هوای پاکیزه دارند متفاوت است. همچنین نمای ساختمان در مناطق سردسیر در برابر یخ زدگی یا عایق مقاوم است. سرما و گرما با آنچه در مناطق گرمسیری استفاده می شود متفاوت است.

بیشتر بخوانیم : نرده برای راه پله

ویژگی های سیستم های نما

اگرچه ویژگی های سیستم های نما با توجه به مصالح به کار رفته در سیستم دیوار متفاوت است، اما همه سیستم های نما دارای برخی ویژگی های مشترک هستند.
سیستم های نما در برابر آب و رطوبت مقاوم هستند. با این حال، این دوام ممکن است بسته به نوع محصول انتخاب شده متفاوت باشد. نسبت مقاومت در برابر آب و رطوبت سیستم نمای فلزی و مقاومت در برابر آب و رطوبت مواد استایروفوم با یکدیگر متفاوت است.
سیستم های نما دارای خواص محافظتی در برابر ساختمان و فضای داخلی ساختمان در برابر اشعه و اشعه UV هستند. به عبارت دیگر، سطوح پوشش داده شده یک ساختمان به سلامت ساختمان کمک می کند.
دیوارهای بیرونی پوشش داده شده دارای مقاومت مکانیکی در برابر لرزش، فشار و سایش ناشی از باد هستند. مهمترین عامل موثر بر استحکام این ویژگی، مواد پوششی روی دیوارهای خارجی است.
تمام سیستم های نمای ساختمان می توانند جایگزین های طراحی زیادی را به مشتریان ارائه دهند. به لطف طرح هایی که توسط تخیل انسان محدود شده اند، انتخاب سیستم های نما مناسب برای هر ساختمان چندان دشوار نیست.
فلز ماده ای است که از ویژگی های مشترک سیستم های نما که در بالا ذکر شد بهترین استفاده را می کند. به خصوص فلزات منبسط شده راحتی زیادی را برای سیستم های دیوارکشی فراهم می کنند.

عوامل موثر در نماسازی برای جذابیت بیشتر


مزایای فلز در نمای ساختمان


فلزات نسبت به سایر مصالح در سیستم های نما مزایای بیشتری دارند. بنابراین متریال فلزی همیشه جایگاه مهمی در نمای ساختمان دارد.
فرآیند پوشش نما فلزی با نصب پانل های مسطح یا طرح دار ساخته شده از موادی مانند آلومینیوم یا فولاد بر روی دیوارهای بیرونی اعمال می شود. از آنجایی که این سیستم نما از پانل ها تشکیل شده است، در صورت نیاز به هرگونه تغییر، تنها بخشی که نیاز به پردازش دارد حذف شود. فلز در مقایسه با سایر مصالح ظاهر مدرن تری را در دیوارهای خارجی ساختمان ایجاد می کند.
سیستم های نمای فلزی حفاظت طولانی مدت از ساختمان را فراهم می کنند. با وجود این مزیت، نیازی به نگهداری در فواصل زمانی کوتاه ندارند.
نماهای فلزی سیستمی هستند که به راحتی با سایر سیستم های نما مانند شیشه قابل نصب هستند. به لطف این ویژگی سیستم نمای فلزی، آنها هزاران گزینه طراحی را به صاحبان ساختمان ارائه می دهند. در انتخاب بهترین سیستم نما برای ساختمان با ترکیب های مختلف موثر است.
یکی از بزرگترین مزایای سیستم های نمای فلزی بدون شک نظافت و نگهداری آنهاست. در حالی که رنگ آمیزی و اصلاح برای تمیز کردن سایر سیستم های نما مورد نیاز است، آب و پارچه برای تمیز کردن عناصر فلزی نما کافی است. می توان گفت که تمیز کردن و تعمیر آنها نیز گران نیست.
سیستم های نمای فلزی به دلیل وزن کم به جلوگیری از تلفات جانی در بلایای طبیعی مانند زلزله کمک می کنند. در چنین حالتی، خواص حفاظتی پانل های فلزی نقش اصلی را ایفا می کند.
اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد طرح های نمای فلزی ما کسب کنید، با ما تماس بگیرید. اجازه دهید با به اشتراک گذاشتن تمام دانش و تجربه خود در این بخش، به شما کمک کنیم تا بهترین سیستم نما را برای ساختمان خود انتخاب کنید.


بررسی 5 تا از عوامل موثر در نماسازی ساختمان برای زیباسازی 

 

  • رعایت تقارن

نمای ساختمان مانند همه طرح ها نیازمند تقارن و تعادل است که آن را زیبا جلوه می دهد. راه های زیادی برای رسیدن به این تقارن و تعادل در طراحی وجود دارد. به عنوان مثال می توانید ساختمانی با در در نظر بگیرید. در وسط بنا قرار دارد و پنجره ها با فواصل مساوی در دو طرف آن قرار گرفته اند یا ساختمانی که تقارن آن با استفاده از خطوط روی سقف و پنجره ها شکل گرفته است. ساختمانی که در آن تقارن رعایت شود بهتر به نظر می رسد.

 

  • نورپردازی ساختمان

نورپردازی نمای ساختمان باعث برتری نمای ساختمان شما نسبت به سایر ساختمان ها در شب می شود. علاوه بر چراغ هایی که بالای درب ورودی و پارکینگ نصب می شوند، باید از چراغ های دیگری نیز در نمای ساختمان استفاده شود. این نورها باید شبیه به سبک نمای ساختمان باشند.

 

  • مواد مصرفی

انتخاب متریال مناسب برای نمای ساختمان با توجه به افزایش تنوع مصالح و مصالح موجود برای نمای ساختمان بسیار مشکل است. بهتر است هم به دوام مواد و هم به زیبایی به طور همزمان توجه شود. با یک معمار و طراح داخلی مشورت کنید.

 

  • رنگ نمای ساختمان را انتخاب کنید

انتخاب رنگ مناسب می تواند معایب نمای ساختمان را بپوشاند و یا بالعکس در صورت انتخاب اشتباه می تواند توجهات را به معایب ساختمان جلب کند. یکی از طراحان بزرگ نمای ساختمان پیشنهاد می کند که مطمئن ترین و مناسب ترین انتخاب برای رنگ نمای ساختمان، انتخاب دو سایه و پایین یک رنگ است. همچنین می توان از یک رنگ روشن تر یا تیره تر برای بدنه ساختمان و از رنگ دیگر برای قسمت های دیگر ساختمان استفاده کرد و رنگ سوم را برای درب در نظر گرفت.

 

  • نورگیرهای مناسب را انتخاب کنید

پنجره ها به عنوان روح ساختمان عمل می کنند تا نور خورشید وارد خانه شود. اولین نکته در انتخاب پنجره های نمای ساختمان دوام آن است. پنجره ها به نوعی بیان شخصیت ساختمان هستند. آنها در حالی که خانه ای قدیمی با پنجره های مستطیلی و شیشه های شفاف هستند زیباتر به نظر می رسند.

بازگشت به بالا

فرم ارتباط رادان گلس

آدرس

کیلومتر 2 اتوبان فتح،ابتدای لاین کندرو،مرکزتجارت آسانسور ایران، طبقه 3 اداری،واحد 301

شماره تماس

۰۲۱۶۶۱۵۴۵۰۹

۰۲۱۶۶۱۵۴۰۰۳

ساعت کاری شنبه تا چهارشنبه ۱۷-۹پنجشنبه ۹-۱۳